Златната треска за електромобили се превръща в стратегическа борба за Volkswagen. Европейският автомобилен гигант е принуден да забави амбициозния си план за електрификация, което анонсира значителна корекция на производството, поради движението на пазара, което не се разраства толкова бързо, колкото се очакваше.
VW временно спира производството в ключови германски заводи за електромобили, по-специално в завода в Емден (където се произвеждат ID.4 и ID.7) и в завода в Цвикау (където се произвежда Audi Q4 e-tron). Тези спирания са пряка последица от намаляващото потребителско търсене и излишъка на запаси, особено предвид хиперагресивната, фокусирана върху стойността конкуренция от страна на китайските автомобилни производители.
По-важното е, че дългосрочният продуктов план се преразглежда. Два от най-важните бъдещи електромобили на марката – изцяло новият кросоувър ID. Roc (дебютният модел на усъвършенстваната платформа SSP) и многоочакваният ID. Golf – са отложени от края на 2029 година до средата на 2030 година.
Това забавяне не се дължи само на слабите продажби, а разкрива дълбоко вкоренена финансова тежест в сърцевината на групата. Мащабната инициатива на VW за съкращаване на разходите с 17,5 милиарда долара според информациите лишава вътрешните ѝ операции от необходимия капитал. От решаващо значение е, че централата във Волфсбург не разполага с необходимия бюджет за преоборудване на своя основен завод за производство на електромобили от следващо поколение, което на практика налага отлагането на ID. Golf.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 факуса
10:45 27.09.2025
3 Правилно ли разбрах
И на какво се надяват? Че китайците и те ще забавят и ще позволят volkswagen да ги настигне?
Ако сега докато продават и ДВГ на печалба нямат ресурс да преоборудват завода за да произвеждат електромобили, откъде ще дойде ресурса след няколко години когато спрат и продажбите на ДВГ? От година на година ресурсите само ще намаляват, ако оставят китайците да им вземат пазара.
10:45 27.09.2025
4 МЪСК
Model Y слиза от поточната линия в Германия за 10 часа, а VW ID.3 за 30...
Сега въвеждаме модулно сглобяване (Unboxed Process), с което ви пращаме до един в историята.
Коментиран от #5
11:35 27.09.2025
5 Име
До коментар #4 от "МЪСК":
Не знам какво толкова се прехласвате по Тесла, но електричарките не стават принципно!Коментиран от #11
11:50 27.09.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Хеми значи бензин
11:56 27.09.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ДрайвингПлежър
Европа имаше предимство в производството на ДВГ - всички решиха да са политически коректни и да скочат там, където нямат шанс!
Когато си полит коректен и не мислиш и действаш ражионално изхода е един - смърт! Бавна и мачителна!
Коментиран от #12, #13
13:14 27.09.2025
11 таксиджия 🚖
До коментар #5 от "Име":
Мани го тоя - търгува акциите на тсла и затова пропагандира навсякъде по навик.13:53 27.09.2025
12 Така е
До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":
Така е колега! И nokia беше поставила Европа като лидер в производството на телефони с копчета, ама останалият свят се подведе по плоските телефони с стъкла вместо копчета и европейската мобилна промишленост отиде по дяволитеСега е на път всичко това да се повтори с ДВГ. Имам чувството, че всички напук го правят, за да съсипят Европа..
Трябва да си отстояваме принципите и до края на века да се произвеждат ДВГ и телефони с копчета. И да не забравяте да снимате с ленти да върви бизнеса.
14:39 27.09.2025
13 Какъв беше правилния ход
До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":
След като автомобилната промишленост бавно, но сигурно преминава към електромобили, какво според тебе беше рационалното решение на Европа, за да не върви към бавна и мъчител на смърт?1. Премахване на всякакви забрани за ДВГ, за да има къде да продават продукцията си европейските автомобилни производители когато целия останал свят премине на електромобили?
2. Субсидиране и подкрепа на европейски производители на батерии, зарядни станции и електромобили, за да може да се вдигне производството им заради икономии от мащаба и Европа да стане лидер в тази област?
Кое от двете решения води към просперитет и кое към абсолютно сигурна гибел. Бавна и мъчителна?
Коментиран от #14
14:44 27.09.2025
14 Коментиращ
До коментар #13 от "Какъв беше правилния ход":
Научете се да различавате пропагандата от реалният инженеринг!Съвременните електрички НЕ са еко, НЕ са надеждни, НЯМАТ адекватна втора употреба, зимата пробегът им намаля с около 30%, няма как нормален човек (мислещ самостоятелно) да се обърне към съвременните електрички! Не и с тези технологии и цени!
Друг е въпросът, кво прайм с тока, ако ни принудят да купуваме насила тия ел отп.дъци (както ни принуждават насила да влизаме в заробвозоната, за да платим харочевете на Франция и Италия)?!
От къде ще дойде тока за толкова много превозни средства?!
А дори и да намерят източници, каква ще бъде цената на тока?!
Когато рибите се хванат на стръвта, докато осъзнаят ситуацията, вече е късно!
Същото е и със съвременните ел автомобили, ел дигитални пари и всякакви други инструменти на дълбоката държава за контрол над масите, които хората докато осъзнаят и вече е късно!
12:16 11.10.2025
15 Ти да видиш
13:54 16.10.2025