Ето го новия Jeep Grand Cherokee - разочарование за хардкор феновете на модела

4 Ноември, 2025 13:36 5 138 14

  • jeep-
  • grand cherokee

Гледайки новия модел стигаме до заключението, че Jeep е продал душата си за луксозен пазарен дял

Ето го новия Jeep Grand Cherokee - разочарование за хардкор феновете на модела  - 1

Премиерата на новия Jeep Grand Cherokee 2026 в САЩ окончателно затвърди тъжната тенденция – Jeep вече не е марка за офроудъри, а пореден доставчик на масови SUV модели. Вместо да се върне към корените на издръжливостта, концернът Stellantis ни предлага по-мека, по-компютъризирана и по-безлична кола. Grand Cherokee е продаден в името на ефективността и модерния блясък.

Външно промените са: ревизирана предна част с различна решетка и нови фарове, както и подменени брони. Всичко това само доближава SUV-то до безименните кросоувъри на пазара, лишавайки го от мускулестия, суров вид, който някога определяше марката. Добавянето на удължена седемместна L-версия е още едно доказателство за фокуса върху масовия потребител и забравата на истинския дух на Jeep.

Ето го новия Jeep Grand Cherokee - разочарование за хардкор феновете на модела

Интериорът е истинска трагедия за феновете на офроуда. Основната иновация е уголемен централен сензорен екран с прекалено големия диагонал 12.3 инча. Това неизбежно води до отклоняване на вниманието от пътя и е категорично неподходящо за превозно средство, предназначено за тежки терени. Актуализираната централна конзола с подменени превключватели също подчертава евтиния стремеж към излишна електроника за сметка на тактилното качество.

При двигателите нещата не са толкова зле. Има 3.6-литров атмосферен V6 Pentastar к 297 к.с., както и новият 2.0-литров Hurricane турбо четирицилиндров агрегат с 324 к.с. Но и тук Jeep официално заменя характера на големите V-образни мотори с турбокомпресор, а запазването на Plug-in хибрида в гамата само завършва унижението в името на регулациите.

Ето го новия Jeep Grand Cherokee - разочарование за хардкор феновете на модела

Да, за щастие Grand Cherokee все още се предлага с няколко варианта за задвижване на всички колела (дори с редуктор и заключване на задния диференциал), а въздушното окачване звучи претенциозно. Но се питаме: Колко купувачи на най-висококачествената версия Summit Reserve с кожа Nappa, масаж и акустика McIntosh с 19 високоговорителя реално ще разчитат на редуктора?

Гледайки новият модел стигаме до заключението, че Jeep е продал душата си за луксозен пазарен дял, оставяйки истинските офроудъри да се доверяват на по-старите и по-издръжливи поколения. Новият модел ще се появи в продажба на северноамериканския пазар до края на тази година, а в Европа се очаква през 2026-а.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилот на Ферари

    11 8 Отговор
    Ами пазара определя . Търсенето определя предлагането .
  • 2 фен

    6 13 Отговор
    Доста добре изглежда, след 4-5 г може да си го купя!
  • 3 Здравко Боцков

    22 4 Отговор
    Няма бате веч осмака,
    има шлакай в дупака.
    Джендъри без жени
    живеят - за V8 не
    милеят.
    Стана тя, каквато стана
    Гранд Чероки не остана!
  • 4 Дрът русофил

    11 10 Отговор
    Предпочитам масквич, китайско производство.
  • 5 Име

    20 5 Отговор
    не пазарите определят, а ограничените маркетолози и разни зелени активисти. Именно те превърнаха легендата в поредното пежо
  • 6 този

    7 4 Отговор
    Нещо тенденциозно да се критикува от пишещия съзирам. Като за Стилантис бива. По-важно е кога ще се разпадне тази организация.

    Коментиран от #7

  • 7 Калата

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "този":

    По-скоро написаното е реалистично, все пак не е реклама. JEEP беше емблема за нас офроудърите, а сега е поредното Peugeot или Citroen.
  • 8 Нема паре

    5 2 Отговор
    Абе дайте ми и на мен един таков чук, че да го скъсам от брицанье по язовирите, та да видим мое ли да тегли яки сомове от гьоло.
  • 9 оня с коня

    10 0 Отговор
    Ако Автомоб. Компания разчита на Незначителното количество Офроудъри които само гледат отстрани но НЕ КУПУВАТ и САМО КОМЕНТИРАТ Производството щото вече си имат някакви Офроуд-Машини и нямат намерение да отделят пари за нови,...жална й майка.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ○|||||||○

    5 1 Отговор
    Значи трябва да го пиша с български букви: Вранглер форевър.
  • 13 Българин

    1 3 Отговор
    Много си е добре даже, Стига вече с краварските копчета от старите мерцедеси. За тези пари просто няма кой да го купи без обновяване на салона. Слава богу другото си остава същото и е само червило и силикон на стара гръд
  • 14 аз си кютам с

    1 1 Отговор
    2017г трейлхоук и до там. няма леф за глезотии