Ferrari разсекрети първия си електромобил

10 Октомври, 2025 11:17 1 301 7

  • ferrari-
  • електромобил-
  • electtrica

Дебютът се очаква през следващата година

Ferrari разсекрети първия си електромобил - 1

Първият изцяло електрически автомобил на Маранело, който понастоящем носи кодовото име Electtrica, е напът да предефинира пазара на високопроизводителните електромобили, разсейвайки всякакви остатъчни съмнения относно ангажимента на Ferrari към електрификацията. Планиран за пълно разкриване през следващата година и пускане на пазара през първата половина на 2026 година, Electtrica се очертава като технически шедьовър.

Този електрически модел приема силуета на гранд турер, пресъздавайки духа на GTC4Lusso, но с по-агресивна, подобна на суперкола с централно разположен двигател, позиция на шофиране и компактно междуосие. Сърцето на машината е усъвършенствана, разработена в компанията 800-волтова батерийна система и четири независими електрически мотора, всички готови за производство в завода в Маранело.

Ferrari разсекрети първия си електромобил

В най-агресивния си „Boost режим“ Electtrica развива над 1000 конски сили. Тази огромна мощност се управлява от четири мотора, което ѝ осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за само 2,5 секунди и максимална скорост от над 300 км/ч. Структурната батерия с капацитет 122,0 киловатчаса (бруто) е подходящ за пробег по WLTP от над 500 километра. Самата батерия е с дизайн от 14 модула, по 15 клетки на модул, интегрирана директно в шасито, като нейното разположение (предимно зад водача и под задните седалки) е внимателно подбрано, за да се постигне разпределение на теглото 47% отпред и 53% отзад. Въпреки значителното тегло от около 2.3 тона, подобно на Purosangue, усъвършенстваните технологии на шасито са проектирани така, че да маскират майсторски тази маса.

Ferrari разсекрети първия си електромобил

Конфигурацията с четири мотора е силно задно наклонена по отношение на доставката на мощност, като двата задни мотора доставят по 416 к.с. всеки и се въртят до 25 000 об/мин. Двата предни двигателя, заимствани от F80, допринасят с по 141 к.с. всеки и се отличават с още по-висока максимална скорост от 30 000 об/мин.

За да се гарантира прецизност в управлението, Electtrica използва цялостен набор от усъвършенствани контроли. Третото поколение Ferrari Active Suspension Technology (FAST), разработено съвместно с Multimatic, използва активни амортисьори. Тази най-модерна система използва 48-волтов моторно задвижван винтов механизъм, прикрепен към стъблото на амортисьора във всеки ъгъл, което позволява на окачването да прилага свои собствени допълнителни сили върху каросерията. Това осигурява безпрецедентен, пълен контрол над движението на каросерията, като оптимизира както комфорта при шофиране, така и управлението. Освен това, включването на независим заедн мост, при което всяко задно колело може да се управлява в противоположни посоки, предоставя на инженерите ниво на динамичен контрол над посоката на автомобила, което е наистина всеобхватно.

В смела стъпка за запазване на инстинктивното усещане за Ferrari, Electtrica се отказва от изкуствените звуци на двигателя. Вместо това, акселерометър на задния мост улавя и усилва автентичните звуци на високоскоростната електрическа трансмисия в кабината. Сензорното преживяване се подобрява допълнително от система за „фалшиво превключване“, която симулира пет различни карти на мощността и въртящия момент, подобни на предавки, които могат да се избират чрез лостчето за превключване на волана. Лостчето за превключване надолу, от другата страна, контролира симулиран ефект на спиране на двигателя, като прецизно имитира усещането от традиционното превключване надолу при спиране в завой.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сотко

    0 1 Отговор
    2 х 416 + 2 х 141 = 1114 кс (HP). Хубаво е да се дава и общата мощност, да не се налагат такива работи.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Директора👨‍✈️

    1 3 Отговор
    Всеки предифинира, всеки променя, всеки прави революция, а накрая... едно и също. Около 300 км. пробег и после вече си на тръни и се оглеждаш за зарядна станция и има 30 мин. ако е бърза зарядна, ако има свободна, ако няма пред теб 3 коли и т.н.
    Ако не... чакаш. Всички с ел. коли пият кафета. Нали такъв е лафа: Докато пиеш едно и кафе и се е заредила на Пазарджик на МакДонълдса. 😁
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 А така

    2 0 Отговор
    Хубави новини. Дали да не купя един такъв и да го рентвам на минути? Щото не всеки може да си позволи да го притежава, но да го "яхнеш" за 10 минути срещу определена сума си е по достъпно.
  • 7 Антиелектрика

    2 1 Отговор
    Това Ферари не е истинско Ferrari. Истинското няма:
    - тегло от около 2.3 тона
    - батерия ... зад водача и под задните седалки
    - задните седалки
    - четири електромотора
    - система за „фалшиво превключване“