Производителите на автомобили търсят начини да придадат познатото усещане от традиционното превключване на предавките на електромобилите, въпреки коренно различните им задвижвания. Неотдавнашна заявка за патент на Ford разкрива симулирана система за механична трансмисия, предназначена да възпроизведе усещането от класическа ръчна скоростна кутия.
Патентът, озаглавен „Shifter Assembly For Electric Vehicle“, описва подробно конвенционално изглеждащ лост за превключване на предавките, снабден с модел на предавките, свързан с електронни задвижващи механизми, а не с физическа скоростна кутия. Тези задвижващи механизми, управлявани от електронен контролер, преобразуват действията на водача по превключване на предавките в сигнали, които променят мощността на електродвигателя, имитирайки усещането за смяна на предавките в автомобил с двигател с вътрешно горене.
Макар че това симулирано превключване на предавките ще прекъсне за момент подаването на мощност, забавяйки ускорението на електромобила, фокусът е върху пресъздаването на ангажираността на водача, свързана с ръчните трансмисии. Ford не е единствен в този стремеж. Ioniq 5 N на Hyundai е оборудван със симулирани превключватели, а Toyota експериментира със симулирано превключване на предавките, снабдено със съединител, в прототипи на Lexus RZ.
Патентованата система на Ford отива отвъд обикновената симулация, като включва двигатели за обратна връзка в основата на скоростния лост. Тези двигатели осигуряват тактилна обратна връзка, възпроизвеждайки вибрациите и съпротивлението, свързани с традиционната ръчна трансмисия. Системата може да се конфигурира за секвенциално или H-образното превключване. Освен това целият комплект може да се прибира, когато не се използва, като по този начин се преодоляват пространствените ограничения, често свързани с традиционните превключватели.
Макар и все още да е патент на този етап, системата, първоначално подадена през 2023 г., показва дългосрочния интерес на Ford към преодоляване на разликата между традиционното шофиране и електрическото бъдеще. Тя представлява потенциална възможност за привличане на традиционни автомобилни ентусиасти към пазара на електрически превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Форд,
Особено Форд транзит дизел…
Коментиран от #12
17:30 25.03.2025
2 Наблюдател
17:35 25.03.2025
3 обективен
17:36 25.03.2025
4 румънец
Коментиран от #13, #14
17:58 25.03.2025
5 потребител
Коментиран от #15
18:00 25.03.2025
6 карчи
18:11 25.03.2025
7 хах
18:46 25.03.2025
8 Срамота
19:26 25.03.2025
9 Анонимен
19:27 25.03.2025
10 Бате Георги
21:03 25.03.2025
11 Един
08:53 26.03.2025
12 ...
До коментар #1 от "Форд,":
8 години Форд фокус турниер - 1 проблем на 7мата година - водна помпа.13:59 26.03.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 много и то
До коментар #4 от "румънец":
Като например следните модели съсFerrari 812 GTS
Ferrari 296 GT
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari F8 Tributo
и още и още
14:02 26.03.2025
15 ...
До коментар #5 от "потребител":
от 2024 - да. преди това - боза.14:05 26.03.2025