Отново съдят Tesla за смъртен случай след проблем с дръжките на вратите

26 Ноември, 2025 17:59 1 890 22

  • tesla-
  • model 3-
  • съд-
  • катастрофа-
  • дръжки

Инцидентът е от 2023-та

Отново съдят Tesla за смъртен случай след проблем с дръжките на вратите - 1

Tesla е обект на ново и интензивно правно разследване относно дизайна на своите електрически задвижвани дръжки на вратите, след трагична катастрофа през 2023 година и последващ пожар в Такома, Вашингтон, който доведе до смъртен случай. В иска за неправомерна смърт, подаден в Окръжния съд на САЩ за Западния окръг на Вашингтон, се твърди, че вратите на Model 3 от 2018 година не са се отворили след удара поради загуба на електроенергия, което е затворило пътниците в горящото превозно средство.

В жалбата се описва ужасяващата поредица от събития, след като на 7 януари 2023 година Джефри Денис и съпругата му Уенди Денис се блъскат в електрически стълб. Малко след удара електромобилът се е възпламенил. Свидетели, които се опитали да спасят двойката, не успели да отворят вратите, защото електрическите дръжки не функционирали без ток, а дори и опитите да разбият подсилените прозорци с бейзболна бухалка били неуспешни. Въпреки че спасителите в крайна сметка извадили двойката, Уенди Денис трагично починала от раните си на мястото на инцидента. Джефри Денис получил тежки изгаряния.

Ищците твърдят, че Model 3 има „уникален и дефектен дизайн на дръжките на вратите“, който е попречил на спасителите да достигнат до заклещените пътници. Въпреки че автомобилите Tesla са оборудвани с ръчни вътрешни аварийни отключващи механизми (малка механична ключалка до прозоречните превключватели на предните врати на Model 3), тези механизми често са скрити или неизвестни на пътниците и не съществуват отвън за спасителите.

Обвиненията срещу автомобилния производител се простират отвъд спорния механизъм на вратите. В съдебния иск се твърди, че системата за автоматично аварийно спиране (AEB) на Tesla не се е активирала, когато Model 3 е ускорил към електрическия стълб. Tesla е обвинена и в използването на „силно експлозивен химичен състав на батерията“, въпреки наличието на по-безопасни и по-евтини алтернативи, което е допринесло за интензивността на пожара.

Джефри Денис търси финансово обезщетение за неправомерната смърт на съпругата си, дългосрочни наранявания, както и компенсаторни и наказателни щети. Този случай подчертава сериозен и продължаващ проблем за Tesla по отношение на достъпността на автомобилите ѝ в ситуации след катастрофа, при липса на електроенергия.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 13 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 баща без вежди

    21 2 Отговор
    важното е че е спасил планетата като е купил теслА
    или поне тъй е мислил като са горяла той и колата му и опушили квартала
  • 2 БайБоцимир

    35 2 Отговор
    Електрическите дръжки са най-голямата недомислица създавана от инженер! Даже се чудя как това е минало одобрение за производство и пускане в експлоатация.

    Коментиран от #20

  • 3 Тесльо=идиот

    5 25 Отговор
    Тесла са в пъти по безопасни от бензиновите автомобили.Статистически е доказано.

    Коментиран от #9

  • 4 Шмид

    3 16 Отговор
    Чупиш прозореца и отваряш от вътре... колко да е сложно... Друг е въпроса ако си дебил и не знаеш за аварийния механизъм...

    Коментиран от #7

  • 5 сладкопоен чучулиг

    16 3 Отговор
    Що да е просто, като може да е сложно.
    Лукови глави.
  • 6 Де Билност

    18 1 Отговор
    Елементарен механичен механизъм да бъде заменен от сложен електрически такъв говори за дебилност на високо ниво. Също като заместването на страничните огледала със камери и монитори.

    Коментиран от #18

  • 7 Чети бе, шмайзер

    18 2 Отговор

    До коментар #4 от "Шмид":

    Със бейзболна бухалка не са успели отвън, ти отвътре ще разбиеш? Тц тц тц тц матряла е много зле, мнооого….

    Коментиран от #14, #15

  • 8 Реално погледнато

    17 3 Отговор
    Въобще цялата концепция за създаването на Тесла е скъпа новаторска измишльотина която притежателя трябва да плати. За съжаление мнозина платиха със живота си за да се докаже, че опита на Мъск беше неуспешен. Катастрофа дори бих казал.
  • 9 Ирония или?

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Тесльо=идиот":

    Ако е ирония ще приема опита за успешен. Ако ли не, няма нито едно доказателство че това е вярно.

