Мнозина се питат какво ще стане с цените на недвижимите имоти и по-конкретно как пандемията ще се отрази върху пазара на жилища. Някои прогнозират, че картината от 2008 г. ще се повтори, а други са категорични, че сегашната криза е далеч по-различна от тази преди 12 години и съответно ефектът върху пазара ще е много по-мек. „За да разберем коя от двете групи е права, най-лесният начин е да съпоставим двата периода преди кризите. В първия случай имахме няколко последователни години на двуцифрен процент на поскъпване на жилищата. Сега „влизаме” в криза при наличието на един балансиран пазар. Нямаше надуване на балони. Нямаше и прекомерно високи цени на имотите”, коментират анализатори. Именно поради тази причина не може да се очаква значително сътресение в ценово отношение при недвижимите имоти и по-конкретно при жилищата. Доказателство за това е и фактът, че участниците на пазара заеха изчаквателна позиция. За последния месец и малко повече, откакто е въведено извънредно положение, цените на жилищата в София почти не бележат промяна. Те се движат в рамките от -3% до +2%, сочат данни на най-големия сайт за недвижими имоти imot.bg. Според специалисти, там където има понижение, то е провокирано от изтеглянето на оферти на някои строителни предприемачи, които са решили също да изчакат края на извънредното положение и поне два месеца след това, за да преценят на какви цени да оферират имотите си.
Друга причина цените на жилищата да не отчетат значителен спад е това, че към момента тяхната себестойност е доста висока. „Цената се формира от търсенето, но се формира и на база направени разходи. В този контекст, колкото и слабо да е търсенето, цената не може да е безкрайно ниска, тъй като себестойността е висока”, обясняват специалисти.
Изненадата при жилищния сегмент би дошла от пазара на наеми. От една страна имаме определен брой хора, които живеят в София и по-големите градове под наем. На част от тях доходите са намалени, а други вече са съкратени. От последната група голяма част побързаха да освободят жилищата, за да „ограничат финансовите щети” и вече дори се върнаха по родните си места. Други успяха да предоговорят или разсрочат наема си за времето на извънредно положение. Трети вече разглеждат обяви и търсят по-малки или по-отдалечени от центъра или комуникативни райони жилища, които съответно са и по-евтини.
Друг „голям играч” на наемния пазар, са инвеститорите, които през последните 3-4 години вложиха средства в покупката на жилища и след това значителна сума в цялостен ремонт и луксозно обзавеждане на имотите с цел отдаването им на краткосрочен принцип. Ситуацията в туризма безспорно е тежка. Това е секторът, който най-бавно ще се възстанови. Първите месеци след пандемията броят на пътуващите ще бъде ограничен. Дефакто става дума за жилища, които поне половин година (бел. ред. считано от 13 март) няма да могат да се отдават на туристи. Това накара част от собствениците на подобни имоти вече да ги обявят за отдаване под наем дългосрочно. Това ще доведе до повишаване в предлагането и е още един фактор, освен намалените доходи на наемателите, месечната рента да се понижи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Нова
Коментиран от #64, #113
09:24 27.04.2020
2 дфгдфхфйгх7978
Коментиран от #10, #51, #96, #129
09:25 27.04.2020
3 Аноним
09:26 27.04.2020
4 Г. Иванов
Коментиран от #11, #36
09:27 27.04.2020
5 Аноним
09:27 27.04.2020
6 Божинов
Вие нормални ли сте? Заплата 600 лв. а цена на квадрат 2000+ лв.
Да, това е много реално. Сега агенциите и строителите дават пари на медиите за поръчкови статии.
Коментиран от #39, #90
09:28 27.04.2020
7 Дурхан
Коментиран от #12, #17, #132
09:28 27.04.2020
8 Пак говорим "повърхностно"
Коментиран от #71
09:35 27.04.2020
9 Ю Кортес
От значение е колко пари има в оборот и наличност в населението,лихвите и възможностите за алтернативни инвестиции.
За сега,натрупаните депозити са много,лихвите ниски и алтернативи почити няма.Ще има слабо понижение на цените,но не за хубавите локации и строежи.
Коментиран от #14
09:40 27.04.2020
10 Няма
До коментар #2 от "дфгдфхфйгх7978":
Такава е твоята “нагласа”- като нямаш парички, искаш всички да нямат?! Е аз имам, гадно- нали!Коментиран от #98
09:42 27.04.2020
11 Хахах
До коментар #4 от "Г. Иванов":
Да,такива като теб ще се сринете тотално09:44 27.04.2020
12 Хахах
До коментар #7 от "Дурхан":
Продавай- на минус 50% , ако ти е в добър район- още по-евтино си продай имота, хахахаКоментиран от #67
09:46 27.04.2020
13 КралиМарко
Коментиран от #28, #30
09:49 27.04.2020
14 Панов
До коментар #9 от "Ю Кортес":
Много добре написано,обаче важи за София.За провинцията наред с това е и демографията.
Там цените ще са надолу.
За панелите,дори и в София,надолу.Никога повече няма да стигнат цените от преди вируса.
За кварталите без инфраструктура,надолу.
За хубавите райони съм съгласен,или предложенията изчезват от пазара или много малко надолу.
Коментиран от #19
09:54 27.04.2020
15 Stan
Страната с най ниски доходи....
На какви фантазии цените ще останат непроменени?
09:55 27.04.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Читател
До коментар #7 от "Дурхан":
Пaзaрът нa имoти НИКOГA нe e cъщecтвувaл зa хoрa cъc зaплaти 600 лв. Тoй e зa хoрa c дoхoди oт > 1500 лв/чoвeк; И aз cи миcля, чe щe имa cпaд - вce пaк, купувaчитe щe ce въздържaт. A вce някoй щe иcкa дa прoдaвaвa. И щe му ce нaлoжи дa прeocмили цeнaтa. Aмa 30% :) "глaднa кoкoшкa - прoco cънувa"; Инaчe рecпeкт към "aнaлизaтoритe" кoитo прeдcкaзвaт cрив и пocoчвaт пeриoд. Тoвa e ceриoзнa думa. Тукa имa 1-2 кoитo oчaквaтe cпaд c 30% зa cлeд 3-4 мeceцa. Щe видим дaли щe cтe прaви или нe. Нo aкo нe cтe - пaк нямa дa излeзeтe c имeтo cи.Коментиран от #57, #65
09:57 27.04.2020
18 Хитрото
09:59 27.04.2020
19 Ю Кортес
До коментар #14 от "Панов":
Съгласих се.Копторите надолу.Хубавите райони и строежи,без повишение.Въпросът е дали ще ги изтеглят от продажба,защото и сега трудно се намират. Аз ако съм,що да продавам,къде ще набия сухото,на банки не вярвам,какви други възможности се предлагат
Коментиран от #134
10:00 27.04.2020
20 евро цени
Коментиран от #82
10:02 27.04.2020
21 Eee
Коментиран от #22, #24
10:02 27.04.2020
22 Читател
До коментар #21 от "Eee":
Да, прав си. И за двата вида прогнози "задържане" и "падане" на цените има достатъчно субективни аргументи. Времето ще си покаже.10:07 27.04.2020
23 Бобо
10:16 27.04.2020
24 Хайде давай мечтателю
До коментар #21 от "Eee":
Аз давам 180 лв( сто и осемдесет ) за твоя имот, и по толкова също на близките тиКоментиран от #25
10:17 27.04.2020
25 Ееее
До коментар #24 от "Хайде давай мечтателю":
Пак ще коментираме след 6 месеца,сега е твърде рано за коментари.10:29 27.04.2020
26 Антони
Коментиран от #33
10:36 27.04.2020
27 Гост
10:47 27.04.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Ххх
Коментиран от #31
11:20 27.04.2020
30 1234
До коментар #13 от "КралиМарко":
Най обичам цървули да ми обясняват себестойности. Поне си мълчи и не ръси смехории.Коментиран от #50
11:38 27.04.2020
31 Пацо
До коментар #29 от "Ххх":
Колко години назад изследва пазара че стигна до гениалния извод че циклите в бг са по 6 години.Коментиран от #35
11:38 27.04.2020
32 спец
11:39 27.04.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 guest
11:43 27.04.2020
35 Ххх
До коментар #31 от "Пацо":
Използвам астрологично прогнозиране и то няма грешка.Винаги когато Юпитер преминава през Козирог, цените стигат своя пик:Юпитер в Козирог-2020, 2008, 1996,1984. и т.н. И на следвашите години започва спад, тоест през: 1985,1997, 2009 и следващият се очертава за 2021. Предлагам да не спорим, които иска може да изчака до следващата година и лично да провери:)
11:55 27.04.2020
36 не 30
До коментар #4 от "Г. Иванов":
ами поне 30 пъти по 30 % ще е спада, даже 3000 пъти по 30 %. Т.е. емпиричният ти анализ не почива на конкретика11:57 27.04.2020
37 Диамантената ръка
12:07 27.04.2020
38 нееееееее
Коментиран от #119
12:09 27.04.2020
39 Сеирджия
До коментар #6 от "Божинов":
И да плащат, няма значение, когато не искам да купувам!!!Коментиран от #47
13:00 27.04.2020
40 Пеши оди пеши и кара трактор
13:37 27.04.2020
41 Гост
Коментиран от #44
13:37 27.04.2020
42 Пеши
Коментиран от #46
13:38 27.04.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 хhhh
До коментар #41 от "Гост":
Завишението на офертните цени от последния спад е над 100%, това ако не е балон какво е? Реалната ннфлация за последните години не надхвърля 20%. 80% надценка от какво са обосновани? Отговора е лакомия и лесни кредити. Авторката на стаията, предполага че такива кредити ще се раздават безкрайно, ами ако не стане така? Ако ресурса на чуждите пари секне? Ако има безработица? Много едностранно е погледнато, трябва да се отчита и обратната страна.14:06 27.04.2020
45 Брокер_със_старо_бмв
Банките вдигат лихвите по ипотечните кредити !!!!!
Това ако не е основание за падане на цените, незнам кое.
14:09 27.04.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Poko
До коментар #39 от "Сеирджия":
Аз съм.ти фен…14:13 27.04.2020
48 Брокер_със_старо_бмв
1. Банките вдигат лихвите по ипотечните кредити.
2. Задава се невиждана икономическа криза.(коментар от МВФ)
II. Ето ви реален пример за балонизиране:
Цени 01/2018
1500 евро квадрат, ново строителство за Изгрев затворен комплекс до кат.
1500 за ново с а16 в Иван Вазов.
Цени 01/2020 - 30-40 % увеличение.
... Балон няма .
... Причини да падат цените няма.
14:14 27.04.2020
49 читател
14:15 27.04.2020
50 КралиМарко
До коментар #30 от "1234":
Цървул е на баща ти синът/ за да нападаш лично с епитети , не те прави по убедителен/Да ти смятам ли цената на квадрат..по цени на бетонов център,арматурен двор, личен кофраж, или под-наем, цена на мото смяна на багер, цена на труд на надница, цени на едро на тухли,разтвори,кабели ,търби.Да ти дам ли цени на проектиране на всички части/ама не за будали/, на геодезия..Ех, много странно , защо ли срещу теб може пък да стои човек строил и направил не само на думи и къщи и апартаменти..Тихо и кротко, се научи да приемаш и чуждото мнение.По някога не е приятно, но истината винаги е една - и тя не е приятна, за онези, които печелят от скриването и!Този бизнес беше..сега е в кома, а за в бъдеще ще е мъртав тотално!!!Нито има хора, които да изкупят моментните готови и полу-готови строежи, нито масово ненужните и запуснати поостаряли имоти, наследствени, нито ще се вдигне раждаемостта и нуждата от жилища в територияс нулева икономика и най-висока смъртност!
В този бизнес се препраха и инвестираха милиарди пари, като се закачиха доста новобогаташи, дето плащаха без да знаят какво и колко , че то им бе все тая..нали са бързи и крадени и лесни, руснаците и англетата опитаха и те, и после спряха, щото вечно тяхно,пък и струпано некачествено.Младите Меринджейни, дето им отпускаха кредити имат да изплащат още поне 20години имотите си, а за втори- немат душа и живот..Ти клиенти, от де ги видя бре, че баш у БГ ще дойдат да инвестират!?Никаква инфраструктура, никаква сиг
Коментиран от #91
14:15 27.04.2020
51 Булгар
До коментар #2 от "дфгдфхфйгх7978":
Поръчкова статийка...твърде елементарна14:15 27.04.2020
52 Иван
Търсене имаше, защото се увеличиха доходите, кредитите са изгодни, хората започнаха да инвестират парите си в имоти.
Нещата се променят и и ще продължат да се променят. При една забавена икономика, имотите ще поевтинеят със сигурност, макар и със закъснение.
Търпение се иска. Не е време за сделки и купуване. Не се връзвайте на такива поръчкови статиии.
14:19 27.04.2020
53 КралиМарко
14:31 27.04.2020
54 Наблюдател
Важно е имат ли свободен ресурс купувачите и дали искат да купуват и с каква перспектива.
Банките колко лесно ще от пускат кредити и с какви лихви.
15:13 27.04.2020
55 Тошко
15:17 27.04.2020
56 Наблюдател
По каква логика в този бранш винаги трябва да са на печалба?
15:22 27.04.2020
57 Дурхан
До коментар #17 от "Читател":
Жилищата нямат никаква доходност .. балон а който ще се спука .инвеститорите са задлъжнели, фирмите са задлъжнели , купувачите са задлъжнели ,няма приток на имигрантски пари .....кеша ще е кралКоментиран от #97, #126
15:56 27.04.2020
58 Брокер_със_старо_бмв
Най-големите губещи ще са тези излъгани хора които се смилят за "инвеститори", купили на кредит тези балонизирани коптори.
16:14 27.04.2020
59 Срещи с Буров
16:23 27.04.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Мария
За информация - покупателната възможност за 2008 и за 2020 е приблизително една и съща. Всеки може да си направи сметка. Ако през 2008 г. си вземал 1000 лв. и си купувал сирене за 5-6 лв., а през 2020 г. вземаш 2000 лв. и сиренето ти струва 12-15, дали си по-богат през 2020-та, отколкото през 2008-ма. Е, сега нека да приложим същата сметка и за имотите.
Реалистични (реални) ли са цените на имотите ?
Коментиран от #107
16:47 27.04.2020
62 Емо
16:57 27.04.2020
63 Иван
16:59 27.04.2020
64 Ново
До коментар #1 от "Нова":
Само в българия има себестоиност/този умник знае ли какво е себестоиност в германия Франция италия себестоиност да не е даром или са безплатни тухли парцел цемент и т н явно си поглупав отколкото се правиш истина е че много огладняхте и затова пишеш работи за които и на теб не ти се вярва17:21 27.04.2020
65 Бсп член
До коментар #17 от "Читател":
Прав си в едно цените няма да паднат защото заплатите се повишават хората живеят в комфорт и се чудят къде да си харчат парите освен руснаци в българия идват французи италианци германци и те търсят апартаменти а българите искат да живеят в големи жилища « да плащат за120квм а то да е 60квм»17:29 27.04.2020
66 Никола
НЕ КУПУВАЙТЕ СЕГА!
Не си разбивайте живота. Това ще ви тежи на главата много, много години...
17:30 27.04.2020
67 Бреи бреи
До коментар #12 от "Хахах":
Намерил първо купувач жилища има и за китаиския народ17:31 27.04.2020
68 Анализтор
1. Цените в imot.bg са офертни цени, а не реални на които се склюват сделки. Това, че цените са некоригирани в последния само показва, че имотите са все още на пазара- тоест никой не ги е купил.
2. За рецесия се говореше още преди Корона вируса. Кризата няма кой да я предскаже, но рецесията се очакваше. Сами преценете дали точно кризата сега няма да е само началото на стремглава рецесия.
3. В статията се говори за провинциалисти изгубили работата си-> невъзможност да плащат наемите си. Този тип хора не са смао наематели- те са и горди "собственици" на ипотекирани жилища. Когато не могат да си плащат ипотеките ще бъдат притиснати да продават. А когато си притиснат да продаваш си склонен да продаваш на цени под пазарните, само за да не взема банката имота. Другия вариант е банката да ти секвестира имота, да го възложи на ЧСИ, което ще направи търг на 75% от пазарната оценка и още по- ниско при последващи търгове и накрая ще бъде купен отново за доста под офертите от имот. бг, които се цитират в статията. Това са само два примера за реални сделки, а не абстрактни данни от имот.бг., където да не забравяме всеки може да публикува и 50кв. гарсониерка за 200к евро.
Коментиран от #108
18:10 27.04.2020
69 адаптираи се или изчезни
18:18 27.04.2020
70 Досо
18:20 27.04.2020
71 ТРОШАЧА
До коментар #8 от "Пак говорим "повърхностно"":
Колега нещо ти се бърка логиката??? Зависело дали продаваш или купуваш??? Ако купуваш купуваш скъпо а ако продаваш продаваш евтино... Как примерно аз ще продам евтино апартамент като продавач а ти ще го купиш скъпо от мен като купувач??? Ето това искам да ми обясниш по детайлно че явно нещо не мога да ти разбера схемата и системата и какво по дяволите искаш да кажеш в същност??? Чети си поста по внимателно преди да го качиш... Примерно...!?Коментиран от #76
18:48 27.04.2020
72 КралиМарко
Коментиран от #83
19:14 27.04.2020
73 Пешо
19:23 27.04.2020
74 vip
Коментиран от #84
19:53 27.04.2020
75 koko
20:27 27.04.2020
76 Язе
До коментар #71 от "ТРОШАЧА":
Има предвид,че ако той купува ще си мисли-дали не го платих скъпо.Ти като продавач ще си мислиш-дали не го продадох евтино.Можеше повече да поискам.Това е21:14 27.04.2020
77 Надървен
21:23 27.04.2020
78 скоти
21:39 27.04.2020
79 J.j
21:40 27.04.2020
80 Разбирач
Коментиран от #92
21:42 27.04.2020
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Реи
До коментар #20 от "евро цени":
Петрола ще се вдигне.....тръгнат ли колите лятото....карантината ще свърши ..гладът е по силен21:57 27.04.2020
83 Пацата
До коментар #72 от "КралиМарко":
Донякъде си прав,но ела да видиш в един малък провинциален град като Шумен колко строители има,минимум около 30.Куцо и сакато строи нови сгради,съмнявам се ,че някои от тях няма да бъдат вкарани в експлоатация( акт 16),а други ще фалират като няма кой вече да купува на зелено.22:00 27.04.2020
84 Реи
До коментар #74 от "vip":
Еврото ...парите ще се обезценят, ще се печата здраво за да се подпомогнат Италия и Испания22:04 27.04.2020
85 toto
22:17 27.04.2020
86 123
22:28 27.04.2020
87 Vancho
22:42 27.04.2020
88 Стойков
Коментиран от #114
22:42 27.04.2020
89 Банкер
22:43 27.04.2020
90 The big
До коментар #6 от "Божинов":
Хайде малко по-сериозно - кой работи за 600лв - касиер в ЛИДЛ взема 1200лв. Доста смешно изказване или нисък стандарт - което и да е от двете е тъжно..23:41 27.04.2020
91 хаха
До коментар #50 от "КралиМарко":
Личи си, че хабер нямаш. Писа за себестойността на тухлите и бетона ама цената на парцела нещо я пропусна. Или може би на теб ти ги подаряват 500кв.м. на центъра00:33 28.04.2020
92 Инфлацията
До коментар #80 от "Разбирач":
Инфлацията беше. Иде криза и стагнация. Прочети малко, но не такива фалшиви статии като тази тук.01:00 28.04.2020
93 Чоки
01:53 28.04.2020
94 психодиспансер 4км
05:28 28.04.2020
95 българка
07:33 28.04.2020
96 Прав
До коментар #2 от "дфгдфхфйгх7978":
Абсолютно точно08:13 28.04.2020
97 Читател
До коментар #57 от "Дурхан":
