Руски учен смята, че спасението на българските евреи през Втората световна война се дължи на победата на Червената армия при Сталинград и Курск. Становището му беше разпространено от руското посолство в България във Фейсбук.
Михаил Мягков, научен директор на Руското военноисторическо общество, определи като „тъмна страница“ в българската история депортацията на десет хиляди евреи през 1943 година от „гръцка Тракия и югославска Македония, окупирани от българските войски“.
Мягков все пак признава, че благодарение на ролята на Българската православна църква, обществени организации и самия цар Борис III, депортацията на евреите от България е предотвратена.
Според него обаче главният аргумент за поведението на българските власти била променената обстановка на фронта и победата на Червената армия при Сталинград и Курск срещу настъпващите нацистки войски. „Ако не е била Червената армия, сценарият е щял да бъде друг и съдбата на евреите от Тракия и Македония потвърждава това", заяви Мягков.
Според руския учен след Сталинград България е започнала да търси контакти с антихилтеристката коалиция и да мисли за бъдещето си, когато се освободи от опеката на хитлерова Германия, с която България влиза в съюз по време на най-кървавия конфликт в човешката история.
„Руското външно министерство е абсолютно право, че именно благодарение на нашите военни е било предотвратена депортацията на евреите от България", заяви Мягков. В официална позиция преди дни Министерството на външните работи на България определи изявлението на руското външно министерство за това, че Червената армия е спасила българските евреи, като опит за подмяна на историческите факти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Справедлив
Коментиран от #14, #20
10:02 06.11.2017
2 Реалист
Коментиран от #100
10:02 06.11.2017
3 Справедлив
Коментиран от #42
10:05 06.11.2017
4 некойси
Коментиран от #36
10:09 06.11.2017
5 Бесен Язовец
Коментиран от #8
10:14 06.11.2017
6 Бесен Язовец
10:21 06.11.2017
7 ha ha ha
10:25 06.11.2017
8 Барчо
До коментар #5 от "Бесен Язовец":
Алоууу, Бесния, забравил си и Православието, то също е дошло във България от Великоросия ! Ясно ли ти е ?Коментиран от #16, #141
10:26 06.11.2017
9 681 БЪЛГАРИЯ
10:32 06.11.2017
10 Бесен Язовец
Коментиран от #12
10:35 06.11.2017
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 KAAPINA
До коментар #10 от "Бесен Язовец":
ЕМИ ТО Е ДО КАЗАНО ВАВ ИСТОРИАТА БЪЛГАРИТЕ СА БИЛИ ВИНАГИ ПРЕДАДЕЛИ И ТОВА Е САМАТА ИСТИНА НЕ САМО СА ПРЕДАЛИ ЕВРЕИТЕ НОИ РОМИТЕ ТЕ БЪЛГАРИТЕ СА НАИ ГОЛЕМИТЕ ФАШИСТИ И ТОСЕ ЗНАЕ ЧЕ БЪЛГАРИТЕ СА БИЛИ САУЗНИЦИ СЪС ГЕРМАНИЯ АСЕГА ГОВОИИАТ ЧЕ СА СПАСИЛИ НЕКОИ НЕ ВЕРНОКоментиран от #15, #82
10:44 06.11.2017
13 Бесен Язовец
10:45 06.11.2017
14 Kcaniba
До коментар #1 от "Справедлив":
В исторически контекст, има логика, примерно така и било.Цял свят със затаен дъх чакал финала на тази епична битка! Победителят в нея всъщност е решавал изхода на световните процеси - насоките на световните елити. Техният избор н зависил именно от края на тази битка!!
10:54 06.11.2017
15 Истината винаги боли
До коментар #12 от "KAAPINA":
А е трябвало да заминат там където са заминали другите,затова няма цигани в тези държави,българите са спасили циганите и те сега им благодарят по цигански....
Коментиран от #19
11:04 06.11.2017
16 Бесен Язовец
До коментар #8 от "Барчо":
Да, разбирв се и Княгиня Олга, която е приела христянството в Кивската Рус и произхожда от стар български царски род е родена в Плиска. Но едни други псевдоисторицм, също като този руски учен от тази статия са поправили Плиска на Плесков, древноруското название на днешният град Псков и готовоооооо, покръстителката на Киевска Рус си е чиста рускиня. Справка - руското уики.11:05 06.11.2017
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Пеньо
11:13 06.11.2017
19 КАСАПИНА
До коментар #15 от "Истината винаги боли":
КЪДЕ НЯМА РОМИ КОИ ДЪРЖАВИ ВЬВ ЕВРОПА ЧЕ НЕ РАЗБРАХ САМО ВАВ ЕВРОПА СА ОКОЛО 25МИЛОНА РОМИ .Коментиран от #21
11:22 06.11.2017
20 Горд Българин
До коментар #1 от "Справедлив":
Напълно си прав!По логиката на руския псевдоучен:
Ако Тервел не беше спрял арабите Путин дали сега нямаше да се моли в джамия;
Ако българите не бяха дали на руснаците писменост и не бяха им помогнали да станат християни дали щяха да оцелеят през 200 годишното татарско робство;
Ако българското опълчение не беше помогнало на руснаците през 1877г. дали нямаше да изгубят поредната война след Кримската и колко време щяха да са аутсайдер в политиката на Великите сили?
Ако-та много,но истината е само една и тя не признава условно наклонение!!!
11:23 06.11.2017
21 Истината винаги боли
До коментар #19 от "КАСАПИНА":
Завърши си основното и ще ти кажа!Открити са нови курсове за много закъсали,има и бонуси за напреднали,пакет фасул и други благинки.....Българите са платили масрафа....
Коментиран от #26
11:33 06.11.2017
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Да ама не
12:04 06.11.2017
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 ако ако ако ако
12:23 06.11.2017
29 наблюдател
До коментар #27 от "haha":
Ето ти си класически пример за трол, който се прави на български русофил - пише на латиница, защото кирилицата руснаците я приписаха на македонците :)Коментиран от #31
12:26 06.11.2017
30 OMG WTF
Коментиран от #38
12:34 06.11.2017
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Tosho
12:39 06.11.2017
33 Откачен Борсук
До коментар #27 от "haha":
Ей, продажно руско мекере. "Русофилска" България е била 10 млн, защото границите бяха затворени. И който се опита да избяга биваше застрелян. Ако червените фашисти не бяха затваряли границите, знаеш ли колко души щеше да останат в "русофилска" България? От 45-та до към 50-та година може би щяха да са 1-2 млн макс. А до 89-та тук щеше да останат само бай Тодор Цървула, семейството му и партийните секретари. Спрете се вече с тази партенка. Отдавна се изтърка.12:41 06.11.2017
34 Истината винаги боли
До коментар #26 от "KAAPINA":
Много се радвам че не си в България,най накрая циганите да си намерят държавите приемни майки.Там си стойте!В България няма далавера,само глад и мъка,на Запад е Циганският рай....12:42 06.11.2017
35 чушка
12:44 06.11.2017
36 реалист
До коментар #4 от "некойси":
Нищо ново . Преди години пияните руснаци се опитваха и такова твърдение да прокарат .12:45 06.11.2017
37 стоян георгиев
Коментиран от #45
12:47 06.11.2017
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 юрист
12:53 06.11.2017
40 mediator37
Да, нали ?
