Масови съкращения: германската автоиндустрия е в тежка криза

26 Август, 2025 18:25 4 861 143

  • германия-
  • фридрих мерц-
  • автомобилна промишленост-
  • автоиндустрия-
  • икономика

Германската промишленост е в дълбока криза, а автомобилният сектор е особено силно засегнат

Масови съкращения: германската автоиндустрия е в тежка криза - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Германската автомобилна индустрия масово съкращава работници и служители заради кризата в бранша. Само за една година работните места са намалели с 50 000 - повече, отколкото във всеки друг сектор на икономиката.

Германската промишленост е в дълбока криза, а автомобилният сектор е особено силно засегнат. Само за една година в него са съкратени около 51 500 работни места, или близо седем процента от всички заети, показва анализ на консултантската компания EY, стъпващ върху официалните данни на Федералната статистическа служба. Нито един друг промишлен отрасъл не е бил толкова силно засегнат, пише АРД.

Спадащи продажби - не само в автомобилния сектор

Към 30 юни в германската промишленост са били заети общо около 5,42 милиона души - със 114 000 по-малко, отколкото преди година. Това означава, че за тези 12 месеца са били съкратени 2,1 на сто от работните места. От 2019 година, последната преди Ковид пандемията, около 245 000 работни места дори са били закрити, посочва по темата и агенция ДПА.

Съкращенията на работни места отразяват трудните условия за бизнес: през второто тримесечие оборотът в отрасъла се сви с 2,1% - осмото поредно тримесечие на спад. По данни на EY всички сектори, с изключение на електронната промишленост, са отбелязали спад.

"Огромен спад на печалбите" и програми за свиване на разходите

В автомобилната индустрия продажбите са намалели с 1,6%. Производителите на автомобили страдат от спадащите продажби, силната конкуренция от Китай и скъпия преход съм електромобилност. Към това се прибавят високите цени на енергията, бюрокрацията и митническият спор със САЩ, който оскъпява германския износ.

Производители като Мерцедес-Бенц и Фолксваген, както и доставчици като Бош и Континентал вече изпълняват програми за съкращаване на разходите. "Мащабният спад на печалбите, свръхкапацитетът и отслабващите външни пазари правят неизбежни съкращенията на работни места - особено в Германия, където се намират ръководството, администрацията и цялата научноизследователска и развойна дейност", казва пред АРД експертът на EY Ян Брорхилкер.

Германия се "деиндустриализира"?

Съкращенията засягат и други отрасли на промишлеността: повече от 17 000 работни места са закрити в машиностроенето, 12 000 - в металопроизводството, докато в химическия и фармацевтичния сектор почти няма закрити работни места, уточнява ДПА. В крайна сметка германската промишленост страда от скъпата енергия, бюрокрацията и слабото вътрешно търсене. Напоследък негативен фактор е и митническият спор със САЩ. "Огромният спад на износа за САЩ силно засегна германската промишленост", казва Брорхилкер.

Критиците вече говорят за "деиндустриализацията" на Германия. И все пак заетостта в промишлеността всъщност се е увеличила за по-дълъг период от време: според Федералната статистическа служба в края на 2024 г. тя е била с 3,5 % или 185 000 души по-висока, отколкото през 2014 г., отбелязва АРД.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ъъъъъъъъъ

    165 7 Отговор
    Санкциите работят!

    Коментиран от #40, #42

  • 2 Последния Софиянец

    116 7 Отговор
    Всички германски коли имат части произведени в България.Това е лошо за България.

    Коментиран от #11, #34, #38

  • 3 БОЛШЕВИК

    145 6 Отговор
    Нали западняците работят със санкции? А то вола рие на гърба му пада!

    Коментиран от #10

  • 4 тутуту

    71 1 Отговор
    Ми как няма да е в криза като за функции на електричките искат събскрибшън :Д
  • 5 SS ΔρуΓαρΚαΤα Урсуланка

    106 4 Отговор
    Ще опрови нещата в СоциалЛанд
    Санкции, санкции, санкции......😁
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Хахаха

    74 3 Отговор
    Да одат в404.
  • 8 Мюнюн фон дер лайен

    110 4 Отговор
    Изпаднали германци! Ще идват при нас по строежите!

    Коментиран от #15, #98

  • 9 Глиста Мерц ги почна

    107 4 Отговор
    Баба Урсулина ще ги довърши. Санкции, аааа. Всичко се връща.

    Коментиран от #111

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ганя Путинофила

    48 12 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Ганя пак ще дуа супата!
  • 12 Леля Гошо

    80 0 Отговор
    А това че понижиха качеството не играе ли роля?
  • 13 Това въобще не е добре

    102 2 Отговор
    Неочаквано обективна статия от ДВ. Имайки предвид зависимостта на българската от немската икономика в контекста на деиндустриализацията на Германия не ни чака нищо добро. Ако си мислим, че заводите за барут и снаряди, в които не е ясно все още колко ще се наложи да инвестираме като държава, жестоко се заблуждаваме. Идва рецесия и ново теглене на държавни кредити.

