Ерата на Volkswagen Touareg, флагманът и най-луксозният SUV на марката, според информациите е към своя край. Позовавайки се на вътрешни източници, скорошно съобщение на Autocar предполага, че производството на Touareg ще бъде прекратено през 2026 година, без да се планира наследник. Въпреки че Volkswagen не е коментирал официално въпроса, това решение би било в съответствие със стратегическата ориентация на компанията към модели с голям обем и по-висока рентабилност.
Touareg има богата история, като е бил проект, в който бившият председател на VW Фердинанд Пиех е вложил цялата си страст. Пуснат на пазара през 2002 гофина заедно с модела Porsche Cayenne, този автомобил беше смела стъпка за издигане на марката Volkswagen в премиум сегмента, стратегия, която беше преследвана и с луксозния седан Phaeton, който вече не се произвежда. Развитието на Touareg не само разшири гамата на VW, но и помогна за разпределяне на разходите за Cayenne, който се превърна в огромен успех за Porsche.
Съобщението за преустановяване на производството на Touareg сигнализира за ясна промяна в йерархията на марката. В по-опростено портфолио, луксозните модели ще бъдат произвеждани от сродни марки като Audi и Porsche, които вече продават модели на същата платформа MLB Evo. Междувременно Volkswagen ще се фокусира върху укрепването на позициите си в основните сегменти с популярни модели като Tiguan, глобалния бестселър на марката. За купувачите, които търсят по-голям SUV на VW, се очаква модели като Tayron да заемат по-важна роля в гамата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 знаещия
Коментиран от #3
17:39 06.08.2025
2 имало едно време
17:44 06.08.2025
3 Нищо не е изтървано, знаещия
До коментар #1 от "знаещия":
Цялата деиндустриализация е добре планиран процес от десетки години-насам. Ама как да му го кажеш на знаещия като ОН знае всьоКоментиран от #6
18:28 06.08.2025
4 луксозен фолксваген
Коментиран от #5
20:19 06.08.2025
5 таксиджия 🚖
До коментар #4 от "луксозен фолксваген":
Във Файтон влизал ли си!? Не си. Имаше иновации, които липсваха в ЕС класата.Коментиран от #11
20:35 06.08.2025
6 таксиджия 🚖
До коментар #3 от "Нищо не е изтървано, знаещия":
Защо Воуксваджен ще иска да се деиндустрилизира!? Кой планира този процес? Не е мениджмънта на Воуксваджен, БМВ, Мерцедес. Туарег го продават на цената на Х5, ГЛЕ и ку7. Нормално да не се продава.20:38 06.08.2025
7 джо
Коментиран от #9
21:12 06.08.2025
8 Жалко
22:00 06.08.2025
9 Коментиращ
До коментар #7 от "джо":
Това, което твърдите за ФВ към днешна дата си е факт, НО!Да не мислите, че останалите автомобилни производители правят автомобили с качество като това отпреди 2005???
Капитализмът казва:
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТРЯБВА ФИРМАТА ВИ ДА ИМА РЪСТ НА ПЕЧАЛБИТЕ ВСЯКО ТРИМЕСЕЧИЕ!
АКО ТОВА СЕ ПРОМЕНИ, КРАЙ С ВАШАТА ФИРМА!
И КАКЪВ Е РЕЗУЛТАТЪТ?!
ОБЕДИНЕНИЕ НА АВТОМОБИЛНИТЕ КОНЦЕРНИ, ЗАНИЖАВАНЕ НА КАЧЕСТВОТО, УВЕРЕНИЕ, ЧЕ "ЛОНГ ЛАЙФ" МАСЛОТО ДЕТО ВЛАГАТ, МОЖЕ ДА ВИ ЗАКАРА ОТ ТУК ДО ЛУНАТА БЕЗ ДА ГО СМЕНЯТЕ, И КРАЙНИЯТ РЕЗУЛТАТ Е РЕДОВНО ВИСЕНЕ ПО СЕРВИЗИТЕ!
Не може на планета с ограничени ресурси (вкл човешки), да има постоянен ръст на печалбата!
Тази идея е мъртво родена!
Не случайно на всеки 10-на г има кризи, вируси и нови войни! Инак печатането от фед на виртуални кинти ще се сгромоляса, а след себе си ще повлече и останалите кредитори като васалния на фащ, ЕС!
22:50 06.08.2025
10 Правилно!
09:52 07.08.2025
11 ои8уйхътгрф
До коментар #5 от "таксиджия 🚖":
И струваше повече от еС-класата... И кой идиот ще плати за "народен автомобил" повече отколкото заеталона сред луксозните модели? Не случайно го продаваха тоя Файтон на яка загуба... Колата беше интересна, особено с W12 мотора, но маркетинг отдела ocpa положението15:36 08.08.2025
12 Абе
20:56 12.08.2025