Няма доходност? Добре. През 2006-та купих апартамент. За 45 000Е тогава. Един куп умници като теб ми говореха същото, което говориш ти в момента. И тогава 45000Е изглеждаха супер-много за 71 м2 чиста площ. Докато го направя за живеене и изплатя кредита, платих общо 120 000 лв.(главница + лихви + ремонт на жилището); Живях в това жилище 4.5 години, това са 54 месеца. Ако наемът на две спални + всекиднена е бил средно 350 лв. за него време - това са 18900 лв. 120 000 - 18 900 = 101000 лв. от 08.2014 насам е под наем. От наема, като приспадна данъците получавам 5400 лв. Общо съм получил 81 наема. Това са 36 000 лв.; Плащам данък за жилището - 200 лв. годишно; т.е. 2500 лв. за данък; Какво се получава? 101 000 - 36 000 + 2500 = 67500; Да ги кажем 70 000 лв., защото съм сменил сменил старите вече пералня, хладилник, някоя дръжка на прозорец, патрон и т.н.; Та това жилище към момента ми струва 70 000 лв. При вложени 120 000 и получени 50 000 лв. - прав си, не носи доходност. Сега наистина съжалявам, че не послушаh умниците като теб.Коментиран от #100, #103
08:39 28.04.2020
98 Какво имаш бе
До коментар #10 от "Няма":
От мама и тате ли,апартамент у центърО?Коментиран от #99
08:43 28.04.2020
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 едни смятат други имат
До коментар #97 от "Читател":
Аз пък 2013 купих за 48 000 евро от един дето го купил 2008 за 80 000 евро. Сега си живея в него. Можеш ли да ми сметнеш колко на сметка е той. Парите ги преведох на банката.Коментиран от #101
09:39 28.04.2020
101 Читател
До коментар #100 от "едни смятат други имат":
Изoбщo нe мe вълнувa. Винaги щe имa хoрa, чиитo cмeтки нe излизaт. Вcички хoрa cмe c рaзличeн умcтвeн кaпaцитeт. Някoи хoрa ca пo-умни, други - нe чaк тoлкoвa. Имaмe и рaзлични приoритeти в хaрчeнeтo нa cрeдcтвaтa cи. Нaпълнo възмoжнo e, тoзи, дeтo e купил зa 80К и прoдaл зa 48К.... нaпримeр някaкви 32К дa ca нищo зa нeгo. Зaщo нe? :) Имa и тaкивa.... Прocтo нe трябвa дa глeдaмe "чуждaтa пaничкa". Яcнo e - зa глaднитe e cкъпo, зa бoгaтитe - eвтинo.Коментиран от #102, #104
09:51 28.04.2020
102 де е тая корона
До коментар #101 от "Читател":
Мдаа брокера винаги разправя,че има хора дето за тях парите са нищо и купуват всичко тн.. Е все пак е хубаво хората да да са информирани. Така че реших и аз да споделя.09:57 28.04.2020
103 Муха
До коментар #97 от "Читател":
Нас ли убеждаваш или себе си?! Хаха... Аз купих 2003 г. за 25000 лв. 17 години... 204 месеца... Дори 250 лв среден наем = 51000лв.= > 1. Доходността ти е комична, поне 4 пъти про ниска!
2. Абе уж трябва да ги имам тези 51000, ама ги нямам! Като вица с цигарите и ферарито...
Та така.. Приеми, че си се прецакал към онзи момент и си живей живота.
PS Цените ще паднат. Просто по осезаемото ще е след някоя година. Та ако ще купувате и можете - изчакайте. То и наемите ще спаднат... Честито на "инвеститорите", най-вече на тези с ипотека! ;)
Коментиран от #106
09:59 28.04.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Брокер
1. В мемента има излишък от жилища под наем в София , включително и от такива, които до момента са давани за нощувки. Този излишък ще се увеличи по две причин - А) много инвеститори купуват апартаменти за препродажба, но кокато търсенето е ниско ще се принудят да почнат да дават под наем(иначе не би била ликвидна инвестиция имота им да стои 2 години празен или да не се продаде/да се продаде на по-ниска цена); Б) много хора останаха без работа и ще се върнат по родните си градове-> много квартири ще останат празни. Така,че в момента и избор ще има и цени ще се договарят!!
