Отчаян ход: Maserati „разпродава“ електрическите си модели с отстъпки до $50 000

22 Октомври, 2025 13:00 2 812 17

  • maserati-
  • електромобили-
  • сащ

Акцията е за пазара на марката в САЩ

Отчаян ход: Maserati „разпродава“ електрическите си модели с отстъпки до $50 000  - 1

Италианският луксозен бранд Maserati очевидно преминава през дълбок срив на американския пазар. Търсенето на електрифицираните модели на компанията е спаднало толкова драстично, че производителят е принуден да прибегне до отчаяни мерки, предлагайки немислими досега за този елитен сегмент отстъпки. Целта е ясна – буквално да „източи“ непродадените автомобили от дилърските си складове.

$50 000 надолу: От лукс към по-малко „екзотично“

Най-големите ценови жертви са понесени от електрическите спортни автомобили GranTurismo Folgore и GranCabrio Folgore. Клиентите в САЩ вече могат да закупят или наемат тези модели с отстъпки, достигащи колосалните $50 000.

Като се има предвид, че началната цена на GranTurismo Folgore е $200 295, а на GranCabrio Folgore – $209 195, това означава, че Maserati сваля от цената до една четвърт от стойността. Този ход премества Folgore в категорията на „по-малко екзотичните“ луксозни автомобили, въпреки че технически те запазват елитния си статус.

Показателно за проблемите е, че промоцията е фокусирана изключително върху електрическите версии, докато техният аналог с V6 битурбо двигател – MC20, остава незасегнат.

Мощност без емоция: Проблемът с „Тризъбеца“

Въпреки впечатляващите технически данни, електрическите модели на Maserati очевидно не успяват да убедят традиционните си клиенти. Folgore разчита на три електромотора с обща мощност 751 к.с. и 1350 Нм въртящ момент, което осигурява експлозивна динамика.

Проблемът, изглежда, е емоционален. Феновете на марката свързват „Тризъбеца“ с дълбокия, характерен звук на V6 двигателя и усещането за „жива“ механика – елементи, които липсват при електрическите изпълнения, независимо колко бързо ускоряват.

Дори SUV-то не спасява положението

Ситуацията не е по-добра и при електрическия SUV Grecale Folgore, който също е обхванат от агресивната разпродажба. Той се предлага с бонус от $25 000 при покупка или лизинг, допълнен от финансиране с 5,49% ГПР за 72 месеца.

За сравнение, бензиновият Grecale Modena получи само скромна отстъпка от $3000. Тази разлика ясно показва, че Maserati открито се опитва да „прокара“ по-трудно продаваемите електрически версии, които, макар и технически на ниво (550 к.с., 105 kWh батерия), не генерират желания пазарен интерес.

Символ на криза: Бъдещето на Maserati

Продажбите на марката в САЩ са паднали до едва 5 996 автомобила за първите девет месеца на 2025 г. – изключително скромен резултат за бранд, който претендира да бъде символ на италианския лукс.

Тези рекордни отстъпки не са просто маркетингова кампания, а ясен знак за реални и дълбоки проблеми с търсенето. Maserati все още не е успяла да убеди клиентите си, че електрическите автомобили могат да доставят същите емоции и усещане за ексклузивност, за които са били готови да плащат десетилетия наред. Ако това продължи, "Тризъбецът" може да загуби повече от пари – може да загуби душата си.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ООрана държава

    33 0 Отговор
    Урсулата с нейнине електрически закони да ги купува

    Коментиран от #4

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 2 Отговор
    Ферара е фирмата която слага най-голяма надценка на автомобилите си❗
  • 3 Горно Уйно

    22 3 Отговор
    Щостана бе? Нали теа беа много арни?! Що не се арчат?

    Коментиран от #6

  • 4 аха

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "ООрана държава":

    точно Урсула промотира коли 750 коня... Оная се бори да се тътрим с 60-80.
  • 5 истина ти казвам

    27 3 Отговор
    Ако ми требва тостер ще си купа китайски а не Масерати! Марката е легенда но със ДВГ !
  • 6 друго си гоуфУ

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "Горно Уйно":

    Най-многУ се арчи.
  • 7 Ти да видиш

    20 0 Отговор
    Все едно жена да носи стъклена огърлица а да разправя че това са истински диаманти!
  • 8 Симо

    13 1 Отговор
    Ха,ха! Боядисайте ги в бонбонено розово. И без това електрически коли карат само пред...Сите.
  • 9 Главната джамия и центъра

    0 0 Отговор
    ::: от машинерията и вестника нищо
  • 10 НПО Точко чат бот

    3 8 Отговор
    Цените на електромобилите и бензиновите автомобили се изравниха,мачът вече е свирен.Статистически е доказано.
  • 11 Минувач

    7 2 Отговор
    Мазерати е кофти марка на незаслужена цена. Мазерати са супер чупливи коли, за ремонти и части се чака много и всичко е адски скъпо - едно си седеше в сервиза, където ходя с месеци...счупило скоростната кутия и се чакаха частите, като цената беше над 20 000 лева.
    Отделно и интериорите им не са хубави. В техния сегмент на луксозни, комфортни и спортни купета всички конкуренти са по-добри - и Мерцедес Ес-купе АМГ, и Астън Мартин, и спортното купе на Бентли.

    Коментиран от #13

  • 12 Главната джамия и центъра

    2 0 Отговор
    Ще зареждам самсунга после
  • 13 РЗС

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Минувач":

    Грантуризмо модела споделя много елементи по основни агрегати като двигател, скоростна кутия и окачване с ферари, абсолютно същите части се монтират и на някои модели ферари. Според теб, частите на ферари на достъпни цени ли ще бъдат, и можеш ли да си ги поръчаш от емаг? Понеже не са масови коли, производителите на части нямат сметка да произвеждат подобни на оригиналните части! Затова се ползват предимно оригинални, които както вече казах са ферари части. Също да поясня, че тези части са за перформънс, не са за опел корса, двигателя на грантуризмо е 4.7 литра, същия като във Ферари Калифорния, Ф430 и 458 Италия! Нормално е редки коли да имат редки части и да са скъпи, във отдела с частите отстъпки няма, колкото е била една част като нова като е излязла колата, толкова е и след 20 години. При специалист смяна на гарнитура на двата капака на клапаните на двигателя съм платил 2400 лева, само гарнитурите оригинални от Мазерати са точно 250 лева, останалото е труд. На бмв гарнитурата за 6цил е 170 лева и то за една, за труд е същото. Ако специалист ти работи по колата, а не дилър, обслужване и ремонти са горе долу същите пари като ширпотреба, да не кажа, някои ремонти са по евтини.

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Сзо

    0 0 Отговор
    Няма как да убедиш в нещо лоето е неубеждаемо
  • 16 Голям лукс

    1 0 Отговор
    За 24 години в Америка видях едно мазерати. Издаваше някакви страшни звуци при опит да се сменят скоростите. Клетника се опитавше да се прибере на втора. Или да го закара до най-близкия дилършип да му върнат парите.

    Коментиран от #17

  • 17 РЗС

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Голям лукс":

    Чудесно, че споделяш своите наблюдения с нас. Мазерати са редки коли като цяло, в малки градове е възможно и цял живот да не видиш такова. Ако пътуваш имаш по-голям шанс да срещнеш някое на пътя. А това, което си видял на този клетник, възможно е да е имал проблем, но ако искаш да разбереш за някой модел иди на някоя сбирка на тези модели и ги разпитай колко проблеми са имали с колите си. И нека не забравяме, че хората се оревават света когато имат проблем, а когато всичко е наред всеки си мълчи! Това важи за всичко не само за проблеми с автомобили!