По данни на асоциацията на превозвачите на стоки в САЩ в бранша липсват около 80 хиляди шофьори на камиони. До 2030 година броят им може да се удвои.
Заплащането само за година се е увеличило с 11 процента
С увеличение на заплащането компаниите искат да компенсират недостига. Скокът на заплатите се дължи на рязкото нарастване на търсенето на стоки в САЩ. Търговците се надпреварват да възстановяват запасите, които са били изчерпани по време на пандемията, а производителите бързат да доставят части и суровини, за да възстановят спряното или съкратено производство, пише "Уолстрийт Джърнъл".
Надеждата им е, че въпреки продължителното работно време, дългото отсъствие от семейството и трудния начин на живот, който често е стресов и нездравословен, допълнителните пари ще мотивират повече хора да изберат тази професия. Според анкета, проведена след стотици хиляди шофьори и компании в сферата, заплащането през 2021 година се е покачило средно с 11 процента. Шофьорите в САЩ получават средно 70 хиляди долара на година.
Някои от интервюираните шофьори са били наети от американската верига супермаркети "Уолмарт". В началото на тази година "Уолмарт" обяви, че ще плаща на шофьорите си 110 000 долара за първата година. За сравнение: това е средната заплата на финансовите анализатори и консултанти в САЩ. Въпреки това годишни заплати от около 100 000 долара вече не са рядкост в сектора на товарните превози като цяло.
Необходима е оптимизация на работните процеси
Някои експерти обаче се съмняват, че увеличението на заплащането ще постигне очакваните резултати. Според експерта по логистика Дейвид Корел тези увеличения често са трудно забележими за служителите, които обикновено не получават фиксирана заплата, а конкретна ставка на километър. Съгласно действащите разпоредби водачите на камиони могат да прекарват на пътя максимум единадесет часа в денонощието.
Корел установява, че много шофьори често са зад волана само по 6,5 часа на ден, а през останалото време чакат да бъдат разтоварени или изпратени по съответен курс. "Вярвам, че американските шофьори на камиони са хронично незаети", обяснява Корел по време на изслушване в Конгреса, цитиран от “Франкфуртер Алгемайне Цайтунг”. В резултат на това шофьорите печелят средно значително по-малко от обявеното от компаниите. Затова, вместо да се повишават заплатите, експертът предлага първо да се подобри ефективността на работните процеси, например с помощта на по-интелигентни логистични програми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шериф
Коментиран от #3, #17, #25, #30, #34
15:36 17.08.2022
2 Тома
Коментиран от #26
15:39 17.08.2022
3 Гошо
До коментар #1 от "Шериф":
Айде фащай се щатски шофьор ,да се повозиш на воля15:40 17.08.2022
4 Малко са
Коментиран от #18
15:41 17.08.2022
5 Запознат
Коментиран от #19
15:43 17.08.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Механик
Имам познат, който от 2000 година е там и кара камион.
Коментиран от #8
15:47 17.08.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Оооо
Колко ли взимат шофьори на ТИР който имат 5 - 20 години
И над 3-4 милиона мили и доказал се във фирмата $?
Колко ли взимат собственици на 20 ТИР $?
Колко ли взимат превозвачи с 5-10 собственици с по 20 ТИР
Колко ли взимат експедитори-брокери с 20-200 Превозвачи $?
15:53 17.08.2022
10 Уса
Коментиран от #15, #27
15:59 17.08.2022
11 Бъдете внимателни
И НЕ Тези като БАЙ ХХХХХ КОЙТО ОТ 10 години в фирмата
му плащаш пенсиони усигоровки и медицинска застраховка
Или И НЕ ТЕЗИ КОЙТО който са заложи ли щастието на твоята фирма
Като къща кола вила яхта почивки застраховки следване на децата си в добри училища
Къщата в България бизнес в България.
А НЕ СОБСТВЕНИК
ИЛИ ПРЕВОЗВАЧ FORWARDED
ИЛИ БРОКЕРАДЖЕ
16:02 17.08.2022
12 Аз съм кандидат за тиражия
Коментиран от #21
16:12 17.08.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Русороб
16:26 17.08.2022
15 Путлеристан
До коментар #10 от "Уса":
Абе сфирчо. Отвсряш първия такс каккулатор и виждаш че на 110 000 долара годишно плащаш 25 000 долъра данъци. Я сега ми кажи на 35 000 рубли ( средна месечна заплата на ИТ в Шаломистан) колко ти остават след данъци. Трябва ли па да се лъжем след като има нет.Коментиран от #33
16:31 17.08.2022
16 Макробиолог
Коментиран от #28
16:33 17.08.2022
17 Хахахаха
До коментар #1 от "Шериф":
Ти кога за последно кара камион по щатските магистрали та знаеш какъв е пътя я сподели16:36 17.08.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Начко
До коментар #5 от "Запознат":
Не само на въглища, дърпат ги с въжета.....Бурлаки.17:11 17.08.2022
20 В.В.П.
