Last news in Fakti

8 Юли, 2018 17:00 3 193 15

Китай налива $ 1 млрд. в Сърбия

  • сърбия-
  • железница-
  • китай

Страната ще строи високоскоростна железница до Будапеща

Сърбия ще получи $ 943 млн. от Китай за изграждането на високоскоростна железница, свързваща Белград с Будапеща, съобщи македонското издание „Фактор“.

Сръбският министър транспорта и инфаструктурата Зорана Михайлович е подписала споразумението. То е било договорено по време на срещата 16+1 в София.

С новия проект се цели подобряването на транспортните комуникации между региона и останалата част на Европа.

„Това е най-важният проект за региона към този момент и тук не говорим само за Сърбия. Така свързваме Централна Европа с пристанището в Пирея в рамките на китайската инициатива „Един пояс – един път“. Това е важно за всички“, заяви Михайлович.

Китайски и руски компании вече са започнали да строят първите 75 км. от линията, като Сърбия се е ангажирала със строежа на още 108 км. Смята се, че така Сърбия ще стане влиятелна транзитна държава.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 и как

    9 9 Отговор
    точно преминаването на китайските стоки през сърбия ще повиши доходите с страната ?? освен това строят и чужди фирми значи дори и работни места за сърбите по време на строежа НЕ СЕ създават (освен 100-та км) !! а бе защо никой от политиците не обясни на европейците какво хубаво има в улесняване на достъпа на китайски стоки до европа като с това се ГУБЯТ работни места в ес
  • 2 без мозък

    38 1 Отговор
    А такааа, тиквуня се среща с китайците, те инвестират в Сърбия!
  • 3 onq s konq

    5 24 Отговор
    Това китайско "наливане"на пари ВСЪЩНОСТ СРЪБСКИ ЗАЕМ ЛИ Е и защо нещата не се назовават с истинските им имена?А защо битуващите тук руски тролове не се изкажат традиционно по въпроса че "пак някой от управляващите ще се нагуши" и "тия заеми ще ги плащат и внуците на внуците ни" независимо че става въпрос за Сърбия,а не за България?Естествено знам че няма как да се случи,защото Сърбия "СА ОТ НАЩЕ",докато България С ТОВА УПРАВЛЕНИЕ е "американска подлога":)
  • 4 asd

    22 2 Отговор
    А в България?

    Коментиран от #13

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 стоян георгиев

    5 6 Отговор
    нека пишещите статията поянсят че тва е китаиска инвестиция ,която ще се очаква да има възвръщаемост,а именно въпросната железница ще бъде китаиска ,демек приходите ще са китаиски.същото е и с магистралите които китаиците са готови да изградят както в сърбия така и у нас.за разлика от тези инвестиции парите за пътища които българия усвоява са бадева.демек няма да се връщат и ако магистралите ни станат платени реално приходите ще влизат в държавата.въпреки това е добре и у нас да се направят няколко такива проекта с китаиски пари.китаи напъва за магистрала черно море и за тунела под шипка за които европасъщо е готова да даде пари,но българската администрация не може да се справи ни пред европа ни пред китаиските инвеститори.

    Коментиран от #8

  • 8 прУстакоФ

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "стоян георгиев":

    " Ако магистралите ни станат платени"- Няма "ако",смятайте,че са станали платени. '' Реално приходите ще влизат в държавата"-никога,нивга,нивгиш,never и т.н.Жокерче:КОЙ е ДЪРЖАВАТА?? Е??КОЙ??

    Коментиран от #9, #11

  • 9 стоян георгиев

    7 2 Отговор

    До коментар #8 от "прУстакоФ":

    е тва е съвсем отделен въпрос!!!корупцията и шуробаджанащината у нас са на наи-високото възможно ниво от европеиските държави.свинщините дето стават у нас са невъзможни у останалите европеиски държави!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 веселяк

    9 0 Отговор

    До коментар #8 от "прУстакоФ":

    При нас а на бас, че ще я дадат на концесия.
  • 12 Консерватор

    3 0 Отговор
    Китайците плащат малко. За това, което искат да правят, трябва да си бръкнат здраво в джоба – пряка връзка със Западна Европа. И всичко това се прави, докато тук (на Балканите) шества беднотията.
  • 13 .Д.Кънев

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "asd":

    Докато Боко господства в България ще бъде все така.Той ще се рерчи и обогатява.
  • 14 Петко Киряков

    5 0 Отговор
    Китай и Русия от 2008 година до 2018 година са инвестирали досега в Сърбия 9 милиарда долара,
  • 15 Иван

    0 0 Отговор
    Не видях някъде да пише, че Сърбия е получила кредит от Китай, а че ще получи приблизително милиард $ за изграждане на високоскоростна железница. Логично е да е безвъзмезден заем, който няма да се връща, но част от условията е жплинията да изграждат споменатите китайски и руски фирми. Другите условия, т.е. какво Белград ще предложи в замяна, засега са неизвестни. Имайте предвид, че пристанището в Пирея, Гърция вече е китайско, така че явно ще се превозват китайски стоки директно от там. В интерес на истината, един подобен проект, който да свързва София със Солун и да има скорост над 300 км/, както и подобни проекти между Истанбул и Видин, Истанбул - Русе, София - Варна, биха направили страната ни доста атрактивна за превоз на товари от Изтока - дали по море до Варна, дали през Истанбул, дали през Солун. Някой за целта обаче трябва да си размърда сивото вещество и да се впрегне да намери инвестиции, които впоследствие ще донесат нови милиони приходи и печалби за нашата страна.
Новини по държави: