Last news in Fakti

9 Март, 2018 08:52 4 854 23

Дизеловите коли убиват хиляди в Германия

  • германия-
  • дизел-
  • дизелови-
  • коли-
  • автомобили-
  • вредни емисии-
  • смъртни случаи

Притеснителна статистика

Дизеловите коли убиват хиляди в Германия - 1
Снимка: Shutterstock

Близо 6000 души умират всяка година в Германия от преждевременна смърт, причинена от азотния диоксид, съобщи „Ройтерс“, позовавайки се на статистика на Федералната агенция за околната среда.

Смъртните случаи са причинени от токсичните частици, основна вина за които имат дизеловите автомобили. Тези цифри ще увеличат натиска върху производителите на автомобили и законодателната власт в страната.

Азотните оксиди разболяват един милион души всяка година, посочиха от Агенцията по околната среда. Нивата на токсичните частици са по-високи в 70 града в страната, в които качеството на въздуха е по-ниско.

Продажбите на дизелови автомобили са паднали, след като през 2015 година Volkswagen призна за измами при отчитането на вредните емисии. Дизеловите автомобили са по-вредни за въздуха от бензиновите, посочва изданието.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 еко кюнец

    9 6 Отговор
    Затова Меркел е решила дан ни ги прати на нас, основен вносител "Джамбази" ООД
  • 2 12345

    39 7 Отговор
    За дизеловите коли разбрахме, а за камионите защо не се говори? Всички камиони са дизелови с по 400 - 500 конски сили и замърсяват много повече от колите. Само, че за камионите няма читава алтернатива, а без тях икономиката ще се върне с век назад. А на всички е ясно кой упралява света - капитала. Затова за комионите не се обелва и дума.

    Коментиран от #3, #4, #9

  • 3 гост

    6 19 Отговор

    До коментар #2 от "12345":

    Ами да , само дето DHL с най-голямата поръчка за Тесла Семи и си направи собствена фабрика за по-малките пикапи , обаче са пропуснали да те уведомят , нали , това е проблема !!!!! За камионите не се безпокой , там нещата ще се случат много по-бързо отколкото си представяш , проблем са промитите мозъци като теб , дето само със забрани можеш да ги вкараш в пътя !!!!
  • 4 До 12345

    8 2 Отговор

    До коментар #2 от "12345":

    Ти германците не ги мисли за камионите, след като вече са въвели Евро 6 за тях, а на всичкото отгоре и превозвачите са започнали да ги подменят. Дизелът въпреки недостатъците си по отношение на замърсяването, има и своите предимства, най-вече за товарният транспорт. Като те видя да дърпаш 2т ремарке с лъскавият си ВАГ ще те оправдая.
  • 5 от народа

    6 1 Отговор
    надали е така,но и така да е има решение не се кара с петролен дизел а с други имитиращи продукти и хем е по-евтино хем по-чисто за околната среда

    Коментиран от #8

  • 6 Stoich

    11 8 Отговор
    Това е пропаганда! Ковенционалният дизелов двигател не замърсява така, както съвременните оборудвани с филтри за твърди частици. Като застанеш зад някое Q-7 и усетиш как вони ще ти стане ясно. Не е проблема в замърсяването, а в продажбите на нови боклуци, които стадото с промити мозъци ще бъде длъжно да купува. Едно време в България като се движеха само Ифи, Икаруси и Чавдари въздухът не беше по-мръсен!
  • 7 Питанчо

    13 1 Отговор
    В Германия има ли пенсии по 150евро или заплати по 250евро? Просто питам.
    А има ли в западна Европа ”работещи бедни?
    Защото имам работа по Германия и Франция,и много харесвам как са устроени,и въобще как се случват нещата! Именно поради това,все повече се отчайвам за България!
  • 8 Stoich

    11 0 Отговор

    До коментар #5 от "от народа":

    Абсолютно си прав! Синтетичните и био-горивата са използвани от германците още през ВСВ. Преди 4-5 години дизела беше по 2,66/л и аз карах на олио. Въобще не пушеше, ама миришеше на мекици. Обаче разни млади куки келешчета са ми правили забележка, че не било редно така, разни циганьори по света гладували, пък аз...
  • 9 Да да

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "12345":

    В нито един от тези 70 града,камион с 400+ коня не влиза,освен в аварийни случаи. Както си отбелязъл обаче,без камиони не може,но без 200-300 коня печки е съвсем възмжно. Освен това новите камиони имат много по добри очистителни системи от колите. А има и друго - предвижда се доставките в градовете да стават с камиони на ток и през ноща.
  • 10 Марио

    6 4 Отговор
    Абсолютни глупости с цел пак да се вземат пари от електрички.Как пък точно в Германия,където са най-нови колите.
  • 11 12345

    7 2 Отговор
    Новите дизеливи леки автомобили също отговарят на еконорма евро6, както и новите камиони разбира се. Само, че един камион отделя десет пъти повече отрови от една лека кола, а броя на камионите е огромен. Всяка седмица ходя до Германия и го виждам по магистралите. Електрически камион въобше не искам да коментирам, защото такъв все още реално няма. Теслата ще се произвежда след 2019 година и тогава реално ще може да се прецени дали е удачна за употреба в товарния транспорт. Просто исках да обърна внимание на това, че еколозите винаги реагират срещу удобни цели, а срещу по-неудобните си мълчат като риби.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 georgi

    6 0 Отговор
    По голяма лъжа не бях чел отдавна.
  • 14 Гост

    3 0 Отговор
    На мен друга статистика ми е интересна, която никъде не съм прочел.
    Публикувано във факти.бг: "Нивата на токсичните частици са по-високи в 70 града в страната, в които качеството на въздуха е по-ниско".
    Какво е отношението между заболелите хора в градовете със замърсен въздух, спрямо тези в градовете с "чист" такъв?
    Ето тази статистика ми е интересна.
  • 15 Ads

    2 1 Отговор
    Атаката срещу дизелите е от лобито на електрическите коли. А старите коли под евро 5 е ясно че трябва да се изхвърлят, вкл. и бензиновите. Няма логика бензин евро 2 да се кара, а дизел евро 5 не.
  • 16 Гост

    3 1 Отговор
    А бе, казах аз, но нещо ми го поизтриха поста...
    15000-30000 дизела на центъра на София, да не могат
    политици, управляващи и дупетати да стигнат до никъде
    и ги оставяме там за 2 денонощия...
  • 17 Гост

    2 1 Отговор
    А бе, казах аз, но нещо ми го поизтриха поста...
    15000-30000 дизела на центъра на София, да не могат
    политици, управляващи и дупетати да стигнат до никъде
    и ги оставяме там за 2 денонощия...
    Всъщност... Какъв е проблема !? Ако Германия спре новите
    дизели, пропорционално ние ще спрем 30+ годишните !?
  • 18 хахахаха

    4 0 Отговор
    по голяма глупост от заглавието няма и в наща политика даже ...
  • 19 месара

    2 0 Отговор
    някой да знае кога е следващия протест на другарката лъжа нинова, че съм го закъсал за пари, а и кюфтета ми се ядат
  • 20 аве фюрер

    5 0 Отговор
    Голям смях , сигурно в смъртния им акт пише " умрял от азотен диоксит "
  • 21 Варна

    2 0 Отговор
    Никой нищо няма да спре включително и дизела. Държавите не са готови да сменят настоящите горива с други. Проблемът е икономически, фискален, технически, социален ако щете!
    Милиони ще останат без работа, което няма кой да го допусне. Дупките във фиска от акцизи, мита и други преки и не преки данъци на всички държави ще станат огромни. Системите няма да издържат и ще трябва да се печатат пари, за да се поддържат социалните разходи...
    А иначе всички производители лъжат особено с т.нар. АДБЛУ. - Към изгорелите газове добавят разтвор на карбамид, като по този начин увеличават количеството изпарения и така спада % от общото количество на вредните емисии. Нали разбирате, че на един 3,4, или 5 литров мотор няма как еко нормите му да са по- добри от един 1, 5 или 2 литров мотор
  • 22 сталин

    0 0 Отговор
    за лошите емисии е виновно съсТава на ГОРИВОТО .така както вино се прави от грозде така и гориво се прави от нефт.
  • 23 Ааа

    0 0 Отговор
    Ами този ток за електромобилите за да се произведе колко тона въглища трябва да изгорят в централите
Новини по държави: