Първи поглед към електрическата E-Class

28 Октомври, 2025 17:51 1 424 12

  • mercedes-
  • e-class-
  • eq-
  • eq technology

Появата ѝ се очаква през 2027-ма

Електрическият Mercedes E-Class EQ, който се очаква да влезе в тежка битка с конкуренти като BMW i5 и Audi A6 e-tron около 2027 година, бележи първа поява пред широката публика, макар и силно покрит с камуфлаж.

Този нов луксозен седан ефективно ще замести настоящия Mercedes EQE, като ще приеме по-традиционен седанов силует – отклонение от противоречивата естетика на EQE. Най-важната промяна е преминаването към специалната платформа Mercedes-Benz Electric Architecture (MB.EA), която е проектирана изцяло за електрическо задвижване. Това е същата усъвършенствана 800-волтова архитектура, на която се основава наскоро пуснатият GLC EQ, позволяваща ултрабързо DC зареждане със скорост до 330 kW и включваща двустепенна трансмисия за подобряване както на ефективността, така и на производителността.

Следвайки доказаната стратегия на BMW, E-Class ще се продава заедно с своя аналог с вътрешно горене, който ще получи актуализация на дизайна, за да отразява стила на електрическата версия. Ключов визуален белег за новия модел EQ ще бъде колосалната, осветена „решетка“ – дизайнерски елемент, който вече се вижда в GLC EQ – в която е поместено огромното лого, заедно със звездовидни дневни светлини и стопове.

Въпреки че официалните спецификации все още не са известни, се очаква новата E-Class EQ да наследи голяма част от хардуера на GLC EQ. Това предполага вероятна конфигурация с два двигателя, осигуряващи близо 500 конски сили и използващи значителна батерия с капацитет 94 kWh. Благодарение на по-аеродинамичната си форма на седан, E-Class EQ се очаква да надмине пробега на EQE, като потенциално ще предлага около 700 километра с едно зареждане. Вътре в кабината се очаква автомобилът да бъде подвижна технологична витрина, вероятно с версия на 39,1-инчовия Hyperscreen и най-новата AI-управлявана MBUX инфоразвлекателна система, затвърждавайки позицията си на върха в сегмента на луксозните електромобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай Бай

    15 3 Отговор
    Абе каква битка?
    Все по-малко са заблудените, които мислят, че да си купят ненадеждна батерия на колела е модно.
    Стават за смях, хаха

    Коментиран от #12

  • 2 да копират от китайците

    9 0 Отговор
    и ще стане работата но цените......
  • 3 Иво

    14 2 Отговор
    Тия безумци ще се самофалират
  • 4 Битови емоции

    6 1 Отговор
    Цената на този автомобил е €70,000 (базов) до €100,000 (високо оборудване). Средната заплата на българина за 2025 година е €1315. Сметката за това за колко време ще го изплаща това произведение на техниката ще оставя на който е необходима.

    Коментиран от #6

  • 5 Хм...

    10 0 Отговор
    "Колосалната осветена решетка" всъщност е най-кичозното нещо създавано от Мерседес. Може би ще стои по-добре на по-голям автомобил, без осветлението, разбира се, но от видяното до момента е като на свинче - звънче.
  • 6 Джак Спароу

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "Битови емоции":

    Никой със средна заплата в Германия или България не си купува нова Е класа, купувачите са тези с висока заплата

    Коментиран от #11

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 демократ

    3 7 Отговор
    Бокл ук не може и на малкия пръст на Тесла да стъпи.
  • 9 хаха

    4 0 Отговор
    Много са я наягуарчили тази Е класа и явно ще опитат от манджата, която си сготвиха от Ягуар. Някак си желаещите за нашарени като за прайд електрокари не са много.
  • 10 Антиелектрика

    0 0 Отговор
    Благодарение на по-аеродинамичната си форма на седан - Открихте топлата вода, много ясно че седана е мноого по -аеродинамичен от тухлите наречени СУВ, аааа забравих че седана не е модерен.
    И се чудя за каква конкуренция става въпрос с BMW i5 и Audi A6 e-tron. Поне по българските пътища до сега не съм видял нито BMW-то нито Аudi-то.
  • 11 Изобщо

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Джак Спароу":

    не си прав, поне за Германия. 5та серия на БМВ, като Е-класата, от поне едно 10г се превърнаха в масовки и точно в мометна таргет клетите са им точно средата / горния край на средната класа.
  • 12 СОФИЯ

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "бай Бай":

    Няма мода. Има БГ ток и петрол към момента внос от Либия, Ирак, Саудитска Арабия, Тунис, Египет и Бразилия, понеже руския го спряха още март. За смях е тоя, дето не мисли.