Отидете към основна версия

1 903 13

Джамбазки: Забавянето ни за Шенген е заради интересите на Германия

  • ангел джамбазки-
  • шенген

По думите му Германия не иска тя да налага ветото, а си намира други държави да го правят. „Това е известен стар номер в политиката в международните отношения. Когато имаш водеща роля някъде, каквато е ролята на Германия, не е добре ти да си лошия

Забавянето на приемането на България в Шенген е заради интересите на Германия и донякъде на Холандия, каза пред журналисти в Страсбург евродепутатът Ангел Джамбазки. По думите му Германия не иска тя да налага ветото, а си намира други държави да го правят. „Това е известен стар номер в политиката в международните отношения. Когато имаш водеща роля някъде, каквато е ролята на Германия, не е добре ти да си лошия, затова си намираш някой друг да го направи вместо теб. Случаят с Австрия е точно такъв. Австрия има проблем с емиграцията, но основният проблем на Австрия с миграцията е Германия, а не България“, обясни Джамбазки, цитиран от БТА.

Според него Германия не се е справила с мигрантите, както е заявила предварително. „Наводнението на Европа с мигранти, които не се социализират, а подкрепят Палестина срещу Израел в момента, което за тях е огромен проблем и огромен шок, е заради германското поведение и няма нищо общо с България“, заяви евродепутатът. Той е категоричен, че нелегалните мигранти, които влизат в Австрия, не са минали през България. Една малка част от тях според него са се придвижили през Унгария по западно-балканския път, който се финансира от неправителствени организации, плащащи на трафикантите.

Джамбазки е категоричен, че причината България да е извън Шенген е транспортна и финансова, а целта е западните пристанища да работят както до сега.

Ако България и Румъния са в Шенген, най-големите европейски пристанища в Европа ще станат Констанца, Варна и Бургас, Пирея и Солун, защото пътят на стоките ще се съкрати и те ще стигнат до западна Европа за седем-осем дни. Докато за акостиране на пристанища като Ротердам, Копенхаген, ще трябват още две седмици. Държейки България и Румъния извън Шенген, пътят на стоките се забавя, заради чакането по вход-изходните граници на двете държави. По думите на Джамбазки това струва на България като преки щети 100 млн. евро на година само за транспортния бранш, без да се броят останалите, свързани с него бизнеси, обясни той. „Ето ви го обяснено най-просто и абсолютно вярно. На това не може да се противопостави нищо“, каза още Джамбазки.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 19 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове