Tesla е обект на ново и интензивно правно разследване относно дизайна на своите електрически задвижвани дръжки на вратите, след трагична катастрофа през 2023 година и последващ пожар в Такома, Вашингтон, който доведе до смъртен случай. В иска за неправомерна смърт, подаден в Окръжния съд на САЩ за Западния окръг на Вашингтон, се твърди, че вратите на Model 3 от 2018 година не са се отворили след удара поради загуба на електроенергия, което е затворило пътниците в горящото превозно средство.
В жалбата се описва ужасяващата поредица от събития, след като на 7 януари 2023 година Джефри Денис и съпругата му Уенди Денис се блъскат в електрически стълб. Малко след удара електромобилът се е възпламенил. Свидетели, които се опитали да спасят двойката, не успели да отворят вратите, защото електрическите дръжки не функционирали без ток, а дори и опитите да разбият подсилените прозорци с бейзболна бухалка били неуспешни. Въпреки че спасителите в крайна сметка извадили двойката, Уенди Денис трагично починала от раните си на мястото на инцидента. Джефри Денис получил тежки изгаряния.
Ищците твърдят, че Model 3 има „уникален и дефектен дизайн на дръжките на вратите“, който е попречил на спасителите да достигнат до заклещените пътници. Въпреки че автомобилите Tesla са оборудвани с ръчни вътрешни аварийни отключващи механизми (малка механична ключалка до прозоречните превключватели на предните врати на Model 3), тези механизми често са скрити или неизвестни на пътниците и не съществуват отвън за спасителите.
Обвиненията срещу автомобилния производител се простират отвъд спорния механизъм на вратите. В съдебния иск се твърди, че системата за автоматично аварийно спиране (AEB) на Tesla не се е активирала, когато Model 3 е ускорил към електрическия стълб. Tesla е обвинена и в използването на „силно експлозивен химичен състав на батерията“, въпреки наличието на по-безопасни и по-евтини алтернативи, което е допринесло за интензивността на пожара.
Джефри Денис търси финансово обезщетение за неправомерната смърт на съпругата си, дългосрочни наранявания, както и компенсаторни и наказателни щети. Този случай подчертава сериозен и продължаващ проблем за Tesla по отношение на достъпността на автомобилите ѝ в ситуации след катастрофа, при липса на електроенергия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 баща без вежди
или поне тъй е мислил като са горяла той и колата му и опушили квартала
18:03 26.11.2025
2 БайБоцимир
Коментиран от #20
18:14 26.11.2025
3 Тесльо=идиот
Коментиран от #9
18:27 26.11.2025
4 Шмид
Коментиран от #7
19:21 26.11.2025
5 сладкопоен чучулиг
Лукови глави.
19:28 26.11.2025
6 Де Билност
Коментиран от #18
19:38 26.11.2025
7 Чети бе, шмайзер
До коментар #4 от "Шмид":
Със бейзболна бухалка не са успели отвън, ти отвътре ще разбиеш? Тц тц тц тц матряла е много зле, мнооого….Коментиран от #14, #15
19:42 26.11.2025
8 Реално погледнато
19:48 26.11.2025
9 Ирония или?
До коментар #3 от "Тесльо=идиот":
Ако е ирония ще приема опита за успешен. Ако ли не, няма нито едно доказателство че това е вярно.Коментиран от #11
19:50 26.11.2025
10 Теслар
19:55 26.11.2025
11 име
До коментар #9 от "Ирония или?":
Едтествено че е ирония, виж какъв ник си е избрал. Колкото до чупенето на прозореца, трябва нещо остро. Ако сте забелязали, в автобусите и влаковете има едни чукчета с остър връх, те служат за разбиване на стъклата при авария. Иначе е беспорно че тези дръжки са най-малоумното нещо, в авиоиндустрията всичко минава щателна проверка преди да бъде одобрено, явно и при автомобилите така трябва, щото производителите напоследък мислят само как да са оригинални или как да спестят.Коментиран от #12, #17
20:01 26.11.2025
12 Цел печалба
До коментар #11 от "име":
За това са краш-тестовете, безопасност на автомобила и минимални щети в купето. Явно е недомислица аварийното напускане на автомобила щом това се случва. Или тесларите си мислят, че автомобила не може да катастрофира. Няма такъв вариант, различни ситуации предизвикват тежки катастрофи. Автомобилите са опасни, но Тесла вземат жертви които при останалите автомобили не се случват. Факт.20:17 26.11.2025
13 Един
20:21 26.11.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Шмид
До коментар #7 от "Чети бе, шмайзер":
Тесла 3 от 2018-та е с обикновени темперирани стъкла които дори са по-тънки от останалите марки заради тежестта...Трябва да си много неук та да не знаеш как се чупи обикновено темперирано стъкло...20:37 26.11.2025
16 Някой
Хората защо купуват колите на Тесла?
Не виждат ли смотаните дръжки, не виждат ли липсата дори на елементарни лостчета и копчета за фаровете, чистачки, ръчна спирачка... Ами "регулаторите" също трябва да бъдат съдени, че са допуснали такива автомобили да се продават на масовите пазари с мало....умни дръжки.
Все някой друг им е виновен, че не са гледали какво копува, че купува по снимки в интернет автомобили, имоти. Мало...умни клиенти, никога не са виновни, винаги е виновен мошеника търговец и мошеника производител.
21:03 26.11.2025
17 Овце
До коментар #11 от "име":
То да бяха само дръжките, ама не е. Тъчскрийн управлението, огромния таблет всредата са по-мало..умни.Мъск иска да махне кормилото и педала на спирачката и газта, има милиони мало...умни купувачи, които му се кефят на просто...тиите и купуват мало..умни автомобили произведени за мало...умни купувачи.
Вижте колко Тесли вече се движат из София.
Коментиран от #19
21:08 26.11.2025
18 Весело
До коментар #6 от "Де Билност":
"говори за дебилност на високо ниво", казано просто с две думи: Илон МъскС дебилност, щял да стане първият трилионер. Така ще е, като има милиарди дебили, наредили се на опашка да му купуват продукта.
21:27 26.11.2025
19 Овце
До коментар #17 от "Овце":
Пропуснал съм да отбележ и замяната на огледалата за обратно виждане с в пъти по-скъпи, ненадеждни и еменергозависими камери.21:29 26.11.2025
20 Някой
До коментар #2 от "БайБоцимир":
Решенията ги взимат изпълнителни директори, счетоводители, маркетинг ... а не инженерите. Инженера е последна дупка на кавала, особени при определяне на заплата. Един маркетинг специалист, изпълнителен диретор ... получава, колкото 1000 инженери.Дори един футболист, тенесист, баскетболист, волейболист, щангист, актьор, певец ... получава колкото 1000 инженери. В днешно време се ценят упоритетите тренировки водещи до трупане на мускули, а не интелекта.
21:36 26.11.2025
21 бай Даньо
22:14 26.11.2025
22 Уффф
12:05 27.11.2025