12:53 06.11.2017
41 юрист
13:02 06.11.2017
42 юрист
До коментар #3 от "Справедлив":
“...Публикувано във факти.бг: Добре де--неможе ли да се извадят документи за този период--и да се прекратят тези спорове?...“ ДОКУМЕНТИ ИМА, КОЛКОТО СИ ИСКАТЕ, И Е РЕДНО БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВНА ВЛАСТ ДА ГИ ИЗВАДИ ОТ ДЪРЖАВНИЯТ АРХИВ НА Р. БЪЛГАРИЯ И ПУБЛИЧНО ДА ГИ “ПЛЕСНЕ“ В ЛИЦЕТО НА РУСНАЦИТЕ, КАТО ГИ ПУБЛИКУВА НА САЙТА НА РУСКОТО ПОСОЛСТВО, КАКТО И НА ОФИЦИАЛНИТЕ САЙТОВЕ НА ВСИЧКИ ЧУЖДИ ПОСОЛСТВА В БЪЛГАРИЯ! ВРЕМЕ Е ЗА ДОСТОЙНА ЗАЩИТА НА БЪЛГАРИЯ ПО ПРАВИЛНИЯТ НАЧИН- С ФАКТИ, ОФИЦИАЛНИ АВТЕНТИЧНИ ПИСМЕНИ ДОКУМЕНТИ!Коментиран от #47, #135
13:08 06.11.2017
43 Бесен Язовец
Коментиран от #49, #54
13:21 06.11.2017
44 Трапер
100 години е по-стара от Руската Православна Църква , чийто Християнски догми са пренесени от Българското Царство . А както се
изразява Tosho съюзническите сили - САЩ,Англия,Канада с десанта в Нормандия 1944г отварящи западния фронт значително улесняват СССР без което едва ли биха стигнали до Берлин !
Коментиран от #56
13:22 06.11.2017
45 Скорпион29
До коментар #37 от "стоян георгиев":
Българите от кога станаха византийци? Кирил и Методи са двама братя византийци ако не знаеш!Коментиран от #50
13:24 06.11.2017
46 юрист
2. ЗАКОНЪ за защита на нацията (отм.) Утвърденъ съ указъ № 3 от ъ 21.01.1941 год., обн., ДВ, бр. 16 от ъ 23.01.1941 г., отм., бр. 50 от 2.03.1945 г. Дялъ II. ЗА ЛИЦАТА ОТЪ ЕВРЕЙСКИ ПРОИЗХОДЪ
Глава I. ЗА ПРОИЗХОДА Чл. 15. Отъ еврейски произходъ са лицата, на които поне единъ отъ родителите е евреинъ. Не се смятатъ отъ еврейски произходъ ония лица, които са родени или ще бъдатъ родени отъ заварени отъ този законъ смесени бракове, между приели християнството лица отъ еврейски произходъ и лица отъ български произходъ и са приели или ще приематъ християнството като първа своя религия. / система апис/
СРАВНЕТЕ НАЧАЛНИТЕ ДАТИ НА ДВЕТЕ СЪБИТИЯ- КОЕ СЪБИТИЕ Е ПЪРВО ПО ДАТА? САМО ТОВА Е ДОСТАТАТЪЧНО, ЗА ДА СЕ РАЗКРИЯТ ЛЪЖИТЕ НА РУСНАЦИТЕ! КЪДЕ Е ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ НА 23.01.1941Г.- НИМА ВЕЧЕ Е ПОБЕДИЛА В БИТКАТА ЗА СТАЛИНГРАД? НИМА НА ТАЗИ ДАТА ВЕЧЕ Е СТАНАЛО ЯСНО, ЧЕ ТЯ ЩЕ ПОБЕДИ?
13:27 06.11.2017
47 Диди
До коментар #42 от "юрист":
Госпожо,поддържам мнението ви.Трябва да има отговор от България,и то такъв,какъвто руснаците не са и предполагали.Това тяхно отношение,е гавра с нашата история.Русия с това се помни,с лъжи,с провокации и обиди.Крайно време беше,нашите управници да изпълнят дългът си като защитници на държавата ни от руските нападки.13:27 06.11.2017
48 Бесен Язовец
Коментиран от #51
13:29 06.11.2017
49 юрист
До коментар #43 от "Бесен Язовец":
В коментар № 46 съм написала ФАКТИТЕ. ДАВАМ ТИ ФАКТИТЕ, А ТИ СЕГА МИ ДАЙ ПРАВОТО- Т.Е. НАПИШИ КОЕ СЪБИТИЕ Е ПЪРВО - СЪЗДАВАНЕТО НА БГ. ЗАКОН В ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ С 3ТЕ ЮРИДИЧЕСКИ ВРАТИЧКИ ЗА ЮРИДИЧЕСКОТО И ФАКТИЧЕСКОТО СПАСЯВАНЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ЕВРЕИ, ИЛИ ПОБЕДАТА НА ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ В БИТКАТА ЗА СТАЛИНГРАД И КУРСК? МНОГО ЛИ ТЕ БОЛИ, ЧЕ един български адвокат в мое лице РАЗОБЛИЧАВА лъжите на твоя путлеристан и на руските ви квазиучени?13:30 06.11.2017
50 стоян георгиев
До коментар #45 от "Скорпион29":
византиици!!!!имало ли е такъв народ?освен това кирилицата не е създадена от тях,а и основното налагане на кирилицата е от страна на българската държава и от реалните създатели на азбуката и само частично е в македонските земи.та ако трябва да обобщя славянската писменност е създадена от двам гръцки богослва ,върху основата на българския език ,но реалното създаване и налагане на въпросната азбука е от техните ученици българи с помощта на българската държава.тва е много по различно от опростенческото твърдение на путин че азбуката е създадена в македонската земя.друго интерасува ли те,а патриоте?Коментиран от #53
13:30 06.11.2017
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 ВМОРО
Руски псевдоисторик си дава некомпетентното мнение, което не струва и пукнат лев.
13:41 06.11.2017
53 Скорпион29
До коментар #50 от "стоян георгиев":
Конкретно ми отговори Кирил и Методий какви са по народност? и Солун в пределите на коя държава се намира по време на създаване на глаголицата?Коментиран от #58
13:42 06.11.2017
54 Истината винаги боли
До коментар #43 от "Бесен Язовец":
Сталин уби 20милиона руски граждани,от любов към Руският народ.Включително и много българи от земите населени с Българи въвВолжка България, Молдова и Украйна.
Коментиран от #57
13:51 06.11.2017
55 Morgoth
Аман от словоблудства по темата!
13:53 06.11.2017
56 Барчо
До коментар #44 от "Трапер":
Сарказъм, Трапере, сарказъм !13:59 06.11.2017
57 ВМОРО
До коментар #54 от "Истината винаги боли":
Включително кримски и таврийски българи.14:00 06.11.2017
58 ВМОРО
До коментар #53 от "Скорпион29":
Аз ще ти отговоря.Етническият произход на светите братя Константин-Кирил и Методий е неустановен. Солун се е намирал в пределите на Източната Римска империя. Какво следва от това?
Коментиран от #67
14:06 06.11.2017
59 Откачен Борсук
Коментиран от #62, #136
14:13 06.11.2017
60 LZ3SQ
14:23 06.11.2017
61 юрист
14:30 06.11.2017
62 кроко
До коментар #59 от "Откачен Борсук":
Опорките заксняват в Русия днес е праздник !14:31 06.11.2017
63 Българофил
Според мен маймуните са спасили евреите.Ако не бяха те,нямаше да има Хомосапиенс и евреите щяха да си останат неспасени. :))))
Аз съм български учен. Вярвайте ми.
Руснаците този път много се оляха в опитите си за провокация.
Първо външното им се излага със смехотворни твърдения,а след това посолството им у нас се опитва да замаже с още по безумни глупости.
Дали изобщо осъзнават колко много се излагат?
Най-жалки в цялата история са русофилите с коментарите си,които без значение каква глупост им се подаде се опитват да я защитят с още по-безумни аналогии.
14:34 06.11.2017
64 юрист
https://newizv.ru/news/politics/05-11-2017/opyat-dvoyka-teper-vo-lzhi-zaharovu-ulichil-mid-bolgarii
14:38 06.11.2017
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 юрист
14:52 06.11.2017
67 Скорпион29
До коментар #58 от "ВМОРО":
От туй следва че БГ.не може да има претенции за азбукатаКоментиран от #69, #70, #74, #137
14:57 06.11.2017
68 Бесен Язовец
Коментиран от #72
15:03 06.11.2017
69 юрист
До коментар #67 от "Скорпион29":
Явно е, че в русия не сте учили нищо . Дори в бг. уики може да се намери това инфо:“...Кирилицаот Уикипедия, свободната енциклопедия
Разпространение на кирилицата в световен мащаб. В тъмнозелено са показани страни, където кирилицата е основна азбука; в светлозелено – където се използва паралелно с друга азбука, като основна; в най-бледозелено – местата, където кирилицата е допълнително използвана писменост Кирилица в днешно време е наименованието на група сходни азбучни системи, използвани от различни езици в Източна Европа и Азия. В исторически план кирилицата, заедно с глаголицата, е едната от двете азбуки, използвани при записването на старобългарския книжовен език. Кирилицата е създадена в Преславската книжовна школа към края на 9-ти или началото на 10-ти век.[1][2][3] В наши дни кирилицата е широко разпространена както сред южните и източните славянски народи, така и сред някои неславянски народи в Русия. Кирилицата е в основата на официалната писменост на Монголия и в някои републики от бившия Съветски съюз, а до края на 70-те години на ХІХ век се е ползвала и в Румъния...“ А сега, ОТРЕЧИ ТЕЗИ ФАКТИ, НО С ПИСМЕНИ ИСТОРИЧЕСКИ ДОКУМЕНТИ И С АРХЕОЛОГИЧЕСКИ НАХОДКИ, а не с простото отричане “това не е вярно“! БЪЛГАРИЯ Е ДАЛА ПИСМЕНОСТТА НА ЖАЛКАТА ТИ РУСИЯ! ВИЕ, РУСНАЦИТЕ , НЯМАТЕ ЛИЧНО СВОЯ, СЪЗДАДЕНА ОТ РУСНАК ПИСМЕНОСТ И ТОВА Е ФАКТ! ВИЕ ДИРЕКТНО ЗАПОЧВАТЕ ДА ПОЛЗВАТЕ КИРИЛИЦАТА И ГЛАГОЛИЦАТА ЗА ВАША РУСКА ПИСМЕНОСТ! РУСНАЦИТЕ НЕ СТЕ СЪЗДАТЕЛИТЕ
15:12 06.11.2017
70 юрист
До коментар #67 от "Скорпион29":
РУСНАЦИТЕ НЕ СТЕ СЪЗДАТЕЛИТЕ НА РУСКАТА ПИСМЕНОСТ, КОЯТО И В МОМЕНТА- 2017Г.- СЕ ПОЛЗВА В РУСИЯ! Хахахахаха:)15:14 06.11.2017
71 edin
15:21 06.11.2017
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 ВМОРО
До коментар #67 от "Скорпион29":
Ние, българите, нямаме никакви претенции. Ние сме великодушен и благороден народ. За сметка на това, разни големи народи с още по-големи комплекси имат някакви необясними и абсурдни щения и въжделения.Глаголицата е създадена от свети Константин-Кирил. За първи път тя се използва във Великоморавия. До края на девети век се използва в Дунавска България наред с кирилицата. В Хърватия до края на деветнадесети век се е използвала за богослужебни цели.
Кирилицата е създадена в България в края на девети век. Най-старите текстове на кирилица са намерени в Преслав. Кирилицата се използва и развива най-първо в Охридската и Преславската книжовни школи. Родината на кирилицата е България, македонските земи са част от българското землище.
15:56 06.11.2017
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 ЦРУ
16:11 06.11.2017
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Казака
16:25 06.11.2017
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 наблюдател
Толкова се надявах на българина да му светне какъв "приятел" е путинова Русия на България, толкова време и нерви изхабих да обяснявам ...
А този "учен" приятел го направи за има няма пет минути. Шапка му свалям ...
16:38 06.11.2017
82 шок
До коментар #12 от "KAAPINA":
каарина ли си , капина ли си ???? Да си чула за българска граматика ???16:40 06.11.2017
83 Hfe
16:43 06.11.2017
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Истината винаги боли
17:05 06.11.2017
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 гостуващ
17:45 06.11.2017
89 юрист
Коментиран от #92
17:55 06.11.2017
90 Втрещена
Коментиран от #91, #93
18:01 06.11.2017
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Бесен Язовец
До коментар #89 от "юрист":
Колко българи омряха за Русия и колко Руснаци за БГ Че обиждаш освободителите? и кога Русия нарече БГ.враг и колко пъти Правителството и Президента на ГЕРБ нарекоха Русия враг?Коментиран от #94, #105
18:07 06.11.2017
93 юрист
До коментар #90 от "Втрещена":
И не обиждам 160 милиона човека, а само държавата им- от юридическа гледна точка има огромна разлика:) Ако всички 160 милиона руснаци се чувствате обидени от мен- давайте, съдете ме, де- щото аз искам в МНС пък да бъде осъден вашият путлер! Това ще е наказанието ви и за ГАВРИТЕ НА РУСКАТА ОФИЦИАЛНА ВЪНШНА ПОЛИТИКА С ДОСТОЙСТВОТО И ЧЕСТТА НА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД!18:09 06.11.2017
94 юрист
До коментар #92 от "Бесен Язовец":
С теб, руски държавен платен олгински троле, не комуникирам! ВСЕКИ , КОЙТО СЕ ГАВРИ С ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ И С ДОСТОЙНСТВОТО И ЧЕСТТА НА БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД, Е МОЙ НЕПРИЯТЕЛ! Когато и ако се срещнем в реални военни действия, тогава там- на бойното поле, оръжията ни ще говорят вместо теб и мен!18:10 06.11.2017
95 БГ РОДОЛЮБЕЦ
18:12 06.11.2017
96 Скорпион29
Коментиран от #98
18:12 06.11.2017
97 крепостен
18:17 06.11.2017
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Скорпион29
До коментар #98 от "юрист":
Ама ти говорител на 7.3 мил.българи ли се изживяваш тука? Поне като мене мислят 3.5 образовани за тебе останаха малцинствата и Иво .инДЖЕВКоментиран от #102
18:23 06.11.2017
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Теменужка
До коментар #98 от "юрист":
Не бъркай комплексарията ти с родолюбието18:27 06.11.2017
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Скорпион29
Коментиран от #106
18:34 06.11.2017
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Различен
До коментар #92 от "Бесен Язовец":
Ами, не си прав!!!!Има и много българи били се на страната на Русия и умрели за нея!
Има и Герой на СССР, летец. Казва се Генерал Захари Захариев!
Та това не е довод!
Времената са били такива. Като оня лаф:"По нашият край, така мрат, и ние, така ги ровим!"
Истината е, че този път руснаците яко прекалиха и пресолиха манджата, което не само няма да подобри взаимоотношенията ни с тях, а само ще ги влоши! Или Захарова е просто зле запозната с историята, или се търси някаква провокация!
Защо ли?
Или тя просто е една некадърница, а всички след нея, се мъчат да замажат нещата, търсейки несъществуващи доводи!
Коментиран от #111
18:36 06.11.2017
106 юрист
До коментар #103 от "Скорпион29":
“Ако“-то цапа и мирише, особено в историческата наука и за това в историческата НАУКА е абсолютно забранено историк да започва изявлението си с думата “ако“ и да прави спекулации за историческите събития от тази гледна точка. Разбира се, става въпрос за ИСТИНСКИ историк,а не за псевдоисторика от статията...Коментиран от #108
18:37 06.11.2017
107 Antimediator
За няколко години успя да направи толкова гафове , че сега да си русофил трябва да си пълен дебил !
Азбуката била от македонските земи, спасили били нашите евреи, руския слон бил по-голямия брат на българския слон ....
Опитаха се в Македония да настроят хората срещу нас при подписване на последния договор, в Черна гора се опитаха да организират преврат, на сърбите подаряват някакви 28 годишни изтребители.
Това да си русофил е равносилно да си национален предател.
Може ли някой да обясни как руснаците спасиха евреите от Варшавското гето ?!
Като наблюдаваха безучастно от другия бряг на Висла как немците избиха всички в гетото и тогава преминаха реката.
Коментиран от #110, #112
18:48 06.11.2017
108 Скорпион29
До коментар #106 от "юрист":
Ама аз нямам претенции че съм историк бе зададох ти въпрос който щеше да изясни кой е спасил бг.евреите ама не ти е оферта да ми отговориш конкретоКоментиран от #113, #115, #116
18:48 06.11.2017
109 Аз ги разбирам
18:49 06.11.2017
110 Бесен Язовец
