Гигантът БЕЛАЗ вече и с двугоривно задвижване

21 Септември, 2025 13:30 8 303 39

  • белаз-
  • 7513w

Новият модел 7513W може да работи с дизел и с втечнен природен газ (LNG)

Гигантът БЕЛАЗ вече и с двугоривно задвижване - 1

В света на минната индустрия и тежката техника, иновациите са ключови за повишаване на ефективността и намаляване на разходите. Беларуският производител на минно оборудване БЕЛАЗ прави смела стъпка напред, представяйки прототип на самосвал с двугоривно задвижване.

Новият модел БЕЛАЗ-7513W, част от серията с товароподемност от 130 тона, е оборудван с двигател, който може да работи с дизел и с втечнен природен газ (LNG).

Основната иновация на БЕЛАЗ-7513W е неговата способност да замества до 50% от дизеловото гориво с втечнен природен газ. Благодарение на уникална система за подаване на горивото, съотношението между дизела и LNG се оптимизира, осигурявайки максимална ефективност на работа.

С мощност от 1600 конски сили, новият двигател е напълно сравним с чисто дизеловите си аналози. Но най-голямото предимство идва от по-ниската цена на LNG, което прави експлоатацията на камиона значително по-рентабилна.

За да се осигури непрекъсната работа в кариерите, БЕЛАЗ-7513W е оборудван с два резервоара: един за дизел с капацитет 1900 литра и един за LNG с обем 1200 литра. Тази комбинация позволява на машината да работи до 12 часа без прекъсване.

Представянето на БЕЛАЗ-7513W ще се състои на Международния газов форум в Санкт Петербург в началото на октомври. Освен това, от компанията обявиха, че до края на годината ще пуснат на пазара и модел, задвижван изцяло от LNG. Той ще бъде с товароподемност от 220 тона, което го прави още по-ефективен и мощен.

С този ход БЕЛАЗ ясно показва своята ангажираност към иновациите и намаляването на емисиите, като същевременно предлага на клиентите си по-икономични и устойчиви решения за тежката минна индустрия.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 59 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сталин

    95 18 Отговор
    Вижте в държава където няма тикви и прасета как върви напред и нагоре
  • 2 отец инжинер Ганю

    64 2 Отговор
    пък.....Заводът за електрически коли на Кирил Петков, фалира отдавна

    Коментиран от #4

  • 3 Лукашенко е истински ръководител

    74 11 Отговор
    Още 90-те години ликвидира мутрите - често без излишни церемони, без излишни съдебни процедури, въведе железен ред и дисциплина. Затова днес Беларус се завива успешно. Ролята на личността в историята е от изключителна важност за държавата. Виж ръководителите и президентите на България - от Луканов, през Лилов, Желю та до Борисов и Пеевски. Абсолютни посредствени дребни душици, мислещи само за себе си и родата.
  • 4 Отец инжинер Петка

    37 10 Отговор

    До коментар #2 от "отец инжинер Ганю":

    Да но ще правим барут и големи бомби за Зелю и ще ги пуснат за народа в Кауфлънда.
  • 5 Пример

    56 9 Отговор
    Пример за държава която не е вкарала свине в своя елит!!!
  • 6 механика

    9 31 Отговор
    1200 литра метан са абсолютно нищо

    за сведние на мисирките една лека кола годи около 30литра метан на 100км

    далаверата на метата е че се продава във килограми а не във литри
    около 1кг е около 6 литра метан, една кола годи около 6кг метан на 100км
    та колко литтра ще гори тая огромна кочина?

    можело е да ги направят би турбо за по малък разход

    Коментиран от #7, #18, #28, #35

  • 7 Ментаника

    27 5 Отговор

    До коментар #6 от "механика":

    Те за това такситата карат на метан ,защото зареждат по 30 литра на всеки 100 км. Жалък математик.
  • 8 Най-интересното е, че:

    12 22 Отговор
    Най-големият БЕЛАЗ, е с два двигателя "Detroit Diesel"!!!
    Но комент!!!

