"Ето как изглежда корупцията в Словакия" – коментира германският евродепутат от Зелените Даниел Фройнд по повод разкритията, наречени от словашките медии "аферата Хасиенда". В свой видеопост в социалните мрежи той казва, че така наречените къщи за гости, финансирани с пари от ЕС, всъщност са частни вили на хора, близки до министър-председателя. Десетки такива вили са изникнали в цяла Словакия, уточнява той.
Един от тези имоти е „Вила Амонра“ – уж къща за гости в предградията на Братислава. Там обаче няма рецепция, но има басейн в градината, скрит зад висока ограда. Луксозното имение е собственост на предприемач, включен в местната листа за изборите като кандидат от партията на премиера Роберт Фицо, пише германската обществена медия АРД.
Бенефициентите често са свързани с Фицо
Близо 200 000 евро от Брюксел са изтекли в този имот. В замяна на това къщата е трябвало да настанява гости за най-малко пет години, обяснява Ксения Макарова от словашката фондация „Спрете корупцията“. Според нейните проучвания обаче „Вила Амонра“ никога не е била наемана от гости, както потвърждават и местните жители. Собственикът не е плащал и туристически данък.
„Практиката показва, че средствата, които всъщност са били предназначени за насърчаване на туризма в селските райони, в действителност са отишли за строителство на еднофамилни къщи и вили за частни лица. И много често тези хора са свързани с управляващата партия „Смер“ и с Роберт Фицо“, казва Макарова, цитирана от АРД.
Фондацията за борба с корупцията е подала жалби в Словакия и в Брюксел. В резултат от това в средата на януари Европейската служба за борба с измамите (OLAF) започна разследване в Словакия, а Европейската прокуратура също се зае със случая.
Близо половината от „къщите за гости“ се разследват
Програмата за насърчаване на селския туризъм беше стартирана преди десет години, когато страната пак се управляваше от левия националист Роберт Фицо. Днес той отново е на власт. За това време от програмата са се възползвали около 150 „къщи за гости“. Близо половината от тях в момента се разследват, посочва още АРД, като се позовава на информация в словашките медии.
Министърът на земеделието Рихард Такач от партията на Фицо обаче говори за изолирани случаи: „Винаги има черни овце. Разбира се, трябва да формулираме насоките за подпомагане така, че да сведем до минимум възможността за злоупотреби. Работим по този въпрос“, уверява той.
Хората в целия ЕС плащат заради корупцията
Зузана Субова обаче твърди, че аферата „Хасиенда“ е част от дългосрочно организирана измама с пари от ЕС. Дълги години тя е ръководила отдела за борба с корупцията в агенцията, която разпределя европейските селскостопански субсидии за Словакия.
„Всеки гражданин на ЕС финансира луксозните вили на корумпирани политици и предприемачи. Германия плаща най-много в бюджета на ЕС. Следователно германците допринасят най-много за субсидирането на именията на олигарсите в Словакия“, казва Субова.
Тя се надява, че ЕС ще окаже натиск и ще замрази финансовите помощи, защото разследванията в Словакия често не дават резултат, а срещу хората, настояващи да се разкрие истината, често се задействат мерки за сплашване.
Субова също е взета на прицел: непосредствено преди изслушването ѝ в Брюксел следователи в Братислава са обискирали жилището ѝ, без да открият нищо нередно. Активистката така или иначе не се стряска от подобни акции, уточнява АРД.
Автор: Мариане Алвайс ARD
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ганьо
Коментиран от #20, #26, #59
07:52 28.01.2026
2 Хохо Бохо
Коментиран от #7, #11
07:52 28.01.2026
3 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
Коментиран от #8, #28
07:52 28.01.2026
4 Сила
07:52 28.01.2026
5 Факт
07:53 28.01.2026
6 Корумпирани съдилища
Коментиран от #12
07:53 28.01.2026
7 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #2 от "Хохо Бохо":
Ами делото е спряно, защото е ... ИМУНИЗИРАНА😉07:53 28.01.2026
8 Аи сега
До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Кой това? Радев?Коментиран от #16
07:54 28.01.2026
9 Тези
07:54 28.01.2026
10 ОПААА
07:54 28.01.2026
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #6 от "Корумпирани съдилища":
Нали взеха Кьовеши да ги разхвърля, както в Румъния❗Ама тя що ли стана кротка, като агънце🤔
07:55 28.01.2026
13 Факт
07:56 28.01.2026
14 КАТО НЕ МОЖАХА ДА ГО ЗАСТРЕЛЯТ
07:56 28.01.2026
15 Сигурно
07:57 28.01.2026
16 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #8 от "Аи сега":
Ами НЕ❗07:57 28.01.2026
17 Трол
07:57 28.01.2026
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Пешо
Коментиран от #23
08:02 28.01.2026
20 Скъпо на триците...