До коментар #107 от "Antimediator":
Тия историки с Д.Сорор и US посланника като седнете на маса си ги разправяте18:50 06.11.2017
111 юрист
До коментар #105 от "Различен":
Плюсът Ви е от мен! ЗА ПРЪВ ПЪТ Ви слагам плюс- правите опит да сте обективен и този опит е успешен! Ако се опитате да разсъждавате по този ОБЕКТИВЕН начин и за други събития, в някакъв бъдещ момент ще достигнете унисон с моята позиция...Коментиран от #114
18:54 06.11.2017
112 Скорпион29
До коментар #107 от "Antimediator":
Е сърбите получиха 28 г.самолети подарък от Русия а ние ,,тарикатите" ще си купиме 40 г.от САЩ нали сме както винаги бг.тарикати18:55 06.11.2017
113 юрист
До коментар #108 от "Скорпион29":
Прочети мои коментари с номера 39, 41, 42 и най- вече- мой коментар № 46- в него съм написала юридическото си становище по въпроса, което съвпада 100% с позицията ми като българска гражданка!Коментиран от #117
18:57 06.11.2017
114 Скорпион29
До коментар #111 от "юрист":
На мен ми налей повече минуси щом ще ти згреят дребната душичка имаш благословията ми.18:57 06.11.2017
115 юрист
До коментар #108 от "Скорпион29":
Публикувано във факти.бг: юрист (гост) Неутрално 46 13:2706.11.17 ОТГОВОР 1. Из уики “....Битката при Сталинград (днешния Волгоград в Южна Русия), водена между СССР и Хитлерова Германия от юли 1942 до февруари 1943 г., е повратен момент в хода на Втората световна война.Съветската контраофанзива (19 ноември 1942 – 2 февруари 1943)....Рано сутринта на 19 ноември 1942 г. съветският Югозападен фронт започва настъпление от плацдармите на десния бряг на Дон. ..“ https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%82%D0%BA%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4
2. ЗАКОНЪ за защита на нацията (отм.) Утвърденъ съ указъ № 3 от ъ 21.01.1941 год., обн., ДВ, бр. 16 от ъ 23.01.1941 г., отм., бр. 50 от 2.03.1945 г. Дялъ II. ЗА ЛИЦАТА ОТЪ ЕВРЕЙСКИ ПРОИЗХОДЪ
Глава I. ЗА ПРОИЗХОДА Чл. 15. Отъ еврейски произходъ са лицата, на които поне единъ отъ родителите е евреинъ. Не се смятатъ отъ еврейски произходъ ония лица, които са родени или ще бъдатъ родени отъ заварени отъ този законъ смесени бракове, между приели християнството лица отъ еврейски произходъ и лица отъ български произходъ и са приели или ще приематъ християнството като първа своя религия. / система апис/
СРАВНЕТЕ НАЧАЛНИТЕ ДАТИ НА ДВЕТЕ СЪБИТИЯ- КОЕ СЪБИТИЕ Е ПЪРВО ПО ДАТА? САМО ТОВА Е ДОСТАТАТЪЧНО, ЗА ДА СЕ РАЗКРИЯТ ЛЪЖИТЕ НА РУСНАЦИТЕ! КЪДЕ Е ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ НА 23.01.1941Г.- НИМА ВЕЧЕ Е ПОБЕДИЛА В БИТКАТА ЗА СТАЛИНГРАД? НИМА НА ТАЗИ ДАТА ВЕЧЕ Е СТАНАЛО ЯСНО, ЧЕ ТЯ ЩЕ
18:58 06.11.2017
116 юрист
До коментар #108 от "Скорпион29":
Публикувано във факти.бг: СРАВНЕТЕ НАЧАЛНИТЕ ДАТИ НА ДВЕТЕ СЪБИТИЯ- КОЕ СЪБИТИЕ Е ПЪРВО ПО ДАТА? САМО ТОВА Е ДОСТАТАТЪЧНО, ЗА ДА СЕ РАЗКРИЯТ ЛЪЖИТЕ НА РУСНАЦИТЕ! КЪДЕ Е ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ НА 23.01.1941Г.- НИМА ВЕЧЕ Е ПОБЕДИЛА В БИТКАТА ЗА СТАЛИНГРАД? НИМА НА ТАЗИ ДАТА ВЕЧЕ Е СТАНАЛО ЯСНО, ЧЕ ТЯ ЩЕ ПОБЕДИ?19:00 06.11.2017
117 Бесен Язовец
До коментар #113 от "юрист":
А клонираните ти коментари са от 1до 110Коментиран от #119
19:00 06.11.2017
118 Тошко
19:01 06.11.2017
119 юрист
До коментар #117 от "Бесен Язовец":
Написах КОНКРЕТЕН отговор на въпроса ти, а именно- “Публикувано във факти.бг: Неутрално 108 18:48 06.11.17 ОТГОВОРДо коментар #106 от "юрист": Ама аз нямам претенции че съм историк бе зададох ти въпрос който щеше да изясни кой е спасил бг.евреите ама не ти е оферта да ми отговориш конкрето“ . КАКЪВ ОТГОВОР ИСКАШ ОЩЕ? НАПИСАХ ТИ, ЧЕ ЦАРСТВО БЪЛГАРИЯ ПРИЕМА ЗАКОН, В КОЙТО ИМА ТРИ ЮРИДИЧЕСКИ ВРАТИЧКИ ЗА СПАСЯВАНЕТО НА БЪЛГАРСКИТЕ ЕВРЕИ ОЩЕ НА 23.01. 1941 Г.! КАК ТАКА ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ Е ИЗВОЮВАЛА СТРАТЕГИЧЕСКА ПОБЕДА НАД НАЦИСТКА ГЕРМАНИЯ ПРЕЗ ...23.01.1941Г. И ТО- В БИТКАТА ПРИ СТАЛИНГРАД, КОЯТО СЕ Е СЪСТОЯЛА ПРЕЗ ...1942-1943 Г.?! БЪЛГАРСКИЯТ ЗАКОН Е ОСТАНАЛ С НЕПРОМЕНЕНО СЪДЪРЖАНИЕ ДО 1945 Г. , КОГАТО Е ОТМЕНЕН! СЛЕДОВАТЕЛНО- ТОЙ Е СЪЗДАДЕН КАТО ЗАКОН МНОГО ПРЕДИ ИЗОБЩО ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ ДА ВОДИ КАКВИТО И ДА Е БИЛО ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ СРЕЩУ ХИТЛЕРОВА ГЕРМАНИЯ, ЗАЩОТО ХИТЛЕР НАПАДА СССР НА 22 юни 1941 г.- Операция Барбароса, А ДО ТОГАВА, СССР НЕ Е ВКЛЮЧИЛ ВЪВ ВСВ, А ПРОСТО Е ОКУПИРАЛ ПОЛША И ЧЕРВЕНАТА АРМИЯ СИ Е “ПИЕЛА ДРУЖЕСКИ ЧАЯ“ С НАЦИСТКАТА ХИТЛЕРОВА АРМИЯ В ПОЛША!
