Стартъп компанията Noll от Швеция представя своя нов електрически велосипед "Go", който преобръща традиционния дизайн с колела без спици. Въпреки че визуално концепцията е впечатляваща, тя носи със себе си и технически предизвикателства, които вече са довели до провал на подобна идея, например при модела Reevo на компанията Beno.
Технологии и иновации
Noll твърди, че е намерил решение на проблемите и предлага иновативни технологии. Моделът "Go" е оборудван с така нареченото „двойно задвижване“ – предполагаемо два двигателя, които осигуряват допълнителна мощност. Системата за педали също е необичайна: вместо директно предаване на мускулната сила, тя подава импулси към електронно контролираното задвижване, което работи на принципа "ride-by-wire", подобно на електрическите велосипеди.
Рамката на велосипеда е с класически диамантен дизайн, но с отличителни правоъгълни профили. Батерията е елегантно интегрирана в долната тръба. Най-впечатляваща е технологията на колелата – те се въртят свободно в джанти без спици, които са здраво закрепени към рамката.
Цена и наличност
Въпреки футуристичния си вид, Go е създаден за ежедневна употреба. Той разполага с калници, осветителна система, хидравлични спирачки, както и дисплей, интегриран в кормилото. Планирани са и допълнителни функции за свързаност чрез специално приложение.
Първоначално "Go" ще се предлага в лимитирана серия "Signature Edition" на амбициозна цена от около 7000 евро. Резервациите ще се приемат онлайн срещу такса от 250 евро, а доставките се очаква да започнат през 2026 година. Дали Noll ще успее да избегне грешките на своите предшественици, предстои да разберем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Някой
12:24 12.08.2025
4 Въпрос
12:28 12.08.2025
5 Георги
12:29 12.08.2025
6 Стартъп означава
12:34 12.08.2025
7 вело си раптор
Коментиран от #17
12:39 12.08.2025
8 Да ама
Коментиран от #13
12:54 12.08.2025
9 таксиджия 🚖
14:11 12.08.2025
10 преминаващ
15:21 12.08.2025
11 Как се справят ?
С Килограмите ?
15:29 12.08.2025
12 Скорпион
21:18 12.08.2025
13 Мале
До коментар #8 от "Да ама":
Четеш ми мислите .Коментиран от #14
22:11 12.08.2025
14 То пък едни мисли...
До коментар #13 от "Мале":
Ниво ТКЗС 1972 година.07:31 13.08.2025
15 незнайко
09:00 13.08.2025
16 българина
09:28 13.08.2025
17 Лопата Орешник
До коментар #7 от "вело си раптор":
Има! Сега с това колело, не може да ти сложат прът в колелата!Коментиран от #19
11:41 13.08.2025
18 Ироничен
11:44 13.08.2025
19 Коментиращ
До коментар #17 от "Лопата Орешник":
Правилно, няма нужда от прът, понеже е достатъчен само 1 пирон и ще ти трябват инженерите на това чудо да ти сменят гумата. :D22:14 13.08.2025
20 Идеята за това колело
Коментиран от #22
18:30 14.08.2025
21 Интересно
12:18 26.10.2025
22 Интересно
До коментар #20 от "Идеята за това колело":
Използват два типа схеми за това задвижване:- с тройка лагерно тяло, крепящо локално каплата, където лагерчетата са толкова малки, че при висока скорост направо откачат от въртене, заради прекалено малкият си размер, задвижван от огромната капла.
- Голям периферен лагер, чиито сачми/ролки са разположени по целият каплов преиметър, което създава страшен шум и дискомфорт. За редуцирането му се изискват специални материали за каплата, което я прави по-скъпа от джанта на Ролс.
12:21 26.10.2025