Една трудна за приемане истина за германската автомобилна индустрия

24 Юли, 2025 10:47 9 250 34

  • мита-
  • германия-
  • ес-
  • сащ-
  • доналд тръмп-
  • автомобилна индустрия

Западният печат коментира търговските преговори между САЩ и ЕС и възможните резултати от срещата между ЕС и Китай

Една трудна за приемане истина за германската автомобилна индустрия - 1
Снимка: БГНЕС/ EPA

Западните издания коментират тази сутрин търговските преговори между ЕС и САЩ, както и срещата на върха между ЕС и Китай на този фон, пише БТА.

Британският в. "Гардиън" пише, че ЕС и САЩ са близо до сключването на търговско споразумение, по силата на което ще бъдат наложени 15% мита върху повечето вносни стоки от ЕС.

Окончателното решение обаче остава в ръцете на президента на САЩ Доналд Тръмп, но ако споразумението бъде договорено, това би означавало, че сделката за ЕС ще бъде по-неизгодна от тази на САЩ с Великобритания, която се съгласи на 10% базови мита, коментира вестникът.

Това ще бъде трудна за приемане истина за германската автомобилна индустрия, чиито мита ще бъдат намалени от 27,5%, но все пак ще бъдат повече от пет пъти по-високи от 2,75-процентовото вносно мито, което бе в сила, преди Тръмп да се върне в Белия дом, добавя изданието. Въпреки че все още няма финализирана сделка, става ясно, че се обмисля и допълнително намаляване на митата или премахване на алкохолните напитки от списъка с обложени с мита стоки, което би било победа за износителите на уиски и коняк в ЕС и за износителите на бърбън в САЩ.

Европейското издание на сп. "Политико" коментира, че ЕС се надява да сключи споразумение с Китай в областта на климата на днешната среща между китайския президент Си Цзинпин, председателката на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен и председателя на Европейския съвет Антонио Коща.

"В продължение на десетилетия единствените значими споразумения, които Китай сключваше с други държави за намаляване на огромното си производство на парникови газове, бяха с другия най-голям замърсител в света – САЩ. Сега обаче Европейският съюз се опитва да стане част от този клуб", пише списанието. Независимо от това, експерти твърдят пред "Политико", че съвместното изявление на лидерите на ЕС и Китай преди срещата днес може да бъде така необходимият стимул за пазарите на чиста енергия и да даде политическа увереност на правителствата на други държави да намалят още повече собствените си емисии.

Според списанието няма изгледи за ползотворни дискусии нито в областта на икономиката, нито сигурността, нито търговията, тъй като търговското напрежение създава дистанция между двете страни.

"Всъщност, климатът е единствената тема, по която изглежда има някаква надежда за резултат, който да премине отвъд усмивките от учтивост", пише изданието, като изтъква, че евентуалната сделка с ЕС би насърчила опитите на Китай да се позиционира като противовес на Тръмп и като поддръжник на ООН и многостранността.

Американският в. "Уолстрийт джърнъл" отбелязва, че сделката с Япония и потенциалната сделка с Европа са предшествани от месеци на несигурност и вероятно ще доведат до повишаване на цените, като същевременно ще внесат малко яснота в световната търговия. Според изданието стремежът на Тръмп да въведе нов стандарт за световната търговия се изостря, тъй като официалните представители на САЩ и Европейския съюз се договарят за възможна сделка за 15-процентово мито, която може да последва подобно споразумение с Япония.

"Взети заедно, двете сделки представляват повратна точка в месеците на глобални търговски преговори, които подклаждат несигурност сред инвеститорите и най-големите търговски партньори на Америка", коментира "Уолстрийт джърнъл".

Друг американски вестник – "Вашингтон пост" изтъква, че чуждестранните лидери са прави, че Тръмп греши по въпроса за митата, но поради същата причина, поради която неговите мита са погрешно и саморазрушително упражнение за американците, би било грешка и за други държави да въведат свои собствени. Според изданието, за да защитят своите потребители и предприятия, най-добрият ход, който могат да направят другите страни, е да премахнат всички свои мита дори ако Тръмп откаже да последва примера им.

"Нито един от най-големите търговски партньори на Америка не разчита на митата за значителна част от държавните си приходи, а повечето богати държави вече са по-отворени към търговията, отколкото Съединените щати преди Тръмп. Премахването на оставащите мита би било победа за техните народи", пише вестникът.

"Вашингтон пост" подчертава, че "едно от многобройните недоразумения на Тръмп по отношение на търговията е неговото твърдо убеждение, че чужденците плащат американските мита". Вестникът уточнява, че макар на теория да е възможно част от данъчните тежести да се поемат от чужденци, реалните проучвания постоянно показват, че митата се поемат от гражданите на страната, която ги налага. Според изданието лидерите на свободните държави по света не трябва да се съгласяват с желанието на Тръмп да намали световната търговия и да увеличи протекционизма.

В. "Ню Йорк таймс" цитира анализатори, според които срещата на върха между ЕС и Китай "няма да доведе до много резултати".

"Мисля, че на тази среща ще се говори много, но няма да се стигне до сключване на сделка", казва Абигаел Васелие от Института за изследване на въпросите по Китай "Меркатор" в Берлин.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    18 7 Отговор
    Няма нито един германски автомобил без български части.

    Коментиран от #3

  • 2 Злобното Джуджи

    19 11 Отговор
    Кое пък е толкова страшното ?
    В С.А.Щ германски и европейски автомобили не се търсят и карат. Там си карат здравите с чугунни блокове американски автомобили, а по-бедните американци и черните мабой карат Хонди и Судзукита 😆

    Коментиран от #6, #10

  • 3 таксиджия 🚖

    4 28 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Точно така, митата на Тръмпоча ни засягат и нас пряко!

    А Костадин Центаджиев републиканеца заяви гордо в ютюб канала му:"Аз и Възраждане напълно подкрепяме митата на президента Тръмп!"

    Коцко и вАзраждане подкрепят затварянето на заводи в България. Те са основно в Пловдив и Враца.

    Коментиран от #33

  • 4 ха ха ха

    40 7 Отговор
    Време е гермаснките производители да си набият в главите, че не може един работник на поточната линия в Волфсбург да взима 10 000 евро и продукта му да се конкурира с китаеца , който взима 1000 евро. Много се разглезиха тези синдикати. Ще има приземяване, приземяване, приземяване

    Коментиран от #7, #8, #11, #13

  • 5 хъхъ

    35 6 Отговор
    Приключих с немските таралясници преди около десетина години.
  • 6 матю хари

    33 4 Отговор

    До коментар #2 от "Злобното Джуджи":

    Живях в САЩ 10 години. Има лекари и адвокати с луксозни европейски коли, но са рядкост. Средната класа предпочита американски или японски коли. За дизел не искат и да чуят - само за камионите.
  • 7 Те почнаха

    25 0 Отговор

    До коментар #4 от "ха ха ха":

    Вече със съкращаване, съкращаване, съкращаване
  • 8 бен Ходжа

    38 0 Отговор

    До коментар #4 от "ха ха ха":

    Време е да се върнат към корените си. Не може една "народна кола" да ми я продават за 35 хиляди евро, и то най-постната версия. Наблъскаха електрониката от премиум колите и в тези за "обикновените хора", освен ядове и посещения по сервизи друго няма. Карам Хонда Акорд седан и мисля че по нищо не отстъпва на немските по визия и комфорт, а е доста по-надеждна и евтина за поддръжка.
  • 9 Някой

    16 2 Отговор
    Без китайските материали за батерии и така нататък, не могат да произвеждат коли и това си го коментираха. Как ще се разберат с Китай, е по-важно дори от това със САЩ. Може да продават колите в ... Русия. ;)

    Коментиран от #12

  • 10 Някой

    9 7 Отговор

    До коментар #2 от "Злобното Джуджи":

    Европейските коли се водели там лукс. Американските си отчитат като доста по-лоши. Преди Русия произвеждаше повече коли на човек от населението, отколкото САЩ - бе преди няколко години, а сега не знам. Най-голям производител е Китай, а от големите бе Иран. От отдавна колите не са мярка за развитие.
  • 11 от коментара ти

    2 3 Отговор

    До коментар #4 от "ха ха ха":

    разбирам че нямаш никаква представа за реалността..!

    Коментиран от #14, #16

  • 12 ха ха ха

    21 2 Отговор

    До коментар #9 от "Някой":

    не е проблема в суровините, а в тъпата идея за зелените глупости. Мит е че редкоземните елементи са само в Китай. Просто те не се притесняват че ще замърсяват и ги обработват. Докато нашите зелени талибани пищят като ощипани госпожици, ако случайно някой откъсне някое листенце. Същото е и за газ и нефт. С такова мислене няма как да се конкурираш с Китай и САЩ на които не им пука за екологията.
  • 13 КзББ и ДП

    14 1 Отговор

    До коментар #4 от "ха ха ха":

    Маде ин Джърмани и хергщельт ин Дойчланд, беше,беше отдавна.Сега основно е маде ин Чайна ма взе да боли,боли,боли
  • 14 ха ха ха

    18 2 Отговор

    До коментар #11 от "от коментара ти":

    реалността е , че ако не се съобразиш с конкуренцията и продаваш автомобилите си 2-3 пъти по-скъпо, разчитайки на стари лаври ИЗЧЕЗВАШ от пазара. Няма друга реалност

    Коментиран от #17, #18

  • 15 Механик

    22 6 Отговор
    Германия, "локомотива на Европа" спука гума. Огняра и машиниста се целуват нежно пред козметичното студио в очкаване да им направят прически на "пубиса". А началниците на депото се пърчат, че ще пуснат нови ЖП-линии и събират пари да купят още много кюмюр, за да победят Москва. А то няма кой да фвърга кемуро, че няма и къде да се фърга. Огиня угаснал отдавна.
    Е това е тъжната истина.
  • 16 Запознат

    26 5 Отговор

    До коментар #11 от "от коментара ти":

    И каква е реалността според пропагандата - германците са много развити и всичко се прави от роботи и за това взимат такива заплати а в Китай всичко се прави на ръка и за това са ниски - така ли ви казаха. Ще останеш неприятно изненадан ако видиш китайски завод и го сравниш с "технологичния" германски.

    Реалността е че "богатия" запад вече не е богат защото няма колонии от които да смуче. Останаха съвсем малко но те вече са опоскани - сега мерака им е Русия ама тя не иска доброволно да стане колония - ако бяха Горбачов и Елцин можеше да се получи ама от къде се пръкна този лош Путин и им обърка плановете.

    Коментиран от #24

  • 17 Шофьор

    15 2 Отговор

    До коментар #14 от "ха ха ха":

    "разчитайки на стари лаври"

    Ами те "германските коли" освен да разчитат на стари лаври друго не им остана - нито качество имат нито външен вид нито пък са нещо иновативно - новите германски коли станаха пълни боклуци - имаше стари мерцедеси които изкарваха по над милион километра а сегашните ако изкарат гаранцията трябва да си щастлив.

    Коментиран от #23

  • 18 Сибирь

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "ха ха ха":

    Мило,скъпо дете,м защо си мислиш,че китайците работят за без пари?! Или ,че във Волфсбург получават такива огромни заплати?!

    Коментиран от #32

  • 19 Сибирь

    20 1 Отговор
    Като човек имал нещастието да работи за големи западни компании смятам ,че основната причина за проблемите е ,че запада го управляват менажери ,а Китай инженери. Хора,които са започнали от дъното и знаят нещата в подробности. На запад се омесиха политика и бизнес, напълни се с хора на ръководни позиции без ден трудов стаж и нямащи идеи за бъдещето. За това и всички инженери от Мерцедес избягаха в БЙД например.
  • 20 извън цензурата

    10 1 Отговор
    ЕС не е юридическо лице . Всяко споразумение сключено от ЕС е нищожно .Договора за ЕС не упълномощава Урсула от името на всяка държава членка да договаря.
  • 21 еврогрупата

    16 4 Отговор
    Идва времето когато Китай , Русия и Иран ще наложат санкции на евромалоумниците.

    Коментиран от #29

  • 22 Саш и европа са в мега фалит

    5 4 Отговор
    Колите на европа са скъпи и еднодневки иначе няма как да правят милиарди и да оцелеят в текущата икономическа обстановка
  • 23 Саш и европа са в мега фалит

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "Шофьор":

    Няла ка да карат по милион километра щото новата продукция напира желанието за печалби същоо и за да не караш 1 мил км се прави така че щеш нещеш да се строши колата и да е ремонтно не пригодна и да тичаш да купиш следващия шедьовър на жерманските авто концерни и така огромните парични потоци към тях да не секват

    Коментиран от #27, #28

  • 24 Точно така

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Запознат":

    + 1 Точно така и от мен
  • 25 И аз да кажа

    5 1 Отговор
    Др. СИ е съкратил престоя на "европейската" делегация от 2 дни - на 1 ден. А, сещайте се какво ще подпишат за 1 ден.
  • 26 Путин гол до кръста на пони

    6 2 Отговор
    Дано пукнат всички европейски джендъри дето ми налагат санкции! С брад ми Тръмпи ще ги тричаме яко!

    Коментиран от #31

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Путин гол до кръста на пони

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Саш и европа са в мега фалит":

    Само така! Немам друг шанс да издрапам!
  • 29 Путин гол до кръста на пони

    0 4 Отговор

    До коментар #21 от "еврогрупата":

    Товаришчи задунайски тр@лове, дайте газ!
  • 30 Политико е Пуснал Локумената фабрика!!

    0 0 Отговор
    Тея са нещо като Жрици в Медийнста среда!!
  • 31 Путин гол до кръста на морски кон

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Путин гол до кръста на пони":

    Олд спайске ти и евронац истите окупантив тричате европейците живещи мирно тихо от хилядолетия с украйнците но защо като Хит лер решихте да начправите холо кост на всички европейци а да си оставите живи само украинците май само баща ви Хит лер може да ни каже
  • 32 Канадски сибир

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Сибирь":

    Ами защото си "Мило,скъпо дете" от брака на Мак рон и Стар мър
  • 33 Върховенството на П

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "таксиджия 🚖":

    Пловдив и Враца. само от автомобили се издържат бре лок ум без ум
  • 34 Боко

    0 0 Отговор
    уРсула е мазен Т Р А ВЕ СТИТ🪦💣