Германското правителство обсъжда възможности за намаляване на ограниченията за емисиите от дизелови автомобили, съобщи „Шпигел“.
Преговорите се водят със синдикатите и депутатите от Социалдемократическата партия. Политиците първоначално определиха горна граница от 270 милиграма азотен оксид на километър за модернизирани стари автомобили, изисквано за тях, за да избегнат задаващите се забрани в градовете.
Вероятно ограничението ще бъде повишено от 350 милиграма. Стандартът по „Евро 5“ е 180 милиграма като условие за регистрирането на автомобила.
Смята се, че зад новите промени стои BMW. С ограниченията избухна скандал, след като през 2015 г. бяха разкрити манипулирани резултати на тестовете на автомобили на „Volkswagen”.
В Германия все още тече дебат за ограничаване на дизеловите автомобили. На ограниченията се противопоставят индустриалци и отделни политици.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Явно
Коментиран от #30
18:09 15.02.2019
2 hmhmhm
Коментиран от #10, #11
18:26 15.02.2019
3 бай хой
18:52 15.02.2019
4 А бе
Коментиран от #6, #13, #21
19:33 15.02.2019
5 Изясниел
Коментиран от #25
19:57 15.02.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Миризлив пор
20:00 15.02.2019
8 сидни
Коментиран от #29
20:21 15.02.2019
9 ФауВе
Коментиран от #24
21:07 15.02.2019
10 466
До коментар #2 от "hmhmhm":
Не ставай смешен да учиш учените. За какъв недостиг на въздух ми говориш, след като дизелите работят винаги с бедна горивна смес с излишъци от въздух съответно и кислород. Не изгорелия кислород се свързва с най-разпространения газ във въздуха азота и точно за това дизелите са царе на азотните оксиди. Добави и канцерогенните сажди и това, че при старите дизели или няма филтри или на потребителя не му е изгодно да ги заменя и ги реже и ето ти я перфектната машина сееща смърт в населени места. Цялата работа е в това, че немския картел набута много в дизелите и от тях печели много повече и не му се пуска кокала. Свързано е и с работни места. Това е един от основните стълбове на немската икономика, а от нейната сила зависи и влиянието на немската политика. Европа направи страхотна грешка като заложи на дизелите заради по-малкия разход (оттам и по-малко парникови газове) уж да пази от глобалното затопляне, а те се оказаха страхотен проблем за населените.Коментиран от #20
21:17 15.02.2019
11 smeh
До коментар #2 от "hmhmhm":
И к'во стана сега, като има въздух, що има NOx, като няма въздух що има сажди? :) Само за протокола ще ти кажа, прочети как функционира ЕГР-а и каква е ролята му дори при бензиновите двигатели/особено турбо бензин/. Спекулата е срещу евтиното придвижване и големия километраж, който навърта дизела спрямо аналогичен бензин. Или с други думи казано - навсякъде по света човека е лицемер и това най-много си проличава когато дръпне с парите. Богатия иска ограничения, които удрят бедния и средната класа, капиш?21:46 15.02.2019
12 МАКАВЕИ
22:06 15.02.2019
13 Донко
До коментар #4 от "А бе":
А какво кара господин умнико. Само знаете да храните немците, те ако не правят коли незнам коѝ. Качилсисе на някоя японска машинка и вече не се говори с теб. Много сте ми прости всичките,всички марки си имат хубави качества ама да имаш една марка и да си мислиш че тя е наѝ добрата, ела да ме рзведеш.Коментиран от #14
22:58 15.02.2019
14 Fake Taxi
До коментар #13 от "Донко":
Прав си!За хората със селски манталитет и мислене ,тяхното е най-добро...по-добро няма! Не съществува живот извън кутийката...абоната е от тези!
23:56 15.02.2019
15 Димитър Кънев
00:16 16.02.2019
16 злобар
Коментиран от #19, #22
00:19 16.02.2019
17 123
01:11 16.02.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 stukar
До коментар #16 от "злобар":
В центъра на града?!? Да не говорим, че в Австрия и Германия има ограничение задвижението на товарни автомобили без Евро 6 по някои пътища. За корабите- те в 90 % от времето на движение са в международни води и там немските правила не важат. За да влязат в немски териториални води, много кораби използват друг вид гориво. И за мен забраните са малко пресилени, но ми е кеф да съобщавам някои факти!05:56 16.02.2019
20 прикордонник
До коментар #10 от "466":
... само да те допълня- благоприятни за образуването на азотните окиси, освен излишика на кислород, е и високото налягане, постигнато с повишаването на компресията и/или турбонадува- резултат от новите технологии, което в комбинация с високата температура в мотора способства за разрушаване на иначе свръх устойчивата при нормални условия тройна връзка в азотната молекула.И второ- да целта на налагането на дизела беше по- големия пробег, с по- малко гориво, но струва ми се, че екологията е по- скоро параван. Истинската идея е ограничаването или по- разумното на използване на ресурси, които Германия собствено не притежава- а именно нефта. Това винаги е било водещо в 20 и 21 век. Идеята за създаването на дизеловия двигател е била той да работи с фъстъчено масло, въглищен прах или дори брашно- колкото и смешно да звучи! Нафтата идва в последсвие като удачно гориво. Немците са първите масово приложили технологията за синтезиране на бензин от въглища... Германия е лидер в Европа по добив на шистов газ (ако не се лъжа). Все неща, с които искат да се измъкнат от зависимостите на вноса на горива.
06:08 16.02.2019
21 ХА ХА ХА
До коментар #4 от "А бе":
ЩО ,ТИ СИ ФЕН НА РУСКИТЕ ЛИ ХА ХА ХА!08:29 16.02.2019
22 гост
До коментар #16 от "злобар":
100% от корабите ще преминат на втечнен метан съвсем скоро !!! По закон , задължителен за целия ЕС !! Всички пристанища в Европа изграждат терминали за зареждане на кораби с такъв !! Даже Варна и Бургас и ще са готови до 5 години !!! И камионите също !! В Холандия и Германия има изградени цели вериги бензиностанции за такива и то от фирми като Шел !!! Чети бре злобарче , то с мечти не става !!!Коментиран от #23
10:47 16.02.2019
23 a taka
До коментар #22 от "гост":
а ние в такъв случай ще откажем тръбата от турцияКоментиран от #26
11:07 16.02.2019
24 гост
До коментар #9 от "ФауВе":
И що ?? Ти май нещо имаш трудности с четенето , за мисленето ясно !! Първо никой не е отменил нито Евро 6 , нито съвсем скорошния Евро 7 !! Това дето бързаш да подскачаш е за коли с ПОД Евро 5 !!! За да се движат въобще , не в градовете , а на село !!! Щото забраните в градовете ги определят ГРАДСКИТЕ УПРАВИ и та са си в сила и само ще се увеличават !!! Щото там дума има гражданите , а не продажни политици , лобисти на задръстените "стогодишни" !!! Та така , май е време ти да се чешеш дето на те сърби , щото пак нищо не си вдянал !!! И какво те грее Германия , може би ще произвеждат дизели само за нея , като цяла Европа се отказва от тях , а половината държави скоро ги забраняват ИЗОБЩО !!!11:07 16.02.2019
25 1990
До коментар #5 от "Изясниел":
Върни се в 90-те години и тогава се тласна равитието на дизелите ... и видяхме, че просто 25 години са ни лъгали за постигнатото ... та и сега същото, има физика и има химия ... гориш 1 литър - толкова и толкова са газовете, не може да ги намалиш защото някой в Брюксел е сложил един подпис.11:18 16.02.2019
26 гост
До коментар #23 от "a taka":
Кои сте тия вие първо да уточниш и второ къде си видял втечнен метан да идва по тръби ????!! Втечнен ще дойде от терминала в Гърция и с танкери по Дунав от Холандия !! В Русе има изграден терминал на Булмаркет и ще го удвояват , също се чакат и корабите за транспорта !! Та не "вие" ще отказвате тръбите , НИЕ ще ги оставим празни , хахах !!11:36 16.02.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Киро
21:15 16.02.2019
29 БОБО
До коментар #8 от "сидни":
Ти пък намери какво да кажеш, трещиш от компетентност, как хубаво си пушат прехвалените Ви джапанки,една няма да видиш с чисти аспуси22:45 16.02.2019
30 АLFA Q 4
До коментар #1 от "Явно":
КИРЛИВО ПЛЕМЕ14:53 17.02.2019
31 гост
Малоумието при народа се лекува с ограничителни режими чрез високи данъци и дебати за просвещаване на неуките. Ако се направят хубави велоалеи ще има и хиляди хора, които да си карат велосипедите, ама сега само който не е карал сред колите и хората не знае колко е рисково, как профучават на 5см от теб със 140км/ч, как не ти дават место да минеш и как спонтанно ти се изпречват или спират пред теб. Хората пък хич не гледат идва ли нещо, просто си пресича и си шари както си иска, а дали може да я блънеш или не, хич не й пука.
11:16 18.02.2019
32 Jack Bauer
15:00 18.02.2019