19 17140

САЩ: 110 000 долара заплата за шофьор на камион

  • инфлация-
  • сащ-
  • заплата-
  • камион-
  • шофьор на камион-
  • логистика-
  • работна ръка

Заплащането само за година се е увеличило с 11 процента

САЩ: 110 000 долара заплата за шофьор на камион - 1
Снимка: Shutterstock

По данни на асоциацията на превозвачите на стоки в САЩ в бранша липсват около 80 хиляди шофьори на камиони. До 2030 година броят им може да се удвои.

Заплащането само за година се е увеличило с 11 процента

С увеличение на заплащането компаниите искат да компенсират недостига. Скокът на заплатите се дължи на рязкото нарастване на търсенето на стоки в САЩ. Търговците се надпреварват да възстановяват запасите, които са били изчерпани по време на пандемията, а производителите бързат да доставят части и суровини, за да възстановят спряното или съкратено производство, пише "Уолстрийт Джърнъл".

Надеждата им е, че въпреки продължителното работно време, дългото отсъствие от семейството и трудния начин на живот, който често е стресов и нездравословен, допълнителните пари ще мотивират повече хора да изберат тази професия. Според анкета, проведена след стотици хиляди шофьори и компании в сферата, заплащането през 2021 година се е покачило средно с 11 процента. Шофьорите в САЩ получават средно 70 хиляди долара на година.

Някои от интервюираните шофьори са били наети от американската верига супермаркети "Уолмарт". В началото на тази година "Уолмарт" обяви, че ще плаща на шофьорите си 110 000 долара за първата година. За сравнение: това е средната заплата на финансовите анализатори и консултанти в САЩ. Въпреки това годишни заплати от около 100 000 долара вече не са рядкост в сектора на товарните превози като цяло.

Необходима е оптимизация на работните процеси

Някои експерти обаче се съмняват, че увеличението на заплащането ще постигне очакваните резултати. Според експерта по логистика Дейвид Корел тези увеличения често са трудно забележими за служителите, които обикновено не получават фиксирана заплата, а конкретна ставка на километър. Съгласно действащите разпоредби водачите на камиони могат да прекарват на пътя максимум единадесет часа в денонощието.

Корел установява, че много шофьори често са зад волана само по 6,5 часа на ден, а през останалото време чакат да бъдат разтоварени или изпратени по съответен курс. "Вярвам, че американските шофьори на камиони са хронично незаети", обяснява Корел по време на изслушване в Конгреса, цитиран от “Франкфуртер Алгемайне Цайтунг”. В резултат на това шофьорите печелят средно значително по-малко от обявеното от компаниите. Затова, вместо да се повишават заплатите, експертът предлага първо да се подобри ефективността на работните процеси, например с помощта на по-интелигентни логистични програми.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 37 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шериф

    69 16 Отговор
    Карат си по безкрайни магистрали през пустимята право напред и няма една дупка и най-забутания път е на стъкло, а не като Бойковите аутобани.

    Коментиран от #3, #17, #25, #30, #34

  • 2 Тома

    88 17 Отговор
    Ако беше хубаво да си шофьор на камион всички негри щяха да карат ама не

    Коментиран от #26

  • 3 Гошо

    50 5 Отговор

    До коментар #1 от "Шериф":

    Айде фащай се щатски шофьор ,да се повозиш на воля
  • 4 Малко са

    67 6 Отговор
    Щом могат да се дават милиарди за войни,заплатата трябва да е 200000 долара.

    Коментиран от #18


  • 5 Запознат

    24 31 Отговор
    Руснаците имат слабо развита пътна инфраструктура, повече си пътуват с влакове на въглища.

    Коментиран от #19

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Механик

    51 16 Отговор
    От тия 110000 долара, като приспаднеш осигуряването, ипотеката на камиона, ипотеката на дървената колиба, която наричаш твоя къща, ипотеката на колата си, парите за образование на детето, парите за здраве и парите, които трябва да плащаш на счетоводителя и адвоката си и си гол като сокол.
    Имам познат, който от 2000 година е там и кара камион.

    Коментиран от #8

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Оооо

    9 12 Отговор
    $110 000 шофьор на ТИР който почва в тази фирма ?
    Колко ли взимат шофьори на ТИР който имат 5 - 20 години
    И над 3-4 милиона мили и доказал се във фирмата $?
    Колко ли взимат собственици на 20 ТИР $?
    Колко ли взимат превозвачи с 5-10 собственици с по 20 ТИР
    Колко ли взимат експедитори-брокери с 20-200 Превозвачи $?
  • 10 Уса

    47 4 Отговор
    За тая работа са малко пари.Рисковете на пътя се умножиха за последните 10 години а тираджиите бяха превърнати в "дойните крави" на Америка.Данъците при 100 000 годишно са жестоки а за глобите да не говорим.Електрониката досъсипа тоя бизнес,както и ниските цени на товарите.Шофьорите нямат защита от профсъюзи или държава...Проблемите са много затова няма шофьори

    Коментиран от #15, #27

  • 11 Бъдете внимателни

    11 2 Отговор
    Шофьор на ТИР $110 000
    И НЕ Тези като БАЙ ХХХХХ КОЙТО ОТ 10 години в фирмата
    му плащаш пенсиони усигоровки и медицинска застраховка
    Или И НЕ ТЕЗИ КОЙТО който са заложи ли щастието на твоята фирма
    Като къща кола вила яхта почивки застраховки следване на децата си в добри училища
    Къщата в България бизнес в България.
    А НЕ СОБСТВЕНИК
    ИЛИ ПРЕВОЗВАЧ FORWARDED
    ИЛИ БРОКЕРАДЖЕ
  • 12 Аз съм кандидат за тиражия

    13 5 Отговор
    Къда да идвам да ме назначават

    Коментиран от #21

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Русороб

    12 21 Отговор
    Е да ма бензина им е скъп. Всичко е скъпо. Няма кво да ядат. Слава Русия и го караме на просия

  • 15 Путлеристан

    17 17 Отговор

    До коментар #10 от "Уса":

    Абе сфирчо. Отвсряш първия такс каккулатор и виждаш че на 110 000 долара годишно плащаш 25 000 долъра данъци. Я сега ми кажи на 35 000 рубли ( средна месечна заплата на ИТ в Шаломистан) колко ти остават след данъци. Трябва ли па да се лъжем след като има нет.

    Коментиран от #33

  • 16 Макробиолог

    28 2 Отговор
    И аз познавам лично един шофьор.Той ми каза че като мине през Шрифпорт Луизиана и ходи след това на хиропрактор да му намесва ставите.Уолмарт плаща богато ,затова няма шофьори.И последно--има едни в логистиката които печелят яко,брокери им е професията.

    Коментиран от #28

  • 17 Хахахаха

    26 4 Отговор

    До коментар #1 от "Шериф":

    Ти кога за последно кара камион по щатските магистрали та знаеш какъв е пътя я сподели
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Начко

    3 17 Отговор

    До коментар #5 от "Запознат":

    Не само на въглища, дърпат ги с въжета.....Бурлаки.
  • 20 В.В.П.

    15 3 Отговор
    При заплата от 10000 евра на месец ,във Франция ще ти натоварят 45%данък..За сащ не знам.

    Коментиран от #22

  • 21 Жорето

    11 0 Отговор

    До коментар #12 от "Аз съм кандидат за тиражия":

    Аре идвай у Долна Малина.След 3-4 години ще го мислим.
  • 22 аз знам

    9 11 Отговор

    До коментар #20 от "В.В.П.":

    25%
    И какво от това?
    Задачка за малките деца:
    искаш 1000 лева заплата и 10% данък
    или
    искаш 10 000 лева и 80% данък?
    От кое ще си повече на далавера?
  • 23 един от стадото

    21 4 Отговор
    шофьотите в щатите са три вида. Със собствен камион и фирма, със фирма но служебен камион и без фирма и служебен камион. Последните обикновено са новодошли и карат основно градско. Най ниско заплащане, но и данъците малки. Вторите според мен са най добре, добри заплати, високи данъци, но камиона фирмен. И първите, ипотека на камион, плаща сервиза, обикновено е на абонамент и каквото му дадат. Данъци от до. Като бях там две години работих към третата категория, но на пикап и лека кола. Дребни пратки, колети, писма и съобщения с район няколко щата. Става, не висока заплата, лека работа, но под 300- 400мл на ден не падаш. Иначе дори националите им са две класи над нашите магистрали. А на магистралите им може и да заспиш..Е там карах една Акура, разбрах що за кола е без някой да ми я хвали, и сега същия модел ми служи вярно вече пета година..
  • 24 Гост

    13 7 Отговор
    Гуру Мъск ще залее скоро с автономни електрически камиони Семи и шофьори в САЩ няма да са нужни.

  • 25 Иван

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "Шериф":

    Не е верно, някои магистрали са доста зле.
  • 26 Иван

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Тома":

    Напоследък много негри и индийци станаха тираджии.
  • 27 Иван

    7 0 Отговор

    До коментар #10 от "Уса":

    През последните два месеца цените на товарите са ниски.
  • 28 Иван

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Макробиолог":

    Това е истина......и не само там.
  • 29 БЪЛГАРИН

    14 3 Отговор
    Шофьор с 37г.трудов стаж в градския транспорт 1900 лв. Така е в "белите" държави.
  • 30 Симо

    35 9 Отговор

    До коментар #1 от "Шериф":

    Ти кога си бил том бе шушляк. Половината шосета са като лунен пейзаж, а на мостовете и виадуктите караш с 5 км/ч защото последният ремонт на всички мостове в САЩ и било в 1973-1975 г. Безкрайни,гладки и без дупки са шосетата само във филмите на Холивуд. Тази субстанция с която са ви заливали 40 години ви е промила мозъците. САЩ отдавна не са това което бяха. Те допуснаха почти 80 милиона неграмотни маймуни от латинска Америка за последните 30 години. В момента белите са малцинство 48 процента спрямо 52 процента за цветнокожите. Именно белите я създадоха САЩ а сега им плюят в суратите разни отрепки , които не могат да се подпишат, а някои даже не знаят английски. Това е вашия рай. Кочина.

    Коментиран от #35

  • 31 Някой

    11 4 Отговор
    Ас съм вече пенсиониран шофйор и във дългогодишният си стаж съм минал през почти всички соц машини като почнеш от джуган шестак и молотовка та докрая със,, Волво, Скания, Ивеко и Ман. Интересно ми е и следя по ю,,, туб почти всички шофйори снимащи из Америка. Глефам ги почти във сегашно време. За пътищата им какво да кажа, прави магистрали, хубави а камионите малки апартаменти със афто полоти, климатици и афтономни печки. Кеф ти топло кеф ти хладно мечта за много покоюения шофйори. Но и гледам как карат, яко настъпване много часове и километри. По 1100,,1300 километра за смяна по 13 часа. Знам че. вземат яки пари но това е направо свръх истощение. То и затова и катасърофите им са такива големи и по много камиони на веднъж. Както ги чувам пък и еиждам като снимат плащат и вадят документ за тир, наше Е категория и ез нокакъв стаж, отначало със по къси и след някпй месец са на дългите и тежки кирии. Как не знам човек който не е минал през тпварни превози, без да поч е да усеща как го бута товара извън еднъж за няколко месеца на огромният 20,,30,,тонен тир. Ас лично карах за С кстегория, работих 7 г на товарни камиони и чак тогава се явих за ДЕ категороя. Затова европейските шофйори са по опитни и катастрофите са по малко и по леки. Доколкпто знам и вув Турция се става тираджия като във щатоте,, курс и камион,, Затова е и лафа. КАРАШ КАТО ТИРСКИ ТИРАДЖИЯ

    Коментиран от #32, #37

  • 32 Колега

    14 3 Отговор

    До коментар #31 от "Някой":

    Като ти чета писанието, колко си неграмотен и скаран с граматиката мога да си представя и колко си шофьор.Вече ти е късно да се ограмотяваш,но поне се въздържай от писане,не ти се отдава.Ако хората които ти четат коментара трябва да градят представа за тежко товарните шофьори по тебе,ще приемат всички за прости, неуки и неграмотни.
    Имай уважение към колегите си,недей писа повече.
    С уважение от един човек който е зад големия волан от 1992г. Нищо лично.
  • 33 Ехо

    10 0 Отговор

    До коментар #15 от "Путлеристан":

    Това е само данъци. За пенсия, за здраве. Знаеш ли колко е пълната здравна застраховка. Може да му се наложи да тегли кредит. Погледнато това са страшно много пари. Но американската данъчна, пенсионна и здравни системи са различни от европейските. Мисля, че даже може и да не плащаш за пенсия и здраве
  • 34 Не думай!

    3 7 Отговор

    До коментар #1 от "Шериф":

    С тези си думи ще отвориш работа на путинистите. Лакеите на путин в България скороспешно ще почнат да убеждават съфорумците колко по-хубави са магистралите в Сибир!!! Ммм, само човек пътувал по американските пътища ще ти повярва. За останалите е химера.
  • 35 Нико

    9 12 Отговор

    До коментар #30 от "Симо":

    Пич,колкото и да е зле САЩ, винаги ще е поне десет пъти по-добре от Раша. Въпрос на манталитет.
  • 36 Не думай!

    4 8 Отговор
    С тези си думи ще отвориш работа на путинистите. Лакеите на путин в България скороспешно ще почнат да убеждават съфорумците колко по-хубави са магистралите в Сибир!!! Ммм, само човек пътувал по американските пътища ще ти повярва. За останалите е химера.
  • 37 Язък ти, че

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Някой":

    Не знаеш да пишеш, но това на стари години е късно за оправяне. Колкото до американските шофьори и аз ги следя. Тоя в Канада се скъсва от работа, пътищата в Канада като нашите, та даже и по лоши. Далаверата Василчо си е селска пръчка и като кара снима обяви за работа като шофьор. Българина—Канадец, кара само за индийски компаний и за две години смени три или четири такива. Сигурно защото са много точни и много плащат. Заедно на пътя му е канала. Гледайте го и ще разберете колко е страхотно. Следя и шест тираджий в Русия. Най вече ме интересува как се държат влекачите. ДАФ, Скания, Мерцедес, МАН, Волво и Камаз к5. Страшно трудни условия, защото в Русия зимата е много люта, но техниката на всички се държи отлично.

    Коментиран от #39

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Петър

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Язък ти, че":

    Пътищата са по лоши само в твоите сънища, толкова сме назад от тях че си нямате на представа къде са развитите държави къде сме ние
  • 40 Шофьор

    3 0 Отговор
    Щатите са единствената държава в Света, в която квалифицираните шофьори на HGV реално се пенсионират като милионери, след 35 - 40 год. стаж - факт, който е напълно реален в общество оценяващо, отговорността и трудността в различните професии!