Френските "жълти жилетки" се събраха за нови протести в 20-ата последователна събота, въпреки забраните след проявите на насилие и вандализъм при предишните им акции, предаде АР.
Шествия има в Париж, Бордо и други градове, за да се поддържа натискът над президента Еманюел Макрон или да води по-социална политика в помощ на работниците, или да подаде оставка.
Протестиращите искат освен това да изразят солидарност със 73-годишната Женевиев Льоге, която бе блъсната от полицай и ранена в главата при протестите миналия уикенд в Ница. "Всички сме Женевиев", гласи онлайн призив за днешните протести.
В Париж шествието започна от Левия бряг на Сена и ще премине край Айфеловата кула. Протести на булевард Шанз'Елизе са забранени след вандалските прояви в предишни уикенди.
Междувременно френските банки призоваха да бъде сложен край на агресията срещу техните офиси при демонстрациите на "жълтите жилетки". Призивът е в статия във вестник "Монд".
"Дойде времето всички да осъдят насилието срещу банките", написаха шестимата членове на изпълнителния комитет на Френската банкова федерация - организация, която защитава интересите на всички банки във Франция.
В комитета влизат директорите на шестте големи френски банкови учреждения BPCE, BNP Paribas, Credit Mutuel, Banque Postale, Credit Agricole и Societe Generale.
"Необходимо е да бъде сложен край на това неоправдано насилие. Настояваме да бъдат създадени условия, при които колегите ни да могат спокойно и безопасно да упражняват професията си. От близо четири месеца стотици банкови офиси се превърнаха в мишени и бяха разграбени и подпалени, а нашите банкови консултанти бяха заплашвани с физическа саморазправа", написаха шестимата членове на изпълнителния комитет.
Те подчертаха, че френските банки са на първо място в списъка на данъкоплатците във Франция. Общо 760 банкови офиси бяха повредени от началото на демонстрациите на "жълтите жилетки".
Във Франция има общо около 37 000 офиси на банки, в които работят над 360 000 служители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госあ
Коментиран от #2, #4, #5
15:52 30.03.2019
2 Госあ
До коментар #1 от "Госあ":
Дойде времето всички да осъдят банките !15:53 30.03.2019
3 Пешо
16:08 30.03.2019
4 Госあ
До коментар #1 от "Госあ":
и той беше луд петел (Кантона),ама с мозък в главата не като нашата кобра да целува проститутките във Вегас и после да му бомбят парите 😂,не че Кантона не е давал за дела де... особено като му влезе на един от агитката с бутоните 😂16:16 30.03.2019
5 Мини
До коментар #1 от "Госあ":
Че Макрон идва от ляво си прав, както и направо там да си беше останал, но с особено положителни дела не би могъл да остане в историята. Толкова безличен и невпечатляващ....Коментиран от #7
17:14 30.03.2019
6 Госあ
17:20 30.03.2019
7 Госあ
До коментар #5 от "Мини":
Напротив, напротив. Просто трябва да скъса връзката с чифутите. Предложенията му за ЕС никак не са безлични. Безличен е пословичният апетит на германците. Много добър курс Китай, а към сащ имаше обръщение още в началото, което се превърна и в политика на ЕС (да си приберат хората,като им предоставят всичко, което биха могли). Умно момче е Макрон, както казах, просто не трябва да забравя откъде е тръгнал. Не трябва да залита също с Германия, защото онези ще му скроят номер в първия удобен момент, както винаги. По скоро с Италия и Испания трябва да се търси по добър диалог. Англичаните напуснаха точно заради германците и сега си мислят,че ще наложат монопол.Коментиран от #13, #15, #16
17:31 30.03.2019
8 Дедо мъдьо
17:48 30.03.2019
9 Логика
17:54 30.03.2019
10 Логика
17:54 30.03.2019
11 Японеца
Коментиран от #12
18:03 30.03.2019
12 Госあ
До коментар #11 от "Японеца":
70-80% данък печалба за банките и фиксирани лихви !18:11 30.03.2019
13 Мини
До коментар #7 от "Госあ":
Но защо- Германия го величаеше като "визионер"!? Макрон от "изгряваща звезда" се превърна в "падаща звезда". За да успее въобще да събере французите зад себе си, трябва първо себе си да "пречисти", да слезе от "високия кон" на който се е качил и да се опита да обясни на народа си смисъла на политиката си. Това е когато не си истински десен...Коментиран от #14, #20
18:30 30.03.2019
14 Мини
До коментар #13 от "Мини":
И още нещо, ако успее още да превърне почти аутистичната си твърдоглавост в политическа, и то без да обиди народа си, то може и да се задържи на реформаторския си курс....Аз се съмнявам....18:33 30.03.2019
15 Мини
До коментар #7 от "Госあ":
Ок. Така да се каже, тогава французите избраха по-малкото зло. Предложенията му за ЕU?? Престани! Множенството вече отхвърля по- нататъшна европейска интеграция.Коментиран от #19
18:42 30.03.2019
16 Архив
До коментар #7 от "Госあ":
Пазя изявленията ти, че си "кръстен" християнин( затова и имаш вероятно този символ в името си), но се увличаш и по източните религии, та се чудя, как да класифицирам отношението ти към "чифутите". Доста омраза излъчваш за посветен в религиите човек.Коментиран от #21
18:49 30.03.2019
17 1948
19:10 30.03.2019
18 noname noface nonumber
19:39 30.03.2019
19 Госあ
До коментар #15 от "Мини":
Предложенията му са конкретни-обща европейска армия, минимална заплата в ЕС базирана на стандарта за всяка страна разбира се и по голяма отговорност на Европейския парламент. В началото се зарадвах за новината за общ парламент с Германия,но трябва да бъде много внимателен. Това крие повече подводни камъни, отколкото партньорство с Китай. Когато американците се оттеглиха от Парижкото споразумение,той заяви в прав текст, че всички учени са добре дошли във Франция и той ще направи всичко възможно да им осигури всичко необходимо. Това наистина се случва, както коментирах с един англичанин,ЕС иска да заеме мястото на сащ в науката и технологиите. Всъщност аз смятам, че доста успешно го прави. Напротив, Макрон говори по скоро за затваряне на границите на ЕС и Германия са тези които отвориха вратите за бежанците, мислейки си че ще намажат от тази работа. Реално погледнато,Макрон има доста леви политики,но разбира се се виждат и някои лобистки интереси за които хората протестират. Тези протести не са непременно за оставката му,а за сферяване на часовника. Не оплаквайте Франция,тя е най старата и най голямата западно европейска държава и винаги е имало протести. Франция ще бъде за оплакване, когато загуби идентичността си като социална държава.Коментиран от #22
19:40 30.03.2019
20 Госあ
До коментар #13 от "Мини":
Пълководците винаги стоят на високи коне. Така и трябва. Другото е лицемерие.Коментиран от #23
19:42 30.03.2019
21 Госあ
До коментар #16 от "Архив":
така както някои хора имат омраза към циганите и арабите, така аз имам към евреите. Познавам такъв. Изключително неприятен човек. Подли и нахални същества. Когато пък се сдобият с някаква власт стават истински дяволи. Всъщност много по вредни са и от циганите и от арабите според мен. Въпреки всички проблеми с арабите. Онези просто не са толкова силни и смели,но подмолно правят много повече мизерии, които не се виждат толкова явно. Това не е кръст,а буквата "а" от хирагана и много добре стои накрая ;)Коментиран от #24
20:03 30.03.2019
22 Мини
До коментар #19 от "Госあ":
