От отворената база данни на сайта на Съда на Европейския съюз може да се заключи, че германският автомобилен производител ще обедини сили с китайските автомобилни гиганти в колективен иск. Страните възнамеряват да признаят за незаконни допълнителните мита върху електрическите превозни средства, произведени в КНР. Увеличените ставки са в сила от края на октомври, а BMW е принудена да плаща 20.7% допълнителна такса за нови Mini-та.
Електрическите автомобили Mini от ново поколение са локализирани в Китай и засега това е единствената поточна линия. В допълнение, шефът на BMW като цяло не подкрепя антикитайските мита: според него митническите ограничения ще бъдат катализатор за глобална "търговска война". На неочакваните съюзници на баварската марка - BYD, Geely и SAIC - се налагат мито от 17 до 35 процента върху електрическите им автомобили.
Производствата в първоинстанционния съд продължават средно около година и половина, като страните в процеса имат възможност да обжалват. Тъй като автопроизводителите подадоха жалби до съда почти едновременно в последния момент (срокът за обжалване беше 25 януари), става дума за съгласувана позиция на правните отдели. Основният аргумент срещу законопроекта е неспазването на принципите на пазарната конкуренция.
Съдебният процес срещу Европейския съюз може да се проточи с години, така че компаниите търсят алтернативи. BYD планира да построи заводи в Унгария и Турция, а китайските автомобилни производители също се интересуват от придобиването на бивши заводи на Volkswagen. Не може да се изключи премахването на антикитайските мита, но по този път има и влиятелни противници.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хммм
Коментиран от #7
18:13 27.01.2025
2 джо
18:22 27.01.2025
3 Хо Хо хо
18:45 27.01.2025
4 Хохо Бохо
19:34 27.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Българин 🇧🇬
До коментар #1 от "хммм":
Аз карам BMW и мога да ти кажа , че това е вечна кола .19:18 28.01.2025