Електрическият Mercedes E-Class EQ, който се очаква да влезе в тежка битка с конкуренти като BMW i5 и Audi A6 e-tron около 2027 година, бележи първа поява пред широката публика, макар и силно покрит с камуфлаж.
Този нов луксозен седан ефективно ще замести настоящия Mercedes EQE, като ще приеме по-традиционен седанов силует – отклонение от противоречивата естетика на EQE. Най-важната промяна е преминаването към специалната платформа Mercedes-Benz Electric Architecture (MB.EA), която е проектирана изцяло за електрическо задвижване. Това е същата усъвършенствана 800-волтова архитектура, на която се основава наскоро пуснатият GLC EQ, позволяваща ултрабързо DC зареждане със скорост до 330 kW и включваща двустепенна трансмисия за подобряване както на ефективността, така и на производителността.

Следвайки доказаната стратегия на BMW, E-Class ще се продава заедно с своя аналог с вътрешно горене, който ще получи актуализация на дизайна, за да отразява стила на електрическата версия. Ключов визуален белег за новия модел EQ ще бъде колосалната, осветена „решетка“ – дизайнерски елемент, който вече се вижда в GLC EQ – в която е поместено огромното лого, заедно със звездовидни дневни светлини и стопове.

Въпреки че официалните спецификации все още не са известни, се очаква новата E-Class EQ да наследи голяма част от хардуера на GLC EQ. Това предполага вероятна конфигурация с два двигателя, осигуряващи близо 500 конски сили и използващи значителна батерия с капацитет 94 kWh. Благодарение на по-аеродинамичната си форма на седан, E-Class EQ се очаква да надмине пробега на EQE, като потенциално ще предлага около 700 километра с едно зареждане. Вътре в кабината се очаква автомобилът да бъде подвижна технологична витрина, вероятно с версия на 39,1-инчовия Hyperscreen и най-новата AI-управлявана MBUX инфоразвлекателна система, затвърждавайки позицията си на върха в сегмента на луксозните електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай Бай
Все по-малко са заблудените, които мислят, че да си купят ненадеждна батерия на колела е модно.
Стават за смях, хаха
Коментиран от #12
17:54 28.10.2025
2 да копират от китайците
17:55 28.10.2025
3 Иво
18:00 28.10.2025
4 Битови емоции
Коментиран от #6
18:11 28.10.2025
5 Хм...
18:19 28.10.2025
6 Джак Спароу
До коментар #4 от "Битови емоции":
Никой със средна заплата в Германия или България не си купува нова Е класа, купувачите са тези с висока заплатаКоментиран от #11
18:21 28.10.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 демократ
19:00 28.10.2025
9 хаха
19:29 28.10.2025
10 Антиелектрика
И се чудя за каква конкуренция става въпрос с BMW i5 и Audi A6 e-tron. Поне по българските пътища до сега не съм видял нито BMW-то нито Аudi-то.
16:36 29.10.2025
11 Изобщо
До коментар #6 от "Джак Спароу":
не си прав, поне за Германия. 5та серия на БМВ, като Е-класата, от поне едно 10г се превърнаха в масовки и точно в мометна таргет клетите са им точно средата / горния край на средната класа.16:49 29.10.2025
12 СОФИЯ
До коментар #1 от "бай Бай":
Няма мода. Има БГ ток и петрол към момента внос от Либия, Ирак, Саудитска Арабия, Тунис, Египет и Бразилия, понеже руския го спряха още март. За смях е тоя, дето не мисли.04:50 30.10.2025