Volkswagen също се сблъска с реалността на електромобилите

27 Септември, 2025 10:30 2 629 15

  • vw-
  • volkswagen-
  • id.-
  • id.5-
  • audi

Компанията отново преразглежда графика си

Volkswagen също се сблъска с реалността на електромобилите - 1

Златната треска за електромобили се превръща в стратегическа борба за Volkswagen. Европейският автомобилен гигант е принуден да забави амбициозния си план за електрификация, което анонсира значителна корекция на производството, поради движението на пазара, което не се разраства толкова бързо, колкото се очакваше.

VW временно спира производството в ключови германски заводи за електромобили, по-специално в завода в Емден (където се произвеждат ID.4 и ID.7) и в завода в Цвикау (където се произвежда Audi Q4 e-tron). Тези спирания са пряка последица от намаляващото потребителско търсене и излишъка на запаси, особено предвид хиперагресивната, фокусирана върху стойността конкуренция от страна на китайските автомобилни производители.

Volkswagen също се сблъска с реалността на електромобилите

По-важното е, че дългосрочният продуктов план се преразглежда. Два от най-важните бъдещи електромобили на марката – изцяло новият кросоувър ID. Roc (дебютният модел на усъвършенстваната платформа SSP) и многоочакваният ID. Golf – са отложени от края на 2029 година до средата на 2030 година.

Това забавяне не се дължи само на слабите продажби, а разкрива дълбоко вкоренена финансова тежест в сърцевината на групата. Мащабната инициатива на VW за съкращаване на разходите с 17,5 милиарда долара според информациите лишава вътрешните ѝ операции от необходимия капитал. От решаващо значение е, че централата във Волфсбург не разполага с необходимия бюджет за преоборудване на своя основен завод за производство на електромобили от следващо поколение, което на практика налага отлагането на ID. Golf.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 факуса

    21 5 Отговор
    следва задължително купуване щот нема кой да плати тез разбойнически цени,първо държавните институции после и делите авропци,по добре слезте на земята и се огледайте ама хубаво
  • 3 Правилно ли разбрах

    24 3 Отговор
    Понеже са изостанали и китайците ги изпреварват, вместо да се забързат са решили да се забавят?

    И на какво се надяват? Че китайците и те ще забавят и ще позволят volkswagen да ги настигне?

    Ако сега докато продават и ДВГ на печалба нямат ресурс да преоборудват завода за да произвеждат електромобили, откъде ще дойде ресурса след няколко години когато спрат и продажбите на ДВГ? От година на година ресурсите само ще намаляват, ако оставят китайците да им вземат пазара.
  • 4 МЪСК

    10 4 Отговор
    Защото толкова си можете, Фауве. И вие, и другите.
    Model Y слиза от поточната линия в Германия за 10 часа, а VW ID.3 за 30...

    Сега въвеждаме модулно сглобяване (Unboxed Process), с което ви пращаме до един в историята.

    Коментиран от #5

  • 5 Име

    26 4 Отговор

    До коментар #4 от "МЪСК":

    Не знам какво толкова се прехласвате по Тесла, но електричарките не стават принципно!

    Коментиран от #11

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Хеми значи бензин

    8 5 Отговор
    Само Тесла беше на прав път защото освен електромобили чредлагаше и зарядби сранции към тях. Няма друга компания която да развива и мрежа от зарядни станции. И китайците скоро ще изпърдят защото и те само продават ел коли без да предлагат къде да ги заредиш
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ДрайвингПлежър

    18 2 Отговор
    Пожелавам им приятен път към ада!
    Европа имаше предимство в производството на ДВГ - всички решиха да са политически коректни и да скочат там, където нямат шанс!

    Когато си полит коректен и не мислиш и действаш ражионално изхода е един - смърт! Бавна и мачителна!

    Коментиран от #12, #13

  • 11 таксиджия 🚖

    11 2 Отговор

    До коментар #5 от "Име":

    Мани го тоя - търгува акциите на тсла и затова пропагандира навсякъде по навик.
  • 12 Така е

    9 5 Отговор

    До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":

    Така е колега! И nokia беше поставила Европа като лидер в производството на телефони с копчета, ама останалият свят се подведе по плоските телефони с стъкла вместо копчета и европейската мобилна промишленост отиде по дяволите

    Сега е на път всичко това да се повтори с ДВГ. Имам чувството, че всички напук го правят, за да съсипят Европа..

    Трябва да си отстояваме принципите и до края на века да се произвеждат ДВГ и телефони с копчета. И да не забравяте да снимате с ленти да върви бизнеса.
  • 13 Какъв беше правилния ход

    4 8 Отговор

    До коментар #10 от "ДрайвингПлежър":

    След като автомобилната промишленост бавно, но сигурно преминава към електромобили, какво според тебе беше рационалното решение на Европа, за да не върви към бавна и мъчител на смърт?

    1. Премахване на всякакви забрани за ДВГ, за да има къде да продават продукцията си европейските автомобилни производители когато целия останал свят премине на електромобили?

    2. Субсидиране и подкрепа на европейски производители на батерии, зарядни станции и електромобили, за да може да се вдигне производството им заради икономии от мащаба и Европа да стане лидер в тази област?

    Кое от двете решения води към просперитет и кое към абсолютно сигурна гибел. Бавна и мъчителна?

    Коментиран от #14

  • 14 Коментиращ

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Какъв беше правилния ход":

    Научете се да различавате пропагандата от реалният инженеринг!

    Съвременните електрички НЕ са еко, НЕ са надеждни, НЯМАТ адекватна втора употреба, зимата пробегът им намаля с около 30%, няма как нормален човек (мислещ самостоятелно) да се обърне към съвременните електрички! Не и с тези технологии и цени!
    Друг е въпросът, кво прайм с тока, ако ни принудят да купуваме насила тия ел отп.дъци (както ни принуждават насила да влизаме в заробвозоната, за да платим харочевете на Франция и Италия)?!
    От къде ще дойде тока за толкова много превозни средства?!
    А дори и да намерят източници, каква ще бъде цената на тока?!

    Когато рибите се хванат на стръвта, докато осъзнаят ситуацията, вече е късно!
    Същото е и със съвременните ел автомобили, ел дигитални пари и всякакви други инструменти на дълбоката държава за контрол над масите, които хората докато осъзнаят и вече е късно!
  • 15 Ти да видиш

    0 0 Отговор
    А като взимахте параляка от дотациите ни ривахте!!!!