    Коментиран от #18

  • 14 Глупости на търкалета

    16 51 Отговор
    Пренасочват работници за производство на оръжия!

    Коментиран от #39

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Пич

    108 2 Отговор
    Тъпотията на никого не прощава ! Германците правеха луксозни коли , наистина луксозни и скъпи , но си заслужаваха. Сега правят само скъпи коли , няма нищо луксозно освен дременето върху стара слава. Всичко е рециклирани пластмаси , рециклирани гуми и още куп други боклуци за половин милион !? Е , клиентите не са идиоти !!!
  • 17 Газпром

    104 4 Отговор
    Сбогом Газпром, здравей мизерия
  • 18 Гошо

    79 4 Отговор

    До коментар #13 от "Това въобще не е добре":

    То кога ли добро сме видяли с Германия
  • 19 Ъъъъъъъъъ

    42 0 Отговор
    Закривай!😂

    "Mercedes-Benz е в напреднали преговори за потенциално използване на четирицилиндровите бензинови двигатели на BMW за широка гама от бъдещи автомобили, като част от радикално преосмисляне на стратегията си за двигатели с вътрешно горене, предизвикано от по-бавното от очакваното навлизане на електромобилите.
    Потенциалното обединение – разкрито за първи път от германското списание Manager Magazin, би означавало BMW да предоставя ново поколение бензинови двигатели за използване в моделите на Mercedes, вариращи от CLA, през GLA , GLB , C-Class , E-Class и GLC, до предстоящия „Little G“ .

    Споразумението между конкуриращите се компании се формулира като „стратегическа стъпка за намаляване на разходите за разработка“."

    Коментиран от #62

  • 20 с изключение на електронната промишленос

    32 1 Отговор
    "с изключение на електронната промишленост, са отбелязали спад." !

    Ако не беше електронизацията !

    И тоя сектор !

    Щеше да е Като Другите !

    Но Това не означава !

    Че продуктите им !

    Не са Посредствени !

    Коментиран от #27

  • 21 дойчлър

    71 0 Отговор
    Загубихме и третата световна, но Путин е виновен!
  • 22 Ганя Путинофила

    10 61 Отговор
    Ганя иска де се вози в Беемве, не ще в масквич!
    Но иначе е русофил!
    Сбъркано племе!

    Коментиран от #107

  • 23 Как

    72 1 Отговор
    С тези идиотски еко ограничения няма да се просъществува.Китайците не се съобразяват и действат.
  • 24 откровена

    3 52 Отговор
    Дезинформация. Хората не могат да си ползват отпуските. Не достига работна ръка. Вярно е, че много последователи на азг напуснаха работа, защото Путин тръмп и най вече мъск яко развързаха кесия. Един глас за азг струваше между 500 и 25000 Евро. Много бяха подлагани да напуснат работа с някои суми и т.н.

    Коментиран от #43, #126

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Перке, перке

    63 0 Отговор
    Така е защото Германия и Европа си налагат САМОсанкциониране.
  • 27 Царя ти каза

    14 2 Отговор

    До коментар #20 от "с изключение на електронната промишленос":

    да си смениш чипа !
  • 28 az СВО Победа80

    63 1 Отговор
    Даааа, а уж руснаците трябваше да пострадат от западните "санкции" ....

    Каквото сам си направиш, никой не може да ти го направи!

    🤣🤣🤣🤣
  • 29 4 милиона руски роба бъхтят в Германия

    8 54 Отговор
    Още 1 милион наташки бъхтят в германските бардаци! След работа излизат по улиците, веят руски знамена и врякат: "слава путину"!
    Сега ще трябва да си ходят във великата матушка!

    Коментиран от #143

  • 30 Читател

    44 0 Отговор
    Зелената зделка харесва това
  • 31 А не може да бъде

    34 0 Отговор
    Дакса е на невиждани висоти това отразява жерманската икономика дето е една стъкмистика като сашовската
  • 32 Бай той Толстой

    45 0 Отговор
    САНКЦИИТЕ РАБОТЯТ 😁💪
  • 33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    46 0 Отговор
    а ЕсеС подготвя
    ДЕВЕТНАДЕСЕТИ ПАКЕТ САНКЦИИ🤔🤔🤔
  • 34 Бай той Толстой

    25 0 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Боли ма!Аз искам да видя края!
  • 35 смех

    25 0 Отговор
    Бълга ги ухапала всички пари на ЕС ги пренасочват към 300к кв км немски кен еф.
  • 36 Някой

    32 0 Отговор
    Просто се надяват, че ще ги ползват във военната индустрия после, ама не са познали.
  • 37 Икономист

    44 4 Отговор
    Европа потъва, Русия се въздига! България да напуска титаник!
  • 38 Българин

    30 3 Отговор

    До коментар #2 от "Последния Софиянец":

    Трябва да почнем да произвеждаме части за японски коли!
  • 39 Бай той Толстой

    22 0 Отговор

    До коментар #14 от "Глупости на търкалета":

    Или хапчета.
  • 40 Видьо Видев

    5 46 Отговор

    До коментар #1 от "Ъъъъъъъъъ":

    Масови назначения в Русия! Удвояват производството на снаряди за убиване на украинските деца!

    Коментиран от #47, #59, #68, #135

  • 41 Перо

    37 0 Отговор
    Джендърията ще ги фалира!
  • 42 Дякон Унуфрий Араллампиев

    36 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ъъъъъъъъъ":

    Не си спомням телето да санкционира кравата Европа направи тази грешка Сега да плаща
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Муахахахаха

    37 1 Отговор
    Лъжите им колко са хубави колите им вече не хваща ли декиш?
  • 45 време беше

    34 0 Отговор
    Един ДВГ струва 4-5 хиляди Евро на едро, а един масов автомобил струва 45-70 000 Евро.
  • 46 КОЛЬО ПАРЪМА

    38 1 Отговор
    Още по тежки да станат да затънат хубаво
  • 47 Ъъъъъъъъъ

    35 1 Отговор

    До коментар #40 от "Видьо Видев":

    Нещо за Газа?
  • 48 Не се надявайте, русофили

    4 35 Отговор
    През 1968 г. през студентските бунтове във Франция, нашите комунисти очакваха и Франция да направи социализъм.
    И какво? Нищо!!!!
    А сега какво чакате?
  • 49 Цървул

    40 2 Отговор
    Вече работите за китайците . Ечемика вече няма да е за бира , а за храна . Печалбите ви ще заминават за украинците .
  • 50 Пилот на Ферари

    33 2 Отговор
    Като са много отворени европейците , нека отворят пазара за китайски автомобили . Прехвалените европейски кашони ще станат бутикови автомобили .
  • 51 Уса

    33 1 Отговор
    Германия е превърната в кчина пълна със садо.мазо олгфрени
  • 52 читател

    37 1 Отговор
    Ако отворят пазарите , даже Москвичите ще бъдат в челните места по продажби . Никой няма да си купи голф освен може би в Перник .

    Коментиран от #61

  • 53 Малее

    26 0 Отговор
    А AI още не е подпукал автомобилния сектор. Интересно е, че колите не са поевтиняли, може би просто им е била малка печалбата на шефовете.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 клубът на фалиралите

    30 1 Отговор
    Консолидираният брутен дълг в ЕС възлиза на 82 % от БВП ?! В цифри - 14.2 трилиона .......

    Коментиран от #60

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Азз

    32 0 Отговор
    Абе важното е да има още санкции и да се гледат мигрантите
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Така е

    26 1 Отговор

    До коментар #56 от "клубът на фалиралите":

    Гърция..153%, Франция...113%
    Италия ..145%,Германия 62%, Полша 55%
  • 61 Янко Виа

    20 4 Отговор

    До коментар #52 от "читател":

    Москвича които показаха на около 25мин . клип в тубата е китайски и е базиран на платформа от Джета и изобщо не изглеждаше зле .
  • 62 Перо

    16 3 Отговор

    До коментар #19 от "Ъъъъъъъъъ":

    Това, че BMW се кооперира в определени производства с Mercedes Benz е за оптимизация, намаляване на разходите, в новите условия! В САЩ тези процеси вървят от 25-30 г. Форд произвежда ДВГ на почти всички фирми, а Крайслер беше във фалит и Фиат ги купи! Сега тази стагнация стигна до Германия за което помогнаха и новите мита! САЩ е много голям пазар за германски автомобили и някои модели луксозни италиански спортни автомобили, поради силно развитата финансово-кредитна система и евтини горива!

    Коментиран от #113

  • 63 стоян георгиев

    6 27 Отговор
    България ще стане център на военното производство на ЕС

    Българското правителство и германската оръжейна компания Rheinmetall се готвят да създадат две големи предприятия от отбранителната промишленост в страната. Съобщава се, че след преговори на най-високо ниво е било решено да се построи най-голямата фабрика за барут в Европа и фабрика за производство на 155-мм артилерийски снаряди по стандарта на НАТО.

    Планираното производство ще бъде разположено в Машиностроителния завод „Вазов“ (ВМЗ) в град Сопот и ще произвежда около 100 000 снаряда на час.

    Правителството на България и компанията Rheinmetall инвестират над 1 милиард евро в тези проекти, което ще бъде най-голямата инвестиция в индустрията на страната през последните десетилетия. Строителството ще бъде финансирано и по специална програма на Европейската комисия - SAFE (мерки за сигурност в Европа), създадена, за да помогне на европейските страни да увеличат военните разходи.

    Изборът на България за тази роля не е случаен. Страната има дългогодишен опит във военното производство, а заводът ВМЗ беше един от най-големите производители на оръжие в Източна Европа по време на Студената война. Струва си да се вземе предвид и географското положение на България, която е на източния фланг на НАТО. Rheinmetall вече има завод за ракети в Унгария, планира да построи заводи в Украйна и създава най-големия център за производство на ракети в Европа в Германия.

    Коментиран от #81, #84, #99

  • 64 една камара фирми...

    22 1 Отговор
    ...нелегално заминаха за Русия . Гладно не се седи . Даже Фолксваген и БМВ се опитаха да продават нелегално в Русия .

    Фирми и модели като Мазда , Nissan Qashqai и X-Trail, Toyota RAV4 и Camry, както и Mazda CX-5 и Mitsubishi Outlander.

    Коментиран от #69

  • 65 стоян георгиев

    2 27 Отговор
    Големи съкращения в Германия и огромна криза в автомобилостроенето...хахах за това всеки иска БМВ или Мерцедес...и големи съкращения 51000 от работещи в сектора милиони.

    Коментиран от #70

  • 66 яшар

    22 0 Отговор
    Това заслужават.Такива хралупи са си избрали да ги управляват.
  • 67 Бат Венце Сикаджията

    23 0 Отговор
    Спрете се малко с тези коли, че като изляза около блока все едно се разхождам из дилършип на бракми.

    Коментиран от #72

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 стоян георгиев

    0 27 Отговор

    До коментар #64 от "една камара фирми...":

    Коя е тази камара фирми?и защо копейките не заминавате е въпроса?що даже тия дето бяхте там избягайте?

    Коментиран от #71, #75

  • 70 автомонтьор

    21 0 Отговор

    До коментар #65 от "стоян георгиев":

    Прав си баце , нали вие ни направихте милионери .
  • 71 а бе Стоене

    20 0 Отговор

    До коментар #69 от "стоян георгиев":

    Ти кьорав ли си или неграмотен бе ?
  • 72 Д -р Фройдашки

    9 2 Отговор

    До коментар #67 от "Бат Венце Сикаджията":

    Разбирам те пич ,искаш само ти да си караш ,а другите царр Вулли не го заслужават .А когато беше по млад яко ръчкаше ,а сега изведнъж се загрижи за чистия въздух за децата .Имам много подобни пациенти,мога да помогна !

    Коментиран от #77

  • 73 Италианско

    13 2 Отговор
    Живи да ги ожалиш германците, да идват насам защото ганя е цъфнал та вързал
  • 74 те така е

    21 1 Отговор
    Водещи южнокорейски компании като Samsung, LG и Hyundai предприемат стъпки за потенциално завръщане на руския пазар след принудителното си оттегляне през 2022 година.

    Изтеглянето на южнокорейските технологични и автомобилни гиганти от Русия никога не е било категорично, като някои от тях са продължили доставките на продукти по неофициални канали през последните три години.
  • 75 Ивайло

    18 0 Отговор

    До коментар #69 от "стоян георгиев":

    СиСи кво стана ,намери ли късметче за мерцедес в пакето със Зрънчо ?Постоянство му е майкатта братле ,упоритост иска ,засега си карай Астричката но не се предавай ,спасение дебне отвсякъде !
  • 76 стоян

    1 22 Отговор
    Путинофили - на края статията пише - и все пак индустрията се е увеличила с 3.5 % спрямо 2014 гд или 185 000 души

    Коментиран от #78, #106

  • 77 Бате Венце - Сикаджията от Овча Купел

    14 4 Отговор

    До коментар #72 от "Д -р Фройдашки":

    Абсолютно никога не съм притежавал кола. Иди себе си прегледай. Побърканяци сте с тези коли. Вие сте комплексари. За вас те са "признак" на заможност, а сте пълни айде да не казвам какво. Изобщо не ти говоря за въздуха. Главата ти е въздух на тебе.

    Коментиран от #89

  • 78 ха ха ха ...

    18 0 Отговор

    До коментар #76 от "стоян":

    А спрямо 1918 година с колко се е увеличила бе Стоене ?....ха ха ха ....малоумна работа ....
  • 79 Някой

    27 0 Отговор
    Няма китайски редки метали, няма коли, самолети и разни оръжия. Да ходят да се молят в Китай. Ааа те май вече ходиха там.
  • 80 Анонимен

    27 1 Отговор
    Случва се неизбежното.Според икономистите суровината е определяща за цената на крайният продукт.Всичко свърши след взрива в Балтийско море.Евтините нефтопродукти ги няма вече.
  • 81 Гого Лозанов

    31 0 Отговор

    До коментар #63 от "стоян георгиев":

    СиСи ами като свърши войната в Осрайна кво ша ги правим тези снаряди ?Снаряди ли ще ядеш бе душичка златна ?

    Коментиран от #88, #91, #92, #125

  • 82 Количествените промени водят до

    14 0 Отговор
    Качествени промени и качествените промени водят до количествени
    Трябваше да правят МПС със здрава рама и чупливи части и от солидарност германците щяха да произвеждат резервни части за здрави рами на МПС
  • 83 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    20 1 Отговор
    Хаирлия да е!!!! Днес Германия, утре-Ес

    Коментиран от #94

  • 84 Перо

    8 6 Отговор

    До коментар #63 от "стоян георгиев":

    Прав си за БГ, но Rheinmetall има кооперирано производство и с американската военна индустрия, както и в други страни, по-специално в производството на танкове и артилерия! Оръдията /120 мм/ на много чужди танкове и артилерииски гаубици /155 мм/ са на Rheinmetall, заедно с различните видове муниции! Това е действително една голяма инвестиция за БГ за нещо, което има пазар и е много търсена стока! Гръбнака на икономиката е производство и износ!

    Коментиран от #127

  • 85 туй не го разбирам

    16 0 Отговор
    ЕС ще изисква трансфер на технологии от китайските компании, инвестиращи в съюза ??...

    Брюксел планира да принуди китайски компании да прехвърлят интелектуална собственост на европейски фирми и да споделят технологично ноу-хау.....

    Миналия месец Европейската комисия потвърди мита до 35 процента върху китайските електрически превозни средства, в допълнение към съществуващата тарифа от 10 процента........

    Коментиран от #129

  • 86 Механик

    30 0 Отговор
    От кадърното управление на урсулианците, "локомотивът на Европа" вече 5-та година седи в глух коловоз.
    В котела му няма пара, защото уруслите не дават да гори дърва. Спукал е гума, а няма кой да я смени. Машинистът и огняра се целуват нежно пред козметичното студио, чакайки да им направят прическа на ПУБИСА>
  • 87 ЕСтествено

    28 0 Отговор
    Урсуланците са, като скакалци, където минат в икономиката всичко опоскват и унищожават!
    И Урсула тьпата е техната водачка!
  • 88 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    10 1 Отговор

    До коментар #81 от "Гого Лозанов":

    Той знак, къде ще си ги слага

    Коментиран от #93

  • 89 Гого Лозанов

    5 11 Отговор

    До коментар #77 от "Бате Венце - Сикаджията от Овча Купел":

    Старче кола не си притежавал щото си нямал пари да я купиш ,а още по малко и да ходиш с нея някъде ,да те открехна -почивки ,уикенди екскурзии и т.н това изисква средства . Това не са буржоазни приумици ,а нормални неща за една голяма част от населението .Другия вариант е да си модерна еко тротинетка -ами и тези не ги разбирам .

    Коментиран от #96

  • 90 Урсула:

    31 0 Отговор
    Санкциите срещу Русия Работят Прекрасно!
    Германската автоиндустрия може да е в тежка криза,
    но нека на Путин да му е тежко!
  • 91 Перо

    7 1 Отговор

    До коментар #81 от "Гого Лозанов":

    С тоя бизнес няма стагнация!
  • 92 Господарите му зад океана

    19 0 Отговор

    До коментар #81 от "Гого Лозанов":

    ще направят нова война и стоенче пак ще е назначен за парцала на форума.
  • 93 Гого Лозанов

    8 0 Отговор

    До коментар #88 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":

    Ще си слага 🎯 на ∆π€€€н цетто ,но се говори че бил голям тесняк ,та доста мераклии вече има .Мен не ме бройте ,аз съм Традиционалист ,даже и г3оо не си епилирам.
  • 94 Отец Дионисий

    7 0 Отговор

    До коментар #83 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":

    Амин братко !От твоите уста в Божиите уши !
  • 95 Урсула президент!

    21 0 Отговор
    Урсула президент! Урсула президент! Урсула президент! Все си мислех, че това българите сме заспал народ, ама швабите последно време ни бият по точки
  • 96 Бат Венце Сикаджията

    12 4 Отговор

    До коментар #89 от "Гого Лозанов":

    Далеч съм още от старче. На 43 съм, и никакви почивки не ме интересуват. Аз съм живял 20 години в САЩ, обиколил съм Европа и съм се нагледал. Ти ходи до Гърция с бракмата си,би си мисли,бче си голяма работа.

    Коментиран от #100

  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Не е майтап

    15 1 Отговор

    До коментар #8 от "Мюнюн фон дер лайен":

    Из нашия край има една стара приказка:
    Кво мА гледаш каТ изпаднал германец.
    Не е случайна 😁
  • 99 Анубис

    13 1 Отговор

    До коментар #63 от "стоян георгиев":

    На какво се радваш.....галош скъсан!?!
    Ставаме приоритетна мишена.
  • 100 Гого Лозанов

    8 4 Отговор

    До коментар #96 от "Бат Венце Сикаджията":

    Абе бате Венци ,как си живял в Сащ ,като на повечето места обществен транспорт няма ,даже и нопределен вид хляб да си купиш може да се наложи да караш 15км.Освен ако не си живял в Ню Йоорк.Откъде знам ли ,ааа познай от три пъти ?
  • 101 Мерц,на конференция в Долна Саксония

    18 0 Отговор
    Германия катастрофира
    Икономическата криза е структурна
    Миграцията е голям проблем
    Нужно е бързо възстановяване отношенията с Русия
  • 102 Абе,

    16 0 Отговор
    важно е да има за зеленият шмъркач...
  • 103 Ник. А

    11 0 Отговор
    нека,като искат да скубят хората, че да се облажат, така им се пада. 🤣 вярно, че колите са качествени и т. н., но пък това не е причина да продават на безумни цени. Същото ще застигне и другите един ден, хората вече откачиха заради алчността им
  • 104 УдоМача

    11 0 Отговор
    То да беше само автомобилната...
  • 105 Смешник

    14 0 Отговор
    Най вероятно Путин е виновен Да си го дондуркат Мерц щом са го избрали
  • 106 стоян георгиев

    5 1 Отговор

    До коментар #76 от "стоян":

    Адашче знам че си под дълбоко прикритие но кажи кво да правим с моя попарен от сланата ланшен праз 🕡,че в къщи Торнадото Десислава не се издържа ,Оклахома ще ти се види като рай .
  • 107 Никси

    15 0 Отговор

    До коментар #22 от "Ганя Путинофила":

    точно че ние от старата школа може и москвич и лада и трабан и волво да караме за разлика от вас джендърляка дето само имали категория за автоматик , а питаш ли ме мене кви железа съм влачил и кви крокодили и още влачим , за това не се оплаквам щото го мога , вас да ви видим как че удеяните да те качим на некой крокодил независимо на кво железо , сигурен съм че ще избегаш с 200 още на първата минута , иначе знаеш да се подиграваш !!!.
  • 108 Омбре

    12 0 Отговор
    Да му е гадно на Путин, нали стрино урсоло? шолци нещо да каже,че западналите за втори път си избраха акушерката.
  • 109 Соваж бейби

    12 0 Отговор
    Така е в цяла Европа не само в Германия, да благодарим на имб...цили че ни управляват! Помощи за Украйна, помощи за другите мигранти и санкция на Русия ето го резултата .
  • 110 Соваж бейби

    10 0 Отговор
    Така е в цяла Европа не само в Германия, да благодарим на имб...цили че ни управляват! Помощи за Украйна, помощи за другите мигранти и санкция на Русия ето го резултата .

    Коментиран от #115

  • 111 Всъщност обратното

    13 0 Отговор

    До коментар #9 от "Глиста Мерц ги почна":

    Гнусната акушерка ги започна, както и цяла Европа а Мерц ще ги довърши.
  • 112 А защо е така,

    7 0 Отговор
    кооой да ти каже?
  • 113 Адам Смит

    10 0 Отговор

    До коментар #62 от "Перо":

    "Икономията е майка на мизарията." Но и баща на оцеляването...
    "Веднъж барон Ротшилд дал милостиня на някакъв просяк. Просякът погледнал дребната монета и казал недоволно:
    – Синът ви ми дава двойно повече!
    – Синът ми може да си го позволи. Баща му е милиардер…"
  • 114 Дедо

    0 7 Отговор
    Е написана една статия и всички противници на ЕС скочиха настървено да плюят по Урсулата и ЕС. Германия е лидер и ще бъде лидер . Дали икономиката ще деинституционализира ще видим , отдавна тече процес на бум в дигиталните и високотехнологични услуги в Германия ,които изместват старото индустриално производство. Как да накараш един германец да бъде приравнен до един китаец който бачка от сутрин до вечер за шепа ориз в най мръсното и вредно производство.

    Коментиран от #116, #136

  • 115 Рико Анаграмата

    8 0 Отговор

    До коментар #110 от "Соваж бейби":

    Умишлено се подменя населението на Европа с тарра м букки ,след 30-40 г.,местните ще са малцинства в Халифатите Англистан,Франкистан и Германистан,но не ми пука ,те си го пожелаха ,а и си го заслужават .
  • 116 Баба Вуна

    5 0 Отговор

    До коментар #114 от "Дедо":

    Дедо докато ръсеше заучени фрази ,обилно си ..ика пантофите ,да не се чудиш после откъде пахнет на нуж .никк.
  • 117 оня с коня

    4 5 Отговор
    Къде са сега Гьотверените които ЯРОСТНО се изцепваха те с призиви Час по-скоро да се "спасяваме" през Терминал-2,щото в БГ нямало Живот и била Клоаката на Европа?А целта им бе ясна- да се Внуши на що годе читавите хора да емигрират за да останат само Боклуци пърдящи от глад,които дори и без Подканване ще подкрепят Възраждане за изваждане на България от ЕС и НАТО ,за да влезе на Бял кон дядо Иван и да направи уравниловката ,т.е. да вземе от Заможните и да им го раздаде "щедро"!

    Коментиран от #121

  • 118 Пампаец

    9 0 Отговор
    Авторът пита. Германия се деиннтруализира ? Ами Германия закри всичките си АЕЦ , ТЕЦ и въгледобива мини. Митал и Китай закриха всички доменни пещи в Германия , Великобритания и ЕС. Без евтина енергия и свой стоманодобив е логично да се деинструлизираш , защото продукцията ти става неконкурентноспособна ! Това важи не само за Германия, но и за целият ЕС и в частност , нашата България.
  • 119 Коста

    6 0 Отговор
    Българската автоиндустрия обаче се развива все по-добре.

    Коментиран от #137

  • 120 Нема да се пУашите!

    7 0 Отговор
    Ей сегичка Урсул ще измисли 99 пакет санкции срещу Русия, Тръмп ще и дигне митата с още 50-100% и всичко в Немция ще е на шест!
  • 121 оня с х.я

    4 0 Отговор

    До коментар #117 от "оня с коня":

    Ломски ,омръзна ми да се повтарям,но власите сте твърдоглави ,ами пич логиката и мисленето не ти се отдават !Наблегни на еденьето и . раньето .Оня моя е много класи над вас ,дано сега си ме разбрал .
  • 122 Рогач

    6 0 Отговор

    До коментар #6 от "Това не е вярно":

    Стуенчу лъже като дрът индианец. Химическият концерн BASF вече изнесе основните си мощности в САЩ, защото там има евтини енергоносители . INTEL вече също изнесе първите 10 процента от продукцията си в САЩ и се колебае всичката ли да изнесе там , или да инвестира и в Китай. Фолксваген вече на практика се ориентира а към Китай , защото в САЩ ще ги удошат . А Мерцедес и БМВ , са в такъв ступор и шаш как да оцелеят , че Мерцедес почват да мантират на авномобилите си , двигатели на БМВ. И всичко това , заради скъпи енергоресурси, което прави продукцията им неконкурентноспасобни на пазара. Германия от износител на електроенергия , стана вносител . Панически отваря законсервирани въгледабивни мини. А щом Германия Китай, ЕС се тръпка от ГРИП . Само , че сега Германия не Китай, а сама се тръгна болна от ГРИП . Един недостатъчно умен се хвали , че Рейнметал щели да отварят завод у нас! А бе кой е луд да подари на комшиите си кокошка която му снася златни яйца ?

    Коментиран от #131

  • 123 радецки

    2 1 Отговор
    почвайте тигри и леопарди и nach Moskau....после да може да празнуваме и ние день победы
  • 124 Санциите работят!

    5 0 Отговор
    (заглавие от предна статия на DW)

    Коментиран от #128

  • 125 Пампаец

    6 0 Отговор

    До коментар #81 от "Гого Лозанов":

    Бе не му задавайте такива сложни въпроси на Стуенчу , че ще му гръмне остатъкът от мозъчно вещество в мозъчната кутия 🤯
  • 126 откровена

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "откровена":

    Глупост........

    от къде ви копаят толкоз "умни" та знайте дори колко чини един глас за АfД ???!
  • 127 Помни

    7 1 Отговор

    До коментар #84 от "Перо":

    А бе , Перо . На колко годинки беше когато САЩ ни накараха да опростим на Ирак над 4 милиарда долара за оръжията които им бяхме продали? Ти трябва да си голям наивник, за да вярваш че САЩ и Рейн метал са се загрижили за България! Знаеш ли колко милиарда долара плащат САЩ на Турция за военните си бази там и колко плащат на нас ??? Ако не знаеш , вземи се заинтеренувай и тогава дращи!

    Коментиран от #134

  • 128 То да беше само

    9 0 Отговор

    До коментар #124 от "Санциите работят!":

    автомобилната индустрия?

    Но за успокоение на DW, не е само в Германия, а и в цяла Европа!

    Чакаме 20тия пакет санкции!

