Как Renault избягва производствена криза през първото полугодие

24 Юли, 2025 12:01 2 751 1

  • renault-
  • dacia

Французите успяват да се справят с текущите пазарни трудности, разчитайки на силните си модели

Как Renault избягва производствена криза през първото полугодие - 1

Дългоочакваните данни за продажбите на Renault за първите шест месеца на 2025 година донесоха облекчение на компанията, особено след скорошния срив на фондовия пазар. Въпреки предизвикателния пазарен контекст, особено в Европа, френската група, включваща марките Alpine, Dacia и Renault, отбеляза леко увеличение от 1.3% в световен мащаб, с общо 1 169 773 продадени автомобила.

Clio начело в Европа и възход на марката Renault

В Европа ситуацията е по-сложна, но с минимален спад в обемите от само 0.1%. Въпреки това, марката Renault води с увеличение от 8.4%, благодарение най-вече на модела Clio 5. Макар и пред пенсия, моделът се изкачи на върха на европейските продажби. Успехът на Renault се подсилва и от Symbioz, който стартира блестящо с 60 000 продажби в Европа, потвърждавайки търсенето на достъпни, макар и хибридизирани, модели.

Dacia и международният пазар

Dacia отбелязва скромен напредък с увеличение от 1.1% през последните шест месеца. Този резултат обаче е отчасти повлиян от преименуването на марката на Renault в Турция, където моделът Duster е изключително популярен. Въпреки това, екипът на Dacia е оптимист за бъдещето, очаквайки успех от Bigster, който вече има 17 300 регистрации и 38 000 още недоставени поръчки.

Значителен принос за глобалните резултати на групата има международният пазар. Renault отбеляза увеличение на продажбите си извън Европа с 16.3%, като в Южна Америка ръстът достига 24% благодарение на малкия SUV Kardian. Производителят планира да затвърди тази тенденция с новия модел Boreal.

Предизвикателства при товарните автомобили и Alpine

Не всичко обаче е розово. Продажбите на лекотоварни автомобили под марката Renault са спаднали с 29% в световен мащаб, главно заради все още не напълно пуснатия на пазара нов Master. При Alpine, въпреки впечатляващия ръст от 89.8% благодарение на A290, общите продажби възлизат на едва 4 871 бройки, което е далеч от обемите на марката Renault.

Като цяло, данните показват, че Renault успява да се справи с текущите пазарни трудности, разчитайки на силните си модели и разширяването на международните си пазари.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РЕНО ТАКА ИЗБЯГВА КРИЗАТА ЧЕ

    0 1 Отговор
    ВЕЧЕ ЩЕ ЗАТВАРЯ !