До коментар #1 от "Ганьо":
Евро бюрокрацията създава корупционни практики, след това реват, че нямало рецепция.. Милиарди изтекоха за Украйна, а плачат за 200 хиляди.08:02 28.01.2026
21 ПОЧНА СЕ...!
Как?!
Със спретването на компромати!
Фицо е неудобен за Урсула и компания-съответно трябва да бъде компрометиран...!
08:03 28.01.2026
22 Урсула
След като активирахме DW и ARD, сега да видим, как Фицо ще обяснява, че няма сестра!
Коментиран от #46, #62
08:03 28.01.2026
23 Факт
До коментар #19 от "Пешо":
Как се гледаш в огледалото?Коментиран от #78
08:05 28.01.2026
24 Питане
Сестрата на "Пътя на копринката" - виден комунистически функционер, дясната ръка на сина от тандема Решетников - Импексова и тя "У КЮПА"...
НО, "другарят" Копринков като майка орлица бди над семейните далавери, опънал по-непробиваем чадър и от американския ядрен !
Коментиран от #44
08:05 28.01.2026
25 А ГДЕ КАЯ КАЛАС
08:06 28.01.2026
26 Да бе да...?!
До коментар #1 от "Ганьо":
Не ги виждали?!Виждат ги,сми си затварят очите,щото крадат заедно...!
08:06 28.01.2026
27 Милиончева
08:06 28.01.2026
28 Като
До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Казваш "А", кажи и "Б" !Коментиран от #53
08:07 28.01.2026
29 Чочо
08:07 28.01.2026
30 жомарт
08:08 28.01.2026
31 Рето Калтенбах
08:08 28.01.2026
32 ВВП
08:09 28.01.2026
33 ВВП
08:10 28.01.2026
34 А у нас
Коментиран от #36
08:10 28.01.2026
35 Фен
08:11 28.01.2026
36 Милиончева
До коментар #34 от "А у нас":
Глупусти. Аз с кредити съм ги правила и трите!08:11 28.01.2026
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 ВВП
08:14 28.01.2026
39 Иван 1
Коментиран от #41
08:15 28.01.2026
40 Мнение
Коментиран от #51
08:16 28.01.2026
41 така като гледам
До коментар #39 от "Иван 1":
Сам си е скроил капата08:16 28.01.2026
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 А за златните тоалетни, процентите
До коментар #22 от "Урсула":
от стотиците миларди за Зелко, процентите за тоновете вълшебна вакса и ВПК ...все пари от европейските данъкоплатци , ще е следващата статия от загрижените DW и ARD! Нали?Сега спретват тая калъчка за Фицо, щото не можаха да го убият.
Коментиран от #47
08:20 28.01.2026
47 Руската пропаганда
До коментар #46 от "А за златните тоалетни, процентите":
Има за цел глупака.08:21 28.01.2026
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 жик так
Ко стана с урсулето ? Върна ли кинтите от Пфайзера ?
Коментиран от #50
08:24 28.01.2026
50 Игор
До коментар #49 от "жик так":
Ние може да сме се размирисали, ама около нас мирише на маргаритки.Я кажете сега за корупцията в ЕС, а нас ни оставете!
08:26 28.01.2026
51 Запознат
До коментар #40 от "Мнение":
Прав си, само пропускаш че сегашните евроатлантици са тези комунисти - можеш ли ми посочи един евроатлантик който да не е бил комуняга или ченге от ДС или радителите му да не са били такива че вече минаха 36 години.08:27 28.01.2026
52 Недоучен
До коментар #48 от "Учуден":
Какво според теб е законен референдум?Коментиран от #57
08:27 28.01.2026
53 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #28 от "Като":
За теб ще трябва цялата азбука❗Кмет на квартал в София:
" Установихме от документите по преписките, че досега
не са събирани служебни бележки за доходите,
а единствено декларации от самите наематели. Поискахме справки директно от работодателите и се натъкнахме на фрапиращи случаи - хора с повече от 5000-6000 лева на месец. Общинските жилища са предназначени за социално слаби, а тези наематели не попадат в тази категория", поясни Краев пред Радио София.
/ този с 40 хилки е рекорда/
08:29 28.01.2026
54 Ха ХаХа
До коментар #48 от "Учуден":
Ами да си чул.Нема да ти ставам учител.08:29 28.01.2026
55 Да, бе поредната
08:30 28.01.2026
56 Прилика
Коментиран от #60
08:31 28.01.2026
57 Учуден
До коментар #52 от "Недоучен":
Всеки за който са изпълнени условията според закона е законен - незаконно е да не го направят.Коментиран от #58
08:31 28.01.2026
58 Недоучен
До коментар #57 от "Учуден":
Според кой закон? Този който повелява, че не може да има референдум по влезнал в сила международен договор по който България е страна ли?Коментиран от #69
08:32 28.01.2026
59 Селянина с колелото
До коментар #1 от "Ганьо":
Виждат ги, но лицемерно си мълчат защото нашите "Убавци" стриктно спазват партийна линия на ЕС.08:33 28.01.2026
60 Антитрол
До коментар #56 от "Прилика":
Тя Урсула и зеления изобщо не крадат да знаеш - те златните тоалетни са от парите за закуски. Ти шибна ли си 10 бустера че Урсула по толкова взе за всеки от ЕС - само където нито бустерите нито парите ги има.08:34 28.01.2026
61 ФАКТ
Коментиран от #65
08:34 28.01.2026
62 Скандал всъщност е, че
До коментар #22 от "Урсула":
се публикуват и разпространяват редовно, - жалките, отчаяни писания на DW!А, че на Фицо му кроят номера си е нормално и не изненадва никого!
И много моля, в коментарите тук, да не се сравнява Фицо с нашите убавци!
Пък и на тях косъм няма да им паде от главите, защото са от правилната страна. А и въведоха еврото!
08:34 28.01.2026
63 А наш бойко
Коментиран от #70
08:34 28.01.2026
64 ВВП
08:34 28.01.2026
65 нормално
До коментар #61 от "ФАКТ":
България си е руска територия. Всичко изчукано в България заминава за Москва. Както парите през БОТАШ. Всеки ден ЗА НИЩО плащаме на Кремъл по 1 050 000 лева с които плащат заплатите на руските убийци в Украйна.08:35 28.01.2026
66 То и в България
08:36 28.01.2026
67 Защо се занимавате с Фицо
Няли никой не си мисли, че след като такива като Карадая, и другите турци ограбили страната и се заврели по дупките да си се радватьна натрупаното богатство ще останат ненаказани!
Не! Няма!
08:37 28.01.2026
68 Питане
До коментар #44 от "Антитрол":
Голямото крадене в България започна веднага след 09.09 1944г.Комунистите изгониха собствениците и обсебиха стотици апартаменти настанявайки се в тях. После национализираха де що можаха - земята на хората, животните, фабрики...
След 10. 11. 1989г отново комунистите изкупиха това дето бяха национализирали.
Да те питам - знаеш ли, че визирания от теб Боко също е комунист, а онзи от кочината е детенце на ДС.
Изобщо - след вътрешнопартийният преврат 1989г едни комунисти смениха други комунисти.
Жалко, че много хора сте носталгици и истината ви е неудобна, защото предишният режим произведе мързелив народ. И много сте от тях !
Коментиран от #72
08:38 28.01.2026
69 Учуден
До коментар #58 от "Недоучен":
"Този който повелява, че не може да има референдум по влезнал в сила международен договор"Върховния закон на България е нейната конституция и никакъв договор па ако ще да е международен не е по голям от нея - кога ще почнете да мислите за България а не за международните договори. Според конституцията всеки референдум който има изпълнени условията трябва да се проведе и точка. Кога ще ви стане ясно че народа ако желае всеки договор може да се прекрати. Кога ще ви стане ясно че правителство и народно събрание са там да изпълняват волята на българския народ а не на господарите ви.
Коментиран от #73, #76
08:41 28.01.2026
70 Много моля
До коментар #63 от "А наш бойко":
Спрете в коментарите тук, да сравнявате Фицо с нашите убавци!Пък и на тях косъм няма да им паде от главите, защото са от правилната страна. А и въведоха еврото без референдум! Тъй, че не е работа за DW! Te громят само лошите!
Коментиран от #75
08:44 28.01.2026
71 УКРАЙНА 🇺🇦
Коментиран от #74
08:47 28.01.2026
72 Антитрол
До коментар #68 от "Питане":
Е така де всички съвременни евроатлантици на 100% без изключения са бивше комуняги и ченгета от ДС и същите които ни уверяваха в дружбата ни със СССР сега се кланят на новите си господари и пак продават България. Не успяха да ни направят 16-та република обаче сега успяха да ни направят краварска колония.Докато има такива които се навеждат на господари няма да се оправим. Изобщо не съм носталгик по отминалото време - яд ме е че сега същите наведени пак затриват България, яд ме е че други наведени за дребни центове пък ги издигат. На тях не им е ясно че няма значение на кой господар се навеждат и дали е Русия, САЩ или пък ЕС - винаги си прецакан когато си наведен.
08:50 28.01.2026
73 Недоучен
До коментар #69 от "Учуден":
Не, според Българската конституция референдум по вече влязъл в сила международен договор не е допустим.Конституционни основания
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.
Закон за референдумите
Член 9, ал. 4 от Закона за референдумите изрично позволява референдум по въпроси от сключени международни договори само преди тяхната ратификация. След влизане в сила това е невъзможно.
Позиция на Конституционния съд
КС е отхвърлил искания за референдуми по ратифицирани договори (напр. еврото), тъй като парламентът не може да изпълни такова решение без да наруши чл. 85, ал. 3 от Конституцията – договорите се изменят само по техния ред или международни норми. Това е потвърдено в решения от 2024–2025 г.
Коментиран от #77, #84
08:51 28.01.2026
74 Зевзек
До коментар #71 от "УКРАЙНА 🇺🇦":
И той ли не дава пари за златни тоалетни - ей много лош този Орбан бе08:53 28.01.2026
75 Фицо, да си оправи отношенията
До коментар #70 от "Много моля":
със Зеленски и Урсула и се включи в далаверата им - и повече няма да има проблеми DW и с тая от соросовото НПО!Иначе да се сърди на себе си!
08:54 28.01.2026
76 Оппааа
До коментар #69 от "Учуден":
Чия воля казваш изпълнявали?"Кога ще ви стане ясно че правителство и народно събрание са там да изпълняват волята на българския народ а не на господарите ви."
Да затрият националната ни валута, изпълнение на народната воля ли е или на господарите??? Утре и знамето ни ще отнемат гослодарите! И химна!
09:03 28.01.2026
77 Учуден
До коментар #73 от "Недоучен":
"Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони"Пред останалите закони да ама не и пред конституцията - първа точка на конституцията е че тя е основния закон и никакви други не могат да им противоречат - запомнете го.
Референдумите са уредени в конституцията и закона за референдумите не може да им противоречи - кога ще ви стане ясно.
Конституционния съд ми е ясно от кого е назначен - той е дал решение че "договори може да се изменят"
Наведените на господарите си да запомнят едно - няма нищо по голямо от това какво иска народът - даже и конституцията не е по голяма от това защото даже и конституцията трябва да изразява мнението на народа защото е направена от него чрез представители.
В Конституцията е записано че цялата власт в България произлиза от народа - не е нито от НС нито от правителството, нито от КС нито пък от международните договори - кога ще ви стане ясно.
Коментиран от #80
09:07 28.01.2026
78 Факт
До коментар #23 от "Факт":
Съучастник в убийство!Коментиран от #91
09:08 28.01.2026
79 Тома
09:08 28.01.2026
80 кой си ти
До коментар #77 от "Учуден":
Кой си ти да тълкуваш Конституцията на България? ЦИТИРАЛ СЪМ ТИ Я.Коментиран от #83, #85
09:10 28.01.2026
81 Стига бе
Резултатите ги видяхте всички ! Всяко чудо за три дни ! Ако всички айдуци у нас върнат откраднатото и бъдат осъдени ще станемм най богатата страна в ЕС с десет пъти повече затвори отколкото са сега !
09:10 28.01.2026
82 Ето как изглежда корупцията в
09:20 28.01.2026
83 Учуден
До коментар #80 от "кой си ти":
А ти какъв се да я тълкуваш - от наведените ли?Ами ако утре дойде някой и подпише договор че ставаме част от РФ без да пита народа - пак ли така ще казваш. Самия договор за присъединяване към ЕС и НАТО е в нарушение на конституцията защото там е записано че по въпроси от национално значение правителствата нямат право да подписват договори без допитване до народа.
Вие четете конституцията като дявола евангелието - закона за референдумите беше измислен тъкмо да се забранят референдумите и той е в противоречие с конституцията пък нашия КС е същия като КС в Румъния който отмени избора на народа само защото не се хареса на Урсула.
09:21 28.01.2026
84 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #73 от "Недоучен":
Извинявай, че ще взема отношение в спора Ви!Ама ти верно си НЕдоучен, но това не ти пречи да искаш да поУЧАВАШ другите❗
Въпросът не е "дали ИЗОБЩО да се приеме еврото?"
а "дали СЕГА да се приеме?" ❗
При това и БНБ и ЕЦБ знаят, че България НЕ ПОКРИВА критериите заложени за приемането❗
Коментиран от #87
09:22 28.01.2026
85 Учуден
До коментар #80 от "кой си ти":
"ЦИТИРАЛ СЪМ ТИ Я"Цитирал си ми закона за референдумите и "становището" на КС. Но пък все някога ще дойде време да ви се търси сметка за това че работите против интересите на народа.
Коментиран от #86
09:25 28.01.2026
86 ЦИТИРАЛ СЪМ ТИ Я
До коментар #85 от "Учуден":
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.Коментиран от #88
09:28 28.01.2026
87 Учуден
До коментар #84 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Не е недоучен а наведен - ще му цитирам първа точка от конституцията:Чл. 1. (1) България е република с парламентарно управление.
(2) Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция.
(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.
Особено точка 3 да прочете че никой "не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет" пък ако ще да е правителство, партия, НС, КС или някакви международни договори.
А народния суверинитет се осъществява първо "от него непосредствено" и второ "чрез органите, предвидени в тази Конституция".
Много ясно е написано ама нашите от 100 кладеница вода ще изкарат само и само да угодят на господарите си против волята на народа.
Коментиран от #89, #93
09:36 28.01.2026
88 Учуден
До коментар #86 от "ЦИТИРАЛ СЪМ ТИ Я":
"вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони"Пред останалите закони бе колко пъти да ти го повтарям - нищо не е по голямо от конституцията а пък и конституцията не е по-голяма от мнението на народа - цитирал съм ти първа точка от конституцията.
09:40 28.01.2026
89 🇧🇬БАЙ Х@Й‼️
До коментар #87 от "Учуден":
Това НАВЕДЕН политкоректен израз заНА ДУ ПЕН ли е 😉❗
Коментиран от #94
09:44 28.01.2026
90 хихи
09:46 28.01.2026
91 Факт
До коментар #78 от "Факт":
Как се гледаш в огледалото?09:48 28.01.2026
92 Оракула от Делфи
А при " Брачеда" Орбан кражби няма , той е и главен Прокурор
и Върховния съд на Унгария !!!
Модела "Путин" работи , ЕО плаща сметката!!!
09:50 28.01.2026
93 Недоучен
До коментар #87 от "Учуден":
Не, според Българската конституция референдум по вече влязъл в сила международен договор не е допустим.Конституционни основания
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.
Закон за референдумите
Член 9, ал. 4 от Закона за референдумите изрично позволява референдум по въпроси от сключени международни договори само преди тяхната ратификация. След влизане в сила това е невъзможно.
Позиция на Конституционния съд
КС е отхвърлил искания за референдуми по ратифицирани договори (напр. еврото), тъй като парламентът не може да изпълни такова решение без да наруши чл. 85, ал. 3 от Конституцията – договорите се изменят само по техния ред или международни норми. Това е потвърдено в решения от 2024–2025 г.
Коментиран от #95
09:53 28.01.2026
94 Учуден
До коментар #89 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼️":
Да ама може да ме изтрият ако го напиша за това пак ще му напиша точка 3"(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет"
Всички международни договори сключени от наведените са незаконни според конституцията защото една партия или лидерът им са си присвоили народния суверенитет и са ги сключили без да питат народа. А сега се мъчат да ни убедят че видиш ли тези международни договори имали по голяма тежест от нашата конституция и от мнението на народа.
09:54 28.01.2026
95 Учуден
До коментар #93 от "Недоучен":
Едно си баба знае едно си баба бае - казах ти тези международни договори са незаконни защото никой не е питал българския народ за тях. Пак ти цитирам чл.1 т.3(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет.
Какво не ти е ясно
Коментиран от #98
09:58 28.01.2026
96 Тото 1 и Тото 2
От нейните хонорари на момиче , което разхожда бикините си ли ?
Някаква идея ?
Коментиран от #97, #99
10:03 28.01.2026
97 Тото 3
До коментар #96 от "Тото 1 и Тото 2":
Според испанската прокуратура, няма престъпление и пране на пари. Защо не отидете на място да я попитате от къде ги е взела?10:04 28.01.2026
98 Пенчо бе, чети!
До коментар #95 от "Учуден":
Не, според Българската конституция референдум по вече влязъл в сила международен договор не е допустим.Конституционни основания
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.
Закон за референдумите
Член 9, ал. 4 от Закона за референдумите изрично позволява референдум по въпроси от сключени международни договори само преди тяхната ратификация. След влизане в сила това е невъзможно.
Позиция на Конституционния съд
КС е отхвърлил искания за референдуми по ратифицирани договори (напр. еврото), тъй като парламентът не може да изпълни такова решение без да наруши чл. 85, ал. 3 от Конституцията – договорите се изменят само по техния ред или международни норми. Това е потвърдено в решения от 2024–2025 г.
Коментиран от #102
10:05 28.01.2026
99 Зевзек
До коментар #96 от "Тото 1 и Тото 2":
Е как с какви пари - толупа спестява от закуски - я го виж как е заслабнал - единствения по-слабичък от него е само голямото Д.10:07 28.01.2026
100 Някой
И в България също има такива злоупотреби, и у нас ЕС трябва да конфискува имоти.
Коментиран от #101
10:09 28.01.2026
101 абе
До коментар #100 от "Някой":
Имоти може да конфискува само държавата в която се намират. Останалото е анексия.А за да го направим още по-сложно - единствения собственик на земя в държавата е държавата. Останалите собственици сме пожизнени ползватели на тази земя.
10:13 28.01.2026
102 Учуден
До коментар #98 от "Пенчо бе, чети!":
"референдум по вече влязъл в сила международен договор"Пак ти го повтарям че явно имаш проблеми с разбирането - международния договор е незаконен защото е сключен без да питат народа.
"(3) Никоя част от народа, политическа партия или друга организация, държавна институция или отделна личност не може да си присвоява осъществяването на народния суверенитет"
Някой е нарушил конституцията като е сключил международни договори и си е присвоил "осъществяването на народния суверенитет". КС като "държавна институция" също си присвоява "осъществяването на народния суверенитет".
Ама на теб са ти спуснали опорката и твоята работа е да я повтаряш.
Пак ти повтарям НИКОЙ не може да си присвоява "ОСЪЩЕСТВЯВАНЕТО НА НАРОДНИЯ СУВУРЕНТЕТ" - нито личност, нито партия, нито държавна институция като КС, нито правителство, нито президент - НИКОЙ освен народа.
Пак питам какво не ти е ясно в конституцията че ми цитираш закона за референдумите и становището на КС - явно имаш проблеми с четенето че ми повтаряш едно и също.
Чл. 5. (1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да ѝ противоречат.
Тук нещо неясно да има - даже и международните защото те са: "част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат"
Но нямат предимство пред конституцията - тя е върховен закон - и също като всички вътрешни закони не могат да противоречат на конституцията. Какво не ти е ясно пак.
Коментиран от #104
10:26 28.01.2026
103 Чичо от село
10:27 28.01.2026
104 Пенчо бе, чети!
