8 Август, 2012 16:37 10 070 24

Русия с провал в космическата си програма

• ракета-
  • русия-
  • космос
Русия с провал в космическата си програма - 1
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Два руски комуникационни сателита, които бяха изстреляни през миналата нощ с ракетата носител "Протон-М", се смятат за изгубени, след като ускоряващият блок на ракетата излезе от строя и спътниците "Експрес-МД2" и "Телком-3" не можаха да влязат в околоземна орбита, предадоха руските агенции.

По предварителна информация след повредата не е било възможно да се коригира орбитата на основната част на ракетата и тя се е превърнала в космически боклук. Специалистите се надяват да открият причината за провала най-късно до един месец.

Изстрелването на нови спътници е преустановено. Само за миналата година има 5 провала при опитите на Москва да изведе спътници в орбита.

• 1 rusnak

Пак ли бе,оставете тези работи на NASA!

• 2 azнавур

усещам някакво злорадство, но скоро чичо сам ще яде мазната опашка
  • 3 някой

просто трябва да вземат пример от американците и да си наемат някой снимачен екип от холивуд.... тогава ще имат успехи и те
  • 4 опи

Москва е възобновила изпитанията на орбитални ракети от типа 8К69 като отговор на програмата "Космически войни" на САЩ, тези "провали" са чисти проби на модулите- идеята на новите орбитални ракети е да стоят в орбита ТОЧНО като космически боклук ! Най интересното от конструкторска точка е успешното използване на насочващи антени като дрони не къде да е, а в мезосферата!!! От там по-точно определят както наземни така и обекти в термосферата... не съм наясно как го правят материала го четох Февруари в сайт, който в момента не същесвува, но идеята си е велика- могат да си седят там години барабар с останките на други спътници.

• 5 Ильо войвода

Тия пиандета автомобил немогат да направят, тръгнали космоса да покоряват.
  • 6 комитата

До коментар #4 от "опи":

найстина си прав в разсъжденията и 100% е така но това че има некомпетентни в тази свера и драскат простотий е друг въпрос .
  • 7 ВИП АМГ

losho
  • 8 наса

Аве не ги бива в тея работи вече и това си е...
  • 9 saab

Може и да я яде!.....но едва ли ТИ би я изплюл...какъвто си лакомник-гълтач!
  • 10 руснака

До коментар #1 от "rusnak":

Nasa от години вече съществува само в американски екшъни. Последния полет на американски кораб беше преди 3-4 години! от тогава "наса" лети само с руски кораби

• 11 фшфб

Руснаците са пияници и вече са изгубили връзката с миналото, нямат и идея как ще се справят в бъдеще. Американците пък са изродена нация, тотално обременена генно от собствената си мръсотия в живота, и те вече търпят негативите от липсата на свежа кръв у хората си.
    Почакайте само 7-8 години, и ще видите какво ги чака когато братята китайци вземат още малко преднина....
    И Хитлер, и Сталин са доказали, че УСПЕХЪТ НА ЕДНА НАЦИЯ МИНАВА САМО И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПРЕЗ ЕКСПЛОАТАЦИЯТА ВЪРХУ ИНДИВИДА. Но всички го позабравиха, освен китайците... И затова те ще пребъдат в следващият век.
  • 12 Владо

Тия пияндета имат една консервна кутия, която лети в космоса вече над 40 години и я ползват бая държави, докато хамериканците си пенсионираха техния шътъл, щото дори те признаха, че не става. Същите тия пияндета направиха автомат, който дори американските войничета предпочитат в бой пред м16. Някак между другото са отблъснали Наполеон и Хитлер и разни други натрапници. И понеже са некъдърници, американците окупират целия свят с военни бази, от параноя. Имам приятел с 5к месечен доход, който още си ползва съветската хладилна чанта. Защо ли?
  • 13 до руснака и подобни

Толкова сте зомбирани, че четете едно, а мозъците ви възприемат друго.
    Я пробвай те пак, може да го схванете от няколко пъти:
    „……Само за миналата година има 5 провала при опитите на Москва да изведе спътници в орбита. Според РБК това се дължи на няколко факта. Първият е липсата на млади учени, които да предложат нова технология. Вторият е технологичното изоставане в усвояването на космоса от Русия. И не на последно място все по-дълбоката зависимост на отрасъла от свежи капитали.”
    По-умни сте и знаете повече от РКБ? Не, просто сляпа страст, която е далеч от реалността!
  • 14 Пловдив

България защо няма провали в Космоса?...
  • 15 електроника

До коментар #10 от "руснака":

„руснака”, толкова си наивен (меко казано), че си феномен! Ако ти напиша куп неща ще скочиш да спориш и да разубеждаваш, затова по-добре да цитирам академик Михаил Маров, така че спори с него! Всъщност и него ще обориш, нали си феномен! Извадки от интервю с него пред РИА:
    "…сондата "Викинг-1" (проект на НАСА), работила на Червената планета 6 години и 116 дни. …..съветския апарат "Марс-3"…… работи само 20 секунди…. (:D)…….изучаване на Марс започват в СССР още през 1959 г., а първите от тях се отправят на път през 1960 г., четири години преди американските сонди. Но от 17 апарата, пратени от 1960 до 1996 г., частичен успех постигат едва пет, а осем са загубени още по време на пускането или почти веднага след старта. Американските учени също губят достатъчно сонди: от 20 изпратени към Марс апарата са загубени 6. И все пак на САЩ се падат много големи успехи, включително два успешно работещи на повърхността на планетата марсохода и няколко изпълнени програми на спускаеми модули………..Да се отиде на Венера, в определен смисъл беше по-лесно…… А на Марс всичко е много сложно. ….. Но главният проблем за съветската програма си остава технологичното изоставане………."Измъчваха ни проблеми със сигурността, най-вече на електрониката. Точно затова никога дори не сме правили опити да летим към планетите гиганти – Юпитер и Сатурн. Нашите апарати просто нямаше да оцелеят толкова дълго време", казва той……… "Никога не сме имали такова отношение към качеството както на Запад, а електрониката е тънка работа", добавя Маров. .....Разбира се, огорчен съм, че съветската пилотирана лунна програма не се състоя, но едновременно изпитвам чувство на спокойствие. Не вярвам, че щяхме да излетим успешно. Все нещо щеше да откаже"…..

Последното от цитата…без коментар! И така не е само по отношение на Марс!!! Цялото интервю: http://www.dnes.bg/science/2011/02/22/zashto-sssr-ne-uspia-da-prevzeme-chervenata-planeta.111845

пп Да ти припомня какво направи НАСА преди няколко дни и не с руска ракета!!! А „Вояджър-ите” на НАСА и след като напуснаха Слънчевата система компютрите им още работеха и изпращаха сигнали, докато не станаха прекалено слаби за да се уловят!
  • 16 Technoshadow

Болгары, да вы охуели совсем! Мы же когда то братьями были, все же братья словяне! Хорошо же вас турки поимели 300 лет что вы всё забыли. Про предательство ваше во Вторую Мировую напомнить? И ведь страна у вас замечательная и люди хорошие, но иногда вы очень напоминаете украинских фашистов. Извиняюсь если кого обидел, но накипело.

• 17 руснака

До коментар #16 от "Technoshadow":

их турки 500 лет имели, а не 300. а сейчас пендосы с ЕС их нагнули. страна замечательная, а люди - смесь хохла с евреем.
  • 18 Putin

Айде, двамата руснаци се разсърдиха по - долу :)!Хората ви обясняват, че Русия изостава - ''Според РБК това се дължи на няколко факта. Първият е липсата на млади учени, които да предложат нова технология. Вторият е технологичното изоставане в усвояването на космоса от Русия. И не на последно място все по-дълбоката зависимост на отрасъла от свежи капитали.''- вие сте като коне с капаци.
  • 19 Putin

Проблемът на Русия е , че тя се управлява също толкова некадърно, колкото и България - само че е много голяма с много ресурси и има мнооогооо пъти в повече да се краде...

• 20 Сибир

До коментар #19 от "Putin":

Разликата между нашите управляващи и тия в Русия е като небео и земята,особено когато Путин е президент. Но за да усетиш това ,трябва да си живял там и да почустваш разликата.Не,че в Русия няма проблеми - напротив има,но руснаците се стараят да си ги решават.
    И в какво точно Русия изостава - че за 2011 г. е изтреляла 40 % от всички ракети .Че вторите и третите са с наполовина по-малко изстрелвания 34 за руснаците и по 18 за Китай и САЩ ,при условие,че тежките ракети на американците са с руски двигатели ,чийто аналог се очаква да си разработят накъде към 2015-2016 г.
    А за пилотируемите поети просто ще мълчим.
    През 2013 г. се оаква пырвият тестов полет на новата руска раракета "Ангара",която при успех ще затвырд лидерството на Русия в ракетостроенето (това е защото няма капитали и инжинери в Русия) http://www.youtube.com/watch?v=r3mLvgvZpjk
    Ама ти си чети либералната преса и си вярвай.Пырвият пыт ,когато трыгнах за Русия през 2002 г се бях начел на всякакви глупости и трыгнах с 12 литра вода и храна за две седмици.От водата каквото изпих та станах за смях.И въобще приятелите ми ме изпращаха все едно изпращат покойник :) Ама още тогава се оказа,че животът там е в пъти по-добър от този в Былгария.

• 21 Колев

Напълно подкрепям коментар 20 от Сибир.По отношение на космическите и военните технологии Русия е на първо място в света.В момента до Международната Космическа Станция отиват само Руски транспортни кораби .Американската програма за подобни кораби ,беше замразена от американското правителство,малко преди да нападнат Ирак.В резултат на това сега Америка няма космически апарати с които да може да превозва свои космонавти и техника до Международната Космическа Станция.Поради което ползват за тази цел Руски кораби ,в замяна на милиони долари плащани на Русия годишно.Русия още поема ангажимента на своя територия да обучава американските космонавти освен да ги транспортира до Международната Космическа Станция.Така стои и въпросът с космонавтите и на редица други високо развити държави,ползват Руски транспортно космически кораби срещу заплащане за услугата.В началото на тази година в близост до земята премина метеорит минаващ по траектория на Международната Космическа Станция.За да се избегне унищожението на станцията ,Русия с огромен транспортно космически кораб отклони станцията от орбитата и .Никоя друга държава няма подходяща космическа техника за такава операция .От 2011г. в състава на Руската армия има и отдел космически войски .
  • 22 Путин

До коментар #20 от "Сибир":

Не вярвам изцяло на ''либералната''(по твоите думи преса), но не съм и русофил, възхваляващ сляпо всичко руско.
  • 23 Колев

Русия наистина беше почнала да запада,но това се промени с идването на власт на Владимир Путин .Русия се възроди ,сега е по силна държава от колкото е била някога.На фона на глобалната финансова криза ,руския народ е с най голяма покупателна способност.От началото на финансовата криза най много нови коли са продадени в Русия.Правителството на Путин отеля една част от приходите от продадения петрол и газ за повдигане на стандарта на живот на руския народ.Разбира се както навсякъде и там има много бедни хора.Но правителството прави всичко възможно да повдигне стандарта и на тези хора.По отношение на военните технологии и оръжия Русия е на първо място в света,разбира се не е и за пренебрегване въоръжението и на Америка.Ще дам няколко примери за руските военни технологии.Руският военен самолет ТУ 160 е най големия военен самолет в света.Това е единствения самолет в света които може да се използва като площадка за изстрелване на спътници и сателити в околоземна орбита.Към самолета се закрепва ракетата носител и спътника,самолета излита до максималната му височина ,над 30 километра .Тогава се задейства ракетата носител отделя се от самолета със спътника и го изкарва в околоземна орбита.Никои друг самолет в света не може да извърши такава операция.Тази функция на тези самолети е направена за да може бързо да се възстановява орбиталната групировка от руски сателити в околоземна орбита,при внезапно нападение над Руски военни сателити отстрана на Америка.Друг Руски самолет които няма аналог в света по отношение на скорост и маневреност е МИГ 31.Този самолет достига скорост до 3,2 пъти по висока от скоростта на звука,тази скорост не може да развие никои друг самолет в света.По отношение на стратегическите ракети Русия е много добре въоръжена.Ракетите х90 нямат аналог в света ,изстрелват се от стратегическите бомбардировачи ТУ 160 .Летят в стратосферата,на такава височина вражеската противовъздушна отбрана не може да свали ракетите х90.Така безпроблемно може да достигнат всяка цел.Ракетите са с ядрен заряд ,с изключителна разрушителна мощ.Не са за пренебрегване и Руските ракети СС11,с подобни характеристики на Х90.
  • 24 kolev

Безспорно Русия е на първо място в света по космически технологии,военни както и по отношение на природните ресурси.В момента до Международната Космическа Станция отиват само Руски транспортни кораби .Дори американските астронавти отиват до там с Руски кораби .За тази услуга Русия взима милиарди долари .За военната техника само ще кажа че най бързите изтребители и най маневрени в света са руските МИГ 31.Достигат скорост 3.2 пъти над свръх звуковата.Русия сега е много по силна по военно отношение от времето на Съветския Съюз ,и народа и е много по богат.Сегашната икономическа криза най слабо засегна Русия и Китай.Най много нови автомобили в последните години се купуват в Русия.Русия е и на първо място в света по отношение на хората с висше образование.Дори в сегашната финансова криза най много имоти в България купуват Руснаци.