Last news in Fakti

7 Декември, 2015 21:03 3 577 0

10 държави, над които е по-добре да не се лети (Част II)

  • полети-
  • въздушно пространство-
  • държави-
  • забрана
10 държави, над които е по-добре да не се лети (Част II) - 1
Снимка: М. Богданова ©

Редицата трагични инциденти с пътнически самолети, довели до гибелта на стотици пътници през последните 2 години, е причина част от въздушното пространство да бъде затворено. Представяме ви останалите държави, над които не е препоръчително да преминават самолети на гражданската авиация или е напълно забранено.

Либия – забранена зона

Заради сериозни нарушения на правата на човека в Либия, ЕС прие редица мерки, които ограничават доставката на оръжие, вноса износа на стоки и полети във въздушното пространство над страната. Съветът към авиокомпаниите е се предприемат всички необходими мерки за обезопасяване над забранената за полети зона. Забранени са излитанията, кацанията и транзитното преминаване във въздушното пространство над цяла Либия.

Сомалия – забранена зона

Държавният департамент на САЩ обяви, че Сомалия остава нестабилна и опасна за полети зона. Федералното управление за гражданска авиация на САЩ (FAA) забрани на всички американски авиокомпании да летят над Сомалия от съображения за сигурност. Министерството на външните работи и търговията на Австралия също причисли Сомалия към списъка с държави, в които не се препоръчва туризъм. То предупреди за висока степен на опасност заради въоръжения конфликт в Сомалия и честите похищения на хора в Могадишо.

Северна Корея – забранена зона

Както съобщава FAA, прелитанията над Северна Корея са забранени. Страната е известна с това, че тества балистични ракети без предупреждение. През март изстреля две ракети в Японско море. По информация на New York Times през 2015 г. с тестова цел са били изстреляни 90 ракети.

Кения – висока степен на риск

Над някои региони на страната не се препоръчва преминаването на самолети на гражданската авиация. Така например, американските власти забраняват на своите авиокомпании да използват пистата в Mandera, която се намира в близост до Етиопия и Сомалия.

Конго – висока степен на риск

Страната е известна с трагичната си и в същото време бурна история, поставила началото от времето на колонизацията. Към момента на авиокомпаниите се препоръчва да летят минимум на 4.5 км. височина, преминавайки над Конго. Само през 2007 г. са регистрирани 8 самолетни катастрофи. И до ден днешен Конго остава една от няколкото африкански държави с висока степен на риск при преминаване над нейното въздушно пространство. На всички авиопревозвачи на Конго им е забранено да летят във въздушното пространство над страните от Европейския съюз от съображения за сигурност.

Мали – висока степен на риск

Над Мали, подобно на Конго, самолетите на гражданската авиация трябва да летят минимум на 4.5 км. височина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА