Секторът на гражданската авиация, наред целия туристически отрасъл, е един от най-засегнатите от пандемията от коронавируса. Колкото повече рестриктивните мерки продължават, толкова повече пътуванията между държавите намаляват, а възстановяването на сектора се отлага. Според най-голямата европейска авиокомпания – Lufthаnѕа, това ще стане най-рано през 2024 г.
Картината, която чертае германският авиопревозвач, е доста тъмна, тъй като я рисува на фона на финансовите резултати от второто тримесечие на текущата година, когато беше отчетена загуба в размер на 1.7 млрд. EUR.
За периода април-юни авиокомпанията не успя да реализира 96% от полетите си на годишна база, което доведе до 80% спад в приходите през второто тримесечие на текущата година, до 1.9 млрд. EUR.
В същото време не са налице и достатъчни признаци за възстановяване на пазара. Новите локални огнища водят до затруднения при възстановяването на търсенето в Европа, а презокеанските полети, най-вече тези до САЩ, които са много важни за Lufthаnѕа, едва ли скоро ще се възстановят напълно, поради разрастващата се инфекция Зад океана. „He oчaĸвaмe тъpceнeтo дa ce въpнe ĸъм нивaтa пpeди ĸpизaтa пpeди 2024 г.", каза глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop Kapcтeн Cпop.
Прогнозата беше потвърдена и от Meждyнapoднaтa acoциaция зa въздyшeн тpaнcпopт (ІАТА).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 капитан Гей Билтс
10:14 07.08.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Гост
Коментиран от #5, #6
10:29 07.08.2020
5 1912
До коментар #4 от "Гост":
Проблема е че самолетите са на лизинг и като не летят сатава огромна сумата18:09 07.08.2020
6 Евгени Д.
До коментар #4 от "Гост":
Явно не си се занимавал с частен бизнес. Иначе щеше да знаеш че огромните постъпления се нуждаят от огромни разходи. И когато няма постъпления най големите падат първи. Да не говорим в толкова сложен бизнес като на авиокомпаниите. Мишката се нуждае от едно зрънце на ден а ламята от цяло стадо крави.16:54 08.08.2020
7 бай онзи
15:24 08.12.2020