    (изпаднал германец)
  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 На електричките им паднаха батериите

    5 0 Отговор
    Няма да има коли, но пък пройзвеждат танкове! Не са за жалене Дойчовците!
  • 131 Роко Сифреди

    1 5 Отговор

    До коментар #122 от "Рогач":

    Райнметал отварят не един, а два завода у нас.
    "Става въпрос за два завода - единият за 155 мм артилерийски снаряди с капацитет 100 хил. снаряда, а другият - най-големия завод за барут в Европа."
    Говори се и за трети завод - за дронове, но той все още е проект.
    Колкото до Германия, да наистина има някои проблеми, но съкратените работници ще бъдат наети във военната индустрия, която е планирано да нарасне 3,5 ПЪТИ.
  • 132 Шах с пешката

    5 0 Отговор
    Искат голяма война - ще я получат! Няма желаещи да се бият. ОК...вижте как се прави: масови съкращения, орязване на социалните помощи, възстановяване на казармата (вече открито се коментира това за догодина или най-късно по-догодина)...и оооо чудо изведнъж ще се намери достатъчно човешки материал за месомелачката на источния фронт...и това всичко е защото ЗАПАДА е затънал до шията в дългове и някой трябва да го плаща!!! Жалкото е, че ще се плаща с реки от кръв....

    Коментиран от #138

  • 133 Бафмааму

    5 0 Отговор
    Ха, от 80 милиона население 5.4 милиона са в индустрията. Останалите какво правят?

    Коментиран от #139

  • 134 Перо

    5 0 Отговор

    До коментар #127 от "Помни":

    Аз говоря от икономическа гледна точка, не за политика! По политически причини и договори Турция и особено Израел получават огромно парични помощи за военни цели /техника/ с единствено задължение да бъде закупено от САЩ! Не бъркай политиката с икономиката! Ти чул ли си до сега за някакво създадено на зелено индустриално производство през последните 35 г. в БГ? А тоя бюджет трябва да се пълни, а друг е въпроса как се източва! Нашите “политици” са престъпници!

    Коментиран от #140

  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Пампаец

    6 0 Отговор

    До коментар #114 от "Дедо":

    Дедо , като си почнал с щампите и аз ще ти кажа една . ,,Златният милиард" ще заплаче когато китайците вместо само ориз , започнат да ядат свинско с ориз . Е , ми китайците започнаха да ядат не само свинско с ориз , а и само свинско . ЕС си дотира земеделците с изкарани от евтини енергоресурси парички . И сега , когато евтините енергоресурси свършиха , а петродоларът губи покритието си не с дни , а с часове . Когато дори уж съюзникът им САЩ нахака мита на и без това оскъпените им заради липса на евтини енергоресурси стоки , започват гърчовете . Европейските заводи за евтини азотни и фосфорни торове , изпофалираха . Сега купуват уж санкционните руски и белоруски азотни , фосфорни и калиеви торове! Дори САЩ ги купуват за фермерите си , защото без торене продукцията им ще падне с около 40 процента! Заради скъпите руски и белоруски торове и енергоресурси дотираната селскотопанска продукция на ЕС в магазините поскъпна два три пъти за последните три години . Просто за да имаш пари за дотации , трябва да имаш свободни пари. Като нямаш пари , печата и инфлацията тръгва . Сега , вместо да датира производства и стоки , ЕС дотира военни производства които не се ядат и пият. ЕС издържа фалирала Украйна , купува и оръжия , боеприпаси , наемници . Това също изисква пари . Като ги няма , се печатат . Печатането води до инфлация. Всеки здраво мислех човек разбира , че в следващите няколко години това ще доведе до още по голяма инфлация.
  • 137 Помни

    2 0 Отговор

    До коментар #119 от "Коста":

    Производството на Булгаррено🚗 и Булгаралпин🚘 се е вдигнало с 1000 процента ! 😅🤣😅😆😅😆🤣😂😂😂😂👍
  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Знае

    3 0 Отговор

    До коментар #133 от "Бафмааму":

    За последнате 2 години в реалното производство всичко е катастрофа! Единствен ръст при Брутният Вътрешен Продукт на Германия, според швабските статистици има единствено в сферите на хотелиерството и туризма . Явно са решили да превръщат Германия в Аруба , или Пукет ! :-))))
  • 140 Питам

    1 0 Отговор

    До коментар #134 от "Перо":

    И за какво ще спорим сега? Как е правилно да се говори , врат , или шия ? Ми той и семейният бюджет трябва да се пълни по някакъв начин . Що не станеш сутеньор на жена си , дъщеря си , внучката си за да го напълниш, онобенно като знаеш , че след това ще го профукат за дрога , или за алкохол...
  • 141 Я пък тоя

    1 0 Отговор
    "германската автоиндустрия е в тежка криза"
    Обаче няма да се откажат от камъка на шията си, наречен Украйна.
    Безгранична тъпота!
  • 142 За всичко

    0 0 Отговор
    ТОВА ТРЯБВА ДА СТЕ БЛАГОДАРНИ НА ДАЛНОВИДНАТА ПОЛИТИКА НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЛИДЕРИ И САЩ.
  • 143 Гооооолямаааа

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "4 милиона руски роба бъхтят в Германия":

    Глупост си написал :)
Новини по държави: