Как Maserati добави 80 километра повече ел. пробег с просто решение

31 Октомври, 2025 12:37 2 616 3

  • maserati-
  • grecale-
  • folgore

Рационалната система е добавена в Grecale

Как Maserati добави 80 километра повече ел. пробег с просто решение - 1

Maserati, в стратегически опит да засили електрическото предимство на Grecale, представи значително обновяване за изцяло електрическата версия Folgore. Докато сърцевината на електрическата задвижваща система – батерия с капацитет 105 kWh и два двигателя с мощност 550 к.с. – остава непроменена, компанията е разработила ново интелигентно решение за преодоляване на тревогата от ограничения пробег.

Основното техническо подобрение е иновативната система AWD-Disconnect, една изключително проста, но ефективна технология. Като предава мощност изключително към задните колела, когато задвижването на четирите колела не е необходимо, Maserati постига значително намаление на енергопотреблението. Това предимство се превръща директно в увеличение на пробега с 80 км, като официалният пробег на Folgore по WLTP се удължава от 500 км на 580 км.

Как Maserati добави 80 километра повече ел. пробег с просто решение

Това пълно изолиране на предната механика максимизира намаляването на съпротивлението, като цялото превключване се извършва безпроблемно и автоматично за само 500 милисекунди. Системата разчита на сложна мрежа от сензори и алгоритми, които непрекъснато анализират редица променливи, включително изискването за въртящ момент, температурата на спирачките, наклона на пътя и избрания режим на шофиране, като гарантират, че производителността и безопасността никога не се компрометират. По отношение на скоростта, Folgore запазва своето бързо ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди, което го поставя точно зад V6 Trofeo. Максималната му скорост обаче е ограничена до 220 км/ч.

Освен подобрената ефективност, интегрираната функция EV Routing на Folgore 2026 вече включва функция Dynamic Range Mapping, която предлага визуално представяне в реално време на наличния радиус на движение на навигационния екран – едно добре обмислено допълнение за планиране на пътувания с електрически автомобили. За шофьорите, които искат да персонализират своя автомобил, Maserati разширява програмата за персонализация за цялата гама Grecale, добавяйки нови цветове към палитрата за екстериора и предлагайки по-широк избор от цветове за интериора, дизайни на седалките и модели на джанти, включително опции от ексклузивната програма Fuoriserie.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 11 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДрайвингПлежър

    4 4 Отговор
    Ако му опнат и едно платно или двама гладни жабари хванат да бутат - пробега ще скочи още!
    Само предлагам!

    А историята мъчи как едно реле, което изключва тока към предния мост аджеба влияе на аеродинамиката (пълно изолиране максимизира намаляването на съпротивлението... мхм...)
  • 2 Инди Раганди

    4 0 Отговор
    Става въпрос за съпротивление на търкаляне.
  • 3 Сетиха се

    1 1 Отговор
    Това в T. е от 2014 още при излизането на P85D. Единия мотор е индукционен и се върти свободно, а другия поддържа скорост. Чак като настъпиш, се подава ток на втория за 1 хилядна от секундата и колата се изстрелва. Никакви съединители, сензори и механики.
    Това в Тесла става само с умния контролер и гениалния им софтуер за управление.
    В Плада е същата работа, докато Тайкана и ел. Мерцедес CLA са с по 2-скорости и пак са по-бавно от него.
    Италианците и всички останали са по 10-20 години назад.