11 Юли, 2014 10:06 23 344 15

Тест на новото Peugeot 308 SW

  • тест-
  • peugeot-
  • 308-
  • sw
Тест на новото Peugeot 308 SW - 1

Комбитата са доста противоречиви в дизайнерско отношение автомобили. Някои ги харесват, а други стигат до крайности, определяйки подобен тип превозни средства като аграрни. Няма спор обаче, че наричаните още универсали, са возила с определена насоченост към практичността и функционалността. В повечето случаи това е за сметка на външен вид, но просторното багажно пространство невинаги е скучно и демоде. Най-големи усилия в тази насока правят от Audi, като при най-наточените си версии RS много често залагат на комбита. Що се отнася до Peugeot, те също имат сериозни традиции при компактните комбита. 304 комби излиза на пазара през далечната 1969 година и от тогава до днес универсалите на "Лъвчетата" се усъвършенстват непрекъснато. Последното им предложение по темата се нарича 308 SW и представлява стилно и подчертано спортно изглеждащо комби, което в същото време се характеризира с типичната за сегмента функционалност. Екипът ни направи обстоен тест драйв на новото Peugeot 308 SW и първите ни впечатления са основно положителни.

Екстериор

Новата идеология на франсетата за комбитата е да фокусират вниманието си върху четири основни елемента - дизайн, функционалност, удоволствие от шофирането и качество. Що се отнася до екстериорния дизайн, трябва да се отбележи, че с новото 308 те са постигнали забележителен напредък. Външният облик на колата е изключително стилен и изчистен, като присъщият за предходните модели на марката прекален авангардизъм тук липсва. Отпред от марката показват обновения корпоративен дизайн, а задницата причислява комбито към моделната гама на 308.

Интериор

Що се отнася до салона, трябва да отбележим, че качеството на материалите там е на доста прилично ниво, седалките са удобни и ергономични, а просторът в купето е осезаем. За разлика от външния вид обаче тук се натъкваме на гореспоменатия френски авангарден дизайн, който ще се хареса на мнозина, но ще има и доста противници. Става дума за уредите на арматурното табло. Две неща се набиват на очи - голяма част от стандартните бутони на средната конзола са премахнати и управлението на аудиото, климатика и на останалите помощни възли и агрегати става от голям интегриран екран, подобен на таблет. Втората иновация е свързана с волана и уредите пред него. Кормилото е по-малко от стандартните, а скоростомерът и оборотомерът са позиционирани над него. Освен че са твърде различни обаче (скалата на оборотомера започва отдясно наляво), приборите са информативни и на човек му трябва просто малко време да свикне с тях.

Двигател и ходови характеристики

Двигателната гама е голяма и всеки може да намери в нея подходящ агрегат. Особено впечатление, особено за сравнително голямо семейно комби, обаче прави малкият трицилиндров бензинов мотор. Именно с него беше оборудван тестовият автомобил. Агрегатчето се характеризира с ниски нива на шум, абсолютно достатъчна мощност и не на последно място - много нисък разход на гориво. При този мотор горивната система е обект на специално внимание с цел извличане на максимума от използваните технологии. Размерите на коляновия вал, изместването на цилиндровите втулки и задвижването на разпределителния вал чрез ангренажен ремък в масло допринасят за икономичността и ниските нива на триене между детайлите. DLC (Diamond Like Carbon) е друга иновация, представляваща третирането на повърхността на буталните болтове, пръстените на буталата и хидравличните повдигачи с цел да се намали триенето. Накрая, пилотираната маслена помпа свежда смазването само до такова, от което се нуждае двигателят. По този начин триенето е намалено с 30%, което се отразява на общото КПД на агрегата, на неговата икономичност и нива на шум. С други думи лекото и безшумно трицилиндрово турбомоторче е мощно 130 коня и по нищо не отстъпва на стандартните четирицилиндрови мотори. Що се отнася до возията, трябва да отбележим, че тя е подчертано мека. Комфортът е осезаем, но кренът в завои, взимани с по-висока скорост, не е малък. Това е кола предназначена за по-умерената част от водачите на моторни превозни средства. На т.нар. "улични състезатели" новото Peugeot 308 SW няма да допадне, но на всички останали определено ще се хареса.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бате Цецо

    7 2 Отговор
    Красива и практична кола
  • 2 Николай Стоянов

    3 4 Отговор
    Този изнесен нагоре километраж е ужасен. Като седнеш и волана ти закрива половината.

