1 Юли, 2020 15:28 8 741 80

Volkswagen се отказа от завода в Турция

  • volkswagen-
  • завод-
  • турция-
  • пандемия-
  • коронавирус-
  • автомобили-
  • германия-
  • фолксваген

Причина за отказа е спадът в търсенето на автомобили

Volkswagen се отказа от завода в Турция - 1
Снимка: Shutterstock

Германският автомобилен гигант Volkswagen се отказа от плановете си да построи нов завод в Турция, предаде AP, позовавайки се на информация на германската информационна агенция DPA.

Компанията се отказва от плановете да построи нов завод в Турция заради спада в търсенето на нови автомобили на фона на пандемията от коронавирус, която засегна целия свят. До момента се смяташе, че в Турция почти сигурно ще бъде построен такъв завод, но пандемията променя всичко.

Плановете за завод в Западна Турция бяха почти завършени и Volkswagen вече създаде подразделение в страната. Разширяването на дейността на концерна бе замразено след военната намеса на Турция в Сирия през октомври 2019 г. и критиките срещу турското правителство за нарушаване на човешките права.

Проектът трябваше да създаде хиляди нови работни места. Всички планирани проекти за производство на коли сега ще бъдат прехвърлени към производствени съоръжения, с които концернът вече разполага. Заради създалата се обстановка компанията за момента не смята да отваря завод в Турция. Заради военната операция в Сирия и нарушаването на демократичните свободи в страната и ареста на опозиционери, редица германски политици призоваха Volkswagen да се откаже от намеренията си да строи завод там и да инвестира големи суми пари. По време на обсъжданията се появи информация, че България е сред кандидатите да приеме завод на Volkswagen, но към момента няма конкретика по тази тема.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 28 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СССР

    71 9 Отговор
    Другари и другарки каква я мислихме ние - каква стана тя ... :(
  • 2 Ю Кортес

    31 28 Отговор
    ДВГ излизат от употреба.След 2030 в Европа няма да се произвеждат.За сега са решили само частично да модернизират техен завод в Словакия без никакви разширения.

    Коментиран от #8, #62

  • 3 чичо

    29 9 Отговор
    Ще дойде в България, че баце да влезе в него на некой запис
  • 4 гост

    64 7 Отговор
    Той тоя непостроения беше ясен , въпроса е колко от построените ще си заминат , щото точно това предстои !!
  • 5 Начо

    27 33 Отговор
    Що злорадство беше че избрали били турция
  • 6 bbbbggggg

    23 7 Отговор
    Ще има подаръци чекмеджета.
  • 7 Абсурдистан

    40 15 Отговор
    Къде е Тиквуний I, да ни обясни, как заради него са се отказали и ще дойдат да го направят тук? Нали света, че и вселената, около него се върти.
  • 8 Дизелов

    20 9 Отговор

    До коментар #2 от "Ю Кортес":

    Ши са возим на тролея и влака викаш, пък тока ще идва от ТЕЦ-а на въглища

    Коментиран от #16

  • 9 Българин

    28 24 Отговор
    Електората на БСП много го заболя от тази новина

    Коментиран от #72

  • 10 гост

    43 23 Отговор
    Султана нали го мислихте за много великяи политик дето можел едновременно и със русия и със ЕС и САЩ ... Е сега да видите нагледо че коийто веднъж се е събрал с русия бял ден не е видял и няма да види ...

    Коментиран от #15, #18, #23, #27

  • 11 Един от Навалицата

    46 19 Отговор
    ДолрУтрУ свате! Сетихте се. Вярно, по-добре късно, отколкото никога, все пак. Турция, каквато ще да е, е дълбоко ориент държава. Мюсюлманска. България, може да е бедна и слабо населена, но е в ЕС. Християнска. И съм определено на мнение, че населението на България е технически много по-грамотно. Европа, все пак... Нищо лично.

    Коментиран от #19, #22, #35, #45

  • 12 1345

    8 3 Отговор
    Няма да дойде , ще му вземат или откраднат завода
  • 13 Пунчо

    20 7 Отговор
    А, аз пък що гледах по някаква телевизия, как Баце го открива, а мисирките около него кудкудякат ли кудкудякат.
    Може и да съм сънувал...

