България и Румъния не са позволили на няколко руски изтребители МиГ 29 да преминат през техните въздушни пространства на път за Русия, съобщи Romania Insider.
Информацията е от сръбски източници, цитирани от Serbia.info. Според военния анализатор Мирослав Лазански изтребителите вече са щели да бъдат в Сърбия, ако не са били пречките от България и Румъния.
„Не е защото те искат така, а заради НАТО. Логичният път на изтребителите е над Румъния и България. Иначе ще трябва да минат над Унгария, а от там и над Украйна, а това не е позволено“, заяви Лазански.
Според сръбски експерти подобен случай е имало и с доставката на хеликоптери Ми-17.
Русия договори доставките на сръбските изтребители през миналия месец. Това стана по време на визитата на сръбския премиер Александър Вучич в Русия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кроко
Коментиран от #10, #12
10:43 07.04.2017
2 НАТО ВЕЦ
Коментиран от #3
10:51 07.04.2017
3 кроко
До коментар #2 от "НАТО ВЕЦ":
Ми да си летят направо през Турция и Гърция, защо все при нас се навират ?Коментиран от #4, #5
10:56 07.04.2017
4 НАТО ВЕЦ
До коментар #3 от "кроко":
Ти обикаляш ли цяло село да стигнеш до кенефа?Коментиран от #7
11:01 07.04.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ловеца на поршета
11:04 07.04.2017
7 кроко
До коментар #4 от "НАТО ВЕЦ":
Сравнението ти е от тъпо по тъпо ! Моята тоалетна си е в моя двор и като тръгна за нея аз не нарушавам границите на чужди дворове, а и миговете едва ли са литнали за към 00.11:09 07.04.2017
8 АЗ САМ
11:12 07.04.2017
9 Бате Любо
11:16 07.04.2017
10 гост 2
До коментар #1 от "кроко":
Съгласна съм напълно с Вас! Подкрепям коментара Ви! Дори считам, че написаното от Вас трябва да стане неотменима част от българската външна политика по отношение на доставката на руски газ и петрол и да се противопостави на руските изнудвания в газовопетролната сфера!Коментиран от #27
11:22 07.04.2017
11 Бай хой
11:25 07.04.2017
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Morgoth
11:40 07.04.2017
15 Митьо
Ще вземе да се стовари някой да утепе невинни хора!
11:42 07.04.2017
16 ЙОСКО
11:44 07.04.2017
17 ами ние
До коментар #13 от "кроко":
Ще нападне и мен и всички нас, но ти си тоя дето така упорито лае срещу руснаците, а те са единствените дето биха ни помогнали в такъв случай. Кво си мислиш, че ЕС и НАТО ще НИ помогнат при евентуална турска атака(все по-вероятна)Най-много да изпратят вазелин като хуманитарна помощ. А руснаците ако не ни помогнат в такъв момент то ще е точно заради такива като ТЕБ, и великите гении дето ни управляват, дето плямпат същите неща като ТЕБ(с изключение на президента Радев)Айде честит ТИ новия стар премиер Тиквоча, щото съм сигурен че си гласувал за него.Коментиран от #20, #22
11:44 07.04.2017
18 Тушибиян
11:51 07.04.2017
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 кроко
До коментар #17 от "ами ние":
Да, мисля си, че ЕС и НАТО ще ни помогнат, но трябва и ние да си помогнем, а не като теб да ревем, като вдовици !Коментиран от #23
12:06 07.04.2017
21 Варна
12:25 07.04.2017
22 гост 2
До коментар #17 от "ами ние":
България не е част от руското нато- одкб, а е член на НАТО. Над 5 пъти съм писала и съм дала много ясни пояснения, че чл.5 от вашингтонския договор се отнася за ВСЯКА държава, която извърши нападение над държава- член на НАТО- ВКЛЮЧИТЕЛНО И ЗА ЧЛЕНОВЕ НА НАТО КАТО ТУРЦИЯ. Правната Ви неграмотност е обяснима- не сте юрист и НЕ МОЖЕТЕ да извършите тълкуване на чл.5 от Договора. В задачката се пита- къде сте тръгнали тогава с максимум пропаганда и минимум реални знания да пишете, че “.... Кво си мислиш, че ЕС и НАТО ще НИ помогнат при евентуална турска атака(все по-вероятна)Най-много да изпратят вазелин като хуманитарна помощ..“ Вие знаете ли какво означава ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА ЕДНА ДЪРЖАВА ПО МНОГОСТРАНЕН МЕЖДУНАРОДЕН ПУБЛИЧЕН ВОЕНЕН ДОГОВОР? Като не знаете, защо си пишете измишльотини и най- важното- кой Ви стимулира ФИНАНСОВО, за да ги пишете?12:26 07.04.2017
23 гост 2
До коментар #20 от "кроко":
Не му се връзвайте на този коментатор - https://www.mtitc.government.bg/archive/page.php?category=217&id=510 Северноатлантически договор ДВ, бр. 22 от 18.03.2004 г., в сила от 29.03.2004 г. Член 5 Страните по Договора се договарят, че въоръжено нападение, предприето срещу ЕДНА или повече от тях, в Европа или в Северна Америка, ще се разглежда като нападение срещу всички тях, вследствие на което те се договарят, че в случай на такова въоръжено нападение всяка от тях, упражнявайки правото си на индивидуална или колективна самоотбрана, признато в член 51 от Устава на Организацията на обединените нации, ще окаже помощ на нападнатата страна или страни по Договора, като незабавно предприеме, индивидуално и съгласувано с останалите страни по Договора, такива действия, каквито смята за необходими, включително употребата на въоръжена сила, за възстановяване и поддържане на сигурността в Северноатлантическата зона. Всяко такова въоръжено нападение и предприетите като следствие от него мерки ще бъдат незабавно доведени до знанието на Съвета за сигурност. Осъществяването на такива мерки ще бъде прекратено, след като Съветът за сигурност предприеме необходимите стъпки за възстановяване и поддържане на международния мир и сигурност.12:28 07.04.2017
24 гост 2
Коментиран от #57
12:38 07.04.2017
25 no name no face no number
Коментиран от #26
12:40 07.04.2017
26 гост 2
До коментар #25 от "no name no face no number":
Отказът е законосъобразен. В случая е важна единствено законосъобразността, а не целесъобразността. Дали е нужен или ненужен, се преценява съобразно ангажиментите, поети от България спрямо НАТО чрез двустранните и многостранни международни договори, подписани от нея и ратифицирани от българското НС.12:43 07.04.2017
27 кроко
До коментар #10 от "гост 2":
Ооо, ти болен от шизофрения юрист! Ами нали за това беше целия рев! ЕС каза че Южен поток е против правилата и застрашава енергийната сигурност, ще правим единна ценова политика. И в селдващия момент Гедрмания годовори Северен Поток 2, а боко тиквата каза че спира Южен Поток за да върне България на световната сцена!Щеше да ви строи хъбчета, интерконеткотри и т.н. ама явно нема далавера в тези сроежи и си останаха на приказки.Сега не дей да ревеш, защото като си купуваме от турция скъпа руска газ, ще може твоите американски приятели да докарат втечнена газ на конкурентни цени, иначе как щеше да стане тая диверсификация на целия регион въуобще, ако руснаците бяха докарали голя тръба с евтин газ?
Коментиран от #31
12:49 07.04.2017
28 кроко
До коментар #19 от "До ами ние":
В сръбско-българската война защо не търсиш помощ от запада, а все от руснаците?Коментиран от #29
12:50 07.04.2017
29 кроко
До коментар #28 от "кроко":
В сръбско-българската война, ние без всякаква помощ ги навряхме сърбите в кучи ..зКоментиран от #30
13:05 07.04.2017
30 кроко
До коментар #29 от "кроко":
А за какво са ти виновни руснаците?Коментиран от #32
13:10 07.04.2017
31 гост 2
До коментар #27 от "кроко":
Ако на всеки трол като Вас започна да обръщам внимание, то няма да ми стигне и 1 месец нонстоп писане:) Впрочем- България СПРЯ проекта юп поради ЛИПСА на подписан договор за размера на транзитните такси и поради противоречие с Третия енергиен пакет, а русия- ПУТЛЕР- ПРЕКРАТИ проекта юп, без да дава каквото и да е било обяснение. В Споразумението за изграждане на юп си пише, че всички въпроси ще се решават чрез двустранно ОБСЪЖДАНЕ на възникналите проблеми. Защо путлер НЕ ДАДЕ НИКАКВИ ОБЯСНЕНИЯ ЗАЩО ЕДНОСТРАННО ПРЕКРАТИ проекта, вместо да се изгладят недоразуменията и след това проектът да продължи?:) Знаете ли какво е СПИРАНЕ на проект, какво е ПРЕКРАТЯВАНЕ на проект и каква точно е РАЗЛИКАТА между двете действия по отношение на настъпилите правни последици от предприемането им?Коментиран от #36
13:13 07.04.2017
32 кроко
До коментар #30 от "кроко":
Виновни са, че насърчиха сърбите да ни нападнат, след като тяхните генерали спешно напуснаха България ! Те нищо не направиха за да предотвратят братоубийствената война, а можеха !Коментиран от #33
13:17 07.04.2017
33 кроко
До коментар #32 от "кроко":
Пълни глупости ми говориш, тогава сърбите са под влиянието на Австроунгария и те ги насърчават, а ти вземи да прочетеш малко история.Коментиран от #35
13:31 07.04.2017
34 сите сърбе у г
13:32 07.04.2017
35 кроко
До коментар #33 от "кроко":
Ако руският офицерски корпус не се бе изтеглил от България, сърбите нямаше да посмеят да ни нападнат ! А така, те им далоха знак на съгласие, нападайте нямаме нищо на против !Коментиран от #40
13:36 07.04.2017
36 кроко
До коментар #31 от "гост 2":
Знам какво е: спиране е кога боко тиквата се бие в гърдите колко е велик за дето е спрял проекта и е върнал България на международната сцена! Спря го заедно с АЕЦ Белене защото го натиснаха от вън да не вземе да се засили руското влияние тук, да не вземем да спечелим нещо и т.н. Иначе какво виждаш, щом става въпрос за Германия, може да се заобикаля Украйна.А прекратяване е когато тези, от които зависи проекта, в случая Газпром и тези, които дърпат конците в ЕС и България, решат че няма да се реалицира.
Коментиран от #39
13:38 07.04.2017
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 гост 2
До коментар #36 от "кроко":
Извънм политиканстването Ви има много други правни аспекти...Както и да е- спорът е безсмислен. Въпросът е поставен на правна плоскост, а не на плоскост политика. България трябваше да плаща по 160К евро на ден ГЛОБА за неспазването на ЕС законодателство- Третия енергиен пакет на ЕС. Всичко това бяха пари, които директно се вземаха от бг. държавен бюджет. По-просто от това не мога да го напиша. Който може- нека още по-просто да Ви обясни същността на проблема...Отговорете ми само на ЕДИН въпрос- след като нямахме подписан ДОГОВОР за размера на транзитните такси, как точно, за колко години и от какво щяхме да изплащаме парите, с които газпром щеше да ни построи българската част от тръбата и кога- в коя точно година- България щеше да започне да получава ЧИСТ ПРИХОД от транзитните такси от юп?Коментиран от #41
13:44 07.04.2017
40 кроко
До коментар #35 от "кроко":
А стига, бе, кво стана тролчик? Значи не са ги подкокоросали те, а?Сърбите просто са си мислели че сме слаби след съединението и ще всемат разни територии, а защо точно руснаците са се изтеглили, т.е. защо са били против съединението, не съм много запознат. Може да са мислили че не е момента, може да е нещо друго, но просто виждам как се опитваш да намериш под вола теле и да кажеш че руснаците са виновни за нещо. Е ок, дори ида е така, не са безгрешни, да не говорим пък англия, франция, германия, сащ и австрия, на които сега лижем задниците, колко повече грехове имат пред нас. Ама за тях не съм те чул нитов еднъж да излаеш!
Коментиран от #42
13:52 07.04.2017
41 кроко
До коментар #39 от "гост 2":
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?language=bg&type=IM-PRESS&reference=20080616FCS31737Като прочетеш какво представлява трети енергиен пакет и ти става ясно: пълно отделяне на собствеността върху преносната инфраструктура; създаване на независим оператор на система (НОС); създаване на независим преносен оператор (НПО).
Не може нашата държава да лапа от тази тръба, трябва да поканим на софрата някоя немска фирма, не случайно всичко в България е чужда собственост. Реално е можело да се заобиколи, ама проблема е че не е имало подходящ политик в България, а и не е имало подходяща наша фирма, готова да стопанисва и плаща на кой където трябва. А и как да стане въпросната диверсификация ако руснаците си прокарат тръба с голям капацитет в трази част на Европа? Представи си че има един пазар с определен потенциал, когато някой вземе лъвския пай от него, за друте става неизгодно да инвестират години и милиарди в тръби и договорки да докарат газ до същия пазар. Сега ще купуваме по-скъпо, но ще сме благодарни на ЕС и боко тиквата че имаме диверсификация, т.е. избор от кого да си купим газ.
Коментиран от #43
14:03 07.04.2017
42 кроко
До коментар #40 от "кроко":
Добре ве, сссъсльо, а защо руснаците са били против нашето съединение ? Какаво лошо в това, че българите са се обеденили по между си за да живеят в една държава , а не разкъсана на няколко части ?? Или на тях им е било изгодно нашата държавица да е раздробена на части, че по лесно да я управляват ли ? Те сега като се обедениха с Крим, лошо ли е ? Не е нали ! А ни като сме се обеденили значи лошо, те могат да се обединяват, а ние не, двойни стандарти.Коментиран от #45
14:11 07.04.2017
43 гост 2
До коментар #41 от "кроко":
Много добре съм запозната с Третия енергиен пакет:) Ти не ми го обяснявай на мен, щото става много смешно:) Умишлено си “забравил“ най- важното- че по 50% от тръбата, МОЖЕ ДА ТЕЧЕ И НЕРУСКИ ГАЗ- точно това, на което се съпротивляваше газпром над 5 години и на което накрая КЛЕКНА, като СЕ СЪГЛАСИ ДА ПРИЛАГА ТРЕТИЯ ЕНЕРГИЕН ПАКЕТ , СЪГЛАСИ СЕ ДЪРЖАВИТЕ ДА ТЪРГУВАТ С РУСКИЯ ГАЗ, вместо да го ползват - естествено- след плащането му и се съгласи да намали ОЩЕ цената на руския природен газ за България. Та- както се вижда, ПОЛЗИТЕ от членството ни в ЕС ЗА БЪЛГАРИЯ- ЕНЕРГОПОЛЗВАТЕЛ, са много повече, от негативите.... България има подписан ДОГОВОР ЗА ДОСТАВКА НА 1 МИЛИАРД КУБ.М. АЗЕРСКИ ГАЗ от 2019 г., на България ни трябват 3 - 3.3 милиарда куб.м. газ годишно, имаме вече ЗАВЪРШЕНИ интерконектори, а който иска да ни доставя газ, ще се наложи да даде цени, КОНКУРЕНТНОСПОСОБНИ НА ЦЕНИТЕ НА РУСКИЯ ГАЗ, КОЕТО ЗНАЧИ, ЧЕ ЩЕ БЪДЕТ ИЛИ ПО-НИСКИ ОТ ЦЕНИТЕ НА РУСКИЯ ГАЗ, ИЛИ АНАЛОГИЧНИ НА ТЯХ:):):)Коментиран от #44
14:16 07.04.2017
44 кроко
До коментар #43 от "гост 2":
И след като всичко, описано от теб е факт преди провала на Южен Поток, какъв беше проблема да се реализира проекта?Коментиран от #46
14:52 07.04.2017
45 кроко
До коментар #42 от "кроко":
Ами, до колкото помня, Англия и Германия не искат санстефанска България, та пак не виждам в какво се опитваш да обвиниш руснаците?14:55 07.04.2017
46 гост 2
До коментар #44 от "кроко":
Съгласието на газпром НЕ БЕШЕ ФАКТ ПРЕДИ прекратяването на юп от путлер. То стана факт заради НАТИСКА НА ЕС И АНТИМОНОПОЛНОТО ЕС ЗАКОНОДАТЕЛСТВО, а не поради някакъв друг /не/ политически фактор. Газпром се съгласи и клекна на всичко, с една единствена цел- за да не бъде глобен с 10 % от глобалните си приходи за това, че НАРУШИ антимонополното ЕС законодателство и над ОСЕМ години продаваше на България 2-3 ПЪТИ по-скъп руски газ, отколкото на германия. Това се случи едва преди 20тина дни, НЕ И ПРЕДИ ГОДИНА напр....Коментиран от #47
15:20 07.04.2017
47 кроко
До коментар #46 от "гост 2":
Абе, човек, като ги пишеш тези глупости, можеш ли да ми кажеш каква друг газ ще се транспортира по северен поток 2?Събитията, които споневаш са много отдавна случили се, не преди 20 дни.
Коментиран от #48, #49, #50
15:48 07.04.2017
48 гост 2
До коментар #47 от "кроко":
Много си смешен- лаик- неюрист да твърди, че един бг. адвокат пише неистината по юридически въпроси:) Няма какво да ти казвам- написах много ясно нещата, небългарино- чужденец! Прочети тези материали- ха дано нещо да разбереш от тях, макар , че много се съмнявам....1. https://clubz.bg/51477-gazprom_predlaga_kompromisi_za_da_izbegne_globa_ot_es 13.03.2017
2. http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2016/10/16/2845113_gazprom_e_pred_sporazumenie_s_es_za_da_izbegne_globi/
3. http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/03/13/2933975_za_da_izbegne_ogromna_globa_gazprom_shte_spazi/ За да избегне огромна глоба, "Газпром" ще спази правилата на конкуренцията в ЕС 13:54, 13 мар 17 Руският гигант "Газпром" е готов да се съобрази с регулациите в Европейския съюз и така да избегне глобите, съобщава "Ройтерс" като се позова на изявление на еврокомисаря по конкуренцията Маргрете Вестагер. Новината идва в края на петгодишно антитръстово разследване. Тя е сигнал за размразяване на бизнес контактите между Москва и Брюксел, допълва агенцията. Антимонополните органи на ЕС разследват компанията заради твърденията за по-високите цени на газа, който продава на страните - членки от Централна и Източна Европа, и освен това налага пречки пред конкурентни компании, които да ползват изградената вече инфраструктура в региона.
16:01 07.04.2017
49 гост 2
До коментар #47 от "кроко":
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-555_bg.htm Европейска комисия - Съобщение за медиите Антитръст: Комисията приканва за становища по ангажиментите на Газпром по отношение на централно- и източноевропейските газови пазари Брюксел, 13 март 2017 r.Европейската комисия приканва всички заинтересовани страни да предоставят становища относно представените от Газпром ангажименти в отговор на опасенията на Комисията, свързани с конкуренцията на газовите пазари в Централна и Източна Европа. Ангажиментите ще позволят трансграничния пренос на газ на конкурентни цени....По-конкретно, Комисията счита, че ангажиментите на Газпром отговарят на целите ѝ във връзка с всяко отделно опасение за конкуренцията, а именно като гарантират, че:
ограниченията за трансгранична препродажба на газ са окончателно премахнати; трансграничният пренос на газ на централно- и източноевропейските газови пазари е улеснен;
цените на газа в Централна и Източна Европа отразяват конкурентните ценови референтни стойности; и
Газпром не може да се възползва от никакви предимства относно газовата инфраструктура, които получаваше от клиенти, възползвайки се от пазарната си позиция в областта на доставките на газ.
Сега Комисията приканва всички заинтересовани страни да представят становищата си относно ангажиментите в срок от седем седмици след публикуването им в Официален вестник на Европейския съюз. Като вземе предвид всички получени коментари, Комисията ще приеме окончателно становище д
16:18 07.04.2017
50 гост 2
До коментар #47 от "кроко":
“...Ако това е така, Комисията може да приеме решение, с което да превърне ангажиментите в правно обвързващи за Газпром (по силата на член 9 от Регламент на ЕС № 1/2003 относно антитръстовите правила). Ако дадено дружество нарушава своите ангажименти, Комисията може да наложи глоба в размер до 10 % от световния оборот на дружеството, без да се налага да доказва наличието на нарушение на антитръстовите правила на ЕС...“http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-555_bg.htm
Коментиран от #51
16:20 07.04.2017
51 ами ние
До коментар #50 от "гост 2":
Ти вземи си приготви малко копия от тия договори с НАТО, че като дойдат рязаните да им ги показваш пред очите и да им обясняваш(за предпочитане на хубав турски език)какво могат и какво не могат да правят. Пък те ша ти обяснят тяхната версия и виждане за нещата, после пак пиши в нета кво е станало.......Коментиран от #52, #53
18:13 07.04.2017
52 гост 2
До коментар #51 от "ами ние":
Глупостите, които пишете, не могат да променят факта на невежеството Ви по въпросите, които високопарно и уж от висотата на крайна инстанция, коментирате:) Владея 3 езика, но не виждам защо трябва да уча турски език. Главата ми може да се отдели от тялото, ако е нужно, но НИКОГА върху нея няма да стои фередже/ никаб/ бурка. Както написах- глупостите Ви са безсмислени и нямат никаква политическа, научна или професионална стойност:) Вместо да публикувате глупости, ми отговорете на един въпрос- след като „патриотите“ са в 44 НС и ще участват в държавното управление на България, защо няма внесен от името на тяхната ПГ законопроект за изменения на ЗБГ, ЗЧБ и ИК, с които се премахва двойното гражданство с турция и русия?19:04 07.04.2017
53 гост 2
До коментар #51 от "ами ние":
И последно- още не се е родил този МЪЖ, ЧОВЕК, БОЖЕСТВО, които могат да пречупят волята ми и да ме принудят да си сложа бурка, поняли, русские троллеи?:)19:06 07.04.2017
54 Апропо
Навлизате в теми а не знаете какво е партенка . Какво точно направи НАТО , когато Турция нахлу в Кипър ? По кой член ?
Лека вечер !
Коментиран от #55
19:25 07.04.2017
55 гост 2
До коментар #54 от "Апропо":
Кипър никога не е бил член на НАТО. “...Публикувано във факти.бг: Излиза , че всеки който не е юрист няма право на мнение ..“ Напротив- има право на лично мнение, но не трябва да го представя нито като единствено възможното мнение по въпроса, нито като единственото професионално решение по въпроса. Вие питате ли се защо всички юристи ви казваме едни и същи неща по определени въпроси? Не знаете ли, че това е така, защото в университета сме научени да мислим по един и същ юридически начин, при който оставяме настрани личното си мнение и личните си пристрастия, и извършваме тълкуване на договори или систематичен анализ на правни норми, като не обръщаме внимание на личните си пристрастия. Това е и причината мнението ни по правни казуси или въпроси да е обективно, а не лично субективно мнение. В случая обаче, личното ми мнение на българска гражданка съвпада 100% с професионалното ми мнение на български юрист.19:43 07.04.2017
56 БДЖ
17:46 08.04.2017
57 Ярослав Станчев
До коментар #24 от "гост 2":
Ма ти си мислиш,че един член от някакъв пиклив договор ще спре Турция да нахлуе у нас ли?Че и с адвокатски кантори заплашваш Ердоган.Леле майко,той се стресна и сега няма да спи от страх 2 дни.Смешни са всичките ти писания относно евнтуален военен конфликт между нас и турците.И едва ли НАТО ще си мръдне пръста да ни спасява,евентуално да напишат някой меморандум със заплашителен тон и толкова.И ще стане като с Кипър.И първи ти и подобните ти ще избягате на запад да си спасявате задниците,а ние ще останем да си защитаваме Родината.И пак цял народ ще гледа на север с надежда за помощ от дядо Иван.Ма ти си пиши за договори и членове,не пречиш на никого,само предизвикваш лек присмех.
12:11 09.04.2017