Коментиран от #22
17:12 17.08.2022
21 Жорето
До коментар #12 от "Аз съм кандидат за тиражия":
Аре идвай у Долна Малина.След 3-4 години ще го мислим.17:15 17.08.2022
22 аз знам
До коментар #20 от "В.В.П.":
25%И какво от това?
Задачка за малките деца:
искаш 1000 лева заплата и 10% данък
или
искаш 10 000 лева и 80% данък?
От кое ще си повече на далавера?
17:26 17.08.2022
23 един от стадото
18:34 17.08.2022
24 Гост
18:52 17.08.2022
25 Иван
До коментар #1 от "Шериф":
Не е верно, някои магистрали са доста зле.19:01 17.08.2022
26 Иван
До коментар #2 от "Тома":
Напоследък много негри и индийци станаха тираджии.19:03 17.08.2022
27 Иван
До коментар #10 от "Уса":
През последните два месеца цените на товарите са ниски.19:09 17.08.2022
28 Иван
До коментар #16 от "Макробиолог":
Това е истина......и не само там.19:11 17.08.2022
29 БЪЛГАРИН
20:04 17.08.2022
30 Симо
До коментар #1 от "Шериф":
Ти кога си бил том бе шушляк. Половината шосета са като лунен пейзаж, а на мостовете и виадуктите караш с 5 км/ч защото последният ремонт на всички мостове в САЩ и било в 1973-1975 г. Безкрайни,гладки и без дупки са шосетата само във филмите на Холивуд. Тази субстанция с която са ви заливали 40 години ви е промила мозъците. САЩ отдавна не са това което бяха. Те допуснаха почти 80 милиона неграмотни маймуни от латинска Америка за последните 30 години. В момента белите са малцинство 48 процента спрямо 52 процента за цветнокожите. Именно белите я създадоха САЩ а сега им плюят в суратите разни отрепки , които не могат да се подпишат, а някои даже не знаят английски. Това е вашия рай. Кочина.Коментиран от #35
20:57 17.08.2022
31 Някой
Коментиран от #32, #37
21:46 17.08.2022
32 Колега
До коментар #31 от "Някой":
Като ти чета писанието, колко си неграмотен и скаран с граматиката мога да си представя и колко си шофьор.Вече ти е късно да се ограмотяваш,но поне се въздържай от писане,не ти се отдава.Ако хората които ти четат коментара трябва да градят представа за тежко товарните шофьори по тебе,ще приемат всички за прости, неуки и неграмотни.Имай уважение към колегите си,недей писа повече.
С уважение от един човек който е зад големия волан от 1992г. Нищо лично.
23:01 17.08.2022
33 Ехо
До коментар #15 от "Путлеристан":
Това е само данъци. За пенсия, за здраве. Знаеш ли колко е пълната здравна застраховка. Може да му се наложи да тегли кредит. Погледнато това са страшно много пари. Но американската данъчна, пенсионна и здравни системи са различни от европейските. Мисля, че даже може и да не плащаш за пенсия и здраве06:51 18.08.2022
34 Не думай!
До коментар #1 от "Шериф":
С тези си думи ще отвориш работа на путинистите. Лакеите на путин в България скороспешно ще почнат да убеждават съфорумците колко по-хубави са магистралите в Сибир!!! Ммм, само човек пътувал по американските пътища ще ти повярва. За останалите е химера.09:13 18.08.2022
35 Нико
До коментар #30 от "Симо":
Пич,колкото и да е зле САЩ, винаги ще е поне десет пъти по-добре от Раша. Въпрос на манталитет.09:18 18.08.2022
36 Не думай!
09:23 18.08.2022
37 Язък ти, че
До коментар #31 от "Някой":
Не знаеш да пишеш, но това на стари години е късно за оправяне. Колкото до американските шофьори и аз ги следя. Тоя в Канада се скъсва от работа, пътищата в Канада като нашите, та даже и по лоши. Далаверата Василчо си е селска пръчка и като кара снима обяви за работа като шофьор. Българина—Канадец, кара само за индийски компаний и за две години смени три или четири такива. Сигурно защото са много точни и много плащат. Заедно на пътя му е канала. Гледайте го и ще разберете колко е страхотно. Следя и шест тираджий в Русия. Най вече ме интересува как се държат влекачите. ДАФ, Скания, Мерцедес, МАН, Волво и Камаз к5. Страшно трудни условия, защото в Русия зимата е много люта, но техниката на всички се държи отлично.Коментиран от #39
14:53 18.08.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Петър
До коментар #37 от "Язък ти, че":
Пътищата са по лоши само в твоите сънища, толкова сме назад от тях че си нямате на представа къде са развитите държави къде сме ние08:46 19.08.2022
40 Шофьор
09:27 19.08.2022