Спортно купе със средно разположен двигател ще наследи култовата Honda S2000, чието производство бе прекратено през 2009 г. Ръководството на японската компания вече е дало зелена светлина на проекта, съобщава австралийското сп. Motoring.
За разлика от предшественика си новият S2000 ще се предлага само със закрита каросерия. Автомобилът ще бъде снабден с хибридна силова установка, за чието създаване ще бъде използван опитът на инженерите на Honda във Формула 1 и McLaren. Четирицилиндровият турбодвигател и електромоторът ще развиват общо около 370 к.с., които ще се предават към колелата през седемстепенна роботизирана трансмисия с два съединителя.
Бензиновият двигател ще бъде взет наготово от следващото поколение Civic Type R, което ще дебютира догодина. Огненият хечбек ще разполага с 280 коня.
Предполага се, че следващият S2000 ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди, а средният разход ще бъде не повече от 6 литра на 100 км. В основата на купето ще залегне архитектурата на новото поколение NSX. Благодарение на широкото използване на алуминий и въглеродни нишки теглото на колата ще бъде удържано в рамките на 1 300 кг.
Новият S2000 ще се произвежда в завода на Honda в Охайо, в който ще бъдат инвестирани $70 млн. Продажбите на модела ще започнат в края на 2017 г., а прогнозната цена е около $70 000.
3 Август, 2014 08:13 7 200 38
Honda възражда S2000
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монго
09:29 03.08.2014
2 Румен Янев
11:57 03.08.2014
3 Курти Куртев
13:43 03.08.2014
4 Виктор Кирилов
17:14 03.08.2014
5 триста итридесети
19:16 03.08.2014
6 Никой
22:08 03.08.2014
7
06:42 04.08.2014
8 Shmeker
Коментиран от #9, #10
07:53 04.08.2014
9 Alexander Hristov
До коментар #8 от "Shmeker":
Да, и БМВ-то е два пъти по скъпо!!! За хонда си е абсолютно новаторски автомобил, щом тепърва ще го правят11:53 04.08.2014
10 brake point
До коментар #8 от "Shmeker":
За БМВ I8 е огромна крачка тъй като за първи път се докосват до хибридна технология.Тойота ще ги учи как се правят такива коли.Хонда като пионер в тази област по скоро възражда спортната си гама, която в последните години беше оставена на по заден план заради еко технологиите и икономическата криза.Сътрудничеството с Макларън обещава сериозни автомобили.Завода в Охайо ще произвежда също високотехнологичната NSX наследник на някогашната легенда променила света на GT автомобилите.S2000 ще се явява по малкия брат на този спортист.
Както и да е в японския отбор ще се добавят още спортисти готови да сритат някои и друг затлъстял немски задник особено като измислените "бегачки" на бавариците,които така и не направиха нищо в този клас а се занимават само с поставяне на големи двигатели на обикновените си купета за по евтино.
Коментиран от #11, #12
15:26 04.08.2014
11 Нен Нен
До коментар #10 от "brake point":
Много готин коментар, но няма смисъл да се хабиш в този сайт, този сайт се е превърнал в сектата на германофилите и ако обиждаш нещо немско значи не разбираш от автомобили и никога не си се качвал в немски автомобил (раздрънкана C-класа) .20:41 04.08.2014
12 Никой
До коментар #10 от "brake point":
Аха, големи. Значи според теб 3.0 шест цилиндъра в спортна кола е голям така ли?И Honda е голям пионер в тази област, няма що. Пръснахте се да обяснявате как Хонда знаят как да правят атмосферни надути двигатели и съм съгласен с вас. Но да казвате, че Хонда е пионер при хибридите заради един Инсайт и Сивик дето харчат колкото Голф дизел е смешна история. Голям пионер,а БМВ ги изпревариха с i8 при спортните хибриди, който е 360к.с. и гори 3,x на сто. Нещо да имаш да кажеш? А да NSX - колата, която трябваше да излезе преди 5 години, но все още тестват прототипи наляво и надясно и оня ден изгоря един на Нюрбургринг. Хибридите на Тойота и Хонда и митовете за това как горят малко са само един надут балон пълен с хвалби "вижте ни какви сме големи - направихме кола, която има два двигателя и харчи по-малко от всички други коли", проблема е, че един дизелов Голф харчи що годе колкото този 90 коньов въздух под налягане. И малко повече да е, то ще си го настигнеш като трябва да поддържаш два двигателя едновременно и като ти се наложи да смениш батериите за 10 бона. Признайте си, БМВ ви изпревариха и мисля, че е грешка да правят наследника на S2000- най-култовата атмосферна резачка на Хонда - турбобензинов хибрид.
Коментиран от #13, #17
23:35 04.08.2014
13 NeverMind
До коментар #12 от "Никой":
Всяка компания се развива различно според това което се търси примерно BMW са правили самолетни двигатели хонда ги правят чак сега през 2007 хонда пуснаха 1 вата кола която се движи само на водород Fcx Bmw пуснаха само разработки няма смисъл да се сравняват по това отношение кои 1 ви тя хонда пуска v-tec 1989 - Bmw кога пуска вануса или валвтроник всеки да си гледа неговата паницаКоментиран от #16
01:51 05.08.2014
14 Shmeker
Кви хонди, кви тойоти бе хора?
07:46 05.08.2014
15 Румен Янев
10:31 05.08.2014
16 brake point
До коментар #13 от "NeverMind":
Вярно е,че всеки се развива по пътя си.Само да уточним,че Хонда прави самолети не само двигатели,а БМВ се е опитвало да прави самолетни двигатели покрай Мерцедес,но така или иначе са се провалили.За прехваленото i8 да уточним че не гори 3 пъти по малко от японски хибрид и също да отбележим,че ползва хибридна технология на Тойота защото баварците не им стигнали силите да си разработят собствена.
За роботи андроиди и такива високи технологии въобще да не говорим.
Иначе всеки си се развива и си търси клиентелата.
Сега не ми се коментира какви хора харесват БМВ и какви Хонда.
Коментиран от #23
10:50 05.08.2014
17 brake point
До коментар #12 от "Никой":
Първо вземи се уточни къде харчат повече в града или извън града.После да се уточним за кой Инсайт говориш и за кой Сивик.
Защото Инсайт все още държи рекорд за един от най икономичните хибриди.Хора многократно са декларирали разходи под 2 на сто.И говорим за кола от 1997 година.Тогава БМВ само са чували че има хибриди.За какво изпреварване говорим след като БМВ ползва хибридната технология на Тойота.
http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=1898
Коментиран от #22
11:02 05.08.2014
18 Нен Нен
Коментиран от #20
11:02 05.08.2014
19 brake point
Въобще няма място за сравнение на баварското дърво с високата технология на Хонда.
Коментиран от #21
11:12 05.08.2014
20 Никой
До коментар #18 от "Нен Нен":
Това е кола с два двигателя и батерии, нормално е да е по-тежка от обикновенните спортни коли.12:14 05.08.2014
21 Никой
До коментар #19 от "brake point":
ДвГ-то е 230к.с., но като се използва и ел. мотора, сумарната мощност е 362к.с. 0-100 за 4.4.секhttp://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=19684
Коментиран от #24
12:15 05.08.2014
22 Никой
До коментар #17 от "brake point":
Не те знам откъде разбра, че Тойота са помагали на БМВ за i8, като това е бил изцяло баварски проект заедно с двигателите и всичко, явно като си заслепен японски фен, те нещата си идват от само себе си. Също така по тези американски прави пътища и извънградско каране и Голф tdi може да постигне такива резултати. Казвам ти го от личен опит с 1.9 115hp по нашите лакатушещи извънградски пътища с градове между тях, а не като в Америка - да караш 500км и да не си видял и един град - ми изкара 4.9/100 при това с динамично каране. Съвсем нормален е този разход при такива прави пътища без трафик и светофари за една дизелова лека кола трябва само постоянна скорост, а при горните фактори много лесно се постига. Не бих казал голямо постижение за това.12:24 05.08.2014
23 триста итридесети
До коментар #16 от "brake point":
За сведение на всички жапанезе i8 е разработено преди така нарачения договор за взаимопомощ м/у тойота и бмв, и ако за вас бмв се учат от тойота на технологии (вярвайте си), за мен БМВ започна да пласира повече двигатели.Коментиран от #25
13:15 05.08.2014
24 brake point
До коментар #21 от "Никой":
Като направиш с Голф разход 2 на сто ела ми се обади щом не е голямо постижение.Това че не знаеш от къде си взема БМВ хибридните технологии си е твой проблем и си помисли кой е заслепен баварски фен.
Коментиран от #26
14:24 05.08.2014
25 brake point
До коментар #23 от "триста итридесети":
За мен Тойота си увеличи продажбите на хибридни технологии.А I8 си ползва точно тези технологии.Естествено БМВ няма да си признаят че са некадърни и изостанали и нямат хибридна технология на нивото на Хонда и Тойота.
14:29 05.08.2014
26 Никой
До коментар #24 от "brake point":
Е добре де, само се палиш тука, пък никви доказателства нямаш. Колегата е прав - за i8 се говори доста преди да сключат договора с Тойота. Ти кво ся, сякаш Тойота са измислили хибридите и всеки като направи някакъв, който да ги задминава по характеристики, жалките им Приуси, и айде веднага е така, защото Тойота им помогнали, макар да нямаш никакви доказателства. Освен това, продажбите на Приус са предимно в Америка, където все още не са чували за дизел, освен при пикапите и камионите. Изключително трудно е в Америка да си заредиш качествен дизел, който да не е камионски. Тойота на това разчитат. Приуса да е по-икономичен от американските 8-ци и 6-ци.Коментиран от #27
15:08 05.08.2014
27 brake point
До коментар #26 от "Никой":
Едно е да се говори друго е да го направиш.За сътрудничеството на БМВ с Тойота се говори официално от края на 2010 а от кога преди това го има не се знае.Както знаеш може би първата хибридна лимузина беше Лексъс не е само Приус хибрид.А че приуса е по икономичен от много коли особено в градски цикъл е ясно.
Че не пуши като трактор също е ясно.А щом БМВ са били толкова развити в хибридите защо им е да вземат технология от Тойота.Защо не си помислиш малко преди да говориш за доказателства.
Що се отнася до задминаване по характеристики е коректно да сравняваш еднакви коли.А не ван с да кажем 100 коня със купе 230.Двете коли имат тотално различно предназначение.
Коментиран от #28
15:17 05.08.2014
28 Никой
До коментар #27 от "brake point":
Говоря, че японците нямат спортно хибридно купе с 360к.с. засега. БМВ бяха първи. i8 не споделя никакви японски компоненти, нито ел. мотора нито двигателя, а има 3та, 5та и 7ма серия хибриди.Коментиран от #30
16:25 05.08.2014
29 Easy ryder
Да има 3 та 5 та и н та серия Хибриди които на технологично ниво са назад от японците много.Да не говорим колко време след първите серийни хибриди на японците БМВ се сети да преписва.
Сега i8 ще го изкарате още малко първия хибрид.Само гледайте след няколко месеца излиза NSX тогава ще осъзнаете колко смешно и некадърно е баварското творение.Honda планира за първи път в историята 3 спортни коли от малък до висок клас със средно разположен двигател.Ще има за всички и за по бедните и за по богатите и всяка в своя клас ще превъзхожда баварските боклуци.За "плъгин" хибриди въобще да не говорим там баварците още чакат какво ще им каже Тойота.За водородни горивни клетки пък въобще не знаят кога може да ги огрее.
18:13 05.08.2014
30 Easy ryder
До коментар #28 от "Никой":
За да видиш разликата в технологията на Хонда и БМВ ти пускам ето това сравнение.Акорд кола от среден клас по голяма от тройка на БМВ с двигател 2 литра срещу калинката i3 с двигател 600 кубика 2 цилиндъра.
Накрая БМВ то със същия или по голям разход.
http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=32655&id=33557&id=35279
Коментиран от #31
18:34 05.08.2014
31 триста итридесети
До коментар #30 от "Easy ryder":
ееее ти се появи бе, статистик, и кво показваш ?, че и3 гори най-малко!!!, а пък уж БМВ се учат от японците, значи хвала на тия ученици дето задминават учителите си.И двигателите им вървят под името на тойота в Япония!!
Ами като вадиш статистики за тойота вече, че са най-добри, ще гледаш да не би да са с БМВ мотор, че ще се изложиш като кифладжия.
Коментиран от #32, #33
00:59 06.08.2014
32 Easy ryder
До коментар #31 от "триста итридесети":
Ти не се научи да четеш.Ще ти се БМВ да гори по малко от Хонда ама няма как да стане.Колкото до статистиките Тойота с БМВ мотор ще си личи отдалеч с дефектите си.Все пак БМВ е лидер по трошливи двигатели малко фирми могат да го изпреварят в тази област,както и в областа на броя простаци харесващи тази марка.
01:51 06.08.2014
33 Easy ryder
До коментар #31 от "триста итридесети":
http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=35279&id=33072&id=34395&id=15606И каква стана тя? i3 гори повече от 2000 година Insight и дори от Accord.Вие ми говорите за i8.
130 000 евра за кола която дори не е в GT клас.
NSX се конкурира с 458 Italia,GTR,911,Дори S2000 с 350 коня бензинов мотор + електродвигател ще е по яко от i8.
БМВ пак имитират спортни коли както е било винаги.
Коментиран от #34, #35
02:20 06.08.2014
34 Никой
До коментар #33 от "Easy ryder":
Ти сега какво? Сравняваш ми 2.0 литров четирицилиндров и 1.0 трицилиндров с 0.6 2 цилиндъра от мотор по икономия. Също така i3 не е официално хибрид, а електромобил - двигателя се плаща отделно и служи като нещо като удължител на пробега - когато ти свърши тока, той да те придвижва и да зарежда батериите. Не може да го сравняваш с официални хибриди, където ДВГ-то и ел. моторът работят заедно през цялото време. И дефинирай ми класът "GT", че нещо не мога да ти разбера доводите за това, че не била спортна кола, не била незнам какво си. Откъде разбра, че S2000, която ще е с 12 к.с. по-слеба, щяла да бъде по-яка? А, забравих, нали си заклет жапанезе фен ....Коментиран от #36
13:12 06.08.2014
35 триста итридесети
До коментар #33 от "Easy ryder":
Тоз път си го нахули сам, вземи си виж статистиките дето си дал, на и3 му дават 72 мили да минеш само на ток, и му дават да измине на среден разход 117 мили за 1 галонКоментиран от #37
22:26 06.08.2014
36 brake point
До коментар #34 от "Никой":
Ако не ти е ясно какво е GT въобще какво си говорим.BMW i8 е в класа на бъдещата S2000 ,коeто определено не е GT.
GT клас ще бъде NSX с поне 500 коня 6 цилиндров двигател плюс поне 200 коня електромотори.Това са коли надбягващи се с Ферари,Порше и Нисан.Там БМВ няма и скоро няма да има представител като гледам какво предлагат.
S2000 e ''само" около 300 коня двг плюс електродвигатели.Двигателя на Сивик е 280 коня а на s2000 се очаква да е форсиран.Така че тази кола ще бъде поне толкова мощна колкото i8.
12:40 08.08.2014
37 brake point
До коментар #35 от "триста итридесети":
Ха ха добре те подредиха.Великото икономично i3 гори 6 на сто комбинирано.Скапания Хибрид на база на тройката гори 8,4 комбинирано а Акорд която е най голямата кола от тези гори 5.За Инсайт да не говорим 4,4 на сто комбинирано и то 2000 година.БМВ само могат да си водят записки как се правят икономични и здрави коли от Хонда.
12:47 08.08.2014
38 триста итридесети
23:38 08.08.2014