SpaceX изстреля телескоп, който ще търси извънземни

12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 728
SpaceX изстреля телескоп, който ще търси извънземни
Снимка: БТА/ AP
ШРИФТ ПЕЧАТ

SpaceX изведе в орбита специален телескоп на американската космическа агенция НАСА, който ще търси планети извън нашата Слънчева система, предаде „Ройтерс“.

Сателитът TESS трябваше да бъде изпратен в космоса по-рано, но имаше отлагане заради технически проблеми със системите за контрол. Изстрелването беше извършено от авиобазата в Кейп Канаверал, Флорида.

Минути след началото на мисията основното тяло се отдели от горната част на ракетата. НАСА имат амбицията с този телескоп да изследват космоса извън нашата галактика и да открият небесни тела, на които е възможно да има живот или условия за живот.

Сателитът разполага с четири много чувствителни камери, благодарение на които ще може да се наблюдава цялото небе. Мисията е на стойност 337 милиона долара и ще продължи две години. Предшественикът на TESS - „Кеплер” откри близо 3700 екзопланети.

Снимка: БТА/ AP

САЩ

Десислав Чуколов пред бТВ:
Депутатът от Атака коментира казуса с исканото от главния прокурор Сотир Цацаров негово задържане:
Да не мислите, че в Народното събрание няма хора, които трябва да търкат наровете в затвора."