Електрическият мотоциклет Verge TS Pro на финландски стартъп постигна забележително постижение, като постави нов световен рекорд за изминато разстояние с едно зареждане. Произведеният в Естония мотоциклет измина 310,6 км (193 мили) през градската част на Лондон и според информацията от компания все още е имал запас от енергия, доказвайки своята способност в реални условия. Това е значителен етап за двуколесно превозно средство, задвижвано от батерия с капацитет 20,2 kWh, който демонстрира потенциала на електрическата мобилност в претоварената градска среда.
Този рекорд обаче е постигнат при специфичен, макар и труден сценарий. Водачите Сам Кларк и Сара Сломан се движеха в градския трафик на спирки и престой в продължение на 16 часа, като в резултат на това средната скорост е около 19 км/ч. (12 мили в час). Макар и впечатляващо за градско придвижване, това подчертава несъответствието между градския пробег и високоскоростното пътуване от точка до точка. Собствените данни на Verge сочат пробег от около 200 километра (124 мили) при постоянна скорост от 90 километра в час (56 мили в час) и комбиниран пробег в града и на магистрала от 191 километра (119 мили). Рекордните резултати подчертават ефективността на конструкцията на вградения в колелото двигател, която позволява максимален капацитет на батерията в рамките на мотоциклета.
Verge TS Pro разполага с възможност за бързо зареждане с постоянен ток с мощност 25 kW, като постига 80% зареждане за 35 минути, както и с опция за зареждане с променлив ток с мощност 3,5 kW. Данните за производителността са също толкова завладяващи - 102 kW (136 конски сили) и зашеметяващ въртящ момент от 1000 Nm (737 lb-ft), които позволяват спринт от 0 до 100 km/h за 3,5 секунди. Теглото от 245 килограма допринася за тази производителност. Verge предлага и по-високата спецификация TS Ultra, която се отличава с мощност 150 kW (201 конски сили), въртящ момент 1 200 Nm и по-голяма батерия с капацитет 21,8 kWh, увеличаваща градския пробег до 375 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Хахаха
Коментиран от #3
11:33 12.04.2025
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #2 от "Хахаха":
Ама у нас ще могат да го карат и тийнчовци без книжки, като скутерите и тротинетките дето вдигат 120км/ч🥸🥸12:09 12.04.2025
4 Некой
Предполагам и неговата цена ще е и по-достъпна.
Къде са тръгнали тези?
12:12 12.04.2025
5 факт
12:25 12.04.2025
6 Счетоводител
Коментиран от #7
12:37 12.04.2025
7 Хаха
До коментар #6 от "Счетоводител":
Зимата като зарежда бавно или хич кво праим? Цената на тока кво праим? С по 2 зарядни на обект кво праим като са заети? През цялото време докато зарежда мръзнеш или кибичиш на 40 градуса. В планината ако почиваш 2-3 дена и падне батерията кво праим? Кое е супер евтино я изкарай доказателства, че нещо не ти вярвам!Коментиран от #8
13:06 12.04.2025
8 Счетоводител
До коментар #7 от "Хаха":
Всичко това е изкарано извън контекста на това което съм написал, ни карай. Примерът ми е за градско каране, например мотопед 2kW с батерия 45Ah, пробег около 60-80 км при скорост около 40 km/h , всичко това струва като разход на енергия 2х0.32 лв. или всичко 0.64 лв./60 км или около 1 ст. на км пробег. Дачия Спринг - 16 kW, пробег 160 км реален, 16 х 0.32 лв = 5.12 лв за 160 км или 3.2лв на 100 км или 32 ст. на км. Тук не пиша за пробег в планини, за разстояние по големи от пробега на превозното средство, а за ежедневно шофиране в градски условия, където след като се прибера ще си ги заредя на нощна тарифа. Цената е за дневна, между другото. За тези примери които си дал, естествено, че не са релевантни за приложение на електрическо превозно средство.Коментиран от #9
13:50 12.04.2025
9 Хаха
До коментар #8 от "Счетоводител":
от 1 юли ще отпадне нощната , но защо пропускаш цената за изграждане на фец, също и цената на чисто ново електрическо мпс, данък гараж и тн също загуби при зареждане на батерията и тн...за рециклираните купета даже няма да коментирам, сорка, но не бих си купил електричка нито хибрид в следващите 10 години или докато не се решат поне 70% от множеството проблеми и неудобства, цените също да паднат драстично... за градско дизел дори бензин трошка от 2-3 хил лева ми върши идеална работа, не я мисля, спя спокойно никой не я пипа, не инвестирам 50+ хил лв с надеждата, че виждаш ли след 10-15 години ще съм спестил 5-6 хилядиКоментиран от #18
14:45 12.04.2025
10 Бай Ганьо
14:45 12.04.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Мщопбб
18:51 12.04.2025
13 хубаво ама
20:23 12.04.2025
14 Ото
Това Електрокарче едва стига 300км и трябва да му търсиш зареждачка особено в планината. Без батерия таралясника се блокира и не можеш го помръдна. Спре ли си жив умрял.
Коментиран от #21
23:43 12.04.2025
15 Бай дъ уей
01:21 13.04.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Аз Бре
10:13 13.04.2025
18 име
До коментар #9 от "Хаха":
От първи юли може да отпадне нощната, но на нерегулирания пазар има много големи флуктоации в цената на тока. В ранните часове на деня е най-ниска и ако имаш възможност, т.е. достатъчно ампераж, какъв е проблема да си го зареждаш тогава?Коментиран от #19, #22
12:00 13.04.2025
19 МНВПцвпм
До коментар #18 от "име":
Добре, Мите, всички електричари ще станете "дей трейдъри" на електроборсата, че да можете да хванете "флуктоациите" и "трендовете". Догодина вече ще трябва да сте обаче "микро" и "хипер микро" трейдъри. Честито!Нормалните хора и нормалния бизнес искат предвидимост, особено на разходите. Тарикатите спекуланти винаги завършват в калта на Уолстрийт.
16:54 13.04.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Моторджия
До коментар #14 от "Ото":
Кой мотор харчи 1/100? Дай пример, че аз такъв не знам.00:26 14.04.2025
22 име
До коментар #18 от "име":
Нормалните хора и нормалния бизнес искат предвидимост, особено на разходите.По този въпрос няма две мнения, ама и цените на горивата в България не са предвидими. По-скоро са стабилно високи.
11:38 14.04.2025