Коментиран от #122
19:09 06.11.2017
120 русофил
Айде сега да не си ги мерим
19:12 06.11.2017
121 Горги
19:13 06.11.2017
122 Скорпион29
До коментар #119 от "юрист":
Абе ти сега ми разправяш че Адолф ако беше спечелил войната евреите щяха да са живи ли? Заради някакви вратичкиКоментиран от #123, #124, #125
19:21 06.11.2017
123 юрист
До коментар #122 от "Скорпион29":
Пиша ти, че ЛЪЖИТЕ на руският псевдоучен, за които става въпрос в ТАЗИ СТАТИЯ, ПОД КОЯТО И ТИ ПИШЕШ, са разобличени по съвсем елементарен начин- чрез простото сравнение на датата на влизане в сила на Закон за защита на нацията/ отменен/ на 23.01.1941г., и твърдяната победа на червената армия през 1942- 1943 г. в битката за сталинград! Твърдя, че лъжите на руският псевдоучен са съшити с бели конци! Твърдя, че русия умишлено се ГАВРИ с ДОСТОЙНСТВОТО И ЧЕСТТА НА БЪЛГАРСКОТО ОБЩЕСТВО ОТ 23.01.1941 Г. И ОТ 1943 Г., ЧИИТО НАСЛЕДНИЦИ СА НАШИТЕ БАЩИ И МАЙКИ! Твърдя, че русия и нацистка германия са в СГОВОР за подялбата на Европа и ЗА ТОВА РУСИЯ- СЪГЛАСНО ПАКТА РИБЕНТРОП- МОЛОТОВ- НАПАДА И ОКУПИРА ПОЛША НА 23.08. 1939 Г., ТВЪРДЯ, ЧЕ ДО 22.06.1941 Г. РУСИЯ НЕ Е ВОДИЛА ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ СРЕЩУ НАЦИСТКА ГЕРМАНИЯ, А ДОРИ НАПРОТИВ- ОДОБРЯВА НЕЙНАТА ПОЛИТИКА СПРЯМО ЕВРЕИТЕ И СКЛЮЧВА ПАКТ С НЕЯ ЗА ПОДЯЛБА НА ЕВРОПА, ТВЪРДЯ, ЧЕ ДО 22.06.1941Г. СТАЛИН И ХИТЛЕР НЕ СА БИЛИ НИТО ВОЕННИ, НИТО ДИПЛОМАТИЧЕСКИ ВРАГОВЕ И СССР ИЗОБЩО НЕ ГО Е БИЛ ЕНЯ ЗА ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА, ЗА ЕВРЕИТЕ В КАМЕРИТЕ НА ХИТЛЕР И ЗА ЖЕРТВИТЕ НА НАЦИЗМА! ЕДВА КОГАТО ХИТЛЕР НАПАДА СССР, ТОГАВА И ЧАК ТОГАВА РУСИЯ ЗАПОЧВА ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ, НО ДОРИ И ТОГАВА НЕ ИЗДИГА ГЛАС КАТО ДЪРЖАВА В ЗАЩИТА НА РУСКИТЕ ЕВРЕИ В СССР!19:31 06.11.2017
124 юрист
До коментар #122 от "Скорпион29":
Сега стана ли ти ясно от мой коментар № 123 какво ТОЧНО мисля за евреите, русия и хитлер, а? Оспори го, ако можеш, но с исторически факти, а не с плювни върху личността ми или върху убежденията ми! Но НЕ МОЖЕШ, НАЛИ? НЕ МОЖЕШ, ЗАЩОТО НЯМА ТАКИВА ИСТОРИЧЕСКИ ДАННИ, КОИТО ДА ПОДКРЕПЯТ ТВОЯТА ТЕЗА- ВСИЧКИ ИСТОРИЧЕСКИ ФАКТИ ПОДКРЕПЯТ МОЯТА ТЕЗА, А ИМЕННО- НА СССР ИМ Е БИЛО ПРЕЗ ОНАЗИ РАБОТА ЗА ЕВРЕИТЕ В ПЕЩИТЕ НА ХИТЛЕР- СКЛЮЧИЛИ СА С ФАШИСТКА ГЕРМАНИЯ ПАКТА РИБЕНТРОП -МОЛОТОВ ЗА ПОДЯЛБАТА НА ЕВРОПА НА СФЕРИ НА ВЛИЯНИЕ, КОЕТО ПОКАЗВА, ЧЕ СА СЕ МИСЛИЛИ ЗА СЪВЛАДЕТЕЛИ НА ЕВРОПА- ЗАЕДНО С ХИТЛЕР!19:36 06.11.2017
125 юрист
До коментар #122 от "Скорпион29":
АКО АДОЛФ ХИТЛЕР БЕШЕ СПЕЧЕЛИЛ ВСВ, НО НЕ БЕШЕ НАПАДНАЛ СССР, СЕГА СССР И НАЦИСТКА ГЕРМАНИЯ- И ДВЕТЕ ДЪРЖАВИ ЗАЕДНО- ЩЯХА ДА БЪДАТ СЪВЛАДЕТЕЛИ НА ЕВРОПА, ПО СИЛАТА НА ДОПЪЛНИТЕЛНИЯТ ТАЕН ПРОТОКОЛ КЪМ ПАКТА РИБЕНТРОЛ- МОЛОТОВ ЗА ПОДЯЛБАТА НА ЕВРОПА И НА ВАС, РУСНАЦИТЕ, ИЗОБЩО НЯМАШЕ ДА ВИ МИНЕ ПРЕЗ УМА ДА МИСЛИТЕ ЗА ЗАЩИТА НА ПРАВОТО НА ЖИВОТ НА “НЯКАКВИ СИ“ ЕВРЕИ, НЯМАШЕ ДА ТВЪРДИТЕ, ЧЕ ВАШАТА ЧЕРВЕНА АРМИЯ БИЛА СПАСИЛА БЪЛГАРСКИТЕ ЕВРЕИ ОТ ПЕЩИТЕ НА ХИТЛЕР, А ЩЯХТЕ ДА ПРИЕМЕТЕ НАЦИСТКАТА ИДЕОЛОГИЯ! ВИЕ И В МОМЕНТА СТЕ ВЪРЛИ АНТИСЕМИТИ- ЗА РАЗЛИКА ОТ НАИСТИНА ТОЛЕРАНТНИЯТ БЪЛГАРСКИ НАРОД!Коментиран от #126, #128
19:47 06.11.2017
126 Max
До коментар #125 от "юрист":
Ако на Сталин майка му беше грузински травестит?Ако на Ленин влака беше дерейлирал?
Ако слънцето изгряваше от запад?
Ако,ако,ако.....
Колко много въпроси без отговор.
Коментиран от #127
20:16 06.11.2017
127 юрист
До коментар #126 от "Max":
Написах отговор на руският трол. Не съм историк, а юрист, така, че- аз съм в правото си да правя предположения. След като руските тролове имат право да ги правят, защо пък и аз да нямам това право?Коментиран от #129
20:22 06.11.2017
128 Диди
До коментар #125 от "юрист":
Русофилите и най вече руснаците,колкото и да се опитват да извъртят ,,събитията от преди,,,то тези нямат шанс.С такива изявления на Захариева,излагат не само себе си,а руската нация.Историческите факти,реалноста говорят за себе си.Това е истината,която е горчива за вас.Срамно е да се обижда,наранява по такъв немислим долен начин нашата родина.Коментиран от #130
20:27 06.11.2017
129 Max
До коментар #127 от "юрист":
Иронията ми е насочена към руския ''учен''. и продажните му поддръжници.Адресирането към твоя коментар е по-скоро случайно.
20:34 06.11.2017
130 юрист
До коментар #128 от "Диди":
За мен тази поредна руска гавра с България и с нас, българите, преля чашата. От днес нататък за мен не съществуват руските граждани. Знаеш ли, много е лесно човек умишлено да не забелязва някого. Просто се счита, че на мястото на съществото има празно пространство, никога не се говори на руски език в България, защото официалният език в България е българският, и никой не е длъжен да знае руски език, и това е! Време е някои чужденци да видят и другата страна на българите- безразличието. Когато някой от руските граждани има нужда от помощ, и никой не откликва на зова му за помощ в България, тогава и само тогава руските граждани ще разберат каква е стойността на българското дружелюбие към русия и каква е цената на руските гаври с българския народ. Ако българите директно демонстрираме на руснаците с имоти в България безразличие и нежелание за комуникация с тях, може би руснаците ще се замислят за причините за това поведение, особено ако е масово...Толерантността е двупосочна улица- след като те не се държат добре с нас, ние пък не сме им длъжни с нищо- нито с емпатия, нито с дружелюбие, нито с нещо друго.Коментиран от #131
20:36 06.11.2017
131 Диди
До коментар #130 от "юрист":
Така е.С течение на времето все по често русия показва фалшивото си,,лице,,.Постоянните обиди показват,че са абсолютно недоволни от политическите събития станали в последните години.Ние виждаме как се отнася самия Путин към хора,които не одобряват диктаторската му политика.Неговият край ще наближи.Коментиран от #132
20:46 06.11.2017
132 юрист
До коментар #131 от "Диди":
Честно казано, дори и физическият край на путлер ми е безразличен. Понякога има и такива хора като мен- когато нещо изстине, то това е безвъзвратно, човек окончателно разбира, че счупената ваза не може да бъде залепена, или ако е залепена, винаги ще кънти на кухо и просто не се опитва да залепи вазата, а продължава напред. За мен руснаците вече не съществуват като човешки същества- за мен от тук нататък те са просто въздух. За в бъдеще, това е моето отношение към тях. Не ме интересува нито путлер, нито русия. За мен е важно само едно- русия да не прояви военна агресия към България. След като сме в НАТО , вероятността за това е 0.01%, но все пак съществува такава хипотетична вероятност. От днес нататаък за мен руснаците са само вероятни агресори на България. Това литература, култура, живопис, музика , изкуство- всичко това няма никакво значение за мен, ако авторът му е руснак. От днес реших да отхвърлям всичко руско, навсякъде и по всяко време, независимо дали е боклук или шедьовър. Реших и да изхвърля онази част от руската си колекция за фантастика “ Искатель“, в която са преведени руските автори на фантастика. Тази крайна мярка би следвало да покаже крайното ми отношение към всичко руско. Време е да се продължи напред и да се види кои са истинските интереси само на Р. България.Коментиран от #133
20:58 06.11.2017
133 Диди
До коментар #132 от "юрист":
Знаем ,че политиката на Путин е диктаторска,и че наказва със затвор всеки,който му се изпречи(руски хора).но знаем,че той не казва истината на руският народ,а ги лъже,и за съжаление те му вярват.Но има и тези обикновенни хорица,които сляпо варват на политиката му,и рано или късно ще разберат това.На такива хора трябва да се даде шанс,за да научат истината.Коментиран от #134
21:20 06.11.2017
134 юрист
До коментар #133 от "Диди":
Съжалявам, но това е твърде много за мен. По принцип характерът ми е такъв- реша ли, че късам нещо, значи късам “живо месо“, чувства, емоции, но оставям този период зад гърба си и продължавам напред. Не давам шанс на “обикновените“ руски граждани, защото над 85% от тях, в качеството им на руски граждани с активно и пасивно избирателно право, избират за президент путлер. Лицемерието им е само за пред нас, българите- защото отлично разбират, че нормален човек няма как да не се запита защо висшата им външна политика така злобно хапе България и българите, а в същият момент издава заповед за преференции на руската втб за закупуване на имоти на руски гаржадни специално в България. Не им вярвам и няма сила, която да ме накара да им повярвам. Москва не вярвала на сълзи, а аз не вярвам на нищо, което идва от русия или руските граждани- сълзи ,сополи, плач, молба, радост, смях, тъга...Съжалявам- вече съм достатъчно зрял човек, за да си слагам винаги розовите очила и да обръщам и другата буза, когато руски висш политик за пореден път унизи България и българите. НЕ, не им прощавам!Коментиран от #142, #143, #144
21:37 06.11.2017
135 Ghost1
До коментар #42 от "юрист":
Супер звучи но трябва да си разбрала и че тук няма нормално правителство което да им изкара адекватна позиция за всяка една провокация. Хайде, къде министър предсеателя Борисов, който пръв да реагира. Чисто и просто се изисква отговорна държавна позиция за да им се затварят устите. Те по друг начин не разбират нещата.23:49 06.11.2017
136 Ghost1
До коментар #59 от "Откачен Борсук":
И да не се правят на разсеяни и непрочели продажните наследствени червени мекерета.23:58 06.11.2017
137 стоян георгиев
До коментар #67 от "Скорпион29":
ха,ха,ха...ти прочетел ли тва дето написах?братята кирили и методи първо не създават азбуката в солун!!!тва едно.второ те не са създателите на кирилицата тва две и трето създадената азбука е наложена от българската държава,като за целта се създават две школи в българия финансирани от държавата в които се превеждат маса книги на новата азбука и се обучават хиляди учители ,без това збуката щеше да остане напълно неизвестна днес.демек за налагането на тази азбука както и за неиното създаване основна роля има българия както и учениците на кирили и методии ,които създават кирилицата ,доста различна от азбуката на техните учители .та в македонскит земи не е създадено нищо ,а само са родно място на въпросните солунски братя!11:37 07.11.2017
138 Джентълменът русофил
Коментиран от #139, #140
16:22 07.11.2017
139 юрист
До коментар #138 от "Джентълменът русофил":
Алооо- Царство България НЕ Е било абсолютна монархия- НЯМА КАК царското семейство ЕДНОЛИЧНО, БЕЗ РЕШЕНИЕ НА БЪЛГАРСКОТО НС, да реши въпроса за вмъкване на юридически вратички за спасяването на бг. евреи още на 23.01.1941 г.- тогава, когато ссср и нацистка германия са ВОЕННИ И ПОЛИТИЧЕСКИ СЪЮЗНИЦИ- не врагове- по силата на пакта рибентроп молотов, сключен в москва на 23.08. 1939 г.! Като ще спорите с нас, българите, поне прочетете малко факти и исторически документи за историческите събития, или казвате- на вас факти, документи и исторически извори от автентични официални писмени документи като международните договори на ссср ви не требват- вие сте “едно си баба знае, едно си бае“...02:38 08.11.2017