2. При имотите в продажба, само за месец има 5% спад в цените. Но това е в рамките на нормалното , тъй като има хора на зор , които продават или ще купят по принуда. Що се отнася до цените в София съм съгласен ,че са балонни.
Бонус факт* Артекс продават ателиета в Лозенец на цени от 3 000 евро на квадрат !!!!!! Друг строител срещу Маринела продава на 5 000 евро на квадрат !!!! В Люлин 2ст панел върви по 900-1000 евро !! Работя близо 5 години като брокер и съм видял наистина уникални жилища на разумни цени , но това не е нормално. А... :) и до всички дето ще кажат "Ама вие брокерите определяте цените " ще кажа отидете и се пробвайте да определите цената на апартаменти при строител :) ус
10:10 28.04.2020
106 Читател
До коментар #103 от "Муха":
Нали това казвам и аз - супер-прецакан съм! Да си бях живял под наем... нямаше сега да си скубя косата.10:12 28.04.2020
107 Инвеститор
До коментар #61 от "Мария":
Здравейте,Отличен пример, който показва как стоят нещата в момента. Всичко е с усвоена стойност, и както заплатите няма да мръднат (минималната е два пъти и половина нагоре), сиренето също няма да стане 5 лв. Познайте дали цените на имотите ще се върнат на тези нива.
Коментиран от #109, #116
10:52 28.04.2020
108 kkk
До коментар #68 от "Анализтор":
Да допълним за цените по сайтовете и реалните цени:Онези €1000/м2 в сайта само докато кажеш "Добър ден, вече имам одобрен кредит от банката за жилище" веднага стават €900, а при добър пазарлък слизат и на €750
"Топ локация" според брокера е едно, а според клиента в 98% от случаите е нещо тотално различно и също е много лесно по този параграф да се свалят едни 10%
Кажеш ли "купувам имот за да го давам под наем" директно сядаш на дебелият чеп с надутите цени
Личен пример- завършена сграда с Акт 16 и табела "продажба от инвеститора", уреждам си среща и оглед. За "добър ден" се почна с цена от €1600 (издаване по БДС), след 20 минути бяхме на €1400, след 3 часа бяхме на €1250, бонус паркомясто и издаване "до ключ" с материали и дизайн по мой избор. Ей това е положението с "офертни" и "реални" цени- бай Хой винаги иска едни 25-30% повече от реалната цена която го устройва и ще е така докато има балъци да плащат надутите цени
Коментиран от #110
11:18 28.04.2020
109 кафенце пия и си клатя краката
До коментар #107 от "Инвеститор":
Ами успех с продаването. Само да вметна,че сега ще трябва да продавате на тези дето имат пари а не на тези дето нямат и взеха неразумен заем. Доходът ми е няколко хиляди лева месечно.Така е от доста години. Дори и през ум не ми е минавало да пазарувам на тези цени. Както и на да колегите ми. Да бихме купили разбира се. Но на разумни цени. Разумна цена е -30% . Това тук е просто информация така,че моля не ми отговаряи. И не се дразни. Просто и балъците свършват в един момент.Коментиран от #112
12:34 28.04.2020
110 някакъв си там
До коментар #108 от "kkk":
Като чуя цена 1600 евро знам,че дори и бога на пазърлъка да ми помогне пак съм прецакан. И просто се подсмихвам паля си една цигаретка и си занимавам умът с каде каде по полезни работи. Понякога гледам и слушам хора дето купуват на пика. Преди обичах да гледам Animal Planet и там е доста кърваво. Но това с имотите е по интересно.12:40 28.04.2020
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Давай напред
До коментар #109 от "кафенце пия и си клатя краката":
И моя доход тука в Англия като контрактор е много добър. Никога, ама никога не бих купил нещо на тея цени.Минимум 40% отстъпка, което и ще стане, не веднага, но скоро...
14:40 28.04.2020
113 Хе,хе
До коментар #1 от "Нова":
Хе ,хе,де бре де "криза" още няма и имате информация какво ще се случи. Всички разбират от строителство и цена защото са сторили тоалетна на двора(барака) ?14:45 28.04.2020
114 Хе,хе
До коментар #88 от "Стойков":
Тоест за 15 години от наема.Точно ,но за 30 години и наема нараства в засимост от инфлацията в + или - .14:52 28.04.2020
115 На какъв балон
Виждали ли сте как се разсейва димен балон, ето това ще стане и с жилищния...
17:09 28.04.2020
116 Чоки
До коментар #107 от "Инвеститор":
Ще ти се, но хората не са толкова прости. До тук с пладнешкия обир!!!21:14 28.04.2020
117 Мими
02:07 29.04.2020
118 Knife
Коментиран от #120
03:11 29.04.2020
119 Пффф
До коментар #38 от "нееееееее":
Балон06:26 29.04.2020
120 Никола
До коментар #118 от "Knife":
Е приятел така просто да беше:-) Значи викаш няма значение дали цените падат, дори и като си собственик?...Е за такива като тебе които нищо не разбират строителите ги доят като крави...12:33 29.04.2020
121 Съдията Дред
13:14 29.04.2020
122 Инвеститор
Коментиран от #125
15:08 29.04.2020
123 Бизнесмен
Как се отпуска кредит за закупуване на жилище в Русия - в рубли ли е кредитът, има ли клауза, която да предпазва банката от обезценяване на рублата / да взима предвид инфлация, т.н.?
Как се продават жилищата там - в рубли или в чуждестранна валута?
Питам, защото съм чел, как в България хората взели кредит от ДСК за жилище през 80-те или 90-те години, заради обезценяването на лева през периода 1990-1997, всъщност са били на далавера и успяват да си върнат кредита супер лесно и предсрочно? Примерно, остават ти още 20 години вноски, но заради инфлацията успяваш със заделяне на част от заплатата си (която нараства да речем 30-50 пъти в номинално отношение) си връщаш кредита за 1 година.
Коментиран от #127
20:20 29.04.2020
124 123
20:33 29.04.2020
125 Бай Ганьо
До коментар #122 от "Инвеститор":
ще видиш когато цените станат по 300Е/м2! знаеш ли колко години го чакам това? все по-близо съм.21:40 29.04.2020
126 ddd
До коментар #57 от "Дурхан":
Ако кеша не го грози инфлация.или хипер инфлация?Коментиран от #128
13:47 30.04.2020
127 guest
До коментар #123 от "Бизнесмен":
а лихвите по кредитите споменаха ли ти колко бяха, към 300%? Тогава спечели само тоя който имаше валута. Това време си го спомням март 1997 много добре. Тогава и кредити даваха само на избрани. Заплатите, станаха 1-2 $. Няма как да са си изплатили кредитите следващият месец:))16:03 30.04.2020
128 guest
До коментар #126 от "ddd":
Ако живееш в Расия, и си на рубли да. Там богатите си държат парите в долари. Ако живееш в ЕС, няма такава опасност. Ама какви глупости пишете, мислите си че банките и богатите в който е основният капитал, ще си обезценят активите и ще ви занулят кредитите, ама мислете малко. Точно обратното ще е, на тях роби им трябват, най добре с кредити които да изплащат вечно.16:17 30.04.2020
129 Професор Василев
До коментар #2 от "дфгдфхфйгх7978":
Вярвай си09:41 01.05.2020
130 123
10:19 01.05.2020
131 Този коментар е премахнат от модератор.
132 непознат
До коментар #7 от "Дурхан":
Ти нормален ли си бе?30-40 %,сигурно си сънувал човеко.Как ще падне имота 40%,процента?Някой го е взел пример за 100 000 евро,и сега трябва да ти го даде на 60 000евро?Защо да го продава ?Хората във София са въшливи от пари.Ф-ма ,която всички депутати купиха имоти във Изток,за 1 квадрат цената е по 3000 евро квадрат ,и всичко предварително изкупено.Това бедност ли е?Поне във София хората са пълни със пари.03:49 02.07.2020
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Орлин
До коментар #19 от "Ю Кортес":
Акции и инвестиционно златоДоста е тъпо да набиваш пари в тухли, особенно ако не е хубав имот
Безсмислено е, не можеш ги извади после
20:10 26.09.2020