    Коментиран от #17

  • 14 оооооооооооооо

    13 2 Отговор
    ВЕРНО,СТАНА ТЯ КАКВАТО СТАНА.....АКО ОТ УТРЕ ЗАРАЗЕНИТЕ В БГ ЗАПОЧНАТ ДА НАМАЛЯВАТ....ЗНАЕТЕ ЗАЩО ЩЕ Е
  • 15 СССР

    16 4 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Да ама пък братушките сега ще им построят завод на Москвич на комшиите ! Пръсни се от яд сорос !

    Коментиран от #33

  • 16 гост

    12 6 Отговор

    До коментар #8 от "Дизелов":

    Дори българските заклети въглищари признаха , че след 2025 година въглищните централи една по една ще затварят !! И след 2030 няма да остане нито една !!! В другите държави , включително съседните Румъния , Гърция и Сърбия това ще стане много по-рано и е отдавна обявено с официални правителствени документи !!!

    Коментиран от #40

  • 17 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Пунчо":

    Със сигурност си сънувал.
  • 18 Злобарчо

    3 8 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    То новината да беше, VW в българия супер. И как се кефите че не е там. И сега в Китай? но знаейки какво каза Меркел за Китай, не бързайте със злобните коментари.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Япрак

    6 13 Отговор
    Спряха заради коронавируса не заради спада в търсенето автомобили.
  • 21 Къде е

    6 2 Отговор
    Коментиращия радев (не президента) къде е? Вчера питаше, кога ще стане това да затварят заводи за ДВГ коли и ето днес му отговарят!

    Коментиран от #65, #69

  • 22 Нищо лично, не си добре

    8 16 Отговор

    До коментар #11 от "Един от Навалицата":

    Даже "правец" не правите калпашки гении. Руснаците ви я дадоха а вие.. провал. Не знаете даже да копирате. Франция ви даде патент на "рено" провал, Русия " москвич" същата история. Я седниси на д умен калпак.
  • 23 Домакин

    3 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Знаеш ли че немския бизнес иска да се премахне ембаргото към Русиа? Ако знаеш и пишеш значи подвеждаш, ако не знаеш значи си почти невежа, пишеш не информиран.

    Коментиран от #26

  • 24 Тесла

    4 5 Отговор
    Сега ще се спукам от смях,като ги видя онези от ОАЕ,САЩ и Русия как си навират петрола ........знаете къде.Бъдещето е електрическия транспорт ДВГ е отживелица,ех как обичам да чета фантастични романи,не за друго ами защото както е казал Аристотел:
    "предпочитам да вярвам в така нареченото невъзможно,което ми звучи възможно,отколкото във възможното ,което ми звучи невъзможно

    Коментиран от #25, #29

  • 25 Без нафта немой

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "Тесла":

    Викаш Тировете, корабите и самолетите ще ги вържим към АЕЦ-а, или направо она Руският АЕЦ дето е кораб. Най-много нас да ни задължат, пък големите консуматори кораби и камиони забрави
  • 26 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "Домакин":

    Първо не е немския бизнес , а 2-3 наакани компании , отдавна подставени соло та...ци на Кремъл !!! И може да си искат много работи , това въобще не значи , че ще стане !!! Ядец !!!

    Коментиран от #34

  • 27 АААААА

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    https://fakti.bg/technozone/488662-hyundai-shte-stroi-ogromen-zavod-za-dvigateli-krai-sankt-peterburg

    Коментиран от #36

  • 28 Ооо

    12 4 Отговор
    Ердуган си сра на метеното ....заводът вече си изгуби смисъла да е в Турция ...Сра си Ердо -пердо на Пазарите :))))))
  • 29 Капитан Немо

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Тесла":

    И аз, прогреса трудно може да се спре.
  • 30 Летто

    2 9 Отговор
    Сърбите са подходящи а България заради Боковите началници не е ...
  • 31 Панов

    15 2 Отговор
    Коли правехме 1967 до към 1970,булгаррено в Пловдив.Бяха най добрите в т.н.соцлагер.Имаше интерес към тях от Румъния и Полша.Забраниха ни да имаме собствено автомобилостроене от Москва за да могат те да си продават москвичите.После взеха лиценз от Фиат за ладите.Те така беше...с българския суверинитет
  • 32 заДРЪСТЕняк

    7 9 Отговор
    е то беше ясно, че ще видят завод през крив макарон още когато мустака взе да се прави на мъж в Сирия. Турция повтаря сценария на Бразилия от преди няколко години... имаме интерес от богат съсед Турция, но не и да ни подбива пазара с евтин внос,за които ЕС да си затваря очите. споко, България няма да е все на дъното. чекмеджето е пътник, а всички останали вредители вече се окъкаха през годините. скоро ще имаме истински лидер. за първи път от 1944г насам

    Коментиран от #37

  • 33 Сенсей

    15 7 Отговор

    До коментар #15 от "СССР":

    Не харесвах комунизма заради убийствата и терора, като го махнем това ВСИЧКО БЕШЕ ИСТИНСКО ! ХРАНА, ДРЕХИ, ПРОМИШЛЕНОСТ, ХОРАТА СЪЩО БЯХА ИСТИНСКИ ОТКРОВЕНИ И ВЯРВАХА В ПРОГРЕСА ! Сега храната е фалшива, и всичко каквото се сетиш от горе до долу, включително и хората! ЗА МЕН ХОРА И ОБЩЕСТВО ОТДАВНА НЯМА! Тъжно нали?

    Коментиран от #38, #42, #47

  • 34 Ясно

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Ти си махни калпаците или спри с бялата черта. Чети и пиши кои са тези фирми. Аз ти пиша, това което пишат в немски списония.

    Коментиран от #41

  • 35 Кво рече?

    5 6 Отговор

    До коментар #11 от "Един от Навалицата":

    Кадърните се изнесоха в чужбина, с останките от тъмните, турците и останалото, искаш да правиш коли? Турция поне е заключена държава, трудно излизат в чужбина! И от тези 80 милиона все ще намерят няколко кадърни за да завъртят завода!
  • 36 гост

    9 4 Отговор

    До коментар #27 от "АААААА":

    Е и ??? Ти първо Раша за Европа ли я броиш ??? Хахахаххах !!!! Второ "огромен" завод с 500 работника за сто и няколко милиона ??? Хахахаххахах !!!! И за един единствен немощен двигател !!! Ми че това е точно за вътршните нужди на Хюндай за "великия" Евразийски съюз" и нищо повече !!! С единствена цел избягване на мита за внос !!! И нищо повече !!!
  • 37 Да ти го отдръстя

    7 10 Отговор

    До коментар #32 от "заДРЪСТЕняк":

    Президентът Ердоган представи прототип на първия електромобил турско производство. Турция влиза в бизнеса с електромобили през 2022 г., като ще произвежда до 175 000 годишно, пише Deutsche Welle.
    На тържествена церемония в град Гебзе президентът Реджеп Тайип Ердоган представи прототип на първия електрически автомобил турско производство. "Днес е исторически ден - сбъдването на една 60-годишна мечта на Турция", заяви той. Преди време Ердоган каза, че Турция заслужава повече от това да сглобява автомобили на други производители.
  • 38 Истински

    6 3 Отговор

    До коментар #33 от "Сенсей":

    Бяха родителите и прародителите ни преди 1944.
    После всичко стана фаш.Той и за това се скапа соца,защото беше фалш.
  • 39 ВМСССССЦ

    1 2 Отговор
    плевнялиев КАЗА И ТАКАСТАНА - ЗАВОДА ИДВА В БЪЛГАРИЯ , ВЪПРОСА Е ДАЛИ ЩЕ СПРЕ ДА МУ ТЕГЛИ ЕДНА ТЪНКА ДЪЛГА . 6272
  • 40 Дизелов

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Не викай срещу Мариците, че батко ще вдигне кръвно

    Коментиран от #44

  • 41 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #34 от "Ясно":

    И какво пишат ??? Руско-немска търговска камара (обединение на заинтересовани лица ) направила проучване между ЧЛЕНОВЕТЕ СИ , които работят в Русия !!!!!!!! Ти какво очакваш да кажат , че искат санкции ???? Хахахаххахахха !!!! Това да видя няма да го повярвам !! И не аз , който трябва няма да го повярва !!!

    Коментиран от #43

  • 42 Сенсей

    9 2 Отговор

    До коментар #33 от "Сенсей":

    Говоря за обществото не говоря за институцийте имаше морал учеха ни да отстъпваме на по възрастните в автобуса защото и ние ще остареем, сега питайте сороснята, на какво ги учат днешната младеж, в демокрацията
  • 43 Калпака си е колпак

    2 4 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Ограничено мислене, но така си ми по удобен.
  • 44 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #40 от "Дизелов":

    За кои Марици ми говориш ?? Ако пак "американските" те глождят , договорите им изтичат през 2023 и 2026 !!! И на секундата ще минат на газ , тоя терминал на Александрополис и тръбата за Стара Загора що мислиш тръгнаха , след като 10 години ги мотаха комунистите !!!

    Коментиран от #52, #53, #66

  • 45 Калрашкото генийче

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "Един от Навалицата":

    Преведено от английски-Турските национални автомобили TOGG са два електрически автомобила, които се планират да бъдат произведени от Турция Automobile Joint Venture Group Inc., като първият е всъдеход от C-сегмент. Уикипедия (английски)
  • 46 Сенсей

    1 1 Отговор
    Просто размишлявах макар че не съм много умен, просто размишлявах.
  • 47 До свидания

    5 4 Отговор

    До коментар #33 от "Сенсей":

    Щом ти е мъчно за комунизма хващаи самолета за Сев.Корея.Там всичко е както си го описал.

    Коментиран от #50, #51

  • 48 За какво му е VW на TR, калпака да злобе

    4 1 Отговор
    Турция се закани преди точно година, че ще има собствена марка автомобили. И със скоростта, с която само фирми като Tesla могат да си позволят да действат, вече е готова с прототипите на седан и кросоувър. 
    Първо трябва да признаем, че колите изобщо не изглеждат зле. За това заслугата е на Pininfarina, който пое дизайна им. Второто също е изненадващо - и двата прототипа са изцяло електрически.
    Седанът изглежда с размерите на C-клас или Серия 3, докато кросоувърът е в сегмента на Tesla Model Y.
    Конфигурациите са две - с 200 и 400 к.с., като по-голямата достига 100 км/ч за 4,8 секунди и осигурява внушителните 500 км с едно зареждане, като при това поддържа бързо зареждане (до 80% за 30 минути).
    Версията с 200 к.с. идва с един електромотор и задно предаване, докато по-мощната е с два електромотора и 4х4. По-достъпната версия ще минава 300 км с едно зареждане, макар турците да не уточняват това данни за седана ли са или за кросоувъра.
    Турция за последно направи опит за собствена кола през 60-те, но тогава така и не прескочи прототипната фаза.
    Когато са готови за производство (през 2022) турските коли ще предлагат ниво 2 на автономност (само асистенти за задръстване) и ще включват някакъв тип холографно изображение в помощ на шофьора, за което по време на представянето не беше разкрито повече.
    Първата турска кола ще се произвежда от консорциум от пет компании в завода в Гемлик, северозападно от Бурса. TOGG се надява да произвежда пет модела до 2030 г
    Tw

    Коментиран от #61, #75

  • 49 Behemoth

    2 2 Отговор
    Още сме в играта!

    Коментиран от #54

  • 50 Сенсей

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "До свидания":

    Може поне ще знам че няма да се храня с гмо, и защо трябва непременно да е комунизъм ? Аз мисля че всичко е до самосъзнание което при нас липсва !
  • 51 Тъпак

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "До свидания":

    В момента институциите се управляват в интерес на правителството, вместо в интерес на народа. Ти си за сев.корея там е тази система. Тъп калпак.
  • 52 Домакин

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Изопачаваш, боко спря южен поток, ти или си зомбиран или нагъл трол.
  • 53 Тъп гост

    3 1 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    11г ГЕРБ на власт а ти пишеш 10г бсп мотаене. Леле колко си нагъл.
  • 54 Нергал

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "Behemoth":

    В коя игра бе човече?

    Коментиран от #57

  • 55 123

    5 2 Отговор
    Европейски ценности по Немски
    Всички в ЕС ще купувате само немска продукция но ние няма да инвестираме във вашите страни а там където ни е най-изгодно.
    Северен поток може но Южен поток не може.
    ЕС толерира НЕМСКАТА АЛЧНОСТ
  • 56 Amix

    2 1 Отговор
    Айде в България... И държавата да подпомага да купуваме нови коли
  • 57 Behemoth

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "Нергал":

    В играта на играчките!

    Коментиран от #59

  • 58 милиционер

    1 1 Отговор
    ковид - 19 -- едно добро дело !
  • 59 Нергал

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Behemoth":

    Не подхожда на блек метъл.
  • 60 Азззззззззз

    3 1 Отговор
    Европейците няма да сменят толкова често колите. Нищо вече няма да е същото. Свръх потреблението ще намалее, от там и производството.
  • 61 Хохохо

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "За какво му е VW на TR, калпака да злобе":

    Я преброй, колко пъти си написал думичката ЩЕ.....ще,ще

    Коментиран от #67

  • 62 Смехуркото

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ю Кортес":

    от някъде си каза на Европа да спрат с ДВГ-тата... Бягай в пещерата от която си изпълзял! Палячо! Света е стигнал до тук благодарение на петрола и въглищата.
  • 63 Цървул

    1 0 Отговор
    "Плановете бяха почти готови.."
    Бадева бяха всички приказки и спорове цяла година по темата!
    "Хоп" се вика, чак когато скочиш,а като се подхлъзнеш,обикновено болката е отзад!
  • 64 123

    2 1 Отговор
    Ще дойде в България, да ги изкормят от подкупу в 6 цифрени суми, и петорни данъци и ренти и всичко. Като крава ще го доим. Толкова и ще дойдат :) 0% шанс. Румъния имат няколко завода за коли. Ние пасем кравите още.
  • 65 радев

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Къде е":

    Чети първо! Отказват се да строят завод в Турция! Не да затварят съществуващ.Отговорил съм ти за вчерашния коментар.
  • 66 Да бе

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Ще минават, те що до миналата година учуждаваха имоти наоколо да разширяват добива на въглища, мечтите са безплатни
  • 67 Пробвай ти

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "Хохохо":

    Нопиши българия "ще" направи, вие нямате, бедеще, мети, всичко ви е скапано, индрустия, търговия, образование, икономика, съдебна система, туризъм, външна политика, околна среда. Турция за 25г чукарите ги направиха гори а в България горите в чукари.
  • 68 Домакин

    2 1 Отговор
    Край Перник е правилното място!
  • 69 дизела

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Къде е":

    Абе ти си болен мозък.Виждам че си фен на миксерите.Хайде чак пък да затварят заводи за автомобили!Иди се прегледай.
  • 70 hmhmhm

    1 0 Отговор
    ей ся додоха в Кремиковси , дъ ге
  • 71 КАСАПИНА

    4 0 Отговор
    Германците са гяволи никога не бързат изчакват и т.н. щяха да се проклинат,ако бяха направили завод там,и си бяха хвърлили пaрите на вятъра,това е ясен знак и за другите инвеститори........
  • 72 Страничен наблюдател

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Българин":

    Точно.А ерекцията им отиде по дяволите.
  • 73 Гейбераст

    3 0 Отговор
    Ще инвестират при Бойко Милиардерина... а не при клоша Ердоган...
  • 74 на кукува лято

    2 0 Отговор
    Баце , сваляй бройката с коронавирусните , тия идват у нас.
  • 75 Пешо

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "За какво му е VW на TR, калпака да злобе":

    Смях във залата .Но да не и спрат износа на лимони че трагедия.
  • 76 опа

    1 0 Отговор
    въй въй въй чок сакатлък... с рдуганя щехме господари на света да ставяме , а то...
  • 77 ХХХ

    1 0 Отговор
    хонда затварят завода в търки , а ваген хич няма да го отварят. дюнери по 40 евра... накъде отиват нещата е ясно. султана ще прави родна марка коли.. за да подмени такситата фиат със нови тофаш-и . за какво се пънят фесовете като тръмпи ще ги фалира и пак ще са по бедни от скъсания
    статистически българин
  • 78 кучето

    3 0 Отговор
    Аферим машалла само такива новини да чуваме
  • 79 теквеник

    0 0 Отговор
    Дали сега шанса да го построят в Банкя ще се увеличи ?
  • 80 Ще го построят в

    1 1 Отговор
    Русия там вече произвеждат БМВ отдавна и Фолксваген ще правят не са във ЕС , ефтина работна ръка , образовани хора макар и малко подпийнали но вършат работа