14 Ноември, 2018 21:00 3 522 28

• слънчева система-
  • космос

Космическото пътуване до Червената планета ще отнеме около 9 месеца

НАСА изпраща хора на Марс до 25 години - 1

НАСА си поставя за цел да изпрати астронавти на Марс, макар че те ще са изложени на риск от смъртоносна радиация, потенциална загуба на зрението и атрофия на костите, заявиха експерти от американското космическо ведомство, цитирани от АFP.

Според тях човек може до 25 години да стъпи върху марсианската повърхност.

"Със сегашния и с малко увеличен бюджет ще са нужни 25 години, за да се решат тези проблеми", поясни бившият астронавт Том Джоунс.

Става въпрос за сериозни проблеми - пътуване до Червената планета, която се намира на 225 милиона км от Земята, ще отнеме 9 месеца. Учени предупреждават, че продължителният престой в състояние на безтегловност може да увреди кръвоносните съдове на ретината, влошавайки зрението.

Продължителното пребиваване в космоса води също до загуба на калций в костите. Следователно за учените ще е трудно да преценят какъв ще е ефектът от едногодишна мисия на Марс.

"Трябва още отсега да концентрираме вниманието си върху някои технологии с ключово значение", каза Джоунс на пресконференция във Вашингтон. Той е на мнение, че въпросните заплахи за човешкия организъм ще може да се избегнат, ако се съкрати времето, нужно за изминаване на маршрута до Марс. Ще трябва да се намери също решение на проблема, свързан с радиацията. При пътуване до Марс астронавт ще бъде изложен на толкова радиация колкото през цялата си кариера.

"Все още не сме открили решение на проблема, свързан със защитата от космическите лъчи и слънчевите изригвания", отбеляза той.

През месец май НАСА изстреля сондата InSight, която е планирано да кацне на Марс на 26 ноември. Целта на мисията е да се изследва вътрешната структура, за да се разбере как са се формирали скалистите планети в Слънчевата система.

• 1 да бе да

на луната не стъпиха ама на марс сигурно

• 2 Инкогнито

Отатък Марс, те нямат орбитална самостоятелна станция до Марс ще ходили!! Много филми гледат от НАСА.
  • 3 експерт

След 25 години кочината нямада я има. Сигурно тогава ще са избягали на Марс.
  • 4 Тъп

Има два варианта или батути за изстрелване или изпитаният холивудски метод използван за луната.

• 5 дибил

До коментар #4 от "Тъп":

100% ще е изпитания метод в студио на холивуд но по модерно. Ще изглежда достоверно
  • 6 vvvvv

Пак глупости. Добре,че са руските двигатели да се качат на околоземна орбита.
  • 7 гошо

Матрияал за тролове :)

• 9 американoсран

преди пет години казваха че че до 2025 а ще са стъпили на Марс ! А сега 2018 година Казват че след 25 години ще стъпят на Марс! Първо не е лошо да стъпят на луната, а след това да се мъчат да летят някъде другаде!

• 10 Робот

НАСА не може да прати кораб в околоземна орбита, камо ли човек на Марс!!

• 14 onq s konq

ЦЕЛИЯТ МАРС-В НАТО!
  • 15 русия е джудже

САЩ изследват цялата слънчева система ,а руските джуджета ,все още незанят какво има по-надалеч от МКС

• 17 Nikiforiv

Е как преди 50 години го бяха решили въпроса с радиацията? Да си намерят нов Кубрик и въпроса им е решен почти без пари.

• 19 Несериозно

25 г. са твърде дълъг срок. Трябва да стане до 10 г., не повече. След 12 г. много вероятно ни чакат проблеми с климата, така че трябва преди това.

• 20 до американoсран

До коментар #9 от "американoсран":

Споко каскет - мурзилките ще стъпят и те на Луната през 2119та и до 3019та на Марс !

• 22 Несериозно

До коментар #21 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

Докторе, прав си, и го съзнавам. Затова с теб ще се барикадираме във втора хирургия. За да преживеем промените ще ни трябват само: 3 климатика, 1948 бутилки ракия, 895 бутилки уиски, 129 торби с осолени бадеми, 200 пушени свински бута, 387 бутилки кола, два калашника с по 5000 патрона всеки, 4 секс робота с резервни батерии, 1 куче немска овчарка, 2-3 котки, брашно, ориз, грис, консервирани домати и туршии, много юфка, 385 пакета захар и 250 пакета вафли. Уф, не знам дали пропускам нещо, но си прав, че онези на Марс няма да ни оправят, ама нека идат все пак.
  • 23 гост

До коментар #17 от "Nikiforiv":

Очевидно си прекалено неук ,за да пишеш коментари.По-добре си трай.
  • 24 хаха

хаха поредната лъжа , преди 5-6 години пишеха че 2018 ще са на Марс , сега стана 5 години.То и аз мога да кажа че България ще се оправи след 100 години ама дали някой ще повярва.
  • 25 Firebg

Дано да се реализират тези планове!
  • 26 Мдадаа

До коментар #1 от "да бе да":

Лаиците са страхотна маса! Лесно ги лъжеш и на вс отгоре сами разпространяват лъжите - доброволно и безплатно! хахахааа

1. НЕВЪЗМОЖНО е с кинематографията на 69-та да се заснеме такова чудо :)

2. Обектите и огледалата, оставени на Луната са си още там и могат да се видят. Огледалата към момента се използват за мерене на разстоянието до спътника като отразяват лазерен лъч.

3. Ейй колко е тъпо като не си ползваш мозъка! Да беше го напрегнал малко щеше да се сетиш че само при наличието на МИКРОСЪМНЕНИЕ у руснаците че хамериканеца е изфабрикувал кацането на Луната, щеа да ги разсипят! Да, ама не! Руснаците сведоха глави и признаха - да, НАСА кацнаха първи!

4. Факт: точните думи на баба Ванга тогава са: Олдрин и Колинс не казаха и синапено зрънце от това, дето видяха там. Само щраусите още не знаят, че единия изпада в паника (наблюдават ни!), щото вижда непознати фигури и моментално го превключват на секретна честота и почват да го разпитват за ко иде реч.
  • 27 злобар

Докат Бат Бойко не отиде там да положи пътната инфраструктура и реже лентички за откриване на автомагистрали на Марс , хамериканците доста ще чекат.

Ако не бяха крадците с печатниците досега да имаме чиста околна среда ,планета без оръжия, колонии на Марс и Безсмъртие.