15 Февруари, 2019 18:00 41 816 32

Германия с промени за дизела

  • германия-
  • дизел-
  • коли

Обмисля се снижаване на стандартите за отделяне на емисии от колите

Германия с промени за дизела - 1
Снимка: Shutterstock

Германското правителство обсъжда възможности за намаляване на ограниченията за емисиите от дизелови автомобили, съобщи „Шпигел“.

Преговорите се водят със синдикатите и депутатите от Социалдемократическата партия. Политиците първоначално определиха горна граница от 270 милиграма азотен оксид на километър за модернизирани стари автомобили, изисквано за тях, за да избегнат задаващите се забрани в градовете.

Вероятно ограничението ще бъде повишено от 350 милиграма. Стандартът по „Евро 5“ е 180 милиграма като условие за регистрирането на автомобила.

Смята се, че зад новите промени стои BMW. С ограниченията избухна скандал, след като през 2015 г. бяха разкрити манипулирани резултати на тестовете на автомобили на „Volkswagen”.

В Германия все още тече дебат за ограничаване на дизеловите автомобили. На ограниченията се противопоставят индустриалци и отделни политици.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Явно

    76 63 Отговор
    Ами то точно непрекъснатите снижавания на стандартите ги накараха да лъжат ... сега като снижават още, значи ли че са измислили нова шашма :) ? Кажи му немец и не го обиждай.

    Коментиран от #30

  • 2 hmhmhm

    60 15 Отговор
    Ало учените как получихте азотен оксид при недостиг на кислород и азотен атом с тройна връзка. Я пак на училище и си вижте техниката че нещо ви куца основно образованите я пак и да видим какво ще излезе че тези 350мг. и 180мг. Да не става въпрос за друг материал?!

    Коментиран от #10, #11

  • 3 бай хой

    38 62 Отговор
    да си дишат отровите а не да ги продаваг на нащте дебили
  • 4 А бе

    60 114 Отговор
    Требе да си много куха лейка та да си купиш немски димилник и да си мислиш че караш кола.

    Коментиран от #6, #13, #21

  • 5 Изясниел

    91 10 Отговор
    Намаляването на праговете ще роди още по-високотехнологични дизели и който продължи разработката им ще се окаже в печаливша позиция в краткосрочно бъдеще... Измамата с батериите (в тои им вид) скоро ще лъсне, защото си е еднин маркетингов балон с цел печалба, огромна печалба!

    Коментиран от #25

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Миризлив пор

    86 4 Отговор
    Тези пак изтрещяха. Единствения печаливш в случая са автомобилните концерни. На сила ни карат да си подменяме колите на 5 години независимо от техническото им състояние.
  • 8 сидни

    36 68 Отговор
    японския дизел там е истината.най добрия.

    Коментиран от #29

  • 9 ФауВе

    42 7 Отговор
    Уааааахахахахахаххахаха! И електроманяците почват да се чешат по тиквите.

    Коментиран от #24

  • 10 466

    36 24 Отговор

    До коментар #2 от "hmhmhm":

    Не ставай смешен да учиш учените. За какъв недостиг на въздух ми говориш, след като дизелите работят винаги с бедна горивна смес с излишъци от въздух съответно и кислород. Не изгорелия кислород се свързва с най-разпространения газ във въздуха азота и точно за това дизелите са царе на азотните оксиди. Добави и канцерогенните сажди и това, че при старите дизели или няма филтри или на потребителя не му е изгодно да ги заменя и ги реже и ето ти я перфектната машина сееща смърт в населени места. Цялата работа е в това, че немския картел набута много в дизелите и от тях печели много повече и не му се пуска кокала. Свързано е и с работни места. Това е един от основните стълбове на немската икономика, а от нейната сила зависи и влиянието на немската политика. Европа направи страхотна грешка като заложи на дизелите заради по-малкия разход (оттам и по-малко парникови газове) уж да пази от глобалното затопляне, а те се оказаха страхотен проблем за населените.

    Коментиран от #20

  • 11 smeh

    50 6 Отговор

    До коментар #2 от "hmhmhm":

    И к'во стана сега, като има въздух, що има NOx, като няма въздух що има сажди? :) Само за протокола ще ти кажа, прочети как функционира ЕГР-а и каква е ролята му дори при бензиновите двигатели/особено турбо бензин/. Спекулата е срещу евтиното придвижване и големия километраж, който навърта дизела спрямо аналогичен бензин. Или с други думи казано - навсякъде по света човека е лицемер и това най-много си проличава когато дръпне с парите. Богатия иска ограничения, които удрят бедния и средната класа, капиш?
  • 12 МАКАВЕИ

    13 20 Отговор
    ТУКА СЕ КАРАТ САМО ИТАЛИАНСКИ КЕНЕФИ КОЙТО ГИ ХВЪРЛЯТ В ИТАЛИЯ НИЕ ГИ ПЕР ЕЪМ, ЛЪСКАМЕ И ИМ СЕ РАДВАМЕ ЗАЩОТОТО БИЛИ ПО ЕВТИНИ ЗАТОВА ЗАМЪРСЯВАТ
  • 13 Донко

    15 8 Отговор

    До коментар #4 от "А бе":

    А какво кара господин умнико. Само знаете да храните немците, те ако не правят коли незнам коѝ. Качилсисе на някоя японска машинка и вече не се говори с теб. Много сте ми прости всичките,всички марки си имат хубави качества ама да имаш една марка и да си мислиш че тя е наѝ добрата, ела да ме рзведеш.

    Коментиран от #14

  • 14 Fake Taxi

    13 6 Отговор

    До коментар #13 от "Донко":

    Прав си!
    За хората със селски манталитет и мислене ,тяхното е най-добро...по-добро няма! Не съществува живот извън кутийката...абоната е от тези!
  • 15 Димитър Кънев

    20 4 Отговор
    Бойко се явявал на избори по всякакви кодекси и закони.Що за смехория говори.Ако не беше охранявал незаконния бивш монах Симеон и оня узурпатор не бе го направил велик главен секретар на МВР той щеше да бъде световно неизвестен човек,който е започнал земният си път с ЛЪЖА.
  • 16 злобар

    32 0 Отговор
    Нищичко няма да направят всичко е въздух под налягане . Повече от 80% от корабите са на дизел , 100% от тировете също , а те разнасят почти всички стоки от хранителни до промишленни ,ха да ги спрат да видим.

    Коментиран от #19, #22

  • 17 123

    9 7 Отговор
    И каква защита е ЕГР събира саждите на ниски обороти/в града/ и ги изгаря и изхвърля на високи обороти продължително време/извън града/ все са тук на планетата.Скъпо струващи и безполезни екстри на автомобилите.Водещи често до прегряване на мотора и смяна на доста скъпи части.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 stukar

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "злобар":

    В центъра на града?!? Да не говорим, че в Австрия и Германия има ограничение задвижението на товарни автомобили без Евро 6 по някои пътища. За корабите- те в 90 % от времето на движение са в международни води и там немските правила не важат. За да влязат в немски териториални води, много кораби използват друг вид гориво. И за мен забраните са малко пресилени, но ми е кеф да съобщавам някои факти!
  • 20 прикордонник

    7 1 Отговор

    До коментар #10 от "466":

    ... само да те допълня- благоприятни за образуването на азотните окиси, освен излишика на кислород, е и високото налягане, постигнато с повишаването на компресията и/или турбонадува- резултат от новите технологии, което в комбинация с високата температура в мотора способства за разрушаване на иначе свръх устойчивата при нормални условия тройна връзка в азотната молекула.
    И второ- да целта на налагането на дизела беше по- големия пробег, с по- малко гориво, но струва ми се, че екологията е по- скоро параван. Истинската идея е ограничаването или по- разумното на използване на ресурси, които Германия собствено не притежава- а именно нефта. Това винаги е било водещо в 20 и 21 век. Идеята за създаването на дизеловия двигател е била той да работи с фъстъчено масло, въглищен прах или дори брашно- колкото и смешно да звучи! Нафтата идва в последсвие като удачно гориво. Немците са първите масово приложили технологията за синтезиране на бензин от въглища... Германия е лидер в Европа по добив на шистов газ (ако не се лъжа). Все неща, с които искат да се измъкнат от зависимостите на вноса на горива.
  • 21 ХА ХА ХА

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "А бе":

    ЩО ,ТИ СИ ФЕН НА РУСКИТЕ ЛИ ХА ХА ХА!
  • 22 гост

    7 6 Отговор

    До коментар #16 от "злобар":

    100% от корабите ще преминат на втечнен метан съвсем скоро !!! По закон , задължителен за целия ЕС !! Всички пристанища в Европа изграждат терминали за зареждане на кораби с такъв !! Даже Варна и Бургас и ще са готови до 5 години !!! И камионите също !! В Холандия и Германия има изградени цели вериги бензиностанции за такива и то от фирми като Шел !!! Чети бре злобарче , то с мечти не става !!!

    Коментиран от #23

  • 23 a taka

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    а ние в такъв случай ще откажем тръбата от турция

    Коментиран от #26

  • 24 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "ФауВе":

    И що ?? Ти май нещо имаш трудности с четенето , за мисленето ясно !! Първо никой не е отменил нито Евро 6 , нито съвсем скорошния Евро 7 !! Това дето бързаш да подскачаш е за коли с ПОД Евро 5 !!! За да се движат въобще , не в градовете , а на село !!! Щото забраните в градовете ги определят ГРАДСКИТЕ УПРАВИ и та са си в сила и само ще се увеличават !!! Щото там дума има гражданите , а не продажни политици , лобисти на задръстените "стогодишни" !!! Та така , май е време ти да се чешеш дето на те сърби , щото пак нищо не си вдянал !!! И какво те грее Германия , може би ще произвеждат дизели само за нея , като цяла Европа се отказва от тях , а половината държави скоро ги забраняват ИЗОБЩО !!!
  • 25 1990

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "Изясниел":

    Върни се в 90-те години и тогава се тласна равитието на дизелите ... и видяхме, че просто 25 години са ни лъгали за постигнатото ... та и сега същото, има физика и има химия ... гориш 1 литър - толкова и толкова са газовете, не може да ги намалиш защото някой в Брюксел е сложил един подпис.
  • 26 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "a taka":

    Кои сте тия вие първо да уточниш и второ къде си видял втечнен метан да идва по тръби ????!! Втечнен ще дойде от терминала в Гърция и с танкери по Дунав от Холандия !! В Русе има изграден терминал на Булмаркет и ще го удвояват , също се чакат и корабите за транспорта !! Та не "вие" ще отказвате тръбите , НИЕ ще ги оставим празни , хахах !!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Киро

    3 2 Отговор
    Голф 4 тди ще живее още дълго време..
  • 29 БОБО

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "сидни":

    Ти пък намери какво да кажеш, трещиш от компетентност, как хубаво си пушат прехвалените Ви джапанки,една няма да видиш с чисти аспуси
  • 30 АLFA Q 4

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Явно":

    КИРЛИВО ПЛЕМЕ
  • 31 гост

    0 2 Отговор
    Чуеш ли тракане отдалеч вече знаеш, че е немска дизелова кошница. Ходи само до село на 10км от градо, ама дизелова кола да има, да не мине случайно две преки пеша до магазина за цигари.
    Малоумието при народа се лекува с ограничителни режими чрез високи данъци и дебати за просвещаване на неуките. Ако се направят хубави велоалеи ще има и хиляди хора, които да си карат велосипедите, ама сега само който не е карал сред колите и хората не знае колко е рисково, как профучават на 5см от теб със 140км/ч, как не ти дават место да минеш и как спонтанно ти се изпречват или спират пред теб. Хората пък хич не гледат идва ли нещо, просто си пресича и си шари както си иска, а дали може да я блънеш или не, хич не й пука.
  • 32 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    Решението за дизелите е ясно, цитирам: "Биодизелът подобрява работата на двигателя, увеличава мощността му, не съдържа сяра, намалява разхода ... Изгарянето на този вид гориво в цилиндъра на двигателя не е съпроводено с образуването на нагар и отделянето на т.н. сажди. Най-големите предимства на това гориво са: добиване от възобновяеми енергийни източници; на практика не замърсява околната среда..."
Новини по държави: