Ясно е къде ще е третият европейски завод на BYD

18 Март, 2025 12:52 2 904 12

  • byd-
  • завод-
  • германия

Китайската компания иска да отвори голямо съоръжение в Германия

Ясно е къде ще е третият европейски завод на BYD - 1

Китайският гигант за електрически превозни средства BYD сериозно обмисля Германия като възможно място за своя трети завод в Европа. Това съобщава Ройтерс, позовавайки се на свои източници. Окончателното решение обаче все още не е взето.

В края на февруари изпълнителният вицепрезидент на BYD Стела Ли обяви изграждането на трети завод на китайската компания в Европа, в допълнение към съоръженията в Унгария и Турция, но и тогава тя не каза къде ще е то.

Германия обаче е един от най-вероятните кандидати за изграждането на завод на BYD, предвид високото ниво на технологично развитие. Но в китайската компания се обсъждат и други варианти.

Сред факторите, които могат да повлияят на крайното решение, са високите разходи за труд, енергийните ресурси и ограничената производствена гъвкавост. Продажбите на основния конкурент на BYD, американската марка Tesla, в Германия паднаха със 76% през февруари, след като изпълнителният директор на компанията Илон Мъск разгневи избирателите с подкрепата си за крайната десница.

94% от анкетираните германци казаха, че не биха купили Tesla отново. Само 3% обмислят закупуването на електрически превозни средства от тази компания. В този ред на мисли изграждането на завод в Германия е още по-вероятно, като китайците вече гледат към готовите германски фабрики, които са планирани да затворят, и са особено заинтересовани от мощностите на Volkswagen.

Решаващият фактор ще бъде колко „прокитайски“ ще бъдат позициите на отделните страни през следващите години. Окончателното решение за третия завод ще зависи и от резултатите от продажбите на BYD в Европа и от използването на капацитета в заводите в Унгария и Турция.

Първият европейски завод на BYD в Унгария е планиран да стартира през октомври 2025 г., а заводът в Турция ще започне работа през март 2026 г. Общият капацитет на тези заводи ще бъде 500 000 автомобила годишно, включително електрически автомобили и хибридни модели, които са приоритет за BYD на европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Защо

    8 0 Отговор
    не у Банкя ?
  • 2 Пръдливо зайче

    1 0 Отговор
    От снимката не разпознавам работниците от коя държава са? Работодатели китайци, територия и данъци германски, работници заплати и осигуровки???
  • 3 Странно

    5 0 Отговор
    решение, предвид прозиводствените разходи.

    Коментиран от #7

  • 4 Изкукуригал

    5 1 Отговор
    Да дадат на баце едно златно кюлче и тука няма да ги закачат нито за данъци нито за нищо даже и безплатна работна ръка ще им даде който не работи ще му пратят мутрите на шиши в къщи

    Коментиран от #9

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Реалист

    2 1 Отговор
    Е що не в България? Мястото в Кремиковци стои празно. Няма ли Плевнелиев пак да ни консултира срещу няколко милиона и да проведе светкавични преговори
  • 7 БСП Обединена Левица за Радев

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Странно":

    Не е странно. Това е стратегия на братския китайски народ за завладяване на колективния нацистки Запад. Работниците в заводите ще са от Китай и практически разходите ще са минимални
  • 8 Това

    1 0 Отговор
    какви са работниците няма никакво значение, ще трябва да се "подчиняват" на немските закони и да си получават немски заплати и т.н.
  • 9 Знаещ

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Изкукуригал":

    Няма да се разминат с едно кюлче. Я летището в Пловдив защо не го дадоха на китайците които спечелиха концесията. А Филип Морис като искаха за купят държавните "булгартабаци" защо избягаха в Румъния, направиха си завод до Букурещ с 14000 работника. При нас както се казва евтиното излиза скъпо за това всички чуждестранни инвеститори бягат. Тук там някой да се излъже.
  • 10 ХЗзспзс

    0 0 Отговор
    Те първите два завода да не би да са тръгнали вече? Или поне един?
  • 11 Жан Бойко

    0 0 Отговор
    Зелени танкове и липса на яйца ! Това ли е демокрацията?
  • 12 Име

    0 1 Отговор
    Да купуват завода на тесла и са готови!