Руският президент Владимир Путин подписа указите за признаване на независимостта на украинските Запорожка и Херсонска области, предаде БНР. Указите влизат в сила веднага и в тях се отбелязва, че президентът е взел решението в съответствие с принципите и нормите на международното право и като е отчел волеизявлението на хората на допитванията.
ТАСС пояснява, че независимостта на т.нар. Донецка и Луганска народни републики е била призната през февруари, а Ройтерс допълва, че указите са междинна стъпка преди регионите да бъдат обявени за част от Русия.
По-късно се очаква Путин да подпише договорите за присъединяване към Русия на части от четирите украински области, където Москва проведе референдуми.
Украинският президент Володимир Зеленски свиква спешно заседание на Съвета за национална сигурност и отбрана.Самият Зеленски не разкри подробности за темите и решенията. Във вечерното си видеообръщение заяви само, че „ще има решения“. Секретарят на съвета Олексий Данилов обаче определи това, което предстои да бъде одобрено там, като важно и фундаментално за страната.
Зеленски предупреди и че анексирането няма да донесе желаните резултати на Москва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гълъбето
Коментиран от #4, #25, #35
05:10 30.09.2022
2 КОТарАК
Коментиран от #36
05:18 30.09.2022
3 Софиянец
05:18 30.09.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Какво е подписал?
Последните напъни на една бавнозагиваща империя, с малък цар-плъх начело 🤣
Но няма страшно. До някой месец Зеленски ще анексира Москва.
05:22 30.09.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Хуин
05:35 30.09.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 оня с коня
Коментиран от #65
05:44 30.09.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Няма такава възможност
До коментар #10 от "Дипломат Чукчев":
Възможностите са война или отстъпление на Русия, защото не Украйна нападна. И не Украйна може да спре. Ако те спрат, руснаците ще ги избият.. Явно Путлер избра войната.Ние не можем да си позволим да отстъпим, и да оставим Путлер да избива безнаказано украинците.Освен това падне ли Украйна, Путлер ще се залепи на нашите граници. Това няма да подобри ситуацията. Напротив, той ще добие смелост и време да се подготви за поредната денацификация. Не, НАТО няма да изостави Украйна.
А и няма нужда да го прави. С нашите производствени възможности, ние можем да произведем толкова оръжие, че когато Зеленски приключи с Путлер, Русия ще прилича на Луната.
С Русия е свършено. Просто е въпрос на време. Зимата идва за цар-плъх.
Коментиран от #16, #20
05:55 30.09.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 007
06:06 30.09.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Сър Пичук
Гласувалите на референдумите си купиха фабрики на 8 Септември, а това е лебедовата песен на едно жуже...
06:15 30.09.2022
18 Да пропагандираш
До коментар #16 от "Дипломат Чукчев":
геноцид срещу цял народ говори за тежко душевно растройство. Какво са ти направили украинските жени и деца незнам, но всеки да си направи изводите за пропагандаяторите на Путлер.Що се отнася до непобедимостта на руската армия и какво знаят децата, предполагам, че зависи коко са интелигентни децата.
Само за последния век русия губи воини от Япония, Финландия, капитулира в първата световна война, едвам оцелява във втората с помоща на САЩ, губи войната в Афганистан. Непобедима казваш 🤣🤣🤣
Русия е корумпирана и растурена държава с един самозабравил се лидер. Силата на руската армия е мит, крепящ се на лъжи и пропаганда и това се видя в Украйна, която щяха да превземат за 3 дни 🤣🤣🤣
Но предполагам, че историята не ти е била силата в училище. Явно не е и математиката. Русия за мащабите на НАТО е като Любимец за мащабите на България и затова Путлер се крие зад атомните бомби. Няма да му помогне. Зимата идва.
06:17 30.09.2022
19 Мнение
06:17 30.09.2022
20 Блажени са вярващите
До коментар #13 от "Няма такава възможност":
Русия е географски непобедима! Ако в Западна Русия е нощ то в източна е сутрин. Няма как да победиш враг който може да се бие денонощно. Още след ВСВ горещ конфликт в Русия е невъзможен! Това е и причината за студената и икономическата война за разпад на СССР. Украйна е опит за повторно изиграване по-старият сценарий, но този път няма да мине номера. Ясно се вижда къде има недостиг на суровини, енергия и продоволствия, което значи карай на производството и никакъв шанс за ЕС. Западните държави ще имат същият производствен капацитет, като африканските държави. Запада си отива заедно с Украйна, само под въпрос са САЩ или поне докато не източат държавният петролен резерв.Коментиран от #22, #43
06:18 30.09.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Честито освобождение !
