Сегашната криза е следствие на външна атака, но и следствие на неизвършената диверсификация на руската икономика за последните 20 години.
Това призна в началото на десетата си годишна пресконференция с пресата руският президент Владимир Путин, която продължи около 3,2 часа. Той се опита да успокои руснаците, че бюджетът тази година ще завърши с излишък и социалните програми няма да пострадат. Той все пак не пропусна да предупреди, че кризата може да продължи около две години.
Проблемите в икономиката ни са и в следствие на санкциите. Това е цената, която плащаме да се съхраним като нация. Това отговори руският президент в отговор на въпрос дали кризата в Русия не е следствие на анексията на Крим.
Трябва да е ясно! Или ще се съхраним като нация, или ще провесят нашата кожа на стената, предупреди Путин. Той все пак отбеляза, че няма да има цветна революция в Русия.
„Настроението на Русия значително зависи от вашето настроение,
Владимир Владимирович", репликира от залата известната телевизионна водеща Ксения Собчак.
Междувременно рублата отбеляза ръст спрямо еврото и долара: едно евро се разменя за 75,28 рубли, а един долар - за 60,87 рубли.
Проучване на AП показва, че 81% от гражданите на Русия подкрепят действията на руския лидер Владимир Путин.
Той направи и преглед на развитието на страната през 2014 г. Той се похвали, че промишленото производство отбелязва ръст, безработицата остава ниска, а бюджетът за тази година ще бъде не с дефицит, а с излишък.
Не е възможен дворцов преврат, защото нямаме двор. Ние имаме официална резиденция – Кремъл, а той е добре защитен. Ние сме стабилни, защото се опираме на подкрепата на руския народ. Това отговори на въпрос на Ройтерс Путин за заплахата от държавен преврат.
Икономиката ни трябва да се научи да работи при ниски цени на газа и петрола,
отбеляза руският президент.
Той похвали стъпките на Централната банка за вдигане на лихвите и намесата й на валутния пазар в подкрепа на рублата.
По традиция Путин поиска цените на петрола и основните хранителни продукти да бъдат сдържани бюрократично. Властите и агенциите трябва да се срещат ежедневно с производители и петролните компании. Това е важно и дори да се премине на ръчен режим.
В отговор на „Коммерсант“ Путин отново припомни идеята си за данъчна амнистия
и да не се проверяват компании в продължение на три години, ако нямат регистрирани нарушения.
Основен проблем във външната ни политика, че партньорите ни от Запада не спазиха обещанията да не се разширява НАТО. Имаше две вълни на приемане на нови страни в Алианса, обяви Путин. Той не пропусна да припомни и разполагането на американската система за Противоракетна отбрана в Европа.
За отношенията със Запада руският държавен глава смята, че „мечката трябва да бъде освободена и да й се даде мед, но те искат да я оковат във вериги. Ние защитаваме нашия суверенитет и нашата независимост. Над 25-30% от проблемите ни са в резултат на санкциите", обясни той и добави, че
Западът се държи с Русия като „империя към васал“.
Силният човек в Кремъл беше запитан и за заплахата от нова Студена война.
„По отношение на нашите учения и развитието на нашите военни сили, Русия до някаква степен допринася за напрежението.
Но само заради това, че ние защитаваме нашите интереси по твърд начин. Ние не атакуваме никого, не сме подстрекатели на война. По целия свят има американски военни бази. И ни казвате, че ние сме агресивни! Бюджетът на Пентагона е 10 пъти по-голям от на Русия.
Ние ли придвижваме нашата военна структура близо до границите на други държави? Това, което чуваме само, е: „Това не е ваша работа". Ние сме прави по отношение на украинската криза, а нашите западни партньори не са прави", рязко коментира Путин.
В Украйна се извърши въоръжен държавен преврат.
Срещу него се обяви част от Украйна. Срещу тези протестиращи започна наказателна операция първоначално със силите на вътрешно министерство, а след това беше вкарана армията и наложена икономическа блокада.
За ставащото в Източна Украйна е виновен Киев. Русия е посредник в мирния процес. Това обяви в отговор на украинската медия УНИАН Владимир Путин.
Руският президент избегна отговора на въпроса колко точно руски военни се сражават на страната на сепаратистите в Украйна и колко са загинали там.
Вместо това той заговори за онези, които следвайки призива на съвестта си, изпълняват задължението си или в качеството си на доброволци се сражават в Източна Украйна. Владимир Путин обаче поясни, че не става дума за наемници, защото тези хора не получават пари.
Той даде ясно да се разбере, че
няма да освободи задържаните в руски затвори украински военнослужещи.
В момента срещу тях се води следствие и ако се докаже, че те са участвали във военни кампания срещу цивилно население.
Защо украинците не напуснат летищата в Донбас, а засилват своето военно присъствие, йезуитски попита руският президент, прехвърляйки вината на неизпълнение на Минските мирни споразумения на Киев.
Украйна не изпълнява своите задължения за размяна на пленници, отбеляза руският президент.
Путин даде да се разбере, че не възприема помилвания преди година Михаил Ходорковски като сериозен политически противник.
Вярваме, че кризата в Украйна ще бъде решена в близко бъдеще. Тя трябва да бъде разрешена чрез политически средства, а не чрез натиск - военен или блокада. Киев трябва да уважава населението на Източна Украйна. Вярвам, че Порошенко е за мирно разрешаване на украинската криза. Нямам съмнение за това. Аз бях един от тези, които инициира срещата в Минск. Порошенко иска да постигне решение за кризата. Украйна трябва да се запази, аргументира се руският президент.
Помилвах Ходорковски, защото майка му е болна. Майката е свята, заяви Путин.
Турция се нуждае от енергийни ресурси.
Нашите турски партньори ни попитаха дали можем да увеличим доставките. Възнамеряваме да го направим, заяви руският президент.
Така нареченият европейски газов хъб на границата на Гърция и Турция - това не зависи от нас, а от нашите партньори, отбеляза Путин.
„Искат ли да имат устойчиви, гарантирани достави на енергоресурси от Русия, от които така се нуждаят, и без транзитни рискове? Чудесно, тогава ние ще работим. Тогава може през Гърция да се излезе в Македония, по-нататък може да се стигне и до Сърбия.
Може пак да се стигне до „Баумгартнер“ в Австрия. Не искат ли, тогава няма да правим нищо“, отбеляза Путин. Той не пропусна да отбележи, че по-евтини и надеждни газови доставки от руските няма и в близка перспектива няма да има.
Владимир Путин не засегна темата за Южен поток.
Газовото споразумение с Китай ще облагодетелства Русия на много нива, заяви той и добави, че формулата за цената на газа не се различава много от използваната в Европа.
Този договор ще позволи на Русия да концентрира големи ресурси, да създаде газопровод, да свърже западната и източната тръба. Голям строителен проект. Икономиката ще спечели от това, обясни Путин.
Всички мои действия имат за цел да консолидират нашето общество.
Тази година е година на културата. Ние отбелязваме годишнина от Михаил Лермонтов, нашият известен поет. Той беше опозиция на правителство, но аз го разглеждам като патриот. Разликата между опозиция и „пета колона" е много трудно да се възприеме от отвън...
"Петата колона" е само инструмент за постигане на цели от други държави, обясни Владимир Путин.
На въпрос дали е възможен съюз със славянски държави, руският президент каза, че тези малки страни са под натиск. Въпреки това, по думите му, не е възможно да се унищожи духовното единство между нас.
По традиция
пресконференцията на Путин няколко часа и е своеобразна равносметка за изминалата година.
Пресконференцията на Путин се предава на живо от основните телевизионни канали. Рекордът беше поставен през 2008 г., когато Путин отговори на 106 въпроси за 5 часа.
За събитието са акредитирани близо 1300 журналисти. Те очакват Путин да изясни позицията си относно ситуацията с резкия спад на рублата, икономическа криза в страната, анексията на Крим и спрените енергийни проекти като „Южен поток“.
Само преди две седмици беше годишното изявление на руския президент за състоянието на нацията пред парламента. Тогава Путин започна речта си с впечатляващото изявление, че анексирания през март полуостров Крим е от „цивилизационно и свещено значение за Русия".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Десислава Димитрова
все едно слушам изявление на сталин- другари сгрешихМЕ ,но оставамЕ на власт за да поправим грешките си с нови такива ,а умрелите заради нашите грешки да го д...т!
11:39 18.12.2014
2 Гост
11:59 18.12.2014
3 Киро
============
Айде пак почнаха кухите лозунги. Краят е ясен.
12:04 18.12.2014
4 Пламен Бакърджиев
12:24 18.12.2014
5 НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
С нами Бог!
12:26 18.12.2014
6 НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
12:29 18.12.2014
7 Valentin Waltschew
Коментиран от #12
13:18 18.12.2014
8 ани
Коментиран от #14
13:20 18.12.2014
9 Tony
13:38 18.12.2014
10 Том
14:00 18.12.2014
11 smolata
14:07 18.12.2014
12 Хрисофор Карамфилов
До коментар #7 от "Valentin Waltschew":
Човече какви глупости ги дрънкаш,точно Путин предложи съвместно да изградят този противоракетен щит,и това остана без отговор от страна на САЩ имам чувството,че вече всеки си дрънка каквото му доѝде съвсем необезпокоявано.Аргумента на САЩ тогава беше да прихващат ракетите на Иран, Русия им предложи тогава радарните станции да са на неѝната територия,и САЩ отказаха с което потвърдиха истинската цел на противоракетния щит,и ако не четеше историята избирателно щеше да знаеш,че всеки завоевател от Мамаѝ хан са тръгвали за мечата кожа и са оставили костите си в Русия.Коментиран от #22
14:12 18.12.2014
13 ххххх
14:33 18.12.2014
14 марко камилов
До коментар #8 от "ани ":
ани,миличка,не е уместно толкова неграмотен човек да изказва мнения!Коментиран от #27
15:05 18.12.2014
15 Valentin Waltschew
Коментиран от #17, #18, #20
15:12 18.12.2014
16 йордан иванов
15:44 18.12.2014
17 марко камилов
До коментар #15 от "Valentin Waltschew":
Същата поговорка я има като БЪЛГАРСКА,но щом по тъпата част на обществото ни е решила да се американизира,15:56 18.12.2014
18 европеец
До коментар #15 от "Valentin Waltschew":
Русия е фалирала през 2002?! ахахахахаххах ама ти верно си имаш някакво твоя си "световна история"))))16:00 18.12.2014
19 кмета
16:04 18.12.2014
20 европеец
До коментар #15 от "Valentin Waltschew":
а историята всъщност беше, сащ - давайте да направим съвместна про! от нас - ракети, технологии, сателити, персонал, финансиране. от вас - земята! с друго думи - сащ искаха да разположат техните ракетни бази в Русия. Да се надяваш Русия да се съгласи на това нещо е също толкова малоумно, колкото да очакваш от Русия да инвестира няколко десетки млрд евро в изграждане на инфраструктура и да я подари на ЕС (3-ти енергиен пакет, заради който не се строи южен поток)16:04 18.12.2014
21 Valentin Waltschew
16:17 18.12.2014
22 ключара
До коментар #12 от "Хрисофор Карамфилов":
Я да обясниш как този щит /в Полша/ щом е срещу руските ракети ще пази Европа или Америка при руска атака с ракети от подводници в Атлантика? Как го виждаш това елемент на отбранително съоръжение /радар/ да е поставен на чужда територия - т.е. чужд контрол? Това е като да си сложа блиндорка, ама ключа да го оставя да виси на вратата. Става въпрос за щит с няколко мижави ракети, които могат да спрат рехави единични атаки колкото е потенциала на чалмите. Ядрените ресурси на двете сили е толкова голям, че никой не си прави илюзия, че може да изгради ефективна защита, която да му даде предимство за безнаказан удар! По темата е изписано много, достатъчни са само няколко процента да бъдат пропуснати....Коментиран от #29
16:38 18.12.2014
23 некойси
И народа слуша и изпълнява.
Също както едно време.
Коментиран от #24
16:58 18.12.2014
24 ани
До коментар #23 от "некойси":
да ! за съжаление !!!!!!!!17:23 18.12.2014
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 ани
До коментар #14 от "марко камилов":
Скъпи господин грамотен , пропуснах да кажа , че в главата на умници като теб България е найстата република на СССР.Може би сме щели да станем,ако бяхме броили пари като за освобождението ни от турско робство / 32,5 тона злато /. А как ми е приятно като чета за мечтите на г-н Жириновски ,ч(е ние българите трябвало по корем да се влачим за благоволението на Русия !!!!!!!17:37 18.12.2014
28 европеец
17:43 18.12.2014
29 Хрисофор Карамфилов
До коментар #22 от "ключара":
Наистина този щит не би могъл да опази Европа от руски ракети,ако не даѝ боже това се случи.Но самият факт,че има ракети и радари на границата буди безпокоѝство и ще принуди руснаците да насочат допълнителни средства към Полша Румъния,тоест ответният удар би се разпределил към повече цели ,и така русия би имала повече врагове на границата си,а това коства сили и средства,Русия обяви че ще разположи тактически ракети Топол и Искандер в Калининград,ако щита се осъществи,и маѝ за сега САЩ не бързат Пак казвам за по долните коментари САЩ не са искали да разположат радари и ракети в Русия,които иска да ме опровергае с линк.САЩ и Русия се кооперират в космическата сфера,като изграждат МКС с Руски технологии ,американски пари и международен екипаж.19:25 18.12.2014
30 КРОМАЗА
19:40 18.12.2014
31 Криси
19:47 18.12.2014
32 Гост
21:33 18.12.2014
33 Киро
Аман от заучени клишета!
22:35 18.12.2014
34 Киро
Няма нормален човек, който да харесва това джудже, превърнало държавата си в олигархически - крепостен модел и смачкващ всяка съпротива на гнусния си режим!
Горките обикновени руснаци, пак започват техните мъки, а оня им обяснява, колко са добре, жалка работа!
Сами са си виновни - след като го търпят, си заслужават съдбата.
22:39 18.12.2014
35 alkap
23:01 18.12.2014
36 гост
Коментиран от #38, #41
00:02 19.12.2014
37 Антимайдан
http://goo.gl/F5Q1qc
00:31 19.12.2014
38 Десислава Димитрова
До коментар #36 от "гост":
по комплексарски пост няма в цялата дискусия.горд е само свободния човек,няма как роба да е горд и няма как руснаците да са били горди роби.хора без никакви права без никаква собственост ,зомбирани че имат велика страна която обаче е един огромен концлагер.тва бе ссср и тва е модела на държава където кгб офицера путин иска да възроди.що се отнася до нас ние имаме проблемите в икономиката ,политиката морала и демографията си като наследство от подръжанието на руснаците и ако не си сменим чипа тотално няма да ни трябват турци и цигани ,ние сами ще приключим със себе си!Коментиран от #40
00:49 19.12.2014
39 theodor cole
horata oskotiavat za tehnite pari
horata emigrirat i gubiat licata si za tehnite pari
horata sa zarobeni ot tehnite pari
evreite pechatat trilioni i s tiah vladeit sveta
nie izchezvame kato narod
po nai-unizitelnia nachin
03:18 19.12.2014
40 Монго
До коментар #38 от "Десислава Димитрова":
"...сменим чипа тотално..." твоят явно е сменен отдавна. С на "Хюлиът-Пакард" ли си? Само че аз не искам никакъв чип, даже и руски /те имат ли.../.06:34 19.12.2014
41 европеец
До коментар #36 от "гост":
абсолютно си прав. Управлението на Путин е противоречиво от нашата гледна точка - хем поддържа олигарси, хем строи чисто нови къщи за пострадали от бедствията. Ако не знаем манталитета на руснаците - това ще ни се стори противоречиво, но за тях това е напълно нормално - поддържа олигарси и бизнес, но и иска подкрепа (най-вече финансова) от тях, когато се наложи, било то олимпиада, някое бедствие, шампионата по футбола, писта за формула 1 или просто възраждане на бизнеса в Крим. За да може всеки руснак да има гарантирано жилище, работа и прехрана - също като по време на соца. Точно това им харесва на руснаците, а и на мен също, чесно казаноКоментиран от #42, #44
09:26 19.12.2014
42 Десислава Димитрова
До коментар #41 от "европеец":
харесва ти да бъдеш роб, супер!как може един човек дето съвсем случаино по политически или други конюнктурни причини е спечелил милиони или милярди да ръководи ефективно бизнес?как може да речем гергов да се мери с някои западен предприемач развил се отдолу нагоре в конкуренция с милиони други,или абрамович да се мери със сорос или с тръмп ?когато тези два вида се срешнат на бойното поле наречено конкуренция и се видят продуктите които създават става ясно що руснаците ,а и ние мрем от глад .та чакай ти европееиче от абрамович да те храни,но тва ще стане с остатъка от това дето той ти е взел :)та заради този модел и хората дето не искат да се разпадне ние и в русия не сме способни да произведем нищо ,освен да си помпаме националните ресурси и то неефективно,както стана по черноморието ни ,от тези симпатяги с големите охрани и претенции без покритие страда икономиката ни от години щото никой нормален не иска да идва в такава среда ,а олигарсите са крещящо некомпетентни в бизнеса в който са уж номер едно!
12:16 19.12.2014
43 Tony
12:25 19.12.2014
44 FCK
До коментар #41 от "европеец":
"но за тях това е напълно нормално - поддържа олигарси ".... "това им харесва на руснаците, а и на мен също, чесно казано "..Ето го типичния поддръжник на олигархичното статукво у нас, който за евтин хлебец, водица и ток е готов да се откаже от свободата си! Типични ромски ценности, типични гласоподаватели на бсп и дпс. Горките хора в развитите демокрации, които си нямат евтин ток и хляб, нямат си писти и достойнство, нямат "герой", който изнася глупава тричасова реч без съдържание, но имаща главозамайващ ефект върху поклонниците на диктатурата му. Позор - по цял свят хората се опитват да изградят общество от западноевропейски тип или емигрират в такива държави, а глупавия българин, който по географски причини е привилегирован да изгради по-лесно такава система гледа и хвали пропаднала диктатура в Азия!
Коментиран от #45
12:27 19.12.2014
45 европеец
До коментар #44 от "FCK":
бла,бла,бла.... типично гербаджийския промит мозък. А на практика? Примерно Рим - пълен с мигранти тръгнали да мигрират в "такива държави" и какво? Рим е пълен с крадци, джебчии, инвалиди които просят пари по улиците, хората масово живеят в стари и наблъскани една до друга сгради, улиците им са препикани, боклуци хвърчат из парковете, страх те е да слезеш в метрото - изглежда като от евтин хамерикански постапокалептичен филм, историческия център вмирисал се е на трева, вечерта не можеш да минеш от проститутки (забележи - 99,999% от които са отново мигранти тръгнали в "такава държава"), абсолютно всичко изрисувано с графити, дори автобуси, метро, камиони и някои коли. Къде е културата? къде е правителството? къде е грижата за човека? къде е полицията? къде е медицинското обслужване? колко хора имат гарантирано нещо? А да отидем в Москва - улиците са чисти, има достатъчно паркове, влизам в магазин - поздравяват те, излизаш - сбогуват се с теб, сградите са чисти, автобусите също, метро изглежда като архитектурен паметник, по улиците няма просяци. Така че не ми говори изобщо за "западноевропейска тип" държава - не ми харесват такива държави!Коментиран от #46, #47, #48, #49
13:43 19.12.2014
46 FCK
До коментар #45 от "европеец":
Много си зле братле, много! Еталон в Европа са немци и скандинавци, а не мързеливи южняци. Няма показател по който жалката Русия в която си се влюбил да е нещо стойностно освен независещите от нея природни богатства. Но така е Бог дал, Бог взел! За кой ли път ти казвам – пътувай към Москва и не се мъчи тук!17:01 19.12.2014
47 FCK
До коментар #45 от "европеец":
За прекрасната Русия:Наркотиците: Пред радиото „Говори Москва“ директорът на Федералната служба по контрол на наркотиците Виктор Иванов е заявил, че се харчат 90 млн. евро дневно или над 30 млрд. евро годишно за купуване на наркотици. По данни на ООН през последните години в Русия десет пъти са се увеличили наркоманите, употребяващи хероин. Според РИА Новости Русия е на първо място по употреба на хероин в света, с 21% от световното производство на хероин.. Въй, въй, въй какая беда!
17:04 19.12.2014
48 FCK
До коментар #45 от "европеец":
За прекрасната Русия 2 част:Пътна мрежа - няма по-долна пътна мрежа в Европа от тяхната и по безобразно шофиране с ежедневни катастрофи и побои /справка хил. клипове в мрежата/. Статистиката показва че руснаците са на дъното с най-голяма смъртност при ПТП. Статистика на 1 млн. души: Русия-234 души /въй, въй, въй какая беда/; България-131; Франция-72; Германия-60 и т.н., а на върха е Япония със 45 души.
17:06 19.12.2014
49 FCK
До коментар #45 от "европеец":
За прекрасната Русия 335464 част:Продължителност на живот:
С най-голяма са демократичните пазарни икономики в Европа, С. Америка, Япония, Австралия и т.н. Конкретно – на върха са Японците-82,6 г. ; Франция-80,7 г.; Канада-80,7 г.;Германия-79,4 и т.н. Средна стойност за САЩ е 78.37 г. а за любимата ти Русия - 66.29 години и мнооого след 100-то място да прави компания Бутан с 65,6 и „гордо” над Бангладеш с техните 64,1 г. За целия свят средно е 67.07 години! За България цифрата е 72,7 и аз предпочитам да се движим към германци и французи отколкото към Бангладеш и Русия!
17:07 19.12.2014
50 Ituriel
Коментиран от #51
17:57 19.12.2014
51 FCK
До коментар #50 от "Ituriel":
Пропаганда ли? Днес един като теб се опитваше да обясни, че годишната вноска на България в ЕС е 9,5 милиарда на година - ето това е пропаганда на която не дете, а идиот няма да повярва! Това че не ти изнасят фактите не значи че са спам. Бъди обективен и виж статиите и ще разбереш, че не пиша, ако крайни русофили не плюят по ориентацията на България, която е част от западния демократичен свят. Някои от проблемите за които пишеш са факт, но за това не е виновна Европа, а е наша неспособност да се организираме като нормално общество, породена от 45 г. деформация на соца. Ако малко повече сте запознати със това как функционират системите във водещите държави в Европа ще разберете за какво иде реч, а не да ми вадите само негативните страни и да ги представяте като "скапаните европейски ценности". Там живеят хора, а човек е несъвършен и по-добро от това няма създадено, но със сигурност е на светлинни години от жалкия социализъм. Самия факт че си отиде яловата система е достатъчен, но останаха страшните последствия в манталитета на хората, за които Европа не е виновна!Коментиран от #53
19:25 19.12.2014
52 кмета
19:56 19.12.2014
53 Ituriel
До коментар #51 от "FCK":
Системата не е ялова, но управлението е. Не мисля, че социализмът във Китай или Виетнам е зле изпълнен, след като икономиките и на 2-те страни растат стремглаво нагоре, с което качеството на живот и услугите се увеличават правопропорционално. Идеята ми е, че щом е социализъм, не е нужно да е лош, както и демокрацията, зависи от индивидуалното управление на властимащите. Прав сте, че в западна европа има и положителни страни, но за мен лично, негативните са повече от положителните, а с безкрайна толерантност мисля, че е очевадно как до никъде не се стига. Друг е въпроса, че не виждам нищо общо в управлението на Владимир Путин и социализма, двете са коренно противопоставящи се, но и все пак, смятам, че неговото управление с цел защита на националните интереси е правилно, а не постоянното мазнене на Турция,Европа,САЩ присъщо за нашите отвратителни политици.Коментиран от #57
20:03 19.12.2014
54 Монго
21:39 19.12.2014
55 Монго
21:39 19.12.2014
56 Монго
P.S. Предишните два поста, бяха заекване...
Коментиран от #58
21:48 19.12.2014
57 FCK
До коментар #53 от "Ituriel":
За мен цялата концепция на социализма е грешна, но ограничаването на свободата е връх на абсурда, което го прави толкова нежелан. Нещо, което е ясно изразено в сочения за пример Китай – цензурата в медиите, забрана на гражданската активност и т.н. Не е ли комично да заличат всички следи в медиите за това, че Путин загърнал с одеяло първата дама на Китай? Да не говорим какво се случва при всеки опит да се противоречи на властта. Блясък и лукс в мегаполисите, а какво е положението в китайските провинции? Има места без ток и течаща вода и карат с шепа ориз на ден, за да може ние да се радваме на стоки „от левче”. Ако на някой му харесва по-голямата ангажираност на държавата далеч по-добри примери са Дания и Норвегия.13:51 20.12.2014
58 FCK
До коментар #56 от "Монго":
Досега освен точки, запетайки и мисловно заекване друго не е излязло от теб. Чудесно за руския – попълвай документите, чемодан-а и пътувай. Ако имаше IQ различно от врабче щеше да знаеш как да сложиш и точките при опита да вкараш турски елемент. Последното в комбинация с постоянните ти намигвания ме карат да те разочаровам – аз не открехвам, потърси си щастието при друг!Коментиран от #59
13:55 20.12.2014
59 Десислава Димитрова
До коментар #58 от "FCK":
само да ти кажа че атаката от няколкото трола тук е щото си нормално мислещ и започна да си даваш мнението редовно.при мен пробваха целия си арсенал сега ще минат върху теб,възможно е анонимния но редовен учстник да те заплаши с убииство след като не успя да те купи :)!успех и ги мачкаи ,не трябва да им се мълчи на тези тролчета и разпространители на лъжи!00:12 21.12.2014
60 Пецата
01:38 21.12.2014