Най-скъпият Volkswagen отива в историята

6 Август, 2025 17:32 3 651 12

  • vw-
  • volkswagen-
  • touareg-
  • tayron-
  • tiguan

Touareg ще спре да се произвежда през следващата година

Най-скъпият Volkswagen отива в историята - 1

Ерата на Volkswagen Touareg, флагманът и най-луксозният SUV на марката, според информациите е към своя край. Позовавайки се на вътрешни източници, скорошно съобщение на Autocar предполага, че производството на Touareg ще бъде прекратено през 2026 година, без да се планира наследник. Въпреки че Volkswagen не е коментирал официално въпроса, това решение би било в съответствие със стратегическата ориентация на компанията към модели с голям обем и по-висока рентабилност.

Най-скъпият Volkswagen отива в историята

Touareg има богата история, като е бил проект, в който бившият председател на VW Фердинанд Пиех е вложил цялата си страст. Пуснат на пазара през 2002 гофина заедно с модела Porsche Cayenne, този автомобил беше смела стъпка за издигане на марката Volkswagen в премиум сегмента, стратегия, която беше преследвана и с луксозния седан Phaeton, който вече не се произвежда. Развитието на Touareg не само разшири гамата на VW, но и помогна за разпределяне на разходите за Cayenne, който се превърна в огромен успех за Porsche.

Най-скъпият Volkswagen отива в историята

Съобщението за преустановяване на производството на Touareg сигнализира за ясна промяна в йерархията на марката. В по-опростено портфолио, луксозните модели ще бъдат произвеждани от сродни марки като Audi и Porsche, които вече продават модели на същата платформа MLB Evo. Междувременно Volkswagen ще се фокусира върху укрепването на позициите си в основните сегменти с популярни модели като Tiguan, глобалния бестселър на марката. За купувачите, които търсят по-голям SUV на VW, се очаква модели като Tayron да заемат по-важна роля в гамата.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 знаещия

    22 3 Отговор
    то и другите модели в най-скоро време ще спрат....Китай напира здраааво....изтърва се коня....пардом- дракона....

    Коментиран от #3

  • 2 имало едно време

    25 1 Отговор
    здрави коли фолксваген, тей ще пише в учебниците
  • 3 Нищо не е изтървано, знаещия

    6 9 Отговор

    До коментар #1 от "знаещия":

    Цялата деиндустриализация е добре планиран процес от десетки години-насам. Ама как да му го кажеш на знаещия като ОН знае всьо

    Коментиран от #6

  • 4 луксозен фолксваген

    8 7 Отговор
    никога не е имало ,името му го казва ако някой обръща внимание

    Коментиран от #5

  • 5 таксиджия 🚖

    13 6 Отговор

    До коментар #4 от "луксозен фолксваген":

    Във Файтон влизал ли си!? Не си. Имаше иновации, които липсваха в ЕС класата.

    Коментиран от #11

  • 6 таксиджия 🚖

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Нищо не е изтървано, знаещия":

    Защо Воуксваджен ще иска да се деиндустрилизира!? Кой планира този процес? Не е мениджмънта на Воуксваджен, БМВ, Мерцедес. Туарег го продават на цената на Х5, ГЛЕ и ку7. Нормално да не се продава.
  • 7 джо

    18 9 Отговор
    Ако цялата фирма VW отиде в историята ще е по добре не само даден модел . Скъпо при покупка , малък ресурс на ДВГ , нискокачествени електрони компоненти , проблемна електроника , евтина пластмаса вечно висене по сервизите - губене на време , пари и нерви без нея ще е още по добре .

    Коментиран от #9

  • 8 Жалко

    23 1 Отговор
    Харесвам единствено първото поколение Туарег и Q 7 Всички следващи - не. Еднотипни .Няма я индивидуалността. Преди петнайсетина години една кола като я видиш отдалеч и знаеш марката и модела ,а сега ако не са емблемите не ги схващащ какво и що.Все някви малки фарчета големи решетки някви странни странични ръбове.Отврат Например Мерцедес. Едно време кьорав да се ще различиш 190 от 124 или малко по - късно С класа от Е класа.Айде сега различи С от Е...Да не говорим ,че БМВ - Тата станаха едни решетки на колела.После Опел прилича на Пежо.Абе всичко е мелез и грозотия.....
  • 9 Коментиращ

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "джо":

    Това, което твърдите за ФВ към днешна дата си е факт, НО!

    Да не мислите, че останалите автомобилни производители правят автомобили с качество като това отпреди 2005???

    Капитализмът казва:
    ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ФИРМАТА ВИ ДА ИМА РЪСТ НА ПЕЧАЛБИТЕ ВСЯКО ТРИМЕСЕЧИЕ!
    АКО ТОВА СЕ ПРОМЕНИ, КРАЙ С ВАШАТА ФИРМА!
    И КАКЪВ Е РЕЗУЛТАТЪТ?!
    ОБЕДИНЕНИЕ НА АВТОМОБИЛНИТЕ КОНЦЕРНИ, ЗАНИЖАВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО, УВЕРЕНИЕ, ЧЕ "ЛОНГ ЛАЙФ" МАСЛОТО ДЕТО ВЛАГАТ, МОЖЕ ДА ВИ ЗАКАРА ОТ ТУК ДО ЛУНАТА БЕЗ ДА ГО СМЕНЯТЕ, И КРАЙНИЯТ РЕЗУЛТАТ Е РЕДОВНО ВИСЕНЕ ПО СЕРВИЗИТЕ!

    Не може на планета с ограничени ресурси (вкл човешки), да има постоянен ръст на печалбата!
    Тази идея е мъртво родена!
    Не случайно на всеки 10-на г има кризи, вируси и нови войни! Инак печатането от фед на виртуални кинти ще се сгромоляса, а след себе си ще повлече и останалите кредитори като васалния на фащ, ЕС!
  • 10 Правилно!

    3 2 Отговор
    Правилно, по добрият модел е АУДИ Q7,Q5 или луксозното S изпълнение!
  • 11 ои8уйхътгрф

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "таксиджия 🚖":

    И струваше повече от еС-класата... И кой идиот ще плати за "народен автомобил" повече отколкото заеталона сред луксозните модели? Не случайно го продаваха тоя Файтон на яка загуба... Колата беше интересна, особено с W12 мотора, но маркетинг отдела ocpa положението
  • 12 Абе

    2 0 Отговор
    Гроздето май ви е кисело а?