Най-големите “мазди“ вече работят на биодизел

15 Ноември, 2025 10:30 1 991 4

  • mazda-
  • cx-60-
  • cx-80-
  • дизел

Минимални промени има и в екстериора

Най-големите “мазди“ вече работят на биодизел - 1

Mazda леко обновява своите флагмански SUV модели CX-60 и CX-80 за моделната 2026 година, като обновените версии ще пристигнат в дилърските центрове през следващата пролет. Въпреки че естетическите промени са минимални и се фокусират върху подобрения в оборудването, най-значителното обновление е голяма крачка към устойчивостта: дизеловите модели вече са сертифицирани да работят с биодизел HVO 100.

Тази нова съвместимост с хидрообработено растително масло (HVO), биогориво от второ поколение, получено от възобновяеми, нефосилни източници като отпадъчни масла и мазнини, позволява на шофьорите да намалят значително нетните си емисии на CO2, потенциално с до 90 процента – без да се компрометира установената производителност на автомобила или да се налагат модификации на двигателя.

Най-големите “мазди“ вече работят на биодизел

Естетичните промени в CX-60 са незначителни, като решетката е леко преработена, за да изглежда по-вертикална и по-агресивна, а предните и задните светлини са с нов дизайн под формата на буквата „L“. Към деветте налични цвята на каросерията се добавя нов цвят – Polymetal Grey, допълнен от нови 20-цолови алуминиеви джанти.

Най-големите “мазди“ вече работят на биодизел

В интериора луксозното усещане е подсилено от въвеждането на нова тапицерия от кожа Nappa Tan за високите нива на оборудване Homura и Homura Plus. Технологията също е подобрена с интегрирането на Amazon Alexa за естествени гласови команди и разширен набор от функции в приложението MyMazda. Допълнително усъвършенстване е постигнато чрез монтирането на шумоизолиращо стъкло на предните врати.

Основният фокус на обновлението е новата сертификация за гориво за 3.3-литровия 6-цилиндров редови двигател e-Skyactiv D. Този високо оценен дизелов двигател с мека хибридна система, запазващ своята 48V хибридна архитектура, ще продължи да се предлага с мощност 200 к.с. и 254 к.с., като и двата варианта са съчетани с 8-степенна автоматична трансмисия. Сертификацията за HVO 100 дава на шофьорите практична алтернатива на фосилния дизел, като привежда Mazda в съответствие с по-строгите емисионни стандарти Euro6e-bis и дългосрочните ѝ цели за устойчивост. По-големият триредов Mazda CX-80 споделя тази философия, като приема същите незначителни подобрения в екстериора и интериора като CX-60, като следва същата система и при двигателите.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Куку

    14 5 Отговор
    Мазда изпревари повечето производители, дори и японските и конкуренти!!! Красиви, иновативни с голям кубик двигатели... Топ... само пари да има човек.. едни 100 бона
  • 2 Тесльо=идиот

    8 6 Отговор
    Биогоривата са пълна глупост.Статистически е доказано.
  • 3 БСТ

    4 4 Отговор
    Маздите са добри автомобили ! Моята обаче е на газ :)
  • 4 демократ

    3 5 Отговор
    Няма горене без отделяне на цО2 .
    Какъв дизел като вече никой не купува тия бо клуци.