Прогнозата на Ford: Пазарът на електромобили може да се срине

9 Октомври, 2025 11:05 3 583 20

  • ford-
  • електромобили-
  • търсене-
  • прогноза

Според Джим Фарли спадът в търсенето на електромобили е сериозен сигнал, че преходът към електромобилност не е гарантиран

Прогнозата на Ford: Пазарът на електромобили може да се срине - 1
Снимка: Shutterstock

Пазарът на електрически превозни средства е изправен пред потенциален срив, предупреди главният изпълнителен директор на Ford Motor Company, Джим Фарли. Говорейки на среща на индустрията в Детройт, висшият ръководител направи конкретна и доста тревожна прогноза, която хвърля сянка върху бързия преход към електромобилност.

Фарли смята, че премахването на стимулите за купувачите може да доведе до рязък спад в интереса към този тип превозни средства. Той подчерта, че без стимулите продажбите на електрически автомобили биха могли да бъдат намалени наполовина. Думите му трябва да се разглеждат като напомняне колко мощна е била тази мярка за подкрепа в стимулирането на потребителите да преминат към електрически превозни средства.

Според прогнозата на Фарли, делът на електрическите превозни средства на вътрешния пазар скоро може да се върне до едва 5%, ниво, регистрирано за последно през 2022 година. Това е значително по-ниско от оптимистичните 10-12%, които се очакваха през октомври. Подобен сценарий предполага много по-умерен темп на внедряване на технологиите, отколкото прогнозираха много експерти от автомобилната индустрия.

Главният изпълнителен директор на Ford призна, че клиентите не са готови да купуват по-скъпите електрически превозни средства. Въпреки всички техни предимства – производителност, горивна ефективност и липса на нужда от зареждане с гориво – високата цена остава основната пречка пред масовото им приемане. Фарли заяви, че купувачите просто не се нуждаят от скъпи електрически превозни средства.

Екипът на Ford следи отблизо потребителското търсене и компанията вече е изправена пред трудната задача да намери алтернативно приложение за своите производствени линии за електрически превозни средства и фабрики за батерии, които няма да бъдат търсени на предишните си нива.

Прогнозата на Джим Фарли е сериозен сигнал, че преходът към електромобилност не е толкова плавен и гарантиран, колкото изглеждаше доскоро, и че държавните стимули играят ключова роля в поддържането на инерцията.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тиквуня

    24 1 Отговор
    Не може,урсула и банкяския долап не дават.
  • 2 Вервайте ми!

    28 2 Отговор
    Никой не иска електрокари!
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 0 Отговор
    А тук един Т-есльо пише
    как още утре всички
    ще карат електрички❗
    И за негов кеф-
    ще са по две за леФ❗

    Коментиран от #9

  • 4 Беднотия до шия!

    11 3 Отговор
    Бедните хора си купуват ел. коли!
  • 5 И на фона

    20 1 Отговор
    на това Форд инвестира в Е-морели?!? Търсена може да има, но далеч няма да е това, което някои искаха или очакваха. 4-5% пазарен дял някъде, и то може би само в Европа. Американеца си иска "камиона", 6-к или 8-к, и баш му е до зелени сделки, електрички и подобни извращения.
  • 6 Селянин

    29 0 Отговор
    Електромобила е много добър за човек който живее в къща и го ползва на кратки разстояния. Аз съм такъв и е чудесно. Обаче за дълъг път си имам ново дизелово комби с 1200 км автономен пробег, който се пълни за 5 мин на всяка бензиностанция. Само, че колко са като мен. Едни 10 %. Останалите живеят в кооперация и няма как лесно да зареждат или не могат да си позволят два автомобила, и затова няма как електромобила да е масов, но няма и да изчезне.

    Коментиран от #8

  • 7 Техно

    17 1 Отговор
    Който отказва електричка ще бъде наказван да слуша речи на урсула и кая. Смеете ли?
  • 8 Ввв

    12 0 Отговор

    До коментар #6 от "Селянин":

    Перфектно обяснение!
  • 9 Тесльо=идиот

    2 13 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тесла има годишен ръст от 50% и ще произвежда по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • 10 Али Ръза

    10 5 Отговор
    Само добрия стар..дизелак!!!! Нищо друго! Другото..да уйдурми...

    Коментиран от #11

  • 11 А карал

    9 7 Отговор

    До коментар #10 от "Али Ръза":

    Ли си зад добър стар дизелак да усетиш на какво мирише отзад? Трябва да ви слагат ауспусите под предния капак за да можете да се насладите макимално на добрите стари дизелаци
  • 12 демократ

    3 9 Отговор
    Тесла Ес пробег със зареждане 500-600км Кадилак Блекуинг пробег 500-600 км Тесла 0-100 2.5 до 100 Кадилака 3-3.2 секунди Бърнаут правят ли правят.
    Ел колата е бъдещето

    Коментиран от #14

  • 13 Джим Фарли

    2 2 Отговор
    Шегичка! Всичко е 6+ с електричка

  • 14 Бегачка

    1 4 Отговор

    До коментар #12 от "демократ":

    Не. Ел. колата е настоящето

  • 15 Антиелектрика

    3 1 Отговор
    Ха добрЮтро, повече от ясно е че ще се срине. "Изкуствено" създаден продукт с държавни разпоредби, не конкурентен на старите продукти в този сегмент, какво друго да се очаква освен срив. Клиентите се манипулират в голяма степен от рекламите, но не са прости.

    Коментиран от #17

  • 16 МЪСК

    2 2 Отговор
    Джим ни е сърдит (малко) 😁

  • 17 Така е

    3 7 Отговор

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Хората не са глупави
    300-1000 коня на 2 моста, 4х4, 2 багажника,
    2-3 лв/100 км,
    Без поддръжка и ремонти,
    Заряд на DC станция: 20 мин. с БГ ток 🇧🇬⚡, вместо вносен петрол 🛢️,
    магистрален пробег със 130: 400 км,
    без изгорели газове и синя зона,
    С целия въртящ момент на Света, изпреварва с мисъл,
    С контрол на сцеплението (тракшън контрол) с честота 1000 херца (1000 пъти в секунда), вместо допотопен дросел и раздатки
    С рекуперация (зарядно спиране) - на всяко спиране и спускане пълни батерията; не сменяш накладки и дискове, газ надолу и дисковете са студени, а батерията пълна 💡
    С батерия и център на тежестта в пода и разпределение на 2-те оси 50:50, стои залепена за пътя
    С максимална скорост 210-328 км/ч (според модела).
    С батерия в гаранция 8 години и 192 хил. км и с експлоатационен ресурс 600 хил. км и 20 години в колата + 5-10 след това за стационарно съхранение на ток.

    Трета поредна година най-продаваното МПС в света: Model Y, Model Y Juniper
    Хората не са глупави. Никой не си намира парите на улицата и внимава за какво ги дава.
    За ретро чайник 💨 или светкавица ⚡

    Има 2 вида хора: които карат 3-фазни ракети и които още не карат

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    Тесла се кара така.

  • 19 Във всеки град

    0 0 Отговор
    И навсякъде. Най-доброто

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.