    Коментиран от #10, #15, #22, #38

  • 9 Да припомня, че Лукашенко

    51 5 Отговор
    Отказа 600 милиона подкуп
    да вкара Ковид ПЛАНдемията
    на Фрау фон SS в Белорус !
  • 10 Казваш

    25 2 Отговор

    До коментар #8 от "Най-интересното е, че:":

    Не са каТ нашТе
    оборудвани с двигатели
    родно производство.
  • 11 Радев

    14 9 Отговор
    А утре ще купя един на Деса да я водят по бутиците

    Коментиран от #13

  • 12 Варна 3

    8 25 Отговор
    Пресъздадено 100 процента от Катерпиллар. Както виждам и другите беларуски камиони, даже камионите не са беларуски с изключение на марките, завършващи с "АЗ"

    Коментиран от #20

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Я Виж Булгар Рено,

    12 21 Отговор

    До коментар #8 от "Най-интересното е, че:":

    защо го спря Сталин.
    Завода "Вамо" във Варна, кой прави софтуера, и електрониката на "СОЮЗ",
    и много още иновативни неща от световна класа, които бяха толкова безценни за СССР, и ние им ги давахме даром!
    Дори Калашниците произведени и нас, бяха в пъти по-добри от тези произведения в СССР!
    Точка По темата!

    Коментиран от #21, #23, #37

  • 16 Тракторшенко

    10 5 Отговор
    Отваряйте границите че не може да ми пристигне краварския трактор който Тръмп ми подари!! искам да си ора картофите😔

    Коментиран от #17

  • 17 При си картофите,

    6 4 Отговор

    До коментар #16 от "Тракторшенко":

    докато съседите орат жeнa ти.
  • 18 Втечнен

    17 2 Отговор

    До коментар #6 от "механика":

    1200 литра втечнен. Има разлика бе олигфрен
  • 19 Искра Фидосова

    21 1 Отговор
    Тази лимузина, е само за мен и моята любов Дебелан Пеевски.
  • 20 А бре,момче,

    23 10 Отговор

    До коментар #12 от "Варна 3":

    когато е създаден Белаз,Катерпилар а още не е бил заплануван! Ма прочетете малко инфо,преди да дрънкате глупости!

    Коментиран от #32

  • 21 Лост

    17 5 Отговор

    До коментар #15 от "Я Виж Булгар Рено,":

    Ами , защото сме тарикати.Решихме да го продаваме в Африка,а чии колонии са там? И къде намесваш Сталин,напиши Путин да ти се смеят повече?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    18 3 Отговор

    До коментар #15 от "Я Виж Булгар Рено,":

    Сталин умря 1953г
  • 24 Шофьор на Белаз

    13 4 Отговор
    С такива камиони извозваме мукраинските трупове от фронта. 2,1 милиона трупа са това.

    Коментиран от #29

  • 25 Голяма иновация

    5 13 Отговор
    Сложиха му американски двигател работещ с дизел и метан
  • 26 Впечатлени ли сте?

    4 8 Отговор
    Малко късно. В света на камионите отдавна има bi fuel двигатели. Пресен пример е индийският Ashok Leyland 5532 AN. Едва ли ще се сетите, но да поддържаш мощности за зареждане с две горива е точно 2 пъти по-скъпо и около 3 пъти по-сложно за организиране. Компресорът за гражданска CNG станция се транспортира на каросерията на 12-тонен камион. Ако трябва да зарежда Белаз ще му е необходим половин час. Всички тези фактори са сериозна пречка пред разпространението на bi fuel задвижванията.

    Когато Владимир Олегович Потанин купи 100 двугоривни Белаза за кариерите си в Норилск тогава се впечатлявайте. Днес е неразумно рано.
  • 27 Много

    10 3 Отговор
    Са зле тея от към руските държави,с платки от западни перални правят какво ли не!
  • 28 Никси

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "механика":

    абе ти дека си учил за Меаник у Цацаровци ли у Академията
    виждам че пак се обаждаш не подготвен като преди
    как може да напишеш че кардана на ЗИЛ 131 ставал за ТАТРА 815
    та със сълзи ти се смеях
    та не ме карай да ти се смея и сега
    а сега да сравняваш Небостъргач с захлупена Къщурка си е не смешно а в плачевно състоянието
    сравнявай го в тоя диапазон с неговите събратя на БеЛаЗа в цял свят даже и минните Багери
    ако го сметнеш в моточасове/километри
    епа то и у Градския Транспорт Белите Манове карат също на метан дизел как тогава
    можеш да го сравниш с Белаза еле па с таксито
    само че разликата при таксито е Бензин/Метан отделно гориво
    а при Метан/Дизела е същото като при Бензинови двигатели с директно впръскване
    само че с LPG -уредба или NGT-фабрична , получава се обогатяване на Дизела и нищо повече
    а у Цацаровци Бай Фильо ако ти е бил даскал да знаеш нищо не те е научил ,писал ти оценките по милост от симпатии , да не оставаш на поправителен за Есента , щото цело лето требе да зубриш вместо да ходиш на море или планина !!!.
  • 29 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    8 8 Отговор

    До коментар #24 от "Шофьор на Белаз":

    Що тогава не може да победите 4та година още в пъти по-малък противник другаре
  • 30 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    15 4 Отговор
    Това чудовище ако го пуснат на фронта ще мачка като хлебарки американските Ейбрамси и германските Леопарди!

    Коментиран от #31

  • 31 оСмешник 🚀 🤩🤡

    5 5 Отговор

    До коментар #30 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Един Два дрона в резервоара, вентилацията или кабината и е ЧАО

    Коментиран от #39

  • 32 Танко

    5 7 Отговор

    До коментар #20 от "А бре,момче,":

    Катерпилар е основан през 1925 г.Ще ти го напиша и с букви-хиляда деветстотин двадесет и пета година.Какъв белаз те гони,дето е основан през 1948 г.?
  • 33 А бе

    7 5 Отговор
    Второто горивно задвижване е на дърва!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 аааа

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "механика":

    1200 l са около 300 kg метан в зависимост от околната температура.
  • 36 ЯМЗ

    3 1 Отговор
    Кой знае защо,сте пропуснали да споменете,че двигателят е ЯМЗ,т.е. чисто руски.
  • 37 Чул ама не дочул,

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Я Виж Булгар Рено,":

    те тва си ти образ безподобен не много умен. За други думи ще ме изтрият. БУЛГАРРЕНО не го спира никой отдвън,а ние поради факта,че сме бедни и нямаме пари за да си плащаме комплектите. Дотговора бе само за сглобяване,не за производство,както при румънците след нас приели производството. Варненският завод е правил ремонти на корабни двигатели и чак от 1967г. подписва договор с английската Перкинсза производстов на двигатели,като дори и през 80-те години сме ги сглобявали с английски части,а не със собствени.Другите безценности които правихме,бе благодарение на шпионската дейност на руснаците ,а след това по линия на СИВ се разпределяха кое къде ще се произвежда,като средствата за строежа на тези предприятия идваха основно от руснаците и малко участие от нас. За Калашите си прав,но това са думи извадени от контекста,защото са верни но в сравнение с тези които се произвеждат извън Русия преди СССР. Когато малко си чел и неправилна литература или дори не си чел а си чувал приказки под шипковият храст,е добре да не пишеш,че ставаш за съжаление.
  • 38 Детройт дизел е като

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Най-интересното е, че:":

    да кажеш ,че двигателите с дизелово гориво са на Отто Дизел. Вярно е само това,че той е създател на дизловия двигател. Точно така детройт дизел е концепция която се използва от много производители. Да не си мислиш,че в Беларусия вкарват двигатели от американците и ги монтират на камионите. Аква си мислиш,просто си с рудиментирал мозък. А, най-големият Белаз 75510,който вози до 500 тона руда на кратки разстояния и 450 тона на далечни разстояния е с двигател на Къминс който захранва електрическа стонция,която и привежда самосвала в движение или е хибрид,двигателя се ползва за зареждане на ел станцията която е основния задвижващ елемент.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.