BYD Auto официално потвърди първото търговско плаване на новия автомобилен превозвач BYD Shenzhen, който в момента е най-големият рол-он/рол-оф кораб в света и играе стратегическа роля в международната логистика на китайския автомобилен производител. Пускането на този плавателен съд на вода беше още една стъпка в разширяването на глобалното присъствие на BYD на пазара на електрически превозни средства и демонстрира нарастващата самодостатъчност на компанията в доставянето на собствени продукти на всички континенти.
BYD Shenzhen има впечатляващи характеристики: дължината на корпуса достига 219 метра, широчината е 37.7 метра, а газенето е 9 метра. Плавателният съд може да развие скорост до 18.5 възела, което е еквивалентно на приблизително 34 километра в час. Товароносимостта му позволява да превозва до 9200 пътнически автомобила едновременно, което го поставя наравно с най-модерните плавателни съдове в световния автотранспортен флот. Според китайските медии, Shenzhen е отпътувал от пристанище Yantian в Шенжен на първото си пътуване към Европа, което показва фокуса на BYD върху активното разширяване на европейския пазар.
Техническото оборудване на автомобилния превозвач също заслужава специално внимание. Корабът работи с двигателна система с двойно гориво, способна да използва както традиционно „морско“ гориво, така и втечнен природен газ (LNG), което значително намалява емисиите на вредни вещества. В допълнение, той е оборудван с енергоспестяващи системи от ново поколение, включително иновативни батерии от собственото производство на BYD, а също така е покрит със специално антикорозионно покритие, което намалява и съпротивлението по време на движение, като по този начин намалява общата консумация на енергия.
Според официални изявления на представители на компанията, BYD Shenzhen е не само логистичен актив, но и демонстрация на технологичното ниво на производител, който уверено се конкурира не само в автомобилната, но и в корабостроителната индустрия. Освен това плавателният съд отговаря на най-високите съвременни екологични стандарти, което е особено важно предвид затягането на регулациите в областта на международния морски транспорт и изискванията за намаляване на въглеродния отпечатък.
Появата на този кораб беше четвъртото събитие от този тип за BYD от началото на 2024 година. По този начин компанията продължава да разширява собствения си флот от рол-он/рол-оф кораби, което ѝ позволява значително да намали зависимостта от външни логистични оператори, да минимизира забавянето на доставките и да реагира своевременно на промените в търсенето в различни региони на света. Този подход, съчетан с бързото развитие на моделната гама електрически автомобили, осигурява на BYD стабилна позиция сред лидерите на световния износ на автомобили.
В стратегически контекст пускането на вода на BYD Shenzhen е не само логистично решение, но и проява на цялостната трансформация на индустрията, когато производителите на автомобили все повече поемат контрола не само върху производствения процес, но и върху веригите за доставки, адаптирайки се към новите реалности на световния пазар. В случая на BYD, който активно се конкурира с гиганти като Tesla, Volkswagen или Toyota, наличието на собствен морски флот дава на компанията значително предимство в скоростта на разширяване на нови пазари и поддържане на гъвкавост на доставките при непрекъснато променящи се геополитически условия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сталин
Коментиран от #16
10:20 24.04.2025
2 Реалист
Коментиран от #17
10:23 24.04.2025
3 Българин
10:27 24.04.2025
4 верни факти, неверни изводи
Коментиран от #5, #6, #28
10:36 24.04.2025
5 Знайко
До коментар #4 от "верни факти, неверни изводи":
Навремето флагмана на средиземноморския флот Белкнап искаше да спре на варненката морска гара. Пуснаха няколко катера, които сканираха дъното и установиха , че ще може да спре но на косъм. Той газеше 12 метра. Пър пър пър лекичко се довлачи по някакъв странен маршрут и пристана. Имаше даже свободен достъп до контролната зала- хиляди компютри и 12 стола на колелца вързани с къдрав кабел за терминала и с пултове вместо подлакътници. Америте обясняваха , че с техния радар виждат зад хоризонта чак до Гибралтар. ...а варненските труженички изоставиха за 2 седмици всички варненци и някои от тях успяха да се оженят и да мигрират на запад.10:49 24.04.2025
6 Има логика
До коментар #4 от "верни факти, неверни изводи":
Казва му се вертикална интеграция както е написано В статията. Това означава да се отървеш от максимален брой посредници между изкопаването на материалите за продукта и предаването на крайния продукт на крайния клиент, за да си осигуриш както по-голяма печалба, така и по-голям контрол върху целия процес.Коментиран от #7, #8
10:56 24.04.2025
7 Тесльо Вресльо,
До коментар #6 от "Има логика":
Тесла кога ще имат собствен кораб, задвижван с батерии?11:19 24.04.2025
8 Хзпцпцдп
До коментар #6 от "Има логика":
На теория има логика, на практика зависи, защото мъчейки се да контролираш и движиш всички процеси и чаркове отдолу до горе води до експоненциално нарастване на бюрокрацията, тромавостта и разходите. Затова и като цяло фирмите ползват специализирани подизпълнители, за да може всеки да се занимава с това, в което е добър.Коментиран от #13, #14
12:17 24.04.2025
9 смях в залата
12:23 24.04.2025
10 смях в залата
12:24 24.04.2025
11 само да питам
Ок... Нула. А колко са взимали под наем? А? Пак нула.
Нямам повече въпроси.
12:45 24.04.2025
12 Някой си
13:05 24.04.2025
13 Или обратното
До коментар #8 от "Хзпцпцдп":
Да купиш няколко транспортни (примерно) компании и да се отървеш от ръководството им, като ги сложиш под една шапка.13:14 24.04.2025
14 Пример
До коментар #8 от "Хзпцпцдп":
Volkswagen поръча на 20 различни поддоставчика да им произведат компютри за първия електромобил. След това една година не можаха да ги накарат да комуникират помежду си.Коментиран от #19
13:17 24.04.2025
15 Анатолий
14:05 24.04.2025
16 Kaлпазанин
До коментар #1 от "Сталин":
И лбгт либерастия ,за да се учим да слушаме господарите сиКоментиран от #40
15:28 24.04.2025
17 Калпазанин
До коментар #2 от "Реалист":
Със още санкции ,безработица инфлация и голо д@@@😂😂😂😂😂,тези направиха батерия която се зарежда за 5 Мин ,15:29 24.04.2025
18 Рошко
15:32 24.04.2025
19 ХМЗпцдрц
До коментар #14 от "Пример":
Всички производители поръчват "компютри" и какви ли не други електронни чаркове на безброй доставчици. И това е от години, поради което пренебрежително вече ги наричат "асемблатори". Очевидно работи, така ФВ може и да се се окъкали нещо конкретно.Дет се вика, аре да не бързаме с "cherry picking"-а, базиран на някакви клюкарски статии в треторазредни "медии".
Коментиран от #20
16:00 24.04.2025
20 Така е
До коментар #19 от "ХМЗпцдрц":
Поръчват ги на BYD да им ги произведе и глоби. Същата тази китайска марка произвежда голяма част от частите и сглобява таблетите на apple. Тази същата "автомобилна" компания от статията. Виждаш ли разликата с volkswagen, които също имат страничен бизнес, но с наденички?Коментиран от #21
16:11 24.04.2025
21 С таблетите не е така
До коментар #20 от "Така е":
Айпад се прави от Foxconn, Pegatron, Wistron и Compal Electronics.Коментиран от #22
19:19 24.04.2025
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 ТОЗИ КОРАБ ТРЯБВА ДА НОСИ ПЕЧАЛБИ ,
05:49 25.04.2025
30 има и друго
Коментиран от #31, #38
07:53 25.04.2025
31 Бинго
До коментар #30 от "има и друго":
Заради тези рискове, превозвачите или не искат да возят електромобили или извиват ръцете на автомобилните производители са с непосилни цени. Затова на BYD им е по-изгодно да си купят кораб, вместо да ползват външни услуги. Още един начин за пестене на пари, чието най-разумно обяснение на европейските политици е " партията плаща огромни субсидии на китайските автомобилни производители" , без да виждат, че тези същите "субсидирани" автомобилни производители на практика си произвеждат сами дори чиповете и електрониката, както и притежават корабите с които си превозват автомобилите.08:33 25.04.2025
32 Будител
09:48 25.04.2025
33 ХЪм
11:29 25.04.2025
34 Шаран БГ
Не разбирам от корабоплаване кой-знае колко много, но съм чел преди години за такива дълги нефтопревозвачи- танкери – от порядъка на 200 и по-вече , метра. . Попадайки във вълнение южно от Магадаскар до нос Добра надежда, поради голямата вълнова дължина и височина , заставайки неколкократно с нос и кърма на върха на гигантските вълни се пречупват като сламки.. Ако този гигант преминава през Суецкия канал, ще се добере до европските брегове благополучно ...........
Коментиран от #37
13:24 25.04.2025
35 Окаяма
14:18 25.04.2025
36 Будител
По време на Ирано-Иракската война през 1988 г. корабът е сериозно повреден и потъва в Хормузкия проток. По-късно е спасен и възстановен, преименуван е на Happy Giant и продължава да се движи.
14:22 25.04.2025
37 гост
До коментар #34 от "Шаран БГ":
Бг автопарка е нищожен и не е абсолютно никакъв фактор, при това над 50% от покупките са на са 20+ годишни автомобили така че не се притеснявай, няма да спре пред вас този кораб22:51 25.04.2025
38 гост
До коментар #30 от "има и друго":
авера ти по чашка ли ти каза че се случва често?22:55 25.04.2025
39 Страшимир
15:26 26.04.2025
40 Коментатор
До коментар #16 от "Kaлпазанин":
Не забравяйте и вирусите и ваксите!Не случайно едно от последните дела на куклата на конци Бай Дън, бе да помилва др Антъни Фаучи (съвременния др Менгеле), преди още Тончо да е бил разследван, камоли съден?!
Ние в България на това му викаме:
Гузен негонен бяга!
22:07 26.04.2025