    Коментиран от #11

  • 10 Теслар

    10 3 Отговор
    Купих си “свръх”технологичен автомобил за да се изфукам пред комшиите. Голяма греда. Не мога да го ремонтирам, не мога да го продам и като гледам като нищо мога да се гътна в него заради “ модерните технологии”. Яко се прецаках ама здраве да е. Мъжко д един път се е…
  • 11 име

    14 2 Отговор

    До коментар #9 от "Ирония или?":

    Едтествено че е ирония, виж какъв ник си е избрал. Колкото до чупенето на прозореца, трябва нещо остро. Ако сте забелязали, в автобусите и влаковете има едни чукчета с остър връх, те служат за разбиване на стъклата при авария. Иначе е беспорно че тези дръжки са най-малоумното нещо, в авиоиндустрията всичко минава щателна проверка преди да бъде одобрено, явно и при автомобилите така трябва, щото производителите напоследък мислят само как да са оригинални или как да спестят.

    Коментиран от #12, #17

  • 12 Цел печалба

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "име":

    За това са краш-тестовете, безопасност на автомобила и минимални щети в купето. Явно е недомислица аварийното напускане на автомобила щом това се случва. Или тесларите си мислят, че автомобила не може да катастрофира. Няма такъв вариант, различни ситуации предизвикват тежки катастрофи. Автомобилите са опасни, но Тесла вземат жертви които при останалите автомобили не се случват. Факт.
  • 13 Един

    4 6 Отговор
    Писна ми, утре отивам да си купя Москвич на кюмюр с манивела.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Шмид

    2 7 Отговор

    До коментар #7 от "Чети бе, шмайзер":

    Тесла 3 от 2018-та е с обикновени темперирани стъкла които дори са по-тънки от останалите марки заради тежестта...Трябва да си много неук та да не знаеш как се чупи обикновено темперирано стъкло...
  • 16 Някой

    11 2 Отговор
    Това е станало преди 3 години. Защо ни занимавате сега с това? За 3 години нито Тесла, нито автомобилните "регулатори", нито евро бюрократите в Брюсел за "Защита на потребителите" са предприели нещо за премахване на проблема. За забрана на продажбата на тези автомобили с мало... умни тъчскрийн управления.

    Хората защо купуват колите на Тесла?
    Не виждат ли смотаните дръжки, не виждат ли липсата дори на елементарни лостчета и копчета за фаровете, чистачки, ръчна спирачка... Ами "регулаторите" също трябва да бъдат съдени, че са допуснали такива автомобили да се продават на масовите пазари с мало....умни дръжки.

    Все някой друг им е виновен, че не са гледали какво копува, че купува по снимки в интернет автомобили, имоти. Мало...умни клиенти, никога не са виновни, винаги е виновен мошеника търговец и мошеника производител.
  • 17 Овце

    12 2 Отговор

    До коментар #11 от "име":

    То да бяха само дръжките, ама не е. Тъчскрийн управлението, огромния таблет всредата са по-мало..умни.

    Мъск иска да махне кормилото и педала на спирачката и газта, има милиони мало...умни купувачи, които му се кефят на просто...тиите и купуват мало..умни автомобили произведени за мало...умни купувачи.

    Вижте колко Тесли вече се движат из София.

    Коментиран от #19

  • 18 Весело

    6 3 Отговор

    До коментар #6 от "Де Билност":

    "говори за дебилност на високо ниво", казано просто с две думи: Илон Мъск

    С дебилност, щял да стане първият трилионер. Така ще е, като има милиарди дебили, наредили се на опашка да му купуват продукта.
  • 19 Овце

    9 2 Отговор

    До коментар #17 от "Овце":

    Пропуснал съм да отбележ и замяната на огледалата за обратно виждане с в пъти по-скъпи, ненадеждни и еменергозависими камери.
  • 20 Някой

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "БайБоцимир":

    Решенията ги взимат изпълнителни директори, счетоводители, маркетинг ... а не инженерите. Инженера е последна дупка на кавала, особени при определяне на заплата. Един маркетинг специалист, изпълнителен диретор ... получава, колкото 1000 инженери.
    Дори един футболист, тенесист, баскетболист, волейболист, щангист, актьор, певец ... получава колкото 1000 инженери. В днешно време се ценят упоритетите тренировки водещи до трупане на мускули, а не интелекта.
  • 21 бай Даньо

    7 0 Отговор
    Дръжката, дръжката ще разкаже игрaта на Мъска ама не тая в гащите му дето прави мъскаренца вече 11 парчета, ами ей тая много оригиналната скрита дръжка ...
  • 22 Уффф

    3 0 Отговор
    Аве не разбраате ли, чИ Тслата не стаа вееее...