Готов е първият ДВГ, отговарящ на еконормта Euro 7

27 Декември, 2025 10:05 15 687 38

  • двг-
  • двигател с вътрешно горене-
  • евро 7-
  • euro 7-
  • dongan

Този инженерен шедьовър с индекс M15NTH е дело на китайците от Dongan

Готов е първият ДВГ, отговарящ на еконормта Euro 7 - 1

Докато светът е затаил дъх в очакване на пълната електрификация, Китай тихомълком доказа, че двигателят с вътрешно горене все още има няколко коза в ръкава си. Подразделението Dongan, част от гиганта Changan, хвърли технологична ръкавица към европейските регулатори, обявявайки успешния старт на своя най-нов агрегат. Става дума за 1.5-литров турбо мотор, който не просто работи, а вече покрива драконовските изисквания на стандарта Euro VII – постижение, което мнозина смятаха за почти невъзможно за конвенционална машина.

Този инженерен шедьовър с индекс M15NTH не е предназначен за ретроградни возила, а е специално калибриран да бъде „сърцето“ на модерните plug-in хибридни системи (PHEV). Навръх 25 декември, в ранните часове на деня, тестовата лаборатория на Изследователския институт в Харбин се превърна в арена на триумфа. Първото завъртане на ключа премина без нито една засечка, бележейки нова ера в развитието на хибридите.

Готов е първият ДВГ, отговарящ на еконормта Euro 7

За да постигнат подобна екологична чистота, китайските инженери са прибегнали до истински технологичен арсенал. Двигателят работи по високоефективния цикъл на Милър, използва маслена помпа с променлив дебит и усъвършенствана система за рециркулация на охладените отработени газове (EGR). Към това се добавя централно разположена VVT система и всмукателен колектор с предкаталитичен конвертор, благодарение на които този мотор успява да „диша“ толкова чисто. Повишената степен на сгъстяване и оптимизираната топлинна ефективност го превръщат в перфектния партньор за електрическата част на силовия тракт.

Готов е първият ДВГ, отговарящ на еконормта Euro 7

Dongan, чиято история датира още от 1948 година, не е новак в играта – техните двигатели задвижват популярни модели като Li Auto One. Този нов проект обаче е нещо повече от статистика; той е стратегическият финал на текущия петгодишен план на компанията и ясен сигнал към глобалния пазар. Докато Euro VII официално влиза в сила едва през юли 2027 година, Китай вече е готов да го посрещне с летящ старт. Междувременно компанията не спира да експериментира, като дори представи първия си роторен двигател R05E, показвайки, че техническите им амбиции нямат граници.

Готов е първият ДВГ, отговарящ на еконормта Euro 7


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 1001

    72 16 Отговор
    Китай започна да учи европейците. Глупавата Урсула съсипа Европа.
  • 3 Ако е вярно

    46 12 Отговор
    значи еврогъсците губят от Китай.
  • 4 Червената шапчица

    39 13 Отговор
    Европа Да Гу Дуа

    Коментиран от #35

  • 5 Другарят Си

    32 15 Отговор
    ще ви научи на обноски.
  • 6 бай Бай

    44 13 Отговор
    И сега какво, лош ли е този комунистически двигател?
    Сигурно целта им е да съсипят цивилизацията, а?
    Ех лукови глави изостанали....

    Коментиран от #11, #23

  • 7 браво

    34 13 Отговор
    Сегашните Евро 6 мотори издържат цели 120 000 километра. Този новичкия, ще издържи ли 100 000км, или ангренажния му ремък е капсулован и мотора вече е консуматив като чистачките?

    Коментиран от #25

  • 8 Европейски мек салам Камчия

    38 10 Отговор
    с вграден хладилник от Made in Germany!Няма да допуснем този двигател утре вкарваме нов закон Евро 17 друго не можем да направим за да ги спрем Китайците + мито 999,99%
  • 9 Асен

    21 30 Отговор
    На хартия всичко Китайско е супер ама на практика не щата не стоят така ниско качество няма резервни части.

    Коментиран от #12

  • 10 така е

    16 19 Отговор
    То китайците извадиха на книга и батерии издържащи пробег по 1500 км. Само трябва да ги возиш в ремарке.
  • 11 чудесно

    13 18 Отговор

    До коментар #6 от "бай Бай":

    Защо се мъчиш да стоиш в тази стара закостеняла Европа, а не бягаш бързичко в напредничав Китай? Или визи нет?
  • 12 Асенееее

    35 6 Отговор

    До коментар #9 от "Асен":

    Я огледай около себе си.
    Работно място в дама на улицата. 90% от нещата са китайски.
    Телефони,компютри ако щеш боб,лютеница та дори и клечки за зъби и мартеници
    И потърси нещо немско или американско около себе си
    Успех

    Коментиран от #14, #32

  • 13 ?????

    33 1 Отговор
    Всяко поредна норма евро еди кое си намалява пробега на двигателя и го прави все по-неремонтнопригоден.
    За ква екология говорим тогава не ми е ясно след като вместо предишните 350-400 000 км. сегашните умират на 150-200 000 км. и трябва да се сменят.

    Коментиран от #15

  • 14 глупости

    13 24 Отговор

    До коментар #12 от "Асенееее":

    Произведено в Китай, но с американски и европейски машини и технологии.

