Въпреки електрификацията, Ferrari няма да се отказва от V12

10 Октомври, 2025 16:13 1 004 1

  • ferrari-
  • v12-
  • двигател-
  • бензин

Компанията потвърди ангажимента си към бензиновите двигатели

Въпреки електрификацията, Ferrari няма да се отказва от V12 - 1

Ferrari смело се впуска към електрифицирано бъдеще, но сърцето на неговата легенда – двигателят с вътрешно горене – е далеч от пенсиониране. Новата пътна карта, която включва средно по четири дебюта на нови модели годишно от 2026 до 2030 година, показва, че Ferrari преминава през прехода с изчислена, многостранна стратегия.

Ключовият извод от най-новия стратегически план е определено промяна в очакваната комбинация от задвижващи системи за 2030 година. Първоначално насочена към силно присъствие на електромобили, Ferrari разумно пренастрои очакванията си в съответствие с пазарните реалности, по-специално с отслабващото търсене на висококачествени електрически автомобили с висока производителност. Към края на десетилетието се очаква гамата от спортни автомобили да се раздели между традиционни и електрифицирани модели, с 40% дял за автомобили с чисто вътрешно горене (ICE), 40% за хибриди и останалите 20% за изцяло електрически автомобили (EV).

Инженерният екип на Maranello гарантира, че двигателите V6, V8 и V12 ще останат в центъра на идентичността на марката. Ferrari потвърждава дългосрочния си ангажимент към тези двигатели, като непрекъснато внедрява иновации за повишаване на специфичната мощност, като същевременно гарантира съвместимост с алтернативни и синтетични горива. Този ангажимент към „технологична неутралност“ е умна предпазна мярка, която позиционира компанията така, че да спазва бъдещите регулации за емисиите, като същевременно потенциално запазва високите обороти на двигателите с вътрешно горене дори и след забраната на ЕС от 2035 година, ако технологията за синтетични горива се окаже жизнеспособна.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Таkа.

    2 2 Отговор
    Само с ДВГ, не с електрификация. Ето това е мъжество. Електрификацията е джендърщина. Това означава, че заменят коня с розов еднорог. Компании като Ламбо, Проше, Мазерати, а този път и Ферари отиват на небитието. Спомен на този факт е, че Ягуар електрифицира Type 00 особено след смяната на емблемата. Особено ако Проше последва съдбата му, няма да е щитовидно лого, а ще е друго. И конят символ на Прошето ще се замени с агне например.