До коментар #1 от "Гълъбето":
Вас никой не ви пита!06:34 30.09.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Дрън дрън та пляс
06:37 30.09.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Блажени са вярващите
До коментар #22 от "Живееш с митове и легенди":
Говорим след ВСВ, но хайде да приемем има някаква помощ от САЩ за което Русия си изплати дълга. Другите доводи не са верни. Русия ще постъпи с Украйна, както запада със Сърбия имат този военен потенциал. Русия от вносител на храни стана износител и то сериозен. Голям производител на торове, ясно за какво са необходими. Ембарго налага само запада, а те няма да са по-голям консуматор от африканските държави. Консуматорите са Китай и Индия, който запада иска да противопостави и това е ясно защо. Не виждам полезен ход, защото горещ конфликт между запада и Русия е равен на Армагедон. Или всички ще умрем или запада ще си затвори очите за Украйна, както Русия си затвори очите за Сърбия.Коментиран от #38
06:42 30.09.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 България
06:45 30.09.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Не е същото!
До коментар #2 от "КОТарАК":
Ако тъщата ти се е нанесла във въпросния апартамент е друга работа!06:46 30.09.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Пак не съм съгласен
До коментар #32 от "Блажени са вярващите":
Да помислим малко. Сърбия извърши геноция в Сребреница и това предизвика реакцията на НАТО, т. е. Сърбия извършваше в Югославия етническо прочистване, каквото сега Путлер извършва в Украйна. И пак НАТО се намесва на страната на жертвата. Аз нямам морален проблем с това. Руснаците и сърбите трябва да се срамуват.Казваш, че русия ще изнася в Китай и Африка. Проблемът е, че Китай самите са държава-износител и нямат нужда от русия, а африканските пазари са много малки, сравнени с Европа. Удърът върхи икономиката на русия ще е огромен, може би около 25-30 % надолу. Т и сега са бедни, но ще обеднеят още, а забраната за внос на технологии от ЕС ще ги превърне в изоставаща държава. Те и сега могат да правят само Лада, без ейрбег.
Житото нас не ни грее, защото ЕС е Износител. Проблема стана, защото Путлер спря житото за Африка и ги обрече на глад. Затова се намеси ЕС.
06:53 30.09.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Я ти отвори интернет
До коментар #37 от "хрониките на пастира":
И сравни брутния вътрешен продукт на ЕС и Русия. Провери за себе си. Територията няма значение, освен ако не смяташ, че руснаците ще ядът камани.06:55 30.09.2022
42 Брей
06:56 30.09.2022
43 Сър Пичук
До коментар #20 от "Блажени са вярващите":
Русия няма нужда друг да я побеждава защото се побеждава сама. Както СССР се срина сам, така и Русия ще го направи. Външните сили могат само да ускоряват или забавят процеса, но не и да го предизвикват или спират.Проблемът на много от днешните политици е, че подценяват съвременните технологии и нивото на интелигентност на хората.
06:56 30.09.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Малко шоросче
Коментиран от #49
07:05 30.09.2022
48 ЩАТСКО ОРЪЖИЕ ТРЕПЕ РУСНАЦИ
07:07 30.09.2022
49 Така е
До коментар #47 от "Малко шоросче":
Даже вече раздавали порциони от въглищата от Домбас на войниците, да си ги хапват докато чакат Хаймарса да им кацне на главите 🤣Коментиран от #60
07:08 30.09.2022
50 гумата
07:09 30.09.2022
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 РУСКА МАЙКА
07:10 30.09.2022
53 От страни
Коментиран от #61
07:15 30.09.2022
54 Просто съм икономист
До коментар #51 от "Про-мити мо-зъ-ци":
Не вярвам в чудеса, рептили, ваксини с чипове, световни конспирации, НЛО, Копейкин, ГЕРБ иБСП.Вярвам на цифри и факти. Имаш ли и един исторически документ, който да доказва думите ти. Мислиш ли, че всички историци в света са се сговорили да изопачат историята за Хитлер, за да може сега ти да не го ползваш за пример. и Мислиш ли, че ти си единствения, който е разбрал истината, докъто останалите от нас живеят в неведение ????
В дядо Коледа вярват децата. Аз вярвам на фактите. Както виждаш и след тоталната разруха на Германия след ВСВ, тя пак е сред най-силните икономики в света. Няма чудеса. Само правила, добро образование, интегритет и здрава работа. А ако може да избегнеш и комунизма, още по добре.
Коментиран от #67
07:17 30.09.2022
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Ломчанин
Не е ПОДПИСАЛ, а ЩЕ ПОДПИШЕ. Днес в 15,00. А в понеделник Думата ще го приеме. После, мсй, и Съвета на федерацията.
07:20 30.09.2022
57 Жоро
07:20 30.09.2022
58 Тити
07:22 30.09.2022
59 Румен
07:23 30.09.2022
60 Да кажа
До коментар #49 от "Така е":
Остави сега Хаймарса да се движи по волоколамското шосе към Москва . Аз съм лудо влюбен в Байрактара. Къде остана моя любим Байрактар . Искам да го споменавате по често. А съвсем го забравихте.07:24 30.09.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Мишел
А когато някой е независим, той сам определя дали и към кого да се присъедини.
Създаването от САЩ на независимата държава Косово ще създава проблеми на многонационалните държави.
Коментиран от #63
07:33 30.09.2022
63 Правилно си го написал
До коментар #62 от "Мишел":
Когато някой е независим.........Но когато въоръжени с автомати войници обикалят по домовете на хората, това е друг въпрос. Ако дойдат у нас и ние ще гласуваме или ще станем статистика на жертвите във войната.
Това казват всички - референдум с оръжие е лудост. Надявам се, че и ти си съгласен.
Коментиран от #66
07:39 30.09.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Ахаа
До коментар #11 от "оня с коня":
Демек русиа ще я направят "на стъкло",така ли?Някой го писа тва и затуй е в скоби.Ши видим по-натам кво стаа.07:54 30.09.2022
66 Мишел
До коментар #63 от "Правилно си го написал":
Автоматите са украинска пропаганда- никой не е видял въоръжени с автомати да карат хората в Новорусия да гласуват. Гражданите на четирите области гласуваха на референдума без принуждение, защото този референдум им осигурява сигурна защита от етническо насилие и от терора на бандерофашистите.Коментиран от #68, #77
08:03 30.09.2022
67 Вярваш във факти, числа и цифри
До коментар #54 от "Просто съм икономист":
Особено тези, прокламирани от САЩ. Трябва да внимаваш с историческите факти. Знаем какво пише в македонските учебници. А Европа вече се опитва да изкара нацизма като нещо приемливо и благотворно. И какво точно влагаш в понятието комунизъм? И ти не знаеш. Но имаш убеждения. Лошо няма след като това те прави щастлив.Коментиран от #70
08:09 30.09.2022
68 Брат, пак ще кажа
До коментар #66 от "Мишел":
не вярвам в рептили и НЛО.А автоматите можеш сам да ги видиш в интернет от камерите на апартаментите на хората. Провери за себе си. Не вярвай сляпо на руската пропаганда.
А ако и на това не вярваш, то поми сли върху това - всички държави (май без Еритеея, Сирия и северна корея) НЕ признават рефередума. Китай и САЩ немогат да се гледат но са заедно в позицията си. Даже Сърбия, която е руски сателит не ги призна.
Потърси в интернет, виж с очите си как се гласува.
Не се оставяй друг да мисли вместо теб.
Коментиран от #79
08:11 30.09.2022
69 Перо
08:21 30.09.2022
70 Не, тези които и ти
До коментар #67 от "Вярваш във факти, числа и цифри":
можеш да провериш в интернет. Провери брутния вътрешен продукт на ЕС и Русия и ми кажи ако откриеш различни числа. Руската икономика е дейстително по-малка от тази на Италия и това няма общо със САЩ.Второ, мисля, че се казва северномакедонски учебници. Македонците са били гърци. Нп не съм чел техни учебници.
Трето, комунизъм е тоталитарен строй, базиран на илюзията за самодостатъчност на националната икономика, експлоатация на труда на хората за облагодетелстване на партийните елити, изземане на часната собственост и убиване на икономическата инициятива. Забранен от закона режим, които отнема, достойнството, свободата и правата на хората.
А дали това ме прави щаслив - ДА. Липсата начестен дебат в България по всички въпроси превръща гражданите ни в зомбита, които пишат в чата, че украйнците ЗАСЛУЖАВАТ да бъдат избити. Политиците ни са пълна дупка и затова се крият в сарай, джипки, дивани и незнам къде.
Писна ми да гледам безучастен и затова, когато имам време се ангажирам в дебати в този сайт, защото вярвам дълбоко, че само истината ще ни освободи.
