Toyota e продала само 18 електромобила в родината си през август

1 Октомври, 2025 15:24 3 773 13

  • toyota-
  • електромобили-
  • август-
  • продажби-
  • япония

Предпочитанията на клиентите там са други

Toyota e продала само 18 електромобила в родината си през август - 1

В световен мащаб Toyota се стреми към нов рекорд по продажби, като през първите осем месеца на годината е продала 7 409 273 автомобила от марките Toyota, Daihatsu, Hino и Lexus, което представлява солидно годишно увеличение от 6,2%. Това блестящо темпо подсказва, че целта от 10,8 милиона продажби в световен мащаб за 2024 година е напълно постижима.

Въпреки това, отчетът за продажбите през август разкрива някои сериозни затруднения, по-специално на домашния пазар. Продажбите на групата в световен мащаб отбелязаха забавяне, като спаднаха с 1,3% до 900 598 единици за месеца. Основният проблем дойде от Япония, където продажбите на групата се сринаха с 10,2% през август, въпреки че от началото на годината досега са се увеличили с 17,8%. Когато се разгледат само основните марки Toyota и Lexus, доставките на вътрешния пазар са спаднали с 12,1% до 96 269 единици. Това забавяне се дължи на проблеми във фабриките, включително забавени доставки, свързани с проблеми на полуостров Камчатка.

Toyota e продала само 18 електромобила в родината си през август

Най-забележителното развитие обаче е катастрофалното представяне на дивизията на компанията за електромобили (BEV) в Япония. Докато глобалните продажби на BEV са се ускорили рязко, като са се повишили с 20,6% от началото на годината до 117 031 единици – с 34,5% силен ръст през август до 17 056 доставки – вътрешният пазар е в пълен упадък. Продажбите на BEV в Япония се сриват с 84,9% през август, достигайки скромните 18 автомобила. През първите осем месеца общите продажби на BEV на територията на Toyota са едва 469 единици, което представлява смазващ спад от 71,1%.

Тези мрачни резултати за BEV се наблюдават въпреки че като цяло сегментът на електрифицираните автомобили в Япония отбелязва ръст от 8,8% до 617 947 единици през тази година. Неоспоримата реалност е, че този успех се дължи изцяло на традиционните хибридни автомобили на Toyota, които отбелязват огромни продажби от 603 676 броя. Останалите продажби се разпределят между 13 551 плъг-ин хибрида и 251 модела с водородни горивни клетки, което показва, че докато останалата част от света приема BEV на Toyota, местните потребители остават твърдо привързани към хибридните модели.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 12 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Казах вече

    23 5 Отговор
    Тостерите за отпадъци.
  • 2 Маркиз дьо Карабас

    25 3 Отговор
    Не искат електрокари. И аз не искам.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 истина ти казвам

    22 1 Отговор
    Е пак е нещо! Японците са мъдри хора!
  • 5 българина

    15 11 Отговор
    Хибридите са глупост, защото реалния им разход е същия като на нехибрид, а Ел коли не ги щат, щото там се губи време в чакане на зареждане, плюс неясния пробег.Времето е най ценния ресурси
    на човека, някак си да го губиш в чакане е пълен абсурд като може и да не чакаш

    Коментиран от #7

  • 6 Някой

    20 2 Отговор
    Явно там няма дотация от държавата при покупка на елктричка. Сигурно и данък си им начисляват, а и не паркират безплатно... При еднакви условия и конкуренция, се вижда кое е предпочиатно от прагматичните японци.
    Ма там си нямат "зелена сделка" и тем подобни глупотевини...
  • 7 Крис

    8 4 Отговор

    До коментар #5 от "българина":

    Хибридите са по-икономични, няма как да е иначе. За останалото си 100% прав.

    Коментиран от #8, #12

  • 8 истина ти казвам

    7 2 Отговор

    До коментар #7 от "Крис":

    Не се знае. Сравнително нова технология. Във сайтовете за продажба на автомобили има доста хибриди на по 2-е 3-и годдини за продажба???? Защо ли?????
  • 9 дядо поп

    12 2 Отговор
    Освен , че котлончетата са боклуци трябва да се знае и това , в Япония не можеш да си купиш каквато и да е кола ако не представиш документ за притежанието на гараж или парко място.
  • 10 Запознат

    5 1 Отговор
    В Япония ел.стълбовете са дървени, цялата плетеница е във въздуха, в земята нямат кабели по обективни причини. За да караш на ток трябват яки кабели и зарядни, а те ги нямат.

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Коментиращ

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Крис":

    По кой критерий са по-икономични?!
    По разход на гориво за 100 км пробег, или по разход за батерия на всеки 5-10г?!
  • 13 Анонимен

    0 0 Отговор
    Пазят си народа а нашите подлоги само това тръбят да купуваме екектромобили