Last news in Fakti

6 Декември, 2003 00:00 869 0

Материк

  • continental mk ii-
  • lincoln continental-
  • continental

Колекционерите на класически автомобили в САЩ винаги са се вълнували особено, когато стане дума за разликите между Continental и Lincoln Continental. За европейските ентусиасти подобно вманиачаване е непонятно, но за фанатиците от другата страна на океана и най-дребните детайли означават много.Ford Motor Company купува Lincoln през 1922 г. с намерението да се противопостави успешно на най-луксозните и престижни марки в Щатите Cadillac, Duesenberg и Auburn. Първият Continental обаче се появява на пазара чак през 1940 г., когато от тях е оцеляло само поделението на General Motors. За сметка на това "богаташкият Ford" се оказ-ва толкова успешен, че дилърите на компанията от цялата страна непрекъснато настояват за наследник на модела. В началото на 50-те години желанието им е изпълнено. Тогава поделението Lincoln-Mercury назначава по-малкия брат на Хенри Форд Уилям Клей начело на новото Special Products Division със задачата да създаде изключителен автомобил, какъвто детройтският гигант никога не е имал в гамата си. Колата трябва да използва възможно най-много компоненти и агрегати от тогавашните Lincoln-и, но да разполага с изцяло ново шаси и абсолютно неповторима външност. Най-важно обаче е решението моделът да се нарича Continental, а името Lincoln да отпадне. Така в Диърборн се надяват да формират нова продуктова гама, в която Ford да произвежда "народните" модели, Edsel - малко по-престижни возила, Mercury - още по-скъпите, а Lincoln да конкурира Cadillac. Над всички тях трябва да се позиционира изключителният Continental.

Подобно на оригиналния Lincoln Continental проектът за новия Mk II предвижда конструирането на ултраскъпо четириместно купе с елегантен дизайн и свърхмощен двигател. Шасито за модела създава Харли Ф. Копс.

Базата му надхърля три метра, а за да се отвори място за краката на пътниците, конструкторът компенсира намаленото от ниския покрив пространство с максимално снижаване на пода на купето. Изцяло нов е и двигателят на новия флагман. Шестлитровият V-образен осмак развива 285 к.с., които го правят достоен съперник на Cadillac - вярно, без да превъзхожда конкурента на GM.

Според щатската терминология каросерията попада в категорията хардтоп-купе, а дизайнът веднага е обявен за класически. Външността на Lincoln Mk II действително може да се похвали с изящество, величественост и елегантност, каквито притежават малко американски автомобили от периода след Втората световна война. Не по-малко впечатляващи са стандартите за качество на изработката, по които Continental съперничи само на легенди като Rolls-Royce. Драконовски мерки за контрол върху процеса на изработка съпътстват всеки етап от него. Хромираните части по купето, например, преминават 10-дневен тест, по време на който са третирани постоянно със струя солен разтвор. Кожата за ръчно изработената тапицерия се доставя специално от Шотландия.Continental Mk II дебютира на 5 Октомври 1955 г. и смайва еднакво публика и специалисти. Поне докато не става ясна цената... По времето, когато най-скъпият Cadillac Eldorado струва $6 500, флагманът на Ford стартира от $9 695. Това обяснява факта защо през 1956 г. са продадени 1 325 автомобила, а през следващата - едва 444, при все че мощността на двигателя е увеличена на 300 к.с. В Диърборн признават, че никога не са очаквали Mk II да стане бестселър.

Благодарение на уникалния Continental, заради когото е създадена изцяло нова самостоятелна марка, Ford се настанява устойчиво в теритоии, непознати за компанията до този момент. Твърде скоро автомобил със същото име започват да използват президентите на САЩ. Един от тях дори се прощава с живота си в Lincoln Continental преди точно 40 години...

Технически характеристики
Continental Mk II (1956)

Двигател:
осемцилиндров, V-образен, ъгъл между цилиндрите 90°, два клапана на цилиндър, OHV, водно охлаждане, производител Ford

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:
101.60/92.96 мм

Работен обем:
6 030 см3

Обем на цилиндъра:
753.75 см3

Степен на сгъстяване:
9.0:1

Максимална мощност:
210 kW/285 к.с. при 4 600 об./мин.

Максимален въртящ момент:
547 Нм при 3 000 об./мин.

Специфична мощност:
47.26 к.с./л

Специфичен въртящ момент:
90.71 Нм/л

База:
3 200 мм

Габарити, дължина/широчина/височина:
5 550/2 045/1 485 мм

Предна/задна следа:
1 577/1 549 мм

Трансмисия:
тристепенна, автоматична, задвижване на задните колела

Спирачки отпред/отзад:
барабанни/барабанни

Маса:
2 150 кг

Специфична маса:
132.55 к.с./тон

Максимална скорост:
180 км/ч


Ускорение от 0 до 100 км/ч:


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА