7 Ноември, 2024 14:12 875

А1 подкрепя позитивното онлайн общуване и отговорно поведение сред младите с кампаниите The KindTok и IONLINE

  • a1-
  • кибертормоз-
  • tiktok

Борбата с кибертормоза е част от социалните инициативи на телекома

А1 подкрепя позитивното онлайн общуване и отговорно поведение сред младите с кампаниите The KindTok и IONLINE - 1
Снимка: A1

На 7 ноември, Международния ден за борба с кибертормоза, А1 подчертава важността на създаването на безопасна и позитивна онлайн среда за младите хора. Като двигател на дигиталната трансформация в България, компанията има сериозен ангажимент в подкрепа на сигурността в интернет пространството.

От години A1 работи целенасочено за изграждане на дигиталната грамотност, култура на позитивно онлайн поведение и противопоставяне на кибертормоза. Дигиталното присъствие на младите хора в България е основно концентрирано в социални мрежи като Facebook, YouTube, TikTok и Instagram*. На фона на това кибертормозът остава сериозен проблем: средно 16% от юношите по света са били жертви на кибертормоз поне веднъж в последните няколко месеца, а 12% признават, че самите те са участвали в онлайн тормоз според последния доклад на HBSC**. Тревожната статистика сочи, че България е сред страните с най-високи нива на кибертормоз, заедно с Литва, Латвия, Полша и Молдова.

„А1 осъзнава своята роля да осигури достъпна, безопасна и полезна интернет среда за всички потребители. Вярваме, че мрежата трябва да е качествена, но е важно и времето онлайн да бъде сигурно и приятно – особено за младите, които са активни потребители. Проучванията показват, че е необходимо да направим интернет по- безопасно място за тях. Ето защо избрахме подходи и платформи, които са популярни сред младите хора, за да можем заедно да променим средата. Насърчаването на позитивно онлайн поведение е ключът към изграждането на толерантно и подкрепящо общество“, коментира Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1.

Кампанията в TikTok – The KindTok залага на силата на позитивното съдържание. А1 кани младите хора да оставят добри и насърчаващи коментари под публикации, като отбелязват @a1bulgaria. Участниците имат шанс да спечелят технологични награди, а за кампанията е създаден специален филтър, който генерира комплименти и окуражава потребителите да публикуват позитивни видеа.

През октомври А1 стартира и инициативата IONLINE, предназначена за учениците в цялата страна. Чрез специално разработен образователен модул в Часа на класа учениците се запознават с героя Стефоник и неговото приключение в мрежата. Благодарение на тяхната среща участниците преминават през различните опасности и начините да се предпазят от тях, като научават правилата за безопасно сърфиране. Повече за кампанията може да бъде намерено в комикс историята на ionline.bg.



Свързани новини