12 Февруари, 2024 17:00 2 636 6

Над една трета от електромобилите продадени през 2023-та са Tesla или BYD

  • tesla-
  • byd-
  • saic-
  • volkswagen

Това са над 4.8 милиона автомобила

Над една трета от електромобилите продадени през 2023-та са Tesla или BYD - 1

Данни на EV-Volumes разкриват интересни данни за продажбите на изцяло електрически автомобили. Tesla запазва позицията си на водещ производител с над 1,8 млн. регистрации, които представляват 19,1% от сегмента на електрически автомобили, което е леко увеличение спрямо 18,2% през 2022 г. Този темп на растеж показва, че Tesla се разраства по-бързо от средната стойност за тази индустрия.

Следвайки плътно след тях, BYD си осигурява втората позиция, отчитайки 1 570 388 регистрирани единици и печелейки 16,5% дял в сегмента на електромобилите, което е значително увеличение спрямо 12,6% през 2022 г. Този значителен ръст предполага, че ако продължи, BYD може да изпревари Tesla и да заеме първото място през 2024 г., както вече се видя през четвъртото тримесечие на 2023 г.

Заедно Tesla и BYD владеят значителна част от пазара, като отговарят за 35,6% от всички регистрации на електрически автомобили, в сравнение с 30,8% през 2022 г. На трето място сред производителите през 2023 г. е SAIC (включително SAIC-GM-Wuling), която отчита 748 159 регистрирани единици и 7,9% дял, което е малко по-малко от 9,3% през 2022 г. Volkswagen Group следва плътно със 742 703 единици и дял от 7,8%, което е лек спад спрямо 7,9% през 2022 г. Geely-Volvo си осигурява петата позиция с 589 932 регистрирани единици, заемайки дял от 6,2%, което е увеличение спрямо 5,3% през 2022 г.

Като цяло, на петте най-големи производители се падат 57,5% от всички продажби на електромобили, в сравнение с 53,3% през 2022 г., което показва тенденция по-големите производители да придобиват още по-голям пазарен дял в сегмента на изцяло електрическите автомобили. Извън първите пет, GAC се очертава като първи, с дял от 5,3%, в сравнение с 4,0% през 2022 г.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    10 4 Отговор
    Който е мераклия на такъв тип автомобили, да си купува. Само зелените искам да ми отговорят, литий и кобалт изкопаеми или възобновяеми ги водим?!
  • 2 Ксаниба

    3 6 Отговор
    Нещо за китайското качество

  • 3 Пилот на Ферари

    7 5 Отговор
    Да ама като цяло продажбите на електрички спадат .

    Коментиран от #5

  • 4 Гост

    2 6 Отговор
    Няма толкова много будали.
  • 5 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    ти първо преброй колко са си купили ферари както и си се кръстил, и тогава съпостави с електромобилите.
  • 6 Ганьовци ракия бъчви наздраве !

    1 2 Отговор
    Едно времехи файтонджиите са казвали - откъде бензин, сено и паша има навсякъде, конският впряг е вечен! Колкото по-рано Ганчо се научи да приема новото, толкова по-добре за него !