    Коментиран от #16

  • 15 целта е

    18 1 Отговор

    До коментар #13 от "?????":

    Целта е на всеки около три години да си сменяш автомобила. Не знам колко е добре за планетата обаче. А и дали ще си си го изплатил за три години или ще се застъпва с вноските за новия кояйто ще вземеш.
  • 16 Асенееее

    25 2 Отговор

    До коментар #14 от "глупости":

    И пластмасовите капачки които не се разделят от бутилката

    Коментиран от #20

  • 17 китайците работят в някакъв вид

    14 2 Отговор
    комунизъм ,а европейците в див капиталистически евролиберализъм , кое е по добро настоящето и времето ще покаже

    Коментиран от #18

  • 18 да ве

    9 4 Отговор

    До коментар #17 от "китайците работят в някакъв вид":

    И аз се чуде европейците защо се мръщат и не искат да работят за 385 долара на месец по 18 часа на ден.
  • 19 таксиджия 🚖

    9 7 Отговор
    Буклук! Ще си карам 4 цилиндъра атмосферен бензин със ръчна кутия и ви наказвам по светофарите!
  • 20 издишаш Асане

    3 8 Отговор

    До коментар #16 от "Асенееее":

    Много бързо сдаде багажа. Разджуркай лишчетата малко повече. Може и да инзамериш нещо по-добро за писане против гадния шовинистичен империалистически мракобесен Запад. Примерно един постулат от времето на СССР - "При Капитализъма човек се експлоатира от човека. При Социализма е точно обратното!"
  • 21 скептик

    11 2 Отговор
    А има ли автомонтьор, който да знае как да смени гарнитура или позатегне болтче по тоя капризен двигател, или след гаранцията - няма обслужване и отиваме на евро 8? Ремонт при гаранцията - двигателя за скраб.
  • 22 в интерес на истината

    20 3 Отговор
    Внормалните държави мотора е консуматив. Само в България номера му е записан в документите на автомобила. И това е остатък от наредбите през социализма.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Гост

    6 9 Отговор
    Радо, ако те видя, на 100% няма да те позная, сигурно са ти се дръпнали очите от толкоз хвалби по китайците! Да накараш българина да заобича китайска кола, е все едно да му избиеш от главата любовта към руснаците! Трудна работа, Баце!
  • 25 Форд

    9 4 Отговор

    До коментар #7 от "браво":

    2.0 дизел на шкода 2019г вече е на 320 000 и е ЕВРО6

    Коментиран от #31

  • 26 Инж. Минчев

    23 2 Отговор
    Голямата истина: ако всички по света караха скромни бензинови и дизелови двигатели 1,0, 1,2, 1,5 с Евро 4 с елементарни катализатори, нямаше да има никакъв проблем с климата. Климатът го прецакаха богаташите, които искаха и искат още и още: мощни джипове, частни самолети и яхти и пр. Тяхната алчност и жаждата им за статуси и консумация го съсипа. А, не Джовани с Пунтото 1,2 с Евро 4.

    Коментиран от #37

  • 27 УдоМача

    4 1 Отговор
    1.5 - това трябва да е тестовия, предвид, че съвременните коли не са с размера на Жигули и Голф 3 чакаме 2.5, 3.0 и евентуално нагоре.
  • 28 да ама не

    6 2 Отговор
    Дитирамбите за китайската иновативност са твърде смешни. Така помпозно навремето в соц държавите показваха уж революционни открития. Революцията дойде ама с обратен знак при падане на стената. Китайската стена няма да падне, но глупавият псевдосоциализъм ще доведе до тежки и кървави граждански войни. А това моторче е взело всичко от колективния запад, но освен на стенда в реалността ще се провали. Имат още какво да копират, че да достигнат утвърдените производители. А те не спят и ще направят още по-ефективен мотор, не се притеснявайте. Нещо не ги купувате кигайските иновации, що така.
  • 29 Димов

    9 3 Отговор
    Проблеми с климата няма.Като гледам какъв студ е навън и се сещам за измамата глобално затопляне. От години чакам ледените шапки на полюсите да се разтопят и да потопят Нидерландия и Малдивите и това не се случва.В големите градове има рекордно замърсяване (само декември януари февруари)на въздуха около полунощ.Това не е от автомобилите,от битовото отопление е.И изведнъж озоновата дупка изчезна.
  • 30 6135

    10 0 Отговор
    "Докато светът е затаил дъх в очакване на пълната електрификация"...

    Малко е досадно да четем това във всяка статия!

    Когато "електрифицират" Airbus 380, тогава ще мина на електричка.
    Междувременно си купих нов, немски, двулитров дизел.
  • 31 щастливец

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "Форд":

    Със здраве да си я караш още 320 000км. Тази по-може да издържи от новите.
  • 32 Асен

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Асенееее":

    Да повечето са Китайски еднодневки на скоро купих Китайски Кухненски робот от голяма търговска верига и след месец сдаде багажа а беше ползван три пъти като го занесох гаранционно седя един месец бяха го закрепили да работи за малко и пак обратно в сервиза оказа се че няма резервни части за него.
  • 33 Феникс

    2 2 Отговор
    Аз си купувам само от Китай , като започнем от осцилоскопа та чак до парцалките на гърба ми!
  • 34 ООрана държава

    1 1 Отговор
    Стига правехте тия еко двигатели, само ни вдигаг данъците заради това, евро 6 да е тавана, другото са електрички
  • 35 стоян

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Червената шапчица":

    До 4 ком - чебурашке от блатата ли пишеш че искаш ние европейците да го дуаме
  • 36 Ама

    1 0 Отговор
    не могат да измислят пластмасова капачка дето не се отделя от бутилката, върха на европейската инженерна мисъл
  • 37 Затова

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Инж. Минчев":

    ли в София в момента не можеш да дишаш? От частните джетове и джиповете на богаташите? Или от барутниците на всичко дето се сбира в София от селата
  • 38 ЕСССР

    0 0 Отговор
    На Другарката Урсула дизеловия вибpатоp е Евро 8, къде отиват тез другари китайци?