140 юрист
До коментар #138 от "Джентълменът русофил":
Нали разбра, чужденецо- руснак? ТВОЯТ ссср е бил СЪЮЗНИК, ПРИЯТЕЛ И ПОЛИТИЧЕСКИ ПОДДРЪЖНИК НА ХИТЛЕРИСТКА ГЕРМАНИЯ, ЗАЕДНО С КОНЦЛАГЕРИТЕ Й ЗА УНИЩОЖАВАНЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕВРЕИ! Ха сега, вземи, че ми публикувай официален писмен автентичен документ на ссср от тук http://statearchive.ru/ и ми докажи , че лъжа, а?:D Ха сега да ви видя руснаците колко ви бива в ангажирането на ИСТИНСКИ доказателства, които се признават като доказателства и от вашия гпк:)02:43 08.11.2017
141 очевидно
До коментар #8 от "Барчо":
Хич те няма в историята, май? Православието не е произлязло в Россия. По времето на преименувалия се в цар Борис 1, България е на кръстопът - да запази традиционната си вяра в Твореца, именуван в Танг-Ра, което беше най-добре, но тия тикви не го направиха, а това е истинското име на Твореца на вселената или да възприемат Католическата вяра или от Византия Православната вяра. Борис избира Православната, пред Католическата, защото въпреки, приятелските разговори с Ватикана, то водачи на Кръстоносците заплашват единството на България и той решава да приеме Православието, най-вече, понеже прабългарите и славянските племена много са се карали, по обичаи, облекло, кой да почита Перун или ТангРа. И Борис, за да спрат да се делят и карат, въвежда Християнството и то от Визанс, наречено Православие. По тази причина са въведени и пояса и шалварите - приписвани на Османската империя, но те са въведени, от Борис, за да уеднакви прабългарите и славяните и да спрат да се карат.... Оттогава и досега, всеки си тълкува историята по интереса... А руснака е частично прав, но евреите тук бяха спасени пряко от местни хора и Царя не разреши депортацията им. Но ако пък Съветската армия не бе ступала Райха и не го бе обърнала на отстъпление, рано или късно евреите пак щяха да са депортирани... И не само евреи, ами и много българи несъгласни с Райха са били и ще са ..... Но защо руснаците раздухват това по този начин е загадка? Явно ги е яд на Плевнята, че ги анатемоса?16:38 08.11.2017
142 очевидно за юрист
До коментар #134 от "юрист":
Млад и зелен си сине на Темида, май, че беше щерка на Темида, не зная кой пише под псевдонима сега... Не отхвърляй руснаците, ами се запитай - кой кръг и защо раздухва тия отдавна установени с факти събития, по своя версия?! Очевидно е, че врявата цели нещо с това - КАКВО? Вероятно това е апел, към някои родни политици, за нещо си - дали договорче, за Белене, дали търговски отстъпки или друго? Но си има цел, щом се вдига врява. Препоръчвам ти, сгъваемо ножче "Кизляр НСХ" - стоманата е резрлива, удобна ръкохватка и за доматена салатка и за писма да отваряш... Също е добро и "Сурокь" - подобно на Кизляра е. Имат хубави неща руснаците, не едно. Такива като теб и политици и олигарси ни скарват по интересите си... Плевнята рева, рева, рева и какво? Сега оттам реват, реват и какво? Ние я духаме и двете страни, от вас. Печелят други. Купи си също русско топорче - здрава стомана, резлива за цепене на дърва е. Украинските ги няма на битака, вече, не бяха лоши. Българските ковани занаятчийски са хубави, но доста скъпи, също са добри, не и в магазините, заводските. Защо отричаш всичко руско, заради някои олигарси и техните медийни кукли - политиците? Да не би родните плюейки Россия да са ни приятели, или пък тоя дето отрича, факта, че евреите тук не са депортирани поради масовото застъпничество на БПЦ, Дънов, генерали, протестъри....? Всеки казва частица от истината, но тя е дълбока, по съдържание....16:55 08.11.2017
143 очевидно
До коментар #134 от "юрист":
Само ще ти добавя факта, че Правослравието е възприето в Русия, още преди Екатерина Велика - от Визанс. Тоест, то не е първоизночника на Греко-православната черква, а е възприето като синтез от учението на Йисус Навин и редица тълкуватели последователи в историята. Няма причина да се карат хората за тия неща, но лоби интереси и то иконномически раздухват по кефа си каквото искат... Даже Петър Михайлович - Велики Първи, не дръзва да отнеме властта на Православната Руска Църква, въпреки благосклонността си и към РимоКатолическата Църква. И с право, защото по принцип проповядват сходни неща, само, че едните наричат врата шия, а другите врат... Раздухването на врявата за спасението на бижи евреите от русска страна си има някаква цял. Каква ли? Вероятно е знак към бижи политиците, за нещо... нали атовете се ритат, магаретата теглят.... Вероятно нещо искат руснаците олигарси и политици, което местните политици не са склонни... ? Какво ли е то? Южен поток умря, след като Боко Великий тегли майната на потока надупен пред Брюксел. Значи е друго? Е, не зная кое, но очевидно Захариева Мария ще знае. Не се вързвай на тия спорове - политиците са слуги на олигарси - местни и чужди! Истината е обхватна - ако не бяха се застъпили Дънов, Денев, Пешев, БПЦ, хиляди българи тук, евреите щяха да са депортирани... Ако обаче Съветската армия не бе обърнала хода на войната, пак щяха след време да са депортирани. Райха е диктатура.... Затова няма смисъл да се карате, заради ди17:12 08.11.2017
144 очевидно
До коментар #134 от "юрист":
И за да не ме наречеш русски трол, или руссофоб или руссофил, ще поясня, че уважавам русснаците, не ги зная какви са повечето, не мразя като теб русското, но не вярвам на всеки, защото и там е като тук - има си олигарси, има си ворове, има си и терористи и всякакви... Затова, обобщението на народности е тъпичка доктрина - навред има всякакви характери. Ето, едни русснаи станали джихадисти в ИД, а другите, които изпратиха армия срещу ИД са наши приятели с делата си... Всякакви руснаци, българи и други има. Затова, е тъжно да се карате... Ето, дори Ванга и Дънов, са казали, че приятелството между хората от Бялото братство и русснаци и българи, французи и другите ще оправи света един ден. лично мисля, че са прави, макар да не харесвам Дънов - Бейнса Дуно, понеже ме излъга много пъти лично. Но истината си е истина - взаиморазбирателството, човечността, непрецакването ще оправят света някой ден. Кога не се знае - от хората зависи. Тоя учен е частично прав, но не изцяло - ако не бяха българите тук да се застъпят за евреите, те щяха да са пратени в концлагерите и повечето изгорени.... Ако обаче Съветската армия и съюзници не бяха ступали Райха, пак щяха да са депортирани с година-2 по-късно, ако Райха бе надделял - той е адска тирания, подобно на ИДИЛ. Затова няма причина да се карате, ами нека всеки признае истината, а тя е дълбока....!17:39 08.11.2017