НАСА изпраща хора на Марс до 25 години

Публикувана: 14 Ноември, 2018 21:00
28 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2086
НАСА изпраща хора на Марс до 25 години
ШРИФТ ПЕЧАТ

НАСА си поставя за цел да изпрати астронавти на Марс, макар че те ще са изложени на риск от смъртоносна радиация, потенциална загуба на зрението и атрофия на костите, заявиха експерти от американското космическо ведомство, цитирани от АFP.

Според тях човек може до 25 години да стъпи върху марсианската повърхност.

"Със сегашния и с малко увеличен бюджет ще са нужни 25 години, за да се решат тези проблеми", поясни бившият астронавт Том Джоунс.

Става въпрос за сериозни проблеми - пътуване до Червената планета, която се намира на 225 милиона км от Земята, ще отнеме 9 месеца. Учени предупреждават, че продължителният престой в състояние на безтегловност може да увреди кръвоносните съдове на ретината, влошавайки зрението.

Продължителното пребиваване в космоса води също до загуба на калций в костите. Следователно за учените ще е трудно да преценят какъв ще е ефектът от едногодишна мисия на Марс.

"Трябва още отсега да концентрираме вниманието си върху някои технологии с ключово значение", каза Джоунс на пресконференция във Вашингтон. Той е на мнение, че въпросните заплахи за човешкия организъм ще може да се избегнат, ако се съкрати времето, нужно за изминаване на маршрута до Марс. Ще трябва да се намери също решение на проблема, свързан с радиацията. При пътуване до Марс астронавт ще бъде изложен на толкова радиация колкото през цялата си кариера.

"Все още не сме открили решение на проблема, свързан със защитата от космическите лъчи и слънчевите изригвания", отбеляза той.

През месец май НАСА изстреля сондата InSight, която е планирано да кацне на Марс на 26 ноември. Целта на мисията е да се изследва вътрешната структура, за да се разбере как са се формирали скалистите планети в Слънчевата система.

САЩ