Електрически велосипед с колела без спици

12 Август, 2025 12:03 19 352 22

  • електрически велосипед-
  • go

Иновацията идва от Швеция и се нарича Go

Електрически велосипед с колела без спици - 1

Стартъп компанията Noll от Швеция представя своя нов електрически велосипед "Go", който преобръща традиционния дизайн с колела без спици. Въпреки че визуално концепцията е впечатляваща, тя носи със себе си и технически предизвикателства, които вече са довели до провал на подобна идея, например при модела Reevo на компанията Beno.

Технологии и иновации

Noll твърди, че е намерил решение на проблемите и предлага иновативни технологии. Моделът "Go" е оборудван с така нареченото „двойно задвижване“ – предполагаемо два двигателя, които осигуряват допълнителна мощност. Системата за педали също е необичайна: вместо директно предаване на мускулната сила, тя подава импулси към електронно контролираното задвижване, което работи на принципа "ride-by-wire", подобно на електрическите велосипеди.

Рамката на велосипеда е с класически диамантен дизайн, но с отличителни правоъгълни профили. Батерията е елегантно интегрирана в долната тръба. Най-впечатляваща е технологията на колелата – те се въртят свободно в джанти без спици, които са здраво закрепени към рамката.

Цена и наличност

Въпреки футуристичния си вид, Go е създаден за ежедневна употреба. Той разполага с калници, осветителна система, хидравлични спирачки, както и дисплей, интегриран в кормилото. Планирани са и допълнителни функции за свързаност чрез специално приложение.

Първоначално "Go" ще се предлага в лимитирана серия "Signature Edition" на амбициозна цена от около 7000 евро. Резервациите ще се приемат онлайн срещу такса от 250 евро, а доставките се очаква да започнат през 2026 година. Дали Noll ще успее да избегне грешките на своите предшественици, предстои да разберем.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Някой

    8 2 Отговор
    Сигурно ще е много по-нездраво. Иначе се разпределя тежест.
  • 4 Въпрос

    22 1 Отговор
    Само да не спукаш гума........
  • 5 Георги

    20 6 Отговор
    ако си мислите, че като карате такова няма да сте тротинеткаджия сте в грешка
  • 6 Стартъп означава

    26 5 Отговор
    Стартъп означава "харчим чужди пари". Нито идеята е нова, нито реализацията.
  • 7 вело си раптор

    14 4 Отговор
    А смисъл има ли?

    Коментиран от #17

  • 8 Да ама

    28 8 Отговор
    Забравили са да махнат и седалката, розовите понита няма да са напълно доволни😅

    Коментиран от #13

  • 9 таксиджия 🚖

    18 4 Отговор
    7000€ хахахааха това е по-скъпо от 80% от автопарка ни за страната. Дори в София повечето коли са по-евтини. А това е колело е тежко и нито можеш да го караш като шосейно, нито пък си наравно със 50 кубика скутерите.
  • 10 преминаващ

    28 5 Отговор
    Само швед, веган с чорапи в цветовете на дъгата ще даде 7000евро за колело
  • 11 Как се справят ?

    12 2 Отговор
    Как се справят ?

    С Килограмите ?
  • 12 Скорпион

    10 3 Отговор
    Сигурно е с климатик
  • 13 Мале

    5 2 Отговор

    До коментар #8 от "Да ама":

    Четеш ми мислите .

    Коментиран от #14

  • 14 То пък едни мисли...

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Мале":

    Ниво ТКЗС 1972 година.
  • 15 незнайко

    4 1 Отговор
    Много съчми има това чудо ! Как е уплътнението между неподвижната вътрешна гривна и подвижната външна с гумата ? Двигателите са директно самата капла като намотките са на вътрешната гривна а магнитите на външната но уплътнението си остава "ключа за бараката " !
  • 16 българина

    10 0 Отговор
    като скочи от първия бордюр и джантите ще почнат да хлопат в релсата на рамката, без спици .... нещо като скъпа еднодневка
  • 17 Лопата Орешник

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "вело си раптор":

    Има! Сега с това колело, не може да ти сложат прът в колелата!

    Коментиран от #19

  • 18 Ироничен

    4 1 Отговор
    Велосипед на цената на стара селска къща не ми трябва.
  • 19 Коментиращ

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "Лопата Орешник":

    Правилно, няма нужда от прът, понеже е достатъчен само 1 пирон и ще ти трябват инженерите на това чудо да ти сменят гумата. :D
  • 20 Идеята за това колело

    2 1 Отговор
    идва от филма Стар Трек 2009. В действителност колело без разпределение на тежестта в центъра като кръст, звезда и т.н. е колело самоубиец.

    Коментиран от #22

  • 21 Интересно

    0 0 Отговор
    Някой да обясни на Радк0, че велосипедите нямат джанти, а имат капли.
  • 22 Интересно

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Идеята за това колело":

    Използват два типа схеми за това задвижване:
    - с тройка лагерно тяло, крепящо локално каплата, където лагерчетата са толкова малки, че при висока скорост направо откачат от въртене, заради прекалено малкият си размер, задвижван от огромната капла.
    - Голям периферен лагер, чиито сачми/ролки са разположени по целият каплов преиметър, което създава страшен шум и дискомфорт. За редуцирането му се изискват специални материали за каплата, което я прави по-скъпа от джанта на Ролс.