Русия е готова да продава петрол и петролни продукти на приятелски страни във всякакъв ценови диапазон, каза в интервю за вестник "Известия" министърът на енергетиката Николай Шулгинов.
Коментирайки възможното ниво на цените поради възможна забрана за закупуване на руски петрол, Шулгинов отбеляза, че сега е трудно да се прогнозира, „особено предвид неконструктивното поведение на западните политици по отношение на тази ситуация“.
„Мисля, че всички международни компании, които се занимават с прогнози, като цяло ще ги преразгледат, защото те са направени въз основа на други предпоставки. Никой преди това не е отчитал промяната в геополитическата и икономическата ситуация. Цените на петрола в диапазона от $ 80-150 за барел по принцип са възможни. Но нашата задача не е да гадаем колко ще струва петролът, а да осигурим функционирането на петролната индустрия. Готови сме да продаваме петрол и петролни продукти на приятелски страни на всеки ценови обхват", каза той.
Министърът отбеляза още, че излизането на чуждестранни играчи от акционерния капитал на руските "нефтени и енергийни компании" засега може да се нарече "хипотетично".
„В момента работим по различни варианти, защото компаниите не просто ще излязат, те трябва да намерят купувач. Някои чуждестранни играчи казват, че няма да се ангажират с нови инвестиционни проекти, а ще продължат да изпълняват съществуващите инвестиционни проекти. Нашата задача е да наблюдаваме внимателно и прицизно тази ситуация, контролирайки запазването на работните места в предприятията“, поясни Шулгинов.
Той подчерта, че все още не са спазени "конкретни споразумения". "Можем само да правим прогнози, но не бих прогнозирал сега колко ще намалеят инвестициите. Работим за да оценим ситуацията и да излезем достойно от нея", каза още министърът.
Шулгинов каза още, че за различното оборудване в горивно-енергийния комплекс степента на заместване на вноса е различна.
„Изпратихме списък с критично оборудване в Министерството на промишлеността и търговията и министерството активно се занимава с това. При липса на резервни части за оборудване, разбира се, се търсят аналози, включително тези, произведени в Русия или които ще се произвеждат в Русия. Темата е много важна, с нея се занимават експерти от много години, просто тази работа отново се задейства в условията на променената ситуация“, каза той.
„В електроенергетиката все още не виждаме проблеми. Що се отнася до рафинирането на нефт, производството на петрол, има отделни компоненти, сегменти и оборудване, но мисля, че въз основа на възможността да се търси алтернативно оборудване от други доставчици, горивно-енергийният комплекс ще се справи със ситуацията“, каза още Шулгинов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Панов
Когато хранилищата прелеят още го предлагат даром
Коментиран от #4
11:53 13.04.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Христоматия
Коментиран от #25
11:54 13.04.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Пич
Коментиран от #19
11:55 13.04.2022
7 Неф то хим
11:56 13.04.2022
8 Финансист
До коментар #2 от "!!!?":
САЩ СА В ТЕХНИЧЕСКИ ФАЛИРАЛИ ОТ 2 ГОДИНИ. САЩ СЕ ОПИТВАТ ДА СКРИЯТ ФАЛИТА С УКРАЙНА. НИКОЙ НЕ КУПУВА ДОЛАРИ.11:57 13.04.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Иванушка 🇷🇺
Сега 20г ще преоткривате Топлата вода и как се правят неща необходими за бита ли ?
11:58 13.04.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ФЕН
12:11 13.04.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ПОРЕДНАТА ЛЪЖА
12:44 13.04.2022
18 Калмук
Коментиран от #20, #21
12:52 13.04.2022
19 Ние не сме богати
До коментар #6 от "Пич":
но ние сме демократични.Всеки път като зареждам нафта за 3 лева и му викам на Путин "Да го д ухаш".
И ми става едно леко, и на душата и на джоба.
13:08 13.04.2022
20 А защо да не могат да си правят лагери?
До коментар #18 от "Калмук":
Всичко могат. Така както японците не може да правят коли през миналия век, така както и китайците не можеха така и руснаците.Първо с теслата, после с длетото и ще се научат.
Коментиран от #22, #26
13:10 13.04.2022
21 Да знаеш
До коментар #18 от "Калмук":
Пиле шарено. Лагерите на главините на Москвича на баща ми не бяха никога сменяни въпреки 35-те си години работа , милион километра , и рядко придвижван в празно състояние , обикновено с още половин тон отгоре. Тава беше част , която никога не се смени. На работният си германски автомобил , лагери се сменят през 3-4 години.Коментиран от #27
13:19 13.04.2022
22 Ал Бунди
До коментар #20 от "А защо да не могат да си правят лагери?":
Прав си, ще се научат....ама докато се научат, много вода ще изтече..много. А щом до сега не са се научили...13:20 13.04.2022
23 Тапата
13:28 13.04.2022
24 Още е скъп
13:44 13.04.2022
25 стоян
До коментар #3 от "Христоматия":
До 3 ком -другарю - ,,в америка с каруци ,,-ти да не си от долния свят -путинофилите изветряхте14:21 13.04.2022
26 стоян
До коментар #20 от "А защо да не могат да си правят лагери?":
До 20 ком -За лагерите на вагоните е съобщил министъра на транспорта че свършват -то да е само с лагерите -руските танкове половината части вносни -и танковия завод Урал стал спрял да работи и ремонтира танкове14:27 13.04.2022
27 Калмук
До коментар #21 от "Да знаеш":
Ами те самите си го признават: kommersant.ru/doc/5252504 ...... А да ми сравняваш лагери за Москвич с лагери за вагони ?!?!?! ... хайде да спазим добрия тон и да не използвам цветисти епитети.
14:49 13.04.2022
28 F-off
14:55 13.04.2022
29 Кирчо Харвард
20:47 13.04.2022