Електрическите автомобили се развиват с рекордни темпове. Анализаторите на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) отбелязват, че средният пробег на електрически автомобили за моделите от 2023 година. е достигнал 434 км. Това е с 21 км повече от електрическия автомобил от моделна година 2022 и е повече от достатъчно, за да покрие средното седмично пътуване за болшинството шофьори.
Според EPA средният пробег на електрическите превозни средства тази година е почти 320 километра по-дълъг от преди десетилетие. А според друга статистика, на Министерството на транспорта на САЩ, средностатистически шофьор изминава около 60 км на ден. Със среден седмичен пробег от 420 км, повечето електромобили имат достатъчен пробег, за да покрият седем дни шофиране.
Въпреки факта, че пробегът с едно зареждане често се посочва като една от основните причини, поради които шофьорите отлагат покупката на електрически автомобил, днес много електрически автомобили предлагат възможност за шофиране на повече от 470-480 км с едно зареждане на батерията. Отбелязва се още, че миналата година повече от 25 електромобила са надхвърлили отметката от 480 км. Това е почти два пъти повече, отколкото преди две години.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Не харесвам електромобили
12:07 01.02.2024
2 Бате Ачо
Коментиран от #7, #15
12:27 01.02.2024
3 Мдааа
Коментиран от #11
12:27 01.02.2024
4 Японеца
Но кой ще рециклира батериите и от къде идва тока.
От ТЕЦ, АЕЦ, ВЕЦ или от "зелените технологии"?
13:17 01.02.2024
5 Рикардо
13:40 01.02.2024
6 Теория и практика
В същите книги пише, че разни ДВГ-та по 150-200 коня харчат по 6-7 литра бензин на 100км, но още никой не ги е виждал тези автомобили.
Коментиран от #16
14:45 01.02.2024
7 Прав си
До коментар #2 от "Бате Ачо":
Електрическа кола с пробег над 400 км в България започва от 110-120000 лв нагоре. Никой средностатистически българин не може да сия позволи. А все още на вторичния пазар няма по-евтини предложения. Така че чакаме ... ... ...14:45 01.02.2024
8 Запознат
21:04 01.02.2024
9 Узо
Износването на батерии е причината за липсва вторичния пазар.
Нали трябва да се сменят за десетко хил. евро. Кой е луд да купи стара електричка?
01:10 02.02.2024
10 Дизела
08:19 02.02.2024
11 СМОГ
До коментар #3 от "Мдааа":
За всички е ясно, ще не си в час. Зарядните в БГ са повече от бензиностанциите. Всеки има контакт вкъщи. Никой няма колонка. Заряда на DC станция е 20 мин., зарядните мрежи са една дузина:Vsichkotok
Fines Charging
Eldrive
Megalan Charge (Megalan Power Management)
Gigacharger
БГ чардж системс
Elfinity
EVpoint
Voltspot
Колкоток
Nexton Bulgaria
ELBUL
GPstation
Bulcharge
ProCredit Charging
Varna Charging
Коментиран от #13
14:38 02.02.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Инсайдър
До коментар #11 от "СМОГ":
Контакти имаш на село,я се опитай да заредиш 50 коли пред блока нощесКоментиран от #18
00:17 03.02.2024
14 Гост
02:08 03.02.2024
15 Баварец
До коментар #2 от "Бате Ачо":
Бацко, а къде остана липсата на въздух за дишане? Вероятно не за нас, а за децата ни, за внуците ни? Какво означават някакви си пари, пред това, че ти ги лишаваш от дишане? Не тръгвай в посоката, как се произвежда електро енергията, защото е също толкова глупава, колкото и сравняване на цена на електрически автомобил и такъв с ДВГ!08:24 03.02.2024
16 ДВГ автомобилите
До коментар #6 от "Теория и практика":
С 150-200кс имат нисък разход но когато ги караш с 90 - 110км/ч.15:11 03.02.2024
17 Перник
20:36 03.02.2024
18 гост
До коментар #13 от "Инсайдър":
трябва да имаш гараж или парко място. Пред блока в калта, и да пуснеш кабел от терасата - не става23:52 12.02.2024
19 Българин
11:33 15.02.2024