    Коментиран от #3

  • 3 TODOR STOYANOV

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Николай Стоянов":

    НАЛИ ВОЛАНА СЕ РЕГУЛИРА ВЕ МАЙНА!!!
  • 4 Георги Христов

    3 4 Отговор
    Табло уреди е меко казано като изцвъкано на арматурното табло,ужас

    Коментиран от #7

  • 5 Христо Христов

    3 0 Отговор
    Не съм фен на френските коли, но тази определено ми допада във всяко отношение.
  • 6 Никой

    2 1 Отговор
    Добре изглежда Само позицията на километража ме дразни и отзад малко тромаво изглежда с тея малки джанти.
  • 7 ярослав станчев

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Георги Христов":

    Що да е изцвъкано,по-скоро имитира това на Ауди Р8.Ето:

    Коментиран от #8

  • 8 rosica kaleva

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "ярослав станчев":

    КАТО СИ ТОЛКОВА ОТВОРЕН НАПРАВИ КОЛА -ТАКАВА,ЧЕ ДА СЕ ХАРЕСА НА ВСИЧКИ.

    Коментиран от #11

  • 9 Кобрата

    3 11 Отговор
    Колкото искате слагайте минуси на коментара ми обаче тази кола е отврат, става само за работа в погребална агенция.
    То нито таблото му е табло нито волана е волан абе ужас какво да казвам...поредната издънка от Peugeot.
  • 10 Монго

    2 1 Отговор
    Визията и е добра. Волана не е зле, само дето таблото е "треснато" на странно място. Ако е само с този трицилиндров двигател...,хубаво е да разширят гамата, въпреки, че "Пежо" нямат голям избор- до 2.2 HDi и V6 при бензиновите, дори последния май вече не го слагат на новите модели. Марката не може да се конкурира с трите немски и някои японски. И ако цената не е "атрактивна", лошо. Общо взето, средно качество кола...
  • 11 ярослав станчев

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "rosica kaleva":

    Спокойно бе пич.Не съм казал,че колата е лоша.Просто си е нормална кола от среден клас.Те вече всичките си приличат.Няма лошо да копират елементи от други марки и модели,такава е модата.Карал съм 307 св,не беше лошо и не правеше големи проблеми,като изключим,че гореше малко масло след 200 хиляди и ходовата част не издържаше на нашите пътища.Ама то има ли кола дето да издържи в България?
  • 12 sunay sabri ahmed

    7 1 Отговор
    пежо произвеждат здрави коли.от 8 години карам(фирмен) само пежо 206,307,307 SW сега си поръчах и новата308 SW всички екстри,автоматик,150 коня без панорамен таван ,жалко че трябва да се чака между 3,4 месеца.със всяка от тях изминах между 100 и 250 хиляди км. нито веднъж не ме оставиха посред пътя: надежна кола

    Коментиран от #13

  • 13 Монго

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "sunay sabri ahmed":

    Пежо не правят здрави автомобили, то кой ли ги прави вече. Дизелите не са им лоши, но са капризни на нашето гориво и електрониката им е слаба. Аз и жена ми караме "Пежа", но децата са на немско...
  • 14 Жико

    2 0 Отговор
    Много е красива по нататък може да взема но задължително с панорамния покрив 5г карам 307 sw 136к.с уникален автомобил вътре няма да тропне няма да скръцне с твърдата си возия двигятеля перфектен и бърз спокойно каране с 140км по магистрала 200вдига доста бързо и съм ги държал доста пъти.За среден клас кола е повече от добре уникална
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.