До коментар #102 от "Учуден":
Не, според Българската конституция референдум по вече влязъл в сила международен договор не е допустим.Конституционни основания
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.
Закон за референдумите
Член 9, ал. 4 от Закона за референдумите изрично позволява референдум по въпроси от сключени международни договори само преди тяхната ратификация. След влизане в сила това е невъзможно.
Позиция на Конституционния съд
КС е отхвърлил искания за референдуми по ратифицирани договори (напр. еврото), тъй като парламентът не може да изпълни такова решение без да наруши чл. 85, ал. 3 от Конституцията – договорите се изменят само по техния ред или международни норми. Това е потвърдено в решения от 2024–2025 г.
Коментиран от #106, #108
10:33 28.01.2026
105 мдааааа
10:36 28.01.2026
106 Учуден
До коментар #104 от "Пенчо бе, чети!":
До кога ще ми повтаряш едно и също - казах ти според конституцията тези международни договори са незаконни - не стига мозъчето ти да ми отговориш ли че само копи-пейст от флашката на едно и също.Не щрапай едно и също - отговори ми ама не можеш
Коментиран от #107
10:38 28.01.2026
107 Пенчо бе, чети!
До коментар #106 от "Учуден":
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.Закон за референдумите
КС е отхвърлил искания за референдуми по ратифицирани договори (напр. еврото), тъй като парламентът не може да изпълни такова решение без да наруши чл. 85, ал. 3 от Конституцията – договорите се изменят само по техния ред или международни норми. Това е потвърдено в решения от 2024–2025 г.
Коментиран от #109, #112
10:43 28.01.2026
108 Учуден
До коментар #104 от "Пенчо бе, чети!":
И на всичкото отгоре се мъчиш да лъжеш:(4) Международните договори, ратифицирани по конституционен ред, обнародвани и влезли в сила за Република България, са част от вътрешното право на страната. Те имат предимство пред тези норми на вътрешното законодателство, които им противоречат.
А ти си написал:
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.
Та от къде излезе това че не можели да "бъдат едностранно отменяни или променяни" - няма нищо такова в конституцията. Лесно проверимо е.
Цялата ви пропаганда е основана на лъжи и изкривяване на истината само и само за да служите на господарите си срещу българския народ.
10:45 28.01.2026
109 Учуден
До коментар #107 от "Пенчо бе, чети!":
"Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни"Лъжеш като всички наши евроатлантици - няма такова нещо в конституцията
Ама то без лъжи не става да обслужвате господарите си нали?
Коментиран от #110, #111
10:48 28.01.2026
110 Пенчо бе, чети!
До коментар #109 от "Учуден":
Член 5, ал. 4 от Конституцията гласи, че ратифицираните международни договори са част от вътрешното право и имат предимство пред противоречащи закони. Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни.Закон за референдумите
КС е отхвърлил искания за референдуми по ратифицирани договори (напр. еврото), тъй като парламентът не може да изпълни такова решение без да наруши чл. 85, ал. 3 от Конституцията – договорите се изменят само по техния ред или международни норми. Това е потвърдено в решения от 2024–2025 г.
Коментиран от #115
10:49 28.01.2026
111 Конституция на България
До коментар #109 от "Учуден":
чл. 85, ал. 3. Ратифицираните от Народното събрание международни договори могат да бъдат изменявани или денонсирани само по реда, посочен в тях, или съответно общопризнатите норми на международното право.Коментиран от #113
10:51 28.01.2026
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Учуден
До коментар #111 от "Конституция на България":
И къде го пеше в Член 5, ал. 4 от Конституцията че "Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни" както ти си го написал - лъжи и пак лъжиКоментиран от #116
10:58 28.01.2026
114 Цвете
10:59 28.01.2026
115 Учуден
До коментар #110 от "Пенчо бе, чети!":
"Те не могат да бъдат едностранно отменяни или променяни"Къде го прочете това бе - до кога ще лъжеш
11:00 28.01.2026
116 Пенчо бе, чети!
До коментар #113 от "Учуден":
чл. 85, ал. 3. Ратифицираните от Народното събрание международни договори могат да бъдат изменявани или денонсирани само по реда, посочен в тях, или съответно общопризнатите норми на международното право.11:00 28.01.2026