Коментиран от #73
08:24 30.09.2022
71 Няма Украйна - няма проблем
Коментиран от #72, #76
08:27 30.09.2022
72 Точно се появи
До коментар #71 от "Няма Украйна - няма проблем":
за да потвърдиш, това, което написах токущо. Моля те прочети дебата от начало, зада не се повтарям.Мерси!
08:29 30.09.2022
73 Хехе
До коментар #70 от "Не, тези които и ти":
Ами според дефиницията ти май в момента в България има комунизъм.Коментиран от #74
08:34 30.09.2022
74 Да, тук вече съм съгласен
До коментар #73 от "Хехе":
И в това е проблема. Окупирана и неработеща държава, която съществува само на хартия. Неработеща администрация, която е ангажирана само с кражби. Поголовна корупция. Липса на каквито и да е правила и закони. Неработещи медии, фигуранти политици. Липса на демокрация.Това ме вбесява. Не искам да виждам родината си такава. Правилно си ме разбрал. Комунизмът никога не ни е напускал. Само е разхлабен и замаскиран с псевдодемокрация.
Но този дебат в България никой не иска да води. Путинската пропаганда е по интересна.
Коментиран от #83
08:41 30.09.2022
75 Вова
09:02 30.09.2022
76 Сър Пичук
До коментар #71 от "Няма Украйна - няма проблем":
Няма Путин, няма проблем!По-лесно е!
09:19 30.09.2022
77 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #66 от "Мишел":
рт1 показа военни които вьоръжени ,които ходят по домовете за да гласуват.На цялото кремълско изпълнение,аз казвам:Пир по време на чума!И на руснаците е ясно,че тези територи те няма как да ги опазят,но се опитватчрез заплахата АЕЦ запорожие да размътят водата.Никой няма да им обърне внимание!докато в москва ще има концерт около лиман ще умират руснаци и хора заради лудоста на един кремълски идиот!Коментиран от #78
09:37 30.09.2022
78 Мишел
До коментар #77 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Фантазираш. Не само ти гледаш телевизия. И аз я гледам, и то трезвен.Тези територии на Новорусия ще бъдат опазени, а и всички останали територии в Малоросия с преобладаващо рускоговорящо население .
Ходът на специалната операция се променя коренно и Украйна изчезва.
09:56 30.09.2022
79 Мишел
До коментар #68 от "Брат, пак ще кажа":
В последните осем години рускоговорящото население в Украйна бе подложено на такива гонения, че приканването да гласуват с автомати са напълно излишни. Всички рускоговорящи са наясно, че за да оцелеят, трябва да получат защитата на Русия. А това може да стане само през независимост и влизане в състава на РФ.Коментиран от #80, #82
10:05 30.09.2022
80 Вова
До коментар #79 от "Мишел":
От днес твоите рускоговорящи, които са били подложени на геноцид, биват мобилизирани извън заявената квота. Не са доволни от този факт. Те и до днес не могат да разберат точно от какво ги освобождават, но няма значение.Коментиран от #81
11:13 30.09.2022
81 Мишел
До коментар #80 от "Вова":
Нищо чудно е да бъдат мобилизирани като граждани на Русия., които имат права и задължения.Колкото до това, че тази мобилизация е извън квотата, ще ти кажа на ушето, че при частичната мобилизация реалният и обявеният брой мобилизирани не съвпадат. Обикновена военна хитрост - ще бъдат мобилизирани толкова, колкото трябват.
Коментиран от #85
11:24 30.09.2022
82 Сър Пичук
До коментар #79 от "Мишел":
Какви гонения вееее!Нали рускоговорящите си бяха в ДНР и ЛНР, а от другите две области почти никой не е останал и гласуваха предимно руските военни. Даваха ги как чакат под строй за да гласуват.
На никой не му пука за рускоговорящите, а се интересуват само от териториите. И самите те ще го разберат, но по трудния начин. Самите руснаци бягат от Русия, а новите, направо ще прегризат синджира, само да се махнат окупаторите.
11:38 30.09.2022
83 И аз съм съгласен
До коментар #74 от "Да, тук вече съм съгласен":
но това се случва под вещото ръководство на САЩ и ЕС, които ни имат за колония.11:47 30.09.2022
84 Факт
12:19 30.09.2022
85 Вова
До коментар #81 от "Мишел":
Сладур си ти, Мише! Първо принуждаваш свободен човек, под дулото на автомат, да смени националността си, а после му казваш, че сега трябва и да умре. Хуманизъм в действие.12:24 30.09.2022