Не съм против ЕU, но определено и не съм за това "общо" в него, не съм за стремежите за уеднаквяване на страните от съюза. Мисля дори, че връщането му в първоначалната форма (kато чисто икономическа общност) би било най- смислено. Това за науката и технологиите не мога да коментирам, тъй като го чувам сега от теб. Да, за съжаление само говори за затваряне на границите, но екстремно крайно време е след говоренето да последват и действия, щото големия враг на "отвореното френско общество" е тероризма. Не оплаквам Франция , но ми се струва, че ако се случи crash в Европа, много вероятно е искрата да пламне от там..20:12 30.03.2019
23 Мини
До коментар #20 от "Госあ":
Именно пълководците, mon cher, трябва да са близо до народа си и да не губят връзка с него...! Иначе е лицемерие...Коментиран от #25
20:14 30.03.2019
24 Архив
До коментар #21 от "Госあ":
Подобно извинение е неприемливо за духовно зрял човек, освен, ако не изповяда религия, която казва убий неверника.. Или казано на друг език- понеже братчето ми се наака и аз го правя, нищо, че съм по-голям и съм на "високия кон"Коментиран от #26
20:21 30.03.2019
25 Госあ
До коментар #23 от "Мини":
Приеми го буквално това за пълководците. Така е,и така трябва да бъде. От такъв "икономически съюз" няма никакъв смисъл. По добре да се разтуря всичко и да слагат мита.Коментиран от #27
20:25 30.03.2019
26 Госあ
До коментар #24 от "Архив":
Не се извинявам,отговарям ти защо не харесвам чифути. Т'ва с религиозната омраза не то приписвай на други. Не живея в средновековието ;)Коментиран от #28
20:30 30.03.2019
27 Mини
До коментар #25 от "Госあ":
Що се гневиш???🤣пълководците трябва да са близо до народа си, да имат"отворено ухо" за него, а народа трябва съответно да ги уважава! Напротив, сътрудничество в икономическата сфера, а във вътрешно-политически и обществен план всяка държава да взема сама и независима решенията си.Коментиран от #30
20:52 30.03.2019
28 Архив
До коментар #26 от "Госあ":
Точно защото не живеем в Средновековието..., пък и се представяш като широко скроена личност.. Хората са еднакви. Изключително "неприятни" личности има във всяка народност. Знаеш - всяко стадо си има мърша. И щом не е извинение в такъв случай признаваш, духовната си незрялост...за извисяване е рано да мислим. Това не е ли в противоречи с шинтото - ти.20:55 30.03.2019
29 Ачо
22:03 30.03.2019
30 Госあ
До коментар #27 от "Mини":
Това повече ми се нрави,но какво разбираш под икономическа взаимопомощ. В момента се раздават някакви пари без реална отговорност за развитие. Просто по протокол,не съм сигурен дали това е добре най малкото за данъкоплатците. В тази връзка, трябва да има отчетност и съдебна отговорност и това е най добре да бъде правено от независима европейска институция. Тук съм съгласен с теб,че много по добре тези пари да бъдат усвоявани от съответните държави според икономическите им нужди,а не просто по програмни периоди. Ако трябва да има някаква общност обаче,трябват и някакви общи правила като екология и съдебна система. Според мен, отбраната също е добре за бъде първо централизирана в тази общност и да се пресекат шантажите на трети страни. Относно политическите решения,също съм съгласен, защото в момента виждам някакви двойни стандарти-Франция се отказа от много проекти с Русия (железопътен транспорт,военна индустрия,хранително вкусова промишленост), докато Германия си държи на енергийните такива. Ние също се отказахме от такъв проект. В същото време онези дават зор и за споразумение със САЩ, защото ги притискат,а пускат някакви мнения за Китай.Коментиран от #31, #32
05:14 31.03.2019
31 п.п.
До коментар #30 от "Госあ":
Пропуснах социалната система. Не може в една общност да има региони с африкански стандарти (изключвам ЮАР). Това касае данъчното облагане и минималното заплащане за поддържане на жизнен стандарт. Писал съм и преди,не данъците са решаващи за големите корпорации,а правната уредба, инфраструктурата (енергетика на първо място) и специалистите. Когато данъчната система и минималното заплащане е унифицирано в целия ЕС,при подходяща инфраструктура и специалисти няма причина да отбягват България,най малкото защото отново ще плащат по малко за един продукт, който ще продават на по високи цени заради разликите в стандарта.05:32 31.03.2019
32 Мини
До коментар #30 от "Госあ":
Имам предвид, един вътрешен пазар със свободното движение на стоки, хора, услуги и капитал м/у страните членки. Нищо повече! Но междувременно EU се превърна в много повече, а именно в "общност, налагаща общи стойности и ценности", базиращи се, за съжаление на "фалшиви" демокрация, свобода и чов.права, като напр. достойнството на човека (а къде остава достойнството на много неродени, нежелани деца???), толерантност(междувременно толерантност към всеки и всичко друго, но не и към своето и своите си), равенство м/у жената и мъжа (равенство на правата да, но това равенство, та дори оеднаквяване тук се използва, за лансирането на разрушаващи идеологии) и пр. Обща армия?! Всяка страна трябва да е способна да има собствена такава. А и нужно е само истинско строго наблюдение и правила на външните EU граници. За общи правила в еко.сектора си прав. И за соц.система всъщност не е съвсем грешно, това което казваш. Размишлявах за казаното от теб по-горе за привличането на учени и специалисти отново в EU и сега правя връзката за усилията, полагани за изграждането на центрове за научни изследвания на най-високо ниво(мисля конкретно за IST A, предполагам е понятие за теб?). Ами, чудесно! Стига да работят винаги и само за доброто на човека...Коментиран от #33
09:24 31.03.2019
33 Госあ
До коментар #32 от "Мини":
Ами в такъв случай, този пазар трябва да бъде отворен към Китай, Япония и Русия. Не искам японските стоки да се ускъпяват излишно. Пълна либерализация в целия свят. От която познай кой ще спечели ? ХахаКоментиран от #34
09:31 31.03.2019
34 Мини
До коментар #33 от "Госあ":
Този пазар да има изгодни за него и защитаващи преди всичко неговите интереси, търговски споразумения и договори както с Китай, Русия, Япония, ако щеш и с Бл.Изток, така и с Америка. Но без да се допуска зависимост от която и да било сила.Коментиран от #35
10:28 31.03.2019
35 Госあ
До коментар #34 от "Мини":
А интересите на страните в този вътрешен пазар ? Окей,казваш пазарна конкуренция, Германия предлагат повече продукция с добро качество на по ниски цени. Добре,аз обаче мисля искам да имам по голям избор. Или както казах,мита за германските стоки,мита за японските и американските стоки. Или без мита. Тоест,или този ЕС трябва да направи крачка напред,или да се разтуря. Да идва Льо Пен и да прави фрекзит. Тогава Франция би могла свободно да си прави споразумения с Великобритания. Както го е правила.Коментиран от #36
10:36 31.03.2019
36 Мини
До коментар #35 от "Госあ":
А интересите на страните от вътр.пазар да се съгласуват помежду им, като може би приоритет са интересите на тези, които са лидери в производството. След като искаш по-голям избор и да си купиш яп.стока в Германия или немска стока в Япония, тогава трябва да си готов да платиш повече, отколкото ако си купиш местна стока. Така и се тласка както консумацията на собствените стоки, така и собственото производство напред. Но както ти казах, пречи ми по- скоро това налагане на общи стойности и ценности, отколкото това в чисто икономически аспект.Коментиран от #37
10:59 31.03.2019
37 Госあ
До коментар #36 от "Мини":
Ами затова говоря, защо тогава да не си купуваш италианска стока в Италия,а трябва да бъде германска на същите цени ? Стига с тия ценности. Това е бутафория,да замазва реалните проблемиКоментиран от #38
11:10 31.03.2019
38 Мини
До коментар #37 от "Госあ":
Ами именно, че не трябва да бъде! Че какъв по- реален проблем от това, че истинските моралните стойности се правят на пух и прах, и се заместват с нови фалшиви такива, които водят до тотален упадък на обществото???? 🤨Коментиран от #39
