Last news in Fakti

30 Септември, 2018 01:30 4 074 18

Еколози инспектираха руска плаваща АЕЦ

  • академик ломоносов-
  • аец-
  • русия-
  • еколози

На 26 септември в Мурманск се проведе техническа обиколка на мястото на стоянката на плаващия енергоблок „Академик Ломоносов“. Посещението бе организирано от руската корпорация „Росатом“. Събитието се състоя в рамките на XI регионален форум-диалог „Сътрудничество за устойчиво развитие на Арктика“.

Участие в посещението на уникалния атомен обект взеха представители на международната екологична неправителствена организация „Белона“. По думите на генералния мениджър на организацията Нилс Бьомер, „Росатом“ демонстрира прозрачност по отношение на осъществяването на проекта за създаване на плаваща атомна топлоелектрическа централа (ПАТЕЦ).

„Това е нашето първо посещение на борда на плаващия енергоблок. Интересуваме се от всички въпроси и действия, свързани с ПАТЕЦ. Горивото не е още докрай заредено в реакторите и на първо място се интересуваме от процеса на зареждане и последващото пускане на реактора“, каза той. Бьомер оцени готовността на „Росатом“ да покани на борда на плаващия енергоблок всички желаещи и заяви, че „Белона“ ще следи внимателно по-нататъшното реализиране на проекта.

В момента в Мурманск се извършва зареждането на реакторите с гориво, което започна през лятото. По думите на заместник-ръководителя на Дирекцията по изграждане и експлоатация на ПАТЕЦ Дмитрий Алексеенко, зареждането на първи реактор вече е завършено, а вторият реактор ще бъде зареден до края на годината. След това започват комплексните швартови изпитания. Готовността на плаващия енергоблок „Академик Ломоносов“ се оценява на 99,65%. Въвеждането на ПАТЕЦ в експлоатация в сибирското пристанище Певек на полуостров Чукотка е планирано за декември 2019 г.

Плаващият енергоблок (ПЕБ) „Академик Ломоносов“, проект 20870, е основен проект от серия мобилни транспортабилни енергоблокове с малка мощност. Той е предназначен за експлоатация в състава на плаваща атомна топлоелектроцентрала (ПАТЕЦ) и представлява нов клас енергийни източници на базата на руска технология за ядрено корабостроене. Това е уникален и първи в света проект на мобилен транспортабилен енергоблок с малка мощност. Той е предназначен за експлоатация в районите на Крайния Север и Далечния Изток. Основната му цел е да осигурява на енергия за отдалечени промишлени предприятия, пристанищни градове, газови и нефтени платформи, разположени в открито море.

Понастоящем „Росатом“ вече разработва второ поколение ПАТЕЦ – оптимизиран плаващ енергоблок (OFPU), който ще бъде по-малък от своя предшественик. Предполага се, че той ще разполага с два реактора тип RITM-200M, всеки с мощност 50 MW.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Инкогнито

    35 11 Отговор
    Руснаците да я минат утре със светена вода че тия скандинавците имат завистливи очи и да не са я уручасали!!

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Реално

    49 11 Отговор
    Рашаните бачкат и се развиват-еми имат потенциала и воля...А ние само гледаме и подсмърчаме отстрани-и често се правим на умни по форумите. Това е накратко реалито...
  • 4 Сссерем

    9 39 Отговор
    Язък за голямата станция,а пък с мощност 100 мегавата,на самолетоносачите реакторите са 700 мегавата,хубава работа ама руска.

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Мария Кюри

    22 8 Отговор

    До коментар #4 от "Сссерем":

    Да да 700 мегавата 5-6 блок на Козлодуй са по 400 мегават.ч. а на коритото 700 мегавата!!!

    Коментиран от #10

  • 6 незнайко

    14 2 Отговор

    До коментар #4 от "Сссерем":

    Ето какви са реакторите !!!
    ( https://bg.rbth.com/science/325637-ледоразбивач-сибир-русия-арктика ) Явно пишете наизуст. Кой самолетоносач е с по голяма мощност ???
  • 7 Орфей до Оня с коня

    10 8 Отговор
    Брато, кво шъ каиш? Нали, рушнаците нищо не можели да правят, били,, ушанки, мурзилки, прости, свине,... " казвате? Явно това е мираж? Н

    Коментиран от #9

  • 8 гост

    9 2 Отговор
    Къде го четете това бе хора! 1 ,2 ,3,4 блок на АЕЦ -а бяха по 440 мегават часа,а 5-6 са по 1000.Не мога да разбера ,нарочно ли го правите за дезинформация или не четете с разбиране,пък и други се съгласили.

    Коментиран от #11

  • 9 Да да

    5 9 Отговор

    До коментар #7 от "Орфей до Оня с коня":

    Велика нация са! Смятай ако заплатите им бяха колкото наще, какви чудеса шяха да сътворят! Обаче при МРЗ 240 лв. само толкова. А иначе кога ще избият инвестицията в това корито - преди или след като потъне?
  • 10 СссереМ

    5 11 Отговор

    До коментар #5 от "Мария Кюри":

    Марийче чети малко,първият им атомен самолетоносач Ентърпрасиз има 4 реактора по 150 mw всеки и мини електроцентрала за 18 mw,колко прави?А и е от 58- ма,ами сега?Аз като казвам че с пръдня боя не става не е напразно.

    Коментиран от #13

  • 11 Да да

    3 11 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Смятай колко са заблудени ушанките! Ама то на какви по-големи глупости са събирали по 200 плюса! Погледни само класацията "Най-яките коментари във Факти"! Няма такъв смях :D
  • 12 БАЛКАНДЖИЕВ

    4 3 Отговор
    Това е супер идея, няма нужда да строим белене.
    Купуваме си няколко от тези и решаваме проблема си .
  • 13 незнайко

    5 3 Отговор

    До коментар #10 от "СссереМ":

    Ето това пише за самолетоносача !
    https://bg.wikipedia.org/wiki/Ентърпрайз_(CV-6)
    Котли с конски сили !!! Вече не е на въоръжение !!!

    Коментиран от #14

  • 14 СссереМ

    2 7 Отговор

    До коментар #13 от "незнайко":

    Само копи-пейст от уикито не става моето момче,потърси още маалко с каква мощност са му реакторите и то на най-стария им атомен самолетоносач.Мога да ти помогна в нета има достатъчно информация за него,има и за новите,но умишлено не съм ги споменал,просто исках да видиш момента на развитие.Просто погледни в /atominfo.bg/.
  • 15 Танграла

    7 1 Отговор
    "Това е уникален и първи в света проект на мобилен транспортабилен енергоблок с малка мощност." - дебилите дето много приказват май немогат да четат!!!
    Трудното при вдрените генератори е да ги направиш малки и да ограничиш използваното гориво, за д апроизвежда малки количества и да функционира по-дълго - самостоятелни агрегати за многократна или дълга употреба, на малки обекти!!!
    Какво сравнявате със самолетоносачи от миналия век бе охлюви?
    Идеята е за повишаване на размера и ефективността, а не мегаломанщини!

    Коментиран от #16

  • 16 Танграла

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "Танграла":

    Опс ... Идеята е за намаляване на размера и повишаване
    ефективността ...
  • 17 за Мурманск

    2 4 Отговор
    На какво се радвате бе русофилки? Мурманск и района е много силно замърсен с радиация от десетилетия, там е гробницата на руските ядрени подводници. В района се раждат деца с жестоки деформации, ловят се и изродени риби, много висока е честотата на ракови заболявания. Какви еколози канят и то кой ги поканил, като още от времето на СССР района е известен с радиацията си. Пълно е със статии по темата и то на руски...
  • 18 за Мурманск

    1 3 Отговор
    На какво се радвате бе русофилки? Мурманск и района е много силно замърсен с радиация от десетилетия, там е гробницата на руските ядрени подводници. В района се раждат деца с жестоки деформации, ловят се и изродени риби, много висока е честотата на ракови заболявания. Какви еколози канят и то кой ги поканил, като още от времето на СССР района е известен с радиацията си. Пълно е със статии по темата и то на руски...