ФАКТИ.БГ

Астрономи откриха близнак на Слънцето - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Астрономи откриха близнак на Слънцето, образувал се в същия облак от газ и прах преди 4,6 милиарда години, съобщи в. Daily Mail.

Звездата HD 186302 е на разстояние около 184 светлинни години.

Звездите се образуват в облаци от газ и прах, които постепенно се разпадат и питомците им се пръсват из галактиката. Смята се, че до 85 процента от звездите са бинарни двойки. След като се разделят, обаче е трудно да бъдат идентифицирани като сходни.

"Тъй като няма много информация за миналото на Слънцето, изучаването на такива звезди може да ни помогне да разберем къде в галактиката и при какви условия се е образувало Слънцето" - каза ръководителят на екипа Вардан Адибекян от Института по астрофизика и космически науки в Португалия.

Учените са използвали данни от проекта AMBRE за галактическа археология и от мисията "Гая" на Европейската космическа агенция. Те са подбрали звезди с химичен състав, съответстващ най-много на слънчевия, изчислили са как те се променят и какви са кинематичните им свойства.

Макар и астрономите да са открили само един сродник на Слънцето - HD 186302, той се оказал много специален. Той толкова прилича на звездата ни, че вероятно е неин близнак.

Португалия

Оценка 0 от 0 гласа.

Хохи
Ауууууууууу

ЕКСПЕРТА
НА РАЗТОЯНИЕ 184 СВЕТЛИННИ ГОДИНИ, КОЕТО Е 184 ГОДИНИ ДА СЕ ДВИЖИШ СЪС СКОРОСТ 300 000 КИЛОМЕТРА ВЪВ ВСЯКА СЕКУНДА . ТОВА Е ДОСТА ДАЛЕЧЕ

Усмивката

на гарата
Няколко вагона ще извозят и пътници от Позитано 20.Ц . В и В. М(Веско Маринов) ще дупчат билетите.Следете графика на пътуването.

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

Антон Кутев
Антон Кутев от БСП коментира политическата ситуация
По-добре да бъдем в опозиция, отколкото да влезем в тежка коалиция."