11:26 31.03.2019
39 Госあ
До коментар #38 от "Мини":
И ти си права,но си спомни какво казва Шинто "всички хора са добри,но тежкият и несправедлив живот кара някои да вършат злини" не се муси ;). Трябва първо социалната справедливост да бъде наред и тогава ще се оправят и ценностите ;)Коментиран от #40, #41
11:51 31.03.2019
40 Мини
До коментар #39 от "Госあ":
Злото и доброто са единствено и само решение на самия човек, зависят само от неговата воля. Много е удобно да преписваме злините на външни фактори, само и само да не ги търсим в себе си. Щото човека е "комфортен вид", не променя нещо в себе си, докато не почне да "гори покрива". Salut🙂13:41 31.03.2019
41 Архив
До коментар #39 от "Госあ":
Нали и аз това те попитах в #28, относно коментара ти за "неприятния" чифутин, а ти РАЗСЕЯНО си пропуснал да ми отговориш. Може би не считаш за нужно да "слезеш" на нивото на един "профан" А, сега цитираш шинто… за наивници или някакво раздвояване на личността …, а може би странна форма на мегаломания.Коментиран от #42
17:14 31.03.2019
42 Госあ
До коментар #41 от "Архив":
Еми те (чифутите) от толкова скитане са станали истински дяволи (дето се казва). Пък и нацистите са ги озлобили още повече. Та сега всички са "едни дол дренки". Сега си имат държава и никой не ги преследва,но виждаш ли, продължават с мизериите. Това като се озлоби някой, трудно се връща назад. Като вързаните кучета.... всички се озлобяват, независимо от породата...Коментиран от #43
03:30 01.04.2019
43 Архив
До коментар #42 от "Госあ":
... какво казва Шинто "всички хора са добри,но тежкият и несправедлив живот кара някои да вършат злини", пишеш преди малко и сега слизаш на елементарно ниво да ми обясняваш личното си разбиране и отношение, като пренебрегваш ШИНТО, което демонстрираш като своя философия... Объркващо и непоследователно поведение. Излиза, че си шинто- фарисей. Едно проповядваш, а в отношението и поведението си , пренебрегваш това, което демонстрираш като вяра и в което искаш да ни убедиш. Става малко като поговорката:" Не слушай попа какво ти говори , а гледай какво прави" . Ако аз вярвам и избирам да следвам една философия или религия, смятам, че трябва да я прилагам безкомпромисно спрямо себе си и да се подчинявам на нейните принципи. Но това може би е разликата, ако следваш много богове или когато решиш да следваш един Бог - ЛИЧНОСТ ! Затова смятам, че си духовно незрял, не си стъпил на здрава и твърда основа и не можеш да бъдеш пример за доверие и авторитетно мнение, въпреки самочувствието, което демонстрираш. Понякога е по-добре да се съсредоточим в самоанализ и усилия за собственото си усъвършенстване, преди "щедро" да раздаваме мнение и преценки за другите, пък били те и "чифути".Коментиран от #44
04:53 01.04.2019
44 Госあ
До коментар #43 от "Архив":
Пренебрегваш истините, които говоря влизайки в безсмислена полемика. Както казваш,аз имам милиони богове (млн. и един,за да няма пак въпроси), така че бих могъл да разглеждам нещата от милиони гледни точки. Човек трябва да може да мести точките на фокусиране, както казва Дон Хуан. това не означава, че обекта става друг,а просто позволява да видиш всички негови страни. Това пък позволява да направиш асоциация с други обекти. Както с озлобените кучета от пустинята ;) това е пример,как тежкият живот е превърнал тази отломка на арабите в зли хора. С тази своя теза, искам да се върна малко по назад и да подчертая, че трябва да започнем първо от социалната справедливост и след това да погледнем към морала. Обръщайки внимание на морала,без всякаква социална справедливост е все едно да си мием зъбите в Ганг.Коментиран от #45
06:25 01.04.2019
45 Архив
До коментар #44 от "Госあ":
Бла, бла.. Кухи и високопарни фрази....Внимавай с ветровете, който духат в главата ти ! Някой може и да те отнесе!Коментиран от #46
15:17 01.04.2019
46 Госあ
До коментар #45 от "Архив":
Благодаря, това е добър съвет. Но който го е страх от мечки, не ходи в гората. Нали така беше. Все пак, излез някой път в гората. Но внимавай,не толкова от мечки, колкото вечно да не жалееш, че под сенките и не можеш да изтлееш....